Kädenvääntö

Ne on vaan koettava. Järkyttävä tuska yläkäsissä joka ei lopu jos oikein huolella on rääkännyt ainakin alussa. Siinä melkeen hätääntyy kun ei meinaa hallita tilannetta. Harvoin otan särkylääkettä mutta tuolloin otin eikä sekään auttanu. Mulla oli sisäkyynär ja ulkoolkavarsi pahimmat ku tapoin kädet ulkosalilla rintalaitteessa yhen käden hauis/sivupaine liikkeenä, mutta samalla lailla ne alussa kipeytyy ihan pöydässäkin. Nyt kun uudestaa koittanu aloittaa niin ei tuon ulkosalirääkin jälkeen ole mitään kipuja enää ollut. Varmaan liian löysää reeniä…

kai niitä voi välttää? ja jos, niin miten?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
en usko naisten hyödyllisyyteen tavoitteiden saaavuttamisessa "they are a distraction in some cases"...
Kuitenkin tyttöystävä olis ihan kiva, se ei vaan oo mun päätavote, kaukana siitä...

edit: eikun aaaaaa.... hittolainen, ymmärsin väärin ton sun viestin. :) nii siis kyllä ainakin...

ja en käy reeneissä, vaan ja ainoastaan treenaan kotona ja väännän koulussa... oon kyl harkinnu liittyväni klubille, sen myös teenkin jos haluan oikeasti menestyä
Joo lähimpään seuraan asap 💪 Missäpäin suomea asut?
 
Näin on, toverini.

onko sulla (ja murffibussi lla) muuten mitään tekniikka vinkkejä? tai jotain historiaa omista uristanne
Tekniikkaa ei oikein pysty etänä neuvomaan mut mun vahva suositus on alussa harjotella pöydässä ihan perus asentoja ja tekniikoita. Suht paljon toistoo, enimmäkseen kevyehköllä kuormituksella, sillee joku 50-80% maksimivoimasta.

Tietysti tosi hauskaa on kokeilla kuka on kuka ja vääntää sen mitä käsistä lähtee (itekkii oon tätä tehny ja teen edelleen)mut se ei todennäköisesti oon paras tie kehitykseen.

Sitte jossain vaiheessa ku kulmat paremmin hallussa niin alkaa takomaan räjähtäviä startteja mahdollisimman autenttisella kilpailuasetelmalla.

Ehkä jonkinlainen vitsi että mä edes puhun räjähtävistä starteista mut kokemus on opettanu että hyvä startti on tosi hyödyllinen juttu kädenväännössä. Tiedän tään koska omani on ihan surkeita 😂
 
mitä mieltä ootte muuten että Andrey Smaev on ruvennu vääntämään jo jokusen aikaa sitten, voisko hän menestyä?
 

Liitteet

  • smaev2.jpg
    smaev2.jpg
    527,7 KB · Katsottu: 95
  • smaev.jpg
    smaev.jpg
    28,8 KB · Katsottu: 80
Tekniikkaa ei oikein pysty etänä neuvomaan mut mun vahva suositus on alussa harjotella pöydässä ihan perus asentoja ja tekniikoita. Suht paljon toistoo, enimmäkseen kevyehköllä kuormituksella, sillee joku 50-80% maksimivoimasta.

Tietysti tosi hauskaa on kokeilla kuka on kuka ja vääntää sen mitä käsistä lähtee (itekkii oon tätä tehny ja teen edelleen)mut se ei todennäköisesti oon paras tie kehitykseen.

Sitte jossain vaiheessa ku kulmat paremmin hallussa niin alkaa takomaan räjähtäviä startteja mahdollisimman autenttisella kilpailuasetelmalla.

Ehkä jonkinlainen vitsi että mä edes puhun räjähtävistä starteista mut kokemus on opettanu että hyvä startti on tosi hyödyllinen juttu kädenväännössä. Tiedän tään koska omani on ihan surkeita 😂
Ainahan voit alottaa tekemään niitä devon larratin heavy singles ;) koskaan ei ole liian myöhäistä
 
mitä mieltä ootte muuten että Andrey Smaev on ruvennu vääntämään jo jokusen aikaa sitten, voisko hän menestyä?
Nyt kun äijällä on virtaa ja kiinnostusta lajiin, ni tehdäänkö niin että lukaseppa tää ketju nopeasta läpi? Paljon hyvää dataa ja esim Smaev on käsitelty moneen otteeseen 😊
 
Heh, mä olen nyt kaks kertaa käyny treeneissä ja liityin just seuraan, mut yli 10 vuotta seurannu sceneä. Leuanveto tausta auttaa myös jonninverran vaikka ranteet vielä velliä, mutta kyllä ne sieltä voimistuu ja on jo huomattavasti vahvistunu parissa vuodessa. Tekniikat tosiaan saa kohilleen vain pöydässä ja opastuksella.
 
Ainahan voit alottaa tekemään niitä devon larratin heavy singles ;) koskaan ei ole liian myöhäistä
Juu apparit on myös hyviä. Vähän sellane kaks teräne miekka tosin että tosi kiva kun pystyy kilomäärillä seuraa omaa kehitystä mut toisaalta niissä tulee helposti tuijotettuu liikaa niitä kiloja eikä välttämättä tuu ajateltuu liikkeiden funktiota pöydässä.

Tarkotus ei oo mitenkään lannistaa mut esimerkiksi 2021 SM kisoissa otin molemmilla käsillä 2 tappioo ja ulos😅

Viime vuonna molemmilla käsillä voittoja kuitenkin ja vasurilla jopa pronssille asti. Tosi monissa apuliikenostoissa pyörin edellee niissä samoissa kilolukemissa ku pari vuotta sitten mut oon silti huomattavasti parempi vääntäjä 💁🏻‍♂️

Edit: Haluun korostaa että SM kisojen vastustajat ei todellakaan oo muuttunu heikommiks viime vuosina, väittäisin että päinvastoin.
 
Se on varmaan jotain muuta jos pystyt ihan noin tarkkaan sanomaa että kyynärpäähän koskee...

Hermokivut on vähän ku orgasmi, sä tiedät kyllä sitten kun sen koet 😄
Tää kyllä pitää hyvin paikkansa. Et todellaan mieti oletko kokenut niitä kun ne oikeasti iskee päälle. Sitäpaitsi voisin jopa väittää että ne eivät edes katoa. Ehkä jonain viikkoina on helpompaa.
 
Olisko muuten sallittua tämmönen:
Sun vastustaja on vaikka toprollannu sut, sä saat stopin. Tämän jälkeen huomaat että vastustajan kyynärpää on tosi reunalla ja päätät työntää sen kyynärpään pois pädiltä käyttämällä sun ojentajaa.
 
ja oliskos isosta peukalosta sillee oikeesti mitään hyötyä?
...
sit kans että onko hyvä ote voima okeesti tarpeellinen vääntämisessä?

tossa kuvassa on muuten oma ruipelo käsi :)
 

Liitteet

  • IMG_20240120_110515.jpg
    IMG_20240120_110515.jpg
    130,7 KB · Katsottu: 73
Teen noita pitoja ylätaljassa useemmin ihan perus kapealla kahvalla mikä ei pyöri. Enemmän ehkä ykl appari ku kädenväännön 😄 Mut tuo sekin selkä nahinaa pöytään.

Rollarilla taas ranne ja sormet pettää aikasemmin ku selkälihat. Selkeesti lajinomasempi liike 💪 Ja sillaa ehkä omaan silmään parempi ku perus rollari, kun tossa tulee toi selkäveto kans. Ehkä hyvä tehä noita kaikkia ✌️
Ootko tehny tota samaa liikettä sillä sun Wrist Wrenchillä ja millasii eroja oot huomannu painoissa ? Sehän vaikeutuu about noin puolella.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom