Kädenvääntö

Voi olla omaa mutuilua mutta niinkun tossa ylempänä kuulostais paljon järkevämmältä tavalta treenata eli startteja, lähtö asentoja-/kulmia.
Kärjistetysti esitettynä vallitseeko suomessa kädenvääntökulttuurissa perisuomalainen asenne ja voimailukulttuuri, kädet lyödään treeneissä suoraan hookkiin ja väännetään niin perkeleesti ja ollaan jo ekan 10 minuutin jälkeen aivan hapoilla ja räjähtävyydestä enään tietoakaan.

Tuollaista jurnuttavaa treeniä tarvii toki myös, mutta olisiko juurikin tärkeämpää keskittyä räjähtävyyteen ja startteihin?
Itse ajattelen että juurikin se otteen hakeminen ja räjähtävä startti on suurin asia missä voi hakea etua vastustajaan nähden ja päästä parempaan kulmaan esimerkkinä Travis.
Joo just noin! Molempia tarvitaan, mutta starttien vähyys harjoittelussa useimmiten ongelma 😄 Ite nään tossa että hyvä myös oppia häviämään reeneissä ja sitä kautta luoda käsiin sellaista kuntoa ettei mee heti aivan rikki jos nyt kerran sattuu kaaviossa/supermatsissa häviimään.

Eikä myös noita startteja tarvii ottaa nii vakavasti, vaan kokeilla eri juttuja siinä. Hookkia, toprollia, prässiä, remmeille menoa, erilaisia otteita..
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite tykkään tehä ihan tyynyyn asti, niin tulee tehtyä koko suorite kerralla eikä opittua vajavaisia liikemalleja + ei jää heikkoja kulmia. Myös ite tykkään jos satun startin häviimään niin mahdollista reenata stop merkkiä siinä kunnolla 😄

Tietenkin tossa että jättää vakaaksi on omat etunsa myös ✌️ Esim ei niin kuluttavaa käsille. Tuota tekisin sitten viikon toisessa pöytäreenissä, mikä kevyempi olemukseltaan. Mutta hyvää pohdintaa äijältä 💪
Teetkö ilman tyynyä startteja tai vääntöjä ylipäänsä?
 
Olenkohan kuinka väärässä jos väitän että Pputkosella on Suomen suurin lapio kädenvääntäjistä ?
 
Olenkohan kuinka väärässä jos väitän että Pputkosella on Suomen suurin lapio kädenvääntäjistä ?
Screenshot_20240524_103905_com.google.android.youtube_edit_186800543253266.jpg


Porin isolla miehellä oli kyllä jäätävä koura kans 😮
 
Kun olin alakoulussa opetettiin ihan tosissaan että Miehien kädet kasvavat koko eliniän arkkuun asti. Hitaasti mutta varmasti. Ei oo täällä näkyny...
 
Kun olin alakoulussa opetettiin ihan tosissaan että Miehien kädet kasvavat koko eliniän arkkuun asti. Hitaasti mutta varmasti. Ei oo täällä näkyny...
Joskus kuulee puhuttavan että kädet kasvaa ruumillista työtä tekemällä. Omiin kokemuksiin pohjautuen kyseenalaistan tämänkin väitteen vahvasti 🙄

Tai sitten muu porukka tekee salaa jotain yövuoroja normitöiden päälle 🤣
 
Tää on varmaan ollu täällä jo aikoinaan, mutta mun mielestä oli mielenkiintoinen tää Toddzillan analyysi. Mitäs mieltä hookki miehet?


View: https://youtu.be/PRh8F2_Ox68

Bowen kysy Todzillalta ton matsin jälkeen et miks se voitti niin helpon näkösesti vaikka Lachlanilla paljon kovempi takapaine(taljanostolla mitattuna)

Vastas että vaikka Adair on ehkä vahvempi muutamassa sen omista suosikki liikkeistä/kulmista niin hän on edelleen vahvempi suurimmassa osassa asennoista.

Ite näkisin että on tärkeetä olla vahva siinä asennossa missä väännetään. Ei se suora taaksepäin veto oikein auta vaikka nostaisi siinä 100kg jos itse ottelussa sun pronaatio viedään heti pois kuten tossa kävi joka erässä.

Vahva hauis jaksaa vastustaa vähän aikaa tyynyn päällä mut ittendä pois kaivaminen tosta asennosta on kyllä tosi vaikeeta, kuten mestari tossa itsekkin totesi.

Analyysinä toi Todzillan kertoma on sinällään ihan pätevää mut vähän pintapuolista 😅
 
Joskus kuulee puhuttavan että kädet kasvaa ruumillista työtä tekemällä. Omiin kokemuksiin pohjautuen kyseenalaistan tämänkin väitteen vahvasti 🙄

Tai sitten muu porukka tekee salaa jotain yövuoroja normitöiden päälle 🤣
Mä oon kyllä huomannu tän todeks, tavallaan. Mitä enemmän sormia rasittaa monipuolisesti, niin ainakin joku rasvapatja/rusto/mikävittulie paksuuntuu sormissa. Vaimo tykkää.
 
Jos kulleja vertailtaisiin niin kukaan ei antaisi toiselle noin paljon eteen...sinänsä outoa koska onhan tää nyt vitusti enemmän miehuuden mittari 🤔🤣🤣
No nää on näitä. Ei voi kauhalla antaa kun lusikkaa suotu 😄
 
Todzilla muuten hyvä esimerkki siitä että sillä on myös ihan normaalikokoinen sormet ja kämmen. Ja Ongarbaevilla on vielä pienempi käsi. Ei oo herroja haitannu isommat kädet yhtään.
 
Back
Ylös Bottom