Kädenvääntö

Itselläni aivan erilainen näkökanta asiaan.
Jos tarkastellaan nykyhetkeä ja siinä totuus on 7 leukaa niin se on silloin se totuus. Voimaa on juuri sen verran. Treenillä saa lisää voimaa, mutta tällä ajanhetkellä sitä ei ole enempää kuin on.

Kaikessa voiman käytössä on aina nivelkulmat mukana mitkä vaikuttaa voimatuottoon saatanasti. Oma näkökulma on että ihan turha puhua tekniikasta ja voimasta erikseen. Lopputulema on se mikä kiinnostaa.

Jos joku yrittää tehdä maastavetoa niin että tanko on metrin irti jaloista, tai jotain yhtä typerillä nivelkumilla, ja maksimi on 20kg. Sitten ottaa tangon kiinni sääriin ja vetää 200kg. Toiset sanoo että tekniikka parani, voima ei. Itse sanon että maastavetovoima parani 10 kertaiseksi. Tankoon kohdistuu 10x enemmän newtoneita, koska nivelkulmat on niin paljon paremmat eli on enemmän voimaa. Voima ei tarkoita lihassupistuksen voimakkuutta vaan lopputulemaa paljonko esineeseen oikeasti kohdistuu voimaa.
Tosta "jemma voimasta" tuli mieleen, ni onko sekin voimaa että jos reenaisin tästä eteenpäin 10 vuotta liikettä x, ja oisin siinä vahva? Eikö mulla siinäkin oo "jemma voimaa" aika paljon?

Tai jos "jemma voima" leuoissa tulee esiin isolla kaverilla x reeniajalla, ni mitä jos joku super lahjakas tyyppi reenaakin ajassa 0.8x tyhjistä saman voimatason, ni onko sillä itseasiassa "jemma voimaa" vielä enemmän tällä hetkellä, vaikkakin molemmat vetää 7 leukaa tällä hetkellä?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos tekniikka on se heikko lenkki, niin sieltä ne kilot sit tosi äkkiä nousee, kun alkaa vaan tekemään.
Mistä mä tiiän että onko mun matalat kilot kyykyssä voimaa vai tekniikkaa? En siis halua parantaa kyykkyäni, mutta haluaisin nukkua yöni rauhassa tietäen ettei se johdu voimasta 😄
 
Tosta "jemma voimasta" tuli mieleen, ni onko sekin voimaa että jos reenaisin tästä eteenpäin 10 vuotta liikettä x, ja oisin siinä vahva? Eikö mulla siinäkin oo "jemma voimaa" aika paljon?

Tai jos "jemma voima" leuoissa tulee esiin isolla kaverilla x reeniajalla, ni mitä jos joku super lahjakas tyyppi reenaakin ajassa 0.8x tyhjistä saman voimatason, ni onko sillä itseasiassa "jemma voimaa" vielä enemmän tällä hetkellä, vaikkakin molemmat vetää 7 leukaa tällä hetkellä?

No nimenomaan. En oikein tykkää "jemma voimasta". Se on vähän selittelyn suuntaan menevä juttu. Tarkastellaan tätä ajanhetkeä ja sitä totuutta (voiman määrää). Potentiaalin tarkastelu on asia erikseen. Minulla on bemarissa 740 Nm vääntöä, mutta kun se ei lähtenyt käyntiin niin kaveri sanoi että nyt siinä on 0 Nm.
 
Mistä mä tiiän että onko mun matalat kilot kyykyssä voimaa vai tekniikkaa? En siis halua parantaa kyykkyäni, mutta haluaisin nukkua yöni rauhassa tietäen ettei se johdu voimasta 😄

Jos voimatasosi hackissa+prässissä+kyykykoneessa+vaikka vyökyykyssä on kovat ja keskivartalossa sen verran pitoja että esimerkiksi voimapyörä seisten ei oo ongelma, ja tasapainoa sen verran että pistooli kyykky onnistuu, niin hyvin suurella todennäköisesti kilot kyykyssä ei ole voimasta kiinni vaan ihan pelkästään tekniikasta.
 
Jos voimatasosi hackissa+prässissä+kyykykoneessa+vaikka vyökyykyssä on kovat ja keskivartalossa sen verran pitoja että esimerkiksi voimapyörä seisten ei oo ongelma, ja tasapainoa sen verran että pistooli kyykky onnistuu, niin hyvin suurella todennäköisesti kilot kyykyssä ei ole voimasta kiinni vaan ihan pelkästään tekniikasta.
Mitä jos oon vaikkapa vahva hackissa, mutten prässissä, hyppään korkeelle mutta juoksen hiljaa? Voimapyörä ei futaa, mutta turkkilainen ylösnousu ja julle ois vahvoja? Yhen jalan kyykky ois kova mut bulgaarialainen ei mihinkään?

Ja anteeksi jo etukäteen hieman vittuileva tyyli ✌️ Nää on vaan ittelle mielenkiintosia juttuja 💪
 
No nimenomaan. En oikein tykkää "jemma voimasta". Se on vähän selittelyn suuntaan menevä juttu. Tarkastellaan tätä ajanhetkeä ja sitä totuutta (voiman määrää). Potentiaalin tarkastelu on asia erikseen. Minulla on bemarissa 740 Nm vääntöä, mutta kun se ei lähtenyt käyntiin niin kaveri sanoi että nyt siinä on 0 Nm.
No toteutuneiden juttujen tarkastelu on ainakin yksiselitteisempää jos ei muuta 😄 Ku tossa on aina kumminni toi lihasmassan määrä, minkä nään järkevämpänä potentiaalikeskusteluna.

Tai perinteisesti on keskusteltu niin, että ne jotka nostaa paljon on vahvoja niissä liikkeissä mitä tarkastellaan. Sit isompi lihaksinen vois olla kans vahva, tai jopa vahvempikin jos hermotus ja/tai mittasuhteet ois kunnossa. Mut hämärä kulma että oon vahva liikkeessä vaikken oo vahva siinä 😄 Uuskieltä?
 
Mitä jos oon vaikkapa vahva hackissa, mutten prässissä, hyppään korkeelle mutta juoksen hiljaa? Voimapyörä ei futaa, mutta turkkilainen ylösnousu ja julle ois vahvoja? Yhen jalan kyykky ois kova mut bulgaarialainen ei mihinkään?

Ja anteeksi jo etukäteen hieman vittuileva tyyli ✌️ Nää on vaan ittelle mielenkiintosia juttuja 💪
Nyt on kyllä mahdotonta vastata😂 Mutta veikkaan että kyllä siellä voimaa on💪
 
Nyt on kyllä mahdotonta vastata😂 Mutta veikkaan että kyllä siellä voimaa on💪
Eli siis on voimaa myös kyykyssä? Vaikka raudat on pienet 😄 Mulla ois äijälle pari yöunta parantavaa kyssäriä vielä mun seksielämästä jos käy 😄😄
 
Miten tässä näin on käynyt, että kädenvääntö-topicissa on foorumin mielenkiintosimmat jutut 😀
Oma teoria on, että kädenvääntö on kaikkien puheissa 100% teknistä hifistelyä ja pelleilyä joka ei kerro miehestä mitään, mutta jokanen kuitenkin tietää sisimmässään että lajissa kykenevyys paljastaa ehkäpä eniten miehen overall olevaisuudesta ja pätevyydestä 😄 Kullin koko 2.0 siis isosti. Lopullisen mestarin sinetti ja CV.

Lähes joka toinen mies on sellanen ettei oo ikinä hävinny kädenväännössä kenellekkään, tahi sitten ei muka edes pärjää edes tytöille koska ei oo oivaltanu lajin tekniikkaa 😄😄 Tämä dualistinen suhtautuminen paljastaa lajin syvän merkityksen miessukupuolelle. Ja nyt kun pato on avattu, niin tottakai juttua tulee 😎
 
Joo se on hekä helpoin nyt vaan keräillä semmosia itelle mieluisia voimannäytteitä ja sitten mielessään rakentaa niistä kerroin, millä pystyy sitten nostamaan tietyn kuorman missäkin liikkeessä. Kauheen näppärää ja ei tarvi vaivautua sitten ite esim kyykkäämään, ku voi summata sen muualta.

Ja sitten: kun vastailen mun jengin naisnostajien tuloksista esitettyihin kysymyksiin, miehillä on se eka vastaus, että eipä oo ihan karmeen vaikeita saavuttaa (vaikka aika monelle todella on!) Mutta sitten, kun asetetaan tilanne IPF-pisteiden kautta oikeeseen valoon, tilanne on hieman eri. Ja ei tarvi keskitetyn pronator-käännön, levator-noston ja tibialis-taljan kiloja rakentamaan kerrointa ees... :sneaky:

Eli... kuvitellusta ja mahdollisesta potentiaalista voi runoilla miten paljon haluaa, mutta jos haluaa tuloksen tietystä liikkeestä, se pitää testata. Ja jos haluaa verrata sitä absoluuttisemmin muihin, se tulee tehdä kisakriteereillä ja kisassa.
 
Joo isoa paholaisen asianajajaa täällä päässä 😄 Itteä vaan kiinnostaa tuo heitto että "hävisin vaikka olin vahvempi", että mitä sillä tarkoitetaan?

a) Olen parempi penkissä ja maastavedossa kuin vastustajani, joten olen vahvempi.

b) Tuotan enemmän Newtoneja kuin vastustajani, mutta väärään suuntaan, joten olen vahvempi

c) Tuotan vähemmän Newtoneja kuin vastustajani, mutta omaan enemmän lihasmassaa kuin vastustajani joten olen vahvempi.

??????

Niin no, jos pitää saada selville kuka on ultimaattisesti vahvin mitä se sitten tarkoittaakaan ja etenkin miten se mitataan on hieman hankalaa. Vähän kun yrittäisi löytää absoluuttisesti parhaimman jalkapalloilijan; maalivahteja ja hyökkääjiä on suht vaikea verrata.

Siks ajattelenkin että jos joku voittaa mut kädenväännössä, on ko. henkilö mua vahvempi kädenväännössä (koska selkeästi pystyy tuottamaan siihen voimaa enemmän kuin minä), oli sitten muuten millainen rimpula tahansa. Ja jos mä penkkaan enemmän kuin joku toinen, olen vahvempi vain ja ainoastaan penkkipunnerruksessa, kunnes toisin todistetaan tai lisää lajeja testataan ja verrataan.

Sinänsä toki mielenkiintoinen mietintä, ainahan ihmisillä (miehillä? :) ) on ollut jokin ihme tarve löytää keskuudestaan se "kaikkein vahvin".
 
Niin no, jos pitää saada selville kuka on ultimaattisesti vahvin mitä se sitten tarkoittaakaan ja etenkin miten se mitataan on hieman hankalaa. Vähän kun yrittäisi löytää absoluuttisesti parhaimman jalkapalloilijan; maalivahteja ja hyökkääjiä on suht vaikea verrata.

Siks ajattelenkin että jos joku voittaa mut kädenväännössä, on ko. henkilö mua vahvempi kädenväännössä (koska selkeästi pystyy tuottamaan siihen voimaa enemmän kuin minä), oli sitten muuten millainen rimpula tahansa. Ja jos mä penkkaan enemmän kuin joku toinen, olen vahvempi vain ja ainoastaan penkkipunnerruksessa, kunnes toisin todistetaan tai lisää lajeja testataan ja verrataan.

Sinänsä toki mielenkiintoinen mietintä, ainahan ihmisillä (miehillä? :) ) on ollut jokin ihme tarve löytää keskuudestaan se "kaikkein vahvin".
Jep just noin. Monasti se vaan menee siihen että laji missä ei ite pärjää on teknistä pelleilyä, ja laji missä on kurgo, on se todellinen voimanmittari 😄
 
Niin no, jos pitää saada selville kuka on ultimaattisesti vahvin mitä se sitten tarkoittaakaan ja etenkin miten se mitataan on hieman hankalaa. Vähän kun yrittäisi löytää absoluuttisesti parhaimman jalkapalloilijan; maalivahteja ja hyökkääjiä on suht vaikea verrata.

Siks ajattelenkin että jos joku voittaa mut kädenväännössä, on ko. henkilö mua vahvempi kädenväännössä (koska selkeästi pystyy tuottamaan siihen voimaa enemmän kuin minä), oli sitten muuten millainen rimpula tahansa. Ja jos mä penkkaan enemmän kuin joku toinen, olen vahvempi vain ja ainoastaan penkkipunnerruksessa, kunnes toisin todistetaan tai lisää lajeja testataan ja verrataan.

Sinänsä toki mielenkiintoinen mietintä, ainahan ihmisillä (miehillä? :) ) on ollut jokin ihme tarve löytää keskuudestaan se "kaikkein vahvin".

Näin se on. Hyvin yksinkertaista.
 
Sen verran täytyy lisätä että omasta mielestä nuo nykyiset vahvamieskisat ovat kyllä aika hyviä yleisvoiman mittareita.
Noissa vahvamieslajeista tulee aina mieleen että olisikon niitä mahdollista vakioida mitenkään? No ehkä se idea on niissä, että uutta settiä luvassa aina 😎
 
Alunperin vahvamieskisoissa kisalajit ilmoitettiin vain vähää ennen just sen yllätyselementin ja pakko-olla-kaikessa-vahva -ajattelun takia.
 
Noissa vahvamieslajeista tulee aina mieleen että olisikon niitä mahdollista vakioida mitenkään? No ehkä se idea on niissä, että uutta settiä luvassa aina 😎
Tuo on just se, mitä fanit eivät halua. Aina nurinaa, jos samat lajit joka kerta, esim. Giants Live. Atlaskiviinkin porukka kyllästynyt, kun joka kisassa, vaikka onkin ns. kuninkuuslaji. Toki olishan tuokin konsepti jollekin kisalle, eli samat lajit ja painot joka vuosi. Tiiä sitten kattoisko sitä kukaan.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom