Käsipainot ja penkkimaksimi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Viimeisen 1 vuoden olen treenannut kasipainoilla. Ja todella kummasti heittelee penkkimaksimi (siis tangolla). Aluksi, kun jatin tangon pois, ja n.1,5kk treenattuani vain kasipainoilla putosi penkkimaksimi 205:sta 185:een. 3 kk taman jalkeen nousi tulos takaisin 200 paremmalle puolelle. 2 kk tasta putosi penkkimax 180 kiloon. 2 kk myohemmin 195kg. 3 kk myohemmin taas 180 kiloon ja tanaan nousi aika helposti 195kg. En ole sairastellut. Tasaisen hyvaa tahtia olen treenaillut. Mutta kummastelenpa vain, miten noin suuria heittoja voi tulla, noin pienin aikavalein. Tangolla olen siis vain muutaman penamx noston tehny, kun olen halunnut tutkailla kehitysta. Siirryin kasipainoihin monista syista. Tylsyys iski, treenitavoitteet muuttui eli nyt enemman bodailumielessa treenaan, saa paremmin tuntumaa kuin tangolla ja tuntuu rintalihasten "muovautuvan" ja pyoristyvan selkeasti.
Onks muilla ollut tammosia huimia elamanmuutoksia viime aikoina?:D

En ihan samalla tasolla ole kanssasi tuloksissa:), mutta jos teen esim. kolme viikkoa vinopenkkiä smithissä niin normaalipenkissä tuntuu tekniikka unohtuneen. Jotenkin vaan ei saa tankoon sellaista tasapainoa.

Yli puolivuotta ollut lakossa normipenkistä (1RM 150kg) enkä uskalla edes koittaa mihin suuntaan tulokset on menny.. :) toivottavasti ylös, muissa rintaliikkeissä painot on ainakin noussu tasaiseen tahtiin.

Miten penkki käsipainoilla on verrattavissa peruspenkkiin tangolla? Tein tuossa juuri vähän aikaa sitten käsipainoilla, alotin 20kg painoilla ja siitä nousin 27.5kg painoihin mutta penkki tulokseni ei noussut lähinnä yhtään, hurjat 2 toistoa :I eli 6x60-> 8x60

Mulla taasen ei noussu sitäkään vähää penkereeltä kuin normaalisti, kun olin hetken aikaa tehny hidasta reeniä, toistot 4s-alas ja 3s-ylös vauhdilla.

Taas kun olin tehny yksinomaan kp-liikkeitä rinnalle,
niin penkki tangolla kulki ihmeesti mukana,
nousi sitä tahtia mitä kasipäinotkin, aina välistä kun kokeilin.

Vaikka hitaasti toistojen teko on kyllä myrkkyä egolle,
kun joutuu käyttään niin saakelin pieniä painoja,
niin aattelin silti taas tehdä vaihteeksi semmottis reeniä,
ottaa se niin saakelin hienosti lihaksiin, ja jo parin reenin jälkeen paikat pullottaa ihan eri malliin.

Kyllä ittellä kanssa tipahtaa hetkeks penkkipainot, jos pitkän aikaa tekee vaan käsipainoilla ja sama toisinpäin. En osaa kummempia tieteellisiä selityksiä antaa, mutta eikös se oo vähän sama kaikissa liikkeissä...tuntuma vaan katoo hetkeks, jos on pitkään tekemättä. Onhan toi penkkikin jo noilla painoilla aika paljon tekniikastakin kiinni.

max steel sanoi:
Miksi ei voisi vertailla jos kerran molemmat ottaa samoihin lihaksiin?

koska liikkeillä ei juurikaan mitään yhteistä ole loppujen lopuksi..

mulla vaihtelee kk. välein pääliike rintatreenissä ja aina kun on vaihdettu esim. smith vinopenkistä takaisin tasapenaan on sarjapainot noussu 5-10 kg eikä mitään vaikeuksia tekniikassa.
olen aina jumpannu nousujohteisesti oli kysessä mikä liike tahansa ja tarkisteluja teen treenipäivyristä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom