Kädenvääntö

Siihen on varmaan osa syynsä miksi ihmiset heti on alustavasti sitä mieltä että Mutikainen itse on ongelmana. Itsehän en ollut ensimmäinen joka asiaa juuri epäili näin.
Itsellenihän ei asiassa auennut, että jos joku haluaa järjestää kilpailun, niin miten se on mainitun keskusteluissa Mutikaisen vika ettei sitä voi järjestää?

Kädenvääntöliiton toiminnassa, seura ja sen jäsenet noudattavat liiton sääntöjä ja liiton kautta myös noudatetaan SUEK:n ja IFA:n sääntöjä. Missä kohtaa yhtälöä tulee mukaan nämä Mutikaisen omat säännöt? Yksilönvapautta ei mitkään säännöt rajaa, mutta kannattaa muistaa, että jos osallistuu toimintaan mikä rikkoo seuran, liiton, SUEK:n tai IFA:n sääntöjä niin vastuu on aina yksilöllä. Siksi tosiaan toivon, että tämänkin palstan lukijat kysyy liitolta ihan virallista reittiä, jos säännöissä jokin askarruttaa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsellenihän ei asiassa auennut, että jos joku haluaa järjestää kilpailun, niin miten se on mainitun keskusteluissa Mutikaisen vika ettei sitä voi järjestää?

Kädenvääntöliiton toiminnassa, seura ja sen jäsenet noudattavat liiton sääntöjä ja liiton kautta myös noudatetaan SUEK:n ja IFA:n sääntöjä. Missä kohtaa yhtälöä tulee mukaan nämä Mutikaisen omat säännöt? Yksilönvapautta ei mitkään säännöt rajaa, mutta kannattaa muistaa, että jos osallistuu toimintaan mikä rikkoo seuran, liiton, SUEK:n tai IFA:n sääntöjä niin vastuu on aina yksilöllä. Siksi tosiaan toivon, että tämänkin palstan lukijat kysyy liitolta ihan virallista reittiä, jos säännöissä jokin askarruttaa.
No lue taaksepäin mitä Pputkonen kirjoitti ekassa viestissään. Aukeaako sitten.
 

Eikö tässä kuitenni oo ongelmana että jos kuulut liittoon, mutta kutsut paikalle jengiä jotka ei kuulu? 😄 Ja tuomarit ei sais kuulua liittoon jne. Siis että mutkia on matkan varrella kuitenkin.
Mun ymmärryksen mukaan tota ei kukaan kiellä säännöissä 🤔 sen ymmärrän jos liiton hallituksen jäsenet ei ole tälläisessä mukana mutta en ainakaan vielä ole nähnyt sellaista kohtaa säännöissä missä tälläisen järjestäminen kiellettäisiin 🤔
 
Onko tää megamass joskus käynyt itse vääntämässä kättä vai vääntääkö vaan täällä foorumilla? Ja jos on käynyt vääntämässä, niin ei ilmeisesti liiton alaisessa tapahtumassa. Kerran kisoissa käyneenä noviisinakin jo tajuaa kuinka oot nolannu ittes näppärästi.
 
Kädenvääntö kisan järjestäminen pähkinänkuoressa

1.muutama kädenvääntöpöytä
2. Pari tuomaria ja toimitsijat
3.kaavion teko (voi tehdä myös käsin)
4.palkinnot (ei välttämättömät)

Mietin juuri että jos vaatimustaso vedetään täysin nollille ja kisassa ei ole yleisöä lainkaan niin kisan vois jäjestää erittäin helposti.

Heitän pöydän takakonttiin ja menen leikkipuistoon Sitten soittelen porukkaa sinne että nyt pidetään kisat tulkaa tänne leikkipuistoon. Voi tietysti etukäteen myös kertoa niin ei tarvitse odotella niin kauan itekseen leikkipuistossa. Joku vääntäjä on tuomarina.

Yleisötapahtuman järkkäys vaatii enemmän.
 
SUEK kyllä antaa osallistua mihin kilpailuun vaan jos kiellettyä yhteistoiminta sääntöä ei rikota. Ei suek kiellä yksilöitä osallistumasta kisoihin missä testausta ei ole. Tästä jos on epäselvyyttä, niin voi soittaa tai olla muuten SUEK suoraan yhteydessä Petteri Lindblom. Tästä hänen kanssaan oon useamman kerran jutellut.

IFA:nkaan sääntökirjassa ei tälläistä kohtaa oikein taida olla. 😊 Hyvä, niin turhaa sitä enempää pyrkii yksilön oikeuksia rajaamaan kuin SUEK ja WADA näkee tarpeelliseksi. Heillä varmasti punnittu nämä asiat tarkkaan, ja siksi ei rajata.
 
Mietin juuri että jos vaatimustaso vedetään täysin nollille ja kisassa ei ole yleisöä lainkaan niin kisan vois jäjestää erittäin helposti.

Heitän pöydän takakonttiin ja menen leikkipuistoon Sitten soittelen porukkaa sinne että nyt pidetään kisat tulkaa tänne leikkipuistoon. Voi tietysti etukäteen myös kertoa niin ei tarvitse odotella niin kauan itekseen leikkipuistossa. Joku vääntäjä on tuomarina.

Yleisötapahtuman järkkäys vaatii enemmän.
No näinhän se yksinkertaisuudessaan menee 😃 toki näyttävän kisan järjestäminen vaatii enemmän mutta ton perustan ympärille sekin rakennetaan...tosin ei kisoissa ikinä ole katsomassa ollut kun vääntäjät ja Max muutama niiden kaveri 😃
 
SUEK kyllä antaa osallistua mihin kilpailuun vaan jos kiellettyä yhteistoiminta sääntöä ei rikota. Ei suek kiellä yksilöitä osallistumasta kisoihin missä testausta ei ole. Tästä jos on epäselvyyttä, niin voi soittaa tai olla muuten SUEK suoraan yhteydessä Petteri Lindblom. Tästä hänen kanssaan oon useamman kerran jutellut.

IFA:nkaan sääntökirjassa ei tälläistä kohtaa oikein taida olla. 😊 Hyvä, niin turhaa sitä enempää pyrkii yksilön oikeuksia rajaamaan kuin SUEK ja WADA näkee tarpeelliseksi. Heillä varmasti punnittu nämä asiat tarkkaan, ja siksi ei rajata.
Tähän vielä lisäyksenä jos vielä epäilyttää SUEK kanta siihen saako testattu urheilija osallistua ei doping valvonnan alaisiin kisoihin. Niin mielenkiintoista olisi että pyysivät myös heidän blogiin kirjoittamaan. Missä sitten julkisesti sanon että sellaisiin kisoihin osallistun.

"Niin Suomessa kuin maailmalla on myös kisoja, jotka eivät kuulu testauksen piiriin, ja välillä itsekin osallistun niihin. Kun osallistun, ymmärrän, millä säännöillä mennään, vaikka itse urheilen ilman aineita ja arvostan enemmän menestystä niissä kisoissa, joissa on valvontaa."

Todettakoon myös että esimerkiksi NHL pelaajat ei ole adt alaisia jenkeissä ollessaan, ja pelaavat kyllä maajoukkueessa jne.
 
Mua henkilökohtaisesti kiinnostaa että minkälainen tilaus tällaiselle kisalle mikä olisi avoin kaikille edes olisi Suomessa?järjestetäänkö tällänen yhdelle kahdelle vai jopa kolmelle ihmiselle ketkä ei liitossa ole vai onko jossain useampi kymmenen kädenvääntö suuruutta piilossa joista emme tiedä mitään?
 
Mua henkilökohtaisesti kiinnostaa että minkälainen tilaus tällaiselle kisalle mikä olisi avoin kaikille edes olisi Suomessa?järjestetäänkö tällänen yhdelle kahdelle vai jopa kolmelle ihmiselle ketkä ei liitossa ole vai onko jossain useampi kymmenen kädenvääntö suuruutta piilossa joista emme tiedä mitään?
Tossahan joku supermatsi formaatti jopa fiksumpi? 😄
 
Pputkonen ilmaisi mielestäni että kisalle oli kysyntää aiemmilla sivuilla niin oliko Pputkosella tiedossa enempi osallistujia itsellään ? Offtopiccina on muuten hämärää se että jopa Pakkotoiston forumi boikotoi Pputkosen nimeä. Jos kirjoitat yhdellä P:llä niinkuin se olisi oikeasti niin tulee pelkkiä tähtiä :LOL:
 
Varmasti joo... lähinnä mietin sitä tässä että kenen takia tässä niinku näistä asioista riidellään 🤣
Mun mielestä näiden liittoon kuulumattomien huippuvääntäjien lukumäärä, tai edes olemassaolo, on irrelevanttia.

Täähän on vaan periaatekysymys. Saako kisaan osallistua kaikki vai ei?

Ja jos ei saa, niin mihin se raja vedetään?

Jos nyt pidettäis vaikka kaikille avoin kilpailu ja sinne tuliskii edes yks vääntäjä jolla on kilpailukielto päällä, sitten kaikki liittoon kuuluvat joutuu jättäytyä pois tai ottamaan iteleen myös kilpailukiellon.

Ehkä paras voittais siinäkin kilpailussa mutta tuskin kukaan uskoo että se olis kaikin puolin edustava otos suomikädenväännön huipusta?
 
Mun mielestä näiden liittoon kuulumattomien huippuvääntäjien lukumäärä, tai edes olemassaolo, on irrelevanttia.

Täähän on vaan periaatekysymys. Saako kisaan osallistua kaikki vai ei?

Ja jos ei saa, niin mihin se raja vedetään?

Jos nyt pidettäis vaikka kaikille avoin kilpailu ja sinne tuliskii edes yks vääntäjä jolla on kilpailukielto päällä, sitten kaikki liittoon kuuluvat joutuu jättäytyä pois tai ottamaan iteleen myös kilpailukiellon.

Ehkä paras voittais siinäkin kilpailussa mutta tuskin kukaan uskoo että se olis kaikin puolin edustava otos suomikädenväännön huipusta?
Toki tähän pitää liiton kantakin saada ja aika selvästi on tuotu julki että mikään sääntö ei tälläistä estä...mutta jos Suomen sisäisestä kisasta puhutaan ja "riidellään" niin kyllä mä olen sitä mieltä että pitää tietää ja ymmärtää miksi 😃 meillä on loistava liitto ja mielettömät vapaaehtoiset sitä pyörittämässä niin kyllä mä ihmettelen että kenen tai keiden takia tässä vastakkainasetellaan porukkaa 🤔
 
Mun mielestä näiden liittoon kuulumattomien huippuvääntäjien lukumäärä, tai edes olemassaolo, on irrelevanttia.

Täähän on vaan periaatekysymys. Saako kisaan osallistua kaikki vai ei?

Ja jos ei saa, niin mihin se raja vedetään?

Jos nyt pidettäis vaikka kaikille avoin kilpailu ja sinne tuliskii edes yks vääntäjä jolla on kilpailukielto päällä, sitten kaikki liittoon kuuluvat joutuu jättäytyä pois tai ottamaan iteleen myös kilpailukiellon.

Ehkä paras voittais siinäkin kilpailussa mutta tuskin kukaan uskoo että se olis kaikin puolin edustava otos suomikädenväännön huipusta?
Itse näkisin että toiminta-/kilpailukiellossa olevia henkilöitä ei pitäisi mihinkään kisoihin ottaa. Tämä kanta myös vahvinpuolella missä paljon ei testattuna kisoja, että ei sieläkään sellaisia henkilöitä kisaan oteta. Toki ei Suomessa vahvin puolella yhtään kärynnyttä olekaan, mutta silti lukee että "Kilpailija ei saa olla minkään liiton asettamassa kilpailu- tai toimintakiellossa"

Se on sitten kilpailujärjestän hölmöyttä jos haluaa kisaansa ja lajiansa edustamaan henkilön joka ei säännöistä välitä, tai kanssa kilpailijoita kunnioita jos douppaa testauksen alaisena.
 
Itse näkisin että toiminta-/kilpailukiellossa olevia henkilöitä ei pitäisi mihinkään kisoihin ottaa. Tämä kanta myös vahvinpuolella missä paljon ei testattuna kisoja, että ei sieläkään sellaisia henkilöitä kisaan oteta. Toki ei Suomessa vahvin puolella yhtään kärynnyttä olekaan, mutta silti lukee että "Kilpailija ei saa olla minkään liiton asettamassa kilpailu- tai toimintakiellossa"

Se on sitten kilpailujärjestän hölmöyttä jos haluaa kisaansa ja lajiansa edustamaan henkilön joka ei säännöistä välitä, tai kanssa kilpailijoita kunnioita jos douppaa testauksen alaisena.
Tästä ollaan samaa mieltä.

Mutta jo pelkästään tällä valinnalla hypoteettinen kilpailu ei enää olekkaan "kaikille avoin".
 
Back
Ylös Bottom