Käsitreeniohjelma?!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vispe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
39
Hei tota tuolla vanhalla palstalla kun oli se bencherin tekemä hanskaohjelma niin voisko sen saada tännekin johonkin näkyviin kun ei vanhaa palstaa pääse, ainakaan vielä lukemaan?

Jos ei tähän viitti pistää niin voiskos joku (vaikkapa bencher ite?) lähettää sitten vaikka privana? Jos vaan viitsisi. Kun huomenna ois tarkotus taas pitkästä aikaa tykittää käsiä oikeen kunnolla!

Ois meinaan tosi jees!:D

Jos sen tosiaan joku viittis tänne pistää että sais muukkin kattoa!
Taisin kysäistä sitä "ohimennen" viimepalstalla, mutta se oli jo haudattu kun tänään ajattelin kattoa mahd vastauksia.

Eka viikko:

Hauiskääntö vuorotahtiin 2-3x8-10
Kääntö suoralla tangolla 2-3x10-14
"Tuplat edestä"-hauiskääntö taljoissa 2x10-12

Toka viikko:

Kääntö suoralla tangolla 2x6-8
Scott-penkissä 2x10-14
Keskitetty hauiskääntö alataljassa 2x15-20

Näin se muistaakseni meni. Ja ohjeena oli tehdä ilman mahdottomia heijauksia ja vaihdella intensiteettiä(jolloin painotkin vaihtelevat) ja palautumisaikoja.

No senhän saa nyt jo tuolta arkistoista kaivettuakin mutta kiitti kummiskin! Lähtee toi nyt sitten ens viikosta alkaen kokeiluun!:D

Originally posted by Tonza
Eka viikko:

Hauiskääntö vuorotahtiin 2-3x8-10
Kääntö suoralla tangolla 2-3x10-14
"Tuplat edestä"-hauiskääntö taljoissa 2x10-12

Toka viikko:

Kääntö suoralla tangolla 2x6-8
Scott-penkissä 2x10-14
Keskitetty hauiskääntö alataljassa 2x15-20

Näin se muistaakseni meni. Ja ohjeena oli tehdä ilman mahdottomia heijauksia ja vaihdella intensiteettiä(jolloin painotkin vaihtelevat) ja palautumisaikoja.

aattelin myös itse ruveta kokeileen kaikkia uusia juttuja ennen syksyä, jolloin sit pitää saada taas muutama tarkka treeniohjelma väännettyä, mut nyt on aika kokeilla miten toimii eri systeemit.. Tästä bencherin ohjelmasta...? Onko tässä tarkoitus tehdä myös ojentajat samana päivänä, vai tämä haba-osio esim. rinnan jälkeen, kuten normaalisti itse olen tehnyt? Ois kiva saada sellainen raju hanskaohjelma haballe ja ojentajille, koska ajattelin vaihtaa jälleen käsitreenin yhdeksi treenipäiväksi. JOTEN NYT PISTÄKÄÄ MAHDOLLISIMMAN PALJON TREENIOHJELMIA KÄSIVARSILLE. jotta sais kaikki irti noista tumpuista heinäkuuhun mennessä. ELi siis ohjelmia, joissa on ojentajat&haba&kyynärvarret samassa, ja jotka on toiminu teillä, niin otan kokeiluun. Tai muokkaan itselle sopivan ohjelman.

Ja noista muutamasta liikkeestä selvennys:

- "Tuplat edestä"-hauiskääntö taljoissa?
- Keskitetty hauiskääntö alataljassa?

Jos sais hieman kuvausta, kun en ainakaan itse oo mitä ilmeisemmin liikkeitä tehnyt...

Tuplat: Menet ristitaljaan ja otat sieltä ylhäältä ne yhden käden raudat kätösiisi. Sitten (usein peili on apuna) ikään kuin posettaisit tuplahauiksia. Eli väännät ankarasti, mutta puhtaasti hauisliikettä. En nyt osaa tätä oikein hyvin selittää, mutta suurinpiirtein noin se menee, joku muu pystyy parempaan..?...?

Toi keskitetty: En muistanut, oliko tämä täysin se liike, jota bencher suositteli tähän kohtaan, vai jouduinko valitsemaan tämmöisen kompromissin. Joka tapauksessa, mahdollisimman hyvin eristäen väännät habaa yhdellä kädellä alataljassa. Hyvällä venytyksellä aika mukavaa tulosta, hiukan pienemmätkin painot riittävät tässä liikkeessä, jää se junttaaminen jhonkin muihin...

Ja joku verbaalisesti lahjakkaampi saa sitten heti korjata, jos on selvennystä tai asiavirheitä...

Originally posted by Tonza
Tuplat: Menet ristitaljaan ja otat sieltä ylhäältä ne yhden käden raudat kätösiisi. Sitten (usein peili on apuna) ikään kuin posettaisit tuplahauiksia. Eli väännät ankarasti, mutta puhtaasti hauisliikettä. En nyt osaa tätä oikein hyvin selittää, mutta suurinpiirtein noin se menee, joku muu pystyy parempaan..?...?

Toi keskitetty: En muistanut, oliko tämä täysin se liike, jota bencher suositteli tähän kohtaan, vai jouduinko valitsemaan tämmöisen kompromissin. Joka tapauksessa, mahdollisimman hyvin eristäen väännät habaa yhdellä kädellä alataljassa. Hyvällä venytyksellä aika mukavaa tulosta, hiukan pienemmätkin painot riittävät tässä liikkeessä, jää se junttaaminen jhonkin muihin...

Ja joku verbaalisesti lahjakkaampi saa sitten heti korjata, jos on selvennystä tai asiavirheitä...

Joo, heti selkis kun vähän kuvasit. Ei muistanut vaan. Tuota keskitettyä oon tehnytkin jonkun verran taljassa, mutta tuo posetus on ihan uusi liike. Tuntuu aika oudolta, mutta pitääpä kokeilla...

Toivoisin kuitenkin niitä käsitreeniohjelmia nyt vähintään miljoona kpl... eli laittakaahan tulemaan niitä systeemeitä tai muuten...

Kerran kun Oulun poikia olet, niin kai sitä täytyy vähän jeesata, ettei tule joskus pimeällä kujalla nekkuun. :) En nyt mitään tassutreeniä kokonaisuudessaan raaputa, mutta yhden -ainakin ihteni mielestä- aivan kurkon hauisliikkeen kerron. Eli siis etsi jostain scottipenkki ja paina persees siihen, ts. istu. Liike alkaa ihan perinteitä noudattaen ala-asennosta, mutta päättyy puoleenväliin, siis jotakuinkin niin, että kyynärvartesi ja itse olkavarsi muodostaa ~100 asteen kulman. Nyt purista niin, että finnit jysähtää selästäs ja laske hyvin hallitusti ja hitaasti rauta alas. Toistele tuota kymmenen kertaa ja sitten pidä minuutin tauko haukkoen happea kuin hukkuva. Ja päk tu pisnes. Nyt repäise raudat yläasentoon ja ala laskea niitä hitaasti siihen kulmaan, mihin äsken ne olit nostanut. Purista jälleen kovaa ja nosta painot takaisin ylös. Ja toistele tuota jälleen niin monta kertaa kuin ikinä menee(ei pitäisi mennä montaa kertaa). Toista kovaa sarjaa tuskin tarvitset, mutta jos siltä tuntuu, niin tee pois vaan, tosin vaihda nostojen/laskujen järjestystä. Itse en pysty tekemään toista sarjaa, kun hauikset huutavat jo tässä vaiheessa hoosiannaa. Koklaahan tuota ja tule tekemään "..tulemaan niitä systeemeitä tai muuten..." -juttus, jos ei toimi. :cool:

Mun vinkit näin pähkinänkuoressa:

Valitse näistä liikkeistä ihan mitkä tahansa kaksi liikettä:

- vasarakääntö (voi tehdä yhtäaikaisesti)
- hauiskääntö scott-penkissä
- keskitetty hauiskääntö (älä nojaa reiteen, vaan pidä olkavarsi ilmassa)
- hauiskääntö käsipainoilla
- hauiskääntö suoralla tangolla (kapeahko ote)

Liikkeet voi olla ihan mitkä tahansa ja toki voi myös valita muitakin liikkeitä, mitkä on tuossa listassa. Tärkeintä kuitenkin valita jokaisen treeniin eri liikkeet.

Liike 1: Sarjat 4 x 6-8
Liike 2: Sarjat 4 x 10-12

Suoritustapa siten, että toistoon keskitytään koko sen keston ajan. Siis toiston negatiivisen vaiheen ei pitäisi muistuttaa benji-hyppyä, vaan lasku tapahtuu hallitusti. Liikeradan tulisi olla sellainen, että olkavarret pysyy koko ajan paikallaan, eivätkä heijaa kyynärvarsien ja punttien tahdissa. Sitten maksimisupistusvaiheessa vielä puristetaan sillä lihaksella siten, että liike oikeasti tuntuu. Puristaminen on kaikkein helpointa vuorokäännössä ja keskitetyssä hauiskäännössä. Muistakaa pitää vartalo myös paikallaan, koska vartalon heijaaminen kasvattaa hauiksia melko vähän.

Sitten Godzilla-vinkki: venytelkää hauiksia kunnolla sarjojen välillä, niin pumppi on oleva valtaisa. Korostan muuten vielä kerran tuota olkavarsien paikallapitämistä.

Toivottavasti joku saa näistä neuvoista apua. Mä olen ainakin saanut.

Originally posted by Tomi77
Sitten Godzilla-vinkki: venytelkää hauiksia kunnolla sarjojen välillä, niin pumppi on oleva valtaisa.

Hmm, sanoiko Godzilla noin? Minulla on sellainen muistikuva, että joku ns. asiantuntija sanoi äskettäin jossain, että sarjojen välissä ei kannattaisi juurikaan kovasti venytellä, kun se saattaisi pahimmassa tapauksessa jotenkin jopa vaurioittaa verentungoksen turvottamaa lihasta...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Hannibal

Hmm, sanoiko Godzilla noin? Minulla on sellainen muistikuva, että joku ns. asiantuntija sanoi äskettäin jossain, että sarjojen välissä ei kannattaisi juurikaan kovasti venytellä, kun se saattaisi pahimmassa tapauksessa jotenkin jopa vaurioittaa verentungoksen turvottamaa lihasta...

Testaa. Mulla tämä temppu ei oikeastaan toimi kuin hauistreenissä.

Testaa. Mulla tämä temppu ei oikeastaan toimi kuin hauistreenissä.

Onhan sitä tullut joskus lihaksia sarjojen välissä venyteltyä, enemmän tai vähemmän. Kiinnostaisi vain tietää, että onko tuossa väitteessä, jonka mukaan sarjojen välissä ei paljoa kannattaisi lihasta venytellä, oikeasti perää. Eli saavutetaanko sillä hyvä pumppi mutta suuremmalla loukkaantumisriskillä.

Mä olen aina venytellyt sarjojen välillä,ei ole mulle ainakaan haittaa tullut,päinvastoin.
Oisko hyviä vinkkejä hauiksen venyttelyyn?

Joo, ei mullakaan ole sarjojen välissä venyttelystä mitään muita kuin positiivisia kokemuksia. Tietenkin järki olisi hyvä olla mukana siinäkin touhussa... Muistellen jostain postista mieleen jääneitä sanoja, "väkivaltainen, brutaalisti lihaksia venyttävä venyttely.." tai jotain sinnepäin... Semmoista en ole harrastanut.

Minullakin on muistikuva venyttelykiellosta sarjojen välillä, en vaan tiedä että mistä moinen kielto johtuisi.

Jos pitää järjen mukana ja venyttää vain kevyesti ja kohtuullisen lyhyesti niin ei pitäisi varmaan olla liiemmin haittaa?

Mun vinkit näin pähkinänkuoressa:

Valitse näistä liikkeistä ihan mitkä tahansa kaksi liikettä:

- vasarakääntö (voi tehdä yhtäaikaisesti)
- hauiskääntö scott-penkissä
- keskitetty hauiskääntö (älä nojaa reiteen, vaan pidä olkavarsi ilmassa)
- hauiskääntö käsipainoilla
- hauiskääntö suoralla tangolla (kapeahko ote)

Loistavaa, että joku vielä suosittelee Arnoldin suosimaa tapaa tehdä keskitetty hauiskääntö!
Sanotaan, että ainakaan viimeisen 5 vuoden aikana en ole nähnyt yhdenkään sitä salilla tekevän!

Ja kuinka paljon paremmin eristääkään hauiksen tuo tapa nimenomaan, kun malttaa pitää painon kohtuullisena.

Onhan sitä tullut joskus lihaksia sarjojen välissä venyteltyä, enemmän tai vähemmän. Kiinnostaisi vain tietää, että onko tuossa väitteessä, jonka mukaan sarjojen välissä ei paljoa kannattaisi lihasta venytellä, oikeasti perää. Eli saavutetaanko sillä hyvä pumppi mutta suuremmalla loukkaantumisriskillä.

Minä ainakin venyttelen ennen sarjoja ja myöskin sarjojen välissä, kaikissa liikkeissä. Siinä pitää vaan muistaa, että venyttelee kevyesti, ehdottamasti ei repiviä, liian voimakkaita venytyksiä, sillä se voi kostautua voiman puutteena lopuissa sarjoissa...

Ei kukaan varmastikkaan käske venyttämmään pumpissa olevia lihaksia.
Voi Jeesus...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom