Moro vaan kaikki!
Esittäydynpä minäkin
Voi tulla pitkä juttu, mutta asiaan!
Eli oon tammikuussa 16 vuotta täyttänyt tyttö ja foorumin löysin muistaakseni viime elokuussa ja siitä asti olen tätä seuraillut. Olen varmaan kuudennesta luokasta asti halunnut aloittaa punttauksen ja saada edes jonkun näköiset lihakset. Silloin se ei vaan tuntunut ajankohtaiselta, mutta nyt olen ajatellut aloittaa säännöllisen salilla käymisen, kun ikääkin on tullut muutama vuosi lisää ja olen paremmin tietoinen punttaukseen liittyvistä asioista. Kiitokset siitä kuuluu tänne mahtaville ihmisille, jotka viitsivät jakaa tietouttaan!
Ikäni vähän kyllä häiritsee, se kun aiheuttaa ennakkoluuloja ja tuijottelua salilla, jossa kaapin kokoiset äijät käyvät nostelemassa 150 kilon painoja. Sukupuolikin aiheuttaa sen, ettei meikäläistä "oteta vakavasti". Ja kun olen tosiaan vielä aloittelijakin...
Olen n. 3-4 vuotta pelannut jalkapalloa, mutta nyt olen puoli vuotta ollut tauolla valmentajamme lopetettua. Vapaa-aikaa alkaa oleen vähän liikaa, joten punttaukselle on kyllä hyvin aikaa tällä hetkellä
Tarkoitus kyllä olisi jatkaa futista taas jossain vaiheessa, mutta en näe mitään ongelmaa punttauksen ja futiksen yhdistämisessä. Salilla olen käynyt säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta nyt olis tarkoitus aloittaa säännöllinen treenaaminen. Itseasiassa meikäläisen ois pitänyt tehdä niin jo aikaisemmin, mutta olen laiska ja huono pitämään uuden vuoden lupauksia... Mutta Pakkotoiston lukemisesta olen saanut hirveästi motivaatiota ja nyt aatteli ottaa itseäni niskasta kiinni! Poikaystävä on myös saanut minut hommasta innostumaan. Ja luvannut vielä neuvoakin :D
Tavoitteena aluksi olis painonpudotus ja olenkin parin kuukauden aikana pudottanut 5 kg. Varsinaisella dieetillä en ole ollut, mutta sellaiselle ajattelin kyllä ryhtyä. Pituutta on 164 cm ja painoa nyt 65 kg. Sitten haluaisin kiinteytyä ja saada kauniit, timmit lihakset. Se olis mahtavaa...
Hommaahan siinä kyllä on, mutta mottoni on "hitaasti, mutta varmasti". Itseäni varten kuitenkin treenaan, niin mikäs kiire tässä on. Ja ihan aloittelijana punttaamisessa on vielä paljon opeteltavaa ja liialla hutiloimisella satutan vain itseni. Toivon saavani punttaamisesta elämääni uutta sisältöä ja iloa. Vaikuttaa muutenkin antoisalta harrastukselta :D Toivottavasti tästä lähtis sitten pyörät pyörimään!