Kädenvääntö

Mun mielestä Devon vähän seonnut tossa kyynärvarsien reenaamisessa 😄 Siis tärkee juttu, mutta hauiskulma kans tärkee. Tai näyttää että sen paketti monasti ihan kauhee nykysin. Tietenni voi olla että johtuu vammoista, mutta ite uskon että kädet paskottiin sillä jäätvällä 6-7 kertaa viikossa 4h kerrallaan vääntämisellä 😮 Eihän sellasta voi ny kukaan kestää vuosikymmeniä.
Itse ainakin kun olen tuota liikettä kokeillut niin heti tuntui siltä ettei kannata tehdä, senverran juili kyynärpäässä.
Enkä tosiaankaan tehnyt +80 kilolla tuota 😄 että sikäli uskon täysin Devonin puheet aiheesta.

Jatkuva vääntäminen todennäköisesti myötävaikuttanut kyynärpäävaivojen muodostumiseen, tuskin ainakaan parantanut kyynärpäiden terveyttä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sen mitä videoista voi päätellä, niin ainoastaan pronaationostojen ja risernostojen verran 😅

Eli suoraa treeniä ei tule mutta jotkut liikkeet osuu myös haballe 🙄
70 kiloa kun nostaa staattisesti niin onhan siellä pirusti voimaa, mutta ei riitä kun muut treenaavat enemmän erikseen.
Hauikselle ei tainnut tehdä mitään erikseen ja virhehän se on.
 
Oon yhä urheasti eri mieltä tästä 😘😁 ja jollain videolla muistaakseni kanssani eri mieltä oli myös jto, jos se jotain lisäarvoo tuo.
Siis kämmenen lihaksia toki pystyy kasvattamaan, mutta sormissa ei ole lihaksia joten nahka siellä paksuuntuu.
Tuntuisi hieman omituiselta jos sormien luusto kasvaisi murrosiän jälkeen, kun kasvulevyt ovat luutuneet umpeen.

Olisi mielenkiintoista kuulla JTOn näkemys asiasta, en nyt päätäni pantiksi laita tämän asian puolesta 😄
 
Siis kämmenen lihaksia toki pystyy kasvattamaan, mutta sormissa ei ole lihaksia joten nahka siellä paksuuntuu.
Tuntuisi hieman omituiselta jos sormien luusto kasvaisi murrosiän jälkeen, kun kasvulevyt ovat luutuneet umpeen.

Olisi mielenkiintoista kuulla JTOn näkemys asiasta, en nyt päätäni pantiksi laita tämän asian puolesta 😄

Voimaharjoittelu paksuntaa luita hieman.

Sormissa luiden päällä jänteitä, läskiä ja nahkaa. Läskiä voi ainakin hommata lihomalla. Nahka liekkö paksunee kuluttamalla? Jänteet vahvistuu voimailussa, mutta en tiedä minkä verran jotkut sormien jänteet fyysisesti kasvaa.
 
Siis kämmenen lihaksia toki pystyy kasvattamaan, mutta sormissa ei ole lihaksia joten nahka siellä paksuuntuu.
Tuntuisi hieman omituiselta jos sormien luusto kasvaisi murrosiän jälkeen, kun kasvulevyt ovat luutuneet umpeen.

Olisi mielenkiintoista kuulla JTOn näkemys asiasta, en nyt päätäni pantiksi laita tämän asian puolesta 😄
Onhan siinä muutakin kuin luu ja nahka, jotain rustoa ja rasvaa ja mitä lie kudosta. Keho on kuitenkin aika sopeutuvainen mihin tahansa rasitukseen, joten en mä pidä mitenkään fysiologisesti mahdottomana sormien jonkunasteista paksuuntumista. Toki mitään wanhankansan näppejä ei saa käsistä joilla on lapion ja talikon sijaan lapsena pidetty pleikkarin ohjainta, mutta kyllä ainakin omat on vähän lihavoitunu vuosien saatossa.

E: Ryökäle toi Force on nopee.
 
Voimaharjoittelu paksuntaa luita hieman.

Sormissa luiden päällä jänteitä, läskiä ja nahkaa. Läskiä voi ainakin hommata lihomalla. Nahka liekkö paksunee kuluttamalla? Jänteet vahvistuu voimailussa, mutta en tiedä minkä verran jotkut sormien jänteet fyysisesti kasvaa.
Onhan siinä muutakin kuin luu ja nahka, jotain rustoa ja rasvaa ja mitä lie kudosta. Keho on kuitenkin aika sopeutuvainen mihin tahansa rasitukseen, joten en mä pidä mitenkään fysiologisesti mahdottomana sormien jonkunasteista paksuuntumista. Toki mitään wanhankansan näppejä ei saa käsistä joilla on lapion ja talikon sijaan lapsena pidetty pleikkarin ohjainta, mutta kyllä ainakin omat on vähän lihavoitunu vuosien saatossa.

E: Ryökäle toi Force on nopee.
Joo käsissä on toki jänteitä ja luut, ne unohdin mainita kokonaan.
Mutta sormien jänteet ovat kuitenkin hyvin ohuita ja vaikea kuvitella että ne mitenkään merkittävästi paksunisivat, sama koskee luita.

Lihomisella toki voi saada selvää paksuutta mutta se on toinen kuvio kannattaako itseään lihottaa suunnattomasti kädenväännön tähden 😄 What ever it takes jne.

Elävässä elämässä olen havainnut että se on iho mikä paksunee, lähisuvussa on siis eräs jolla oikea käsi ja erityisesti peukalo on merkittävästi paksumpi kuin oikea, syystä että käytännössä koko ikänsä tehnyt käsillään töitä/harrasteita joissa iho rasittuu ja paksuuntuu.
 
Mitä itse olen ymmärtänyt ja myös vaivaa kokenut on että iän myötä kaikista pienistä nivelrikoista ja iskuista käsiin sormet turpoaa. Ruumiillista raskasta työtä (riippuu toki työstä) tekevät omaa isot kädet mitä vanhemmaksi ne tulee, Sama pätee ranteen paksuuteen jos katsoo miten ihmisen ranne kasvaa iän myötä, en usko että siinä on hirveästi mitään luukasvua tai ligamentti hommia jos paino pysyy samana vaan ihan jotain turvotusta mitä ihmiselle tulee iän myötä. Kun harrastin karatea 15 vuotiaana sain potkun oikeaan käteen jossa etu ja keskisormi oli hetken aikaa pirun kipeänä mutta toimintakunnossa. Nyt 20 vuotta myöhemmin samat sormet on vieläkin lähemmäs puolisenttiä paksummat kuin vasemmassa kädessä. Läskihän nyt on sitten selvä käden isontaja, nostaa 10kg painoa niin tiukka sormus ei enää mene sormeen
 
Kyllä siellä se runsasmääräinen jänne- ja nivelsidepuolikin voi hieman paksuuntua, vaikkei tosiaan sormissa varsinaisesti lihaksia ole. Itelläkin aivan erinäköset sormet nykyään 24v kiipeilyn jäljiltä.

Rustopinnat nivelissä kasvaa joillakin hieman rustotyypistä riippuen. Osaksi vaurioiden jälkeen ns. ylikorjaavat itseensä. Se ei aina hyvä oo, ku liikelaajuuksiin vaikuttaa. En mä saa rystynen suorana sormia kämmeneen, ku pikkusormista. Kipuja ei oo ja voimaa on, joten ei huolta.

Nahka tietenki paksuuntuu ja ei multa oikein meinaa verikoetta saada. Paitsi tietenki kovan kiipeilypäivän jälkeen melki puhaltamalla, ku nahat on ihan finaalissa.

Varsinaista luukasvua voi hieman paksuussuunnassa tapahtua. Onhan 400kg kyykkääjälläkin aivan erivahvuinen luusto kuin 200kg kyykkääjällä jne.
 
Noi kyynärsuojatki tommoset 2mm paksuset. Aika fakiiri saa olla tuomari tulkita kyynärvirheet.
 
Ferit is King! Topi mitä veikkaat pystyykö Dzenarov hookkaa 170kg Revazin. Melkoinen koukkaus saa olla ku takapaine on Revazilta päällä.
 
Miten noi erät meni. Oliko 3-0 Silarv johdossa ja sit käänty kun loppu bensa?
2-0 tais johtaa, mut toka matsi oli pyrhoksen voitto kun menetti kupin. Sit kun kupin menettää ni se ei ikinä enää palaa 😄
 
Ferit is King! Topi mitä veikkaat pystyykö Dzenarov hookkaa 170kg Revazin. Melkoinen koukkaus saa olla ku takapaine on Revazilta päällä.
Revaz nii saatana iso 😮😮 Hullua! Paha sanoa kyllä.. En tiedä saatana 😄
 
Back
Ylös Bottom