Kädenvääntö

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Jumalauta henki, sen lisäksi, että oot kova panomies, matemaatikko ja hammaslääkärin poika, niin ootko vielä kova kädenvääntäjä? Vittu toisilla menee lujaa.

Kaiken lisäksi henki on vielä helvetin komea mies!

Ja tämä ihan heteromielessä, toki... ;-)

Onkos Pakkiksen vääntäjillä minkälaisia kokemuksia kyynärpään loukkaantumisista. Itellä meinaan napsahti viikko sitten lähellä niveltä käden sisäpuolella (johon kohdistuu venytystä hävitessä). Vieläkin on siinä kunnossa että ei paljoa tarvitse venyttää niin jo tuntuu. Kauankohan tässä kestää ja voiko paranemista jotenkin nopeuttaa?

hookissa ainakin itellä rasittuu sieltä kohtaa käsi ja se ei ainakaan viikossa mulla helpottanut. pari vääntöä kesti ja heti kun rupesi hookilla koittaan nii saatanan kipeeksi tuli kyynärpää ja kyynärvarsi siitä jänteen kohdalta.

Kädenvääntöpenkki

Moi,

Onko jollain kotosalla (Turku / Varsinais-Suomen alueella) kädenvääntöpenkkiä? Olen järjestämässä leikkimielistä kisaa ensi lauantaiksi, joten sinne tarvitsisin sellaisen. Tilaisuus kestää noin kolmisen tuntia, josta penkin "vuokraaja" saa pienen korvauksen luonnollisesti.

Lähetä privana tietosi, niin otan yhteyttä!

Muistaakseni Uwish:illa oli joskus pöytä, jos (Uwish tai joku muu pöydän omistaja) satut näkemään tämän, niin ota yhteyttä nro: 0443068390

Treenijakoni on tämä:
ma:rinta ,ojentaja,olkapäät ,hauis
ke:selkä
to: jalat

Mihin päivään kannattaisi vääntöreenit ajottaa? torstai olis sopivan kaukana käsitreenistä?

Treenijakoni on tämä:
ma:rinta ,ojentaja,olkapäät ,hauis
ke:selkä
to: jalat

Mihin päivään kannattaisi vääntöreenit ajottaa? torstai olis sopivan kaukana käsitreenistä?

Mun mielestä vaikka perjantaille tai lauantaille, on meinaan selkä aika pirun tärkeä vääntämisessä. Ja jos oot kaasuttanut selkäsi tyhjäksi edellisenä päivänä, niin ei vääntäminen kyllä onnistu täydellä teholla.

Mun mielestä vääntäminen vaikuttaa (negatiivisesti) enemmän punttiin, kuin toisinpäin. Taino voi olla että omat puntit on niin löysää läpsyttelyä että se ei vaikuta mihinkään :D

Mutta ainakin omassa ohjelmassa enemmän mietin sitä, että mikä päivä on kädenväännön jälkeen, eikä ennen sitä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mun mielestä vääntäminen vaikuttaa (negatiivisesti) enemmän punttiin, kuin toisinpäin. Taino voi olla että omat puntit on niin löysää läpsyttelyä että se ei vaikuta mihinkään :D

Mutta ainakin omassa ohjelmassa enemmän mietin sitä, että mikä päivä on kädenväännön jälkeen, eikä ennen sitä.

Niinno riippuu tietenkin miten sitä punttia tosiaan vääntää. Jos tekee jotain kehoilureeniä ja pistää paikat tukkoon, niin kyllä se näkyy sit väännössä negatiivisesti. Mut eihän tuo voimapainotteinen reeni mitään vaikuta, vaan juuri toisin päin niin kuin sanoit.

Mulla vaan on jotenkin yleensä oletuksena, että jos jollain on treenijako lihasryhmien perusteella, niin silloin reenataan kehoilua. Oon varmaan väärässä, mutta sillain olen yleensä ajatellut :).

Pakko kysyä kun huomasin että olet online Uwish; Miten kova sun kaltainen "ammatti"vääntäjänainen on kädenvääntöä treenaamattomaan punttiukkoon verrattuna. Osaatko yhtään heittää karkeeta arviota että paljonko pitää mennä esim. penkistä keskimäärin että voittaa sut? 120? 160? 200? :D

EDIT: Äh ehti just lähteä....

Pakko kysyä kun huomasin että olet online Uwish; Miten kova sun kaltainen "ammatti"vääntäjänainen on kädenvääntöä treenaamattomaan punttiukkoon verrattuna. Osaatko yhtään heittää karkeeta arviota että paljonko pitää mennä esim. penkistä keskimäärin että voittaa sut? 120? 160? 200? :D

EDIT: Äh ehti just lähteä....

Uwish is back ;)

Penkkituloksella ei tunnu olevan väliä. Itse en edes penkkaa, siis ollenkaan, ja ainakaan 120kg penkkitulos ei riittänyt edes baaripöydässä voittoon.:D Joskus kun on ollut noita tapahtumakeikkoja, firmojen juhlia tms. niin about 90-95% miehistä häviää. Mutta silloin on toki mukana täysin treenaamattomiakin, ja toisaalta omat kädet alkaa väsyä kun muutaman tunnin tahkoaa.. Ja lisäksi väännöt tulee usein tehtyä niin että annan toisen aloittaa, eli en paiskaa startista pöytään. Punttaajiakin on niin monenlaisia, yksilölliset ominaisuudet vaikuttaa tosi paljon, lihasten koolla ym. ei aina tunnu olevan niin isoa merkitystä. Joskus voi "ei-minkään-näköinen" kaverikin olla yllättävän sitkeä vastus. Sitten taas pari kertaa olen osallistunut kisoissa miesten sarjaan ja lähtenyt kotio mitali kaulassa.:D Eli tosi vaikea antaa kattavaa vastausta tähän..

OK, kiitos, siinähän sitä jo olikin :) Niin ja BTW, ei kai se penkki vääntöä haittaakaan? Eikös tricep / shoulder press tehdä lähinnä ojentajalla?

OK, kiitos, siinähän sitä jo olikin :) Niin ja BTW, ei kai se penkki vääntöä haittaakaan? Eikös tricep / shoulder press tehdä lähinnä ojentajalla?

Noh, joidenkin mielestä se penkki voi haitatakin, riippuu varmaan siitäkin millä tekniikalla vääntää. Vääntö ja monet sen apuliikkeet on jo niin rasittavia olkapäille että penkkaus siihen päälle voi olla niille liikaa. Pressissä tarvitaan kyllä ojentajaa, etenkin sen loppuvaiheessa. Ensin pitää tietysti päästä starttiasennosta siihen pressiin, eli yksittäinen lihas ei todellakaan ratkaise.. Pitää muistaa sekin että vastustaja paineistaa myös omaan suuntaansa, ja se tuskin siinä tilanteessa on suoraan sinun ojentajaasi vastaan..

Jep. Ihan taas kuriositeettinä kyselen, oon tyhmästi hajottanu jotain olkanivelistä tai jostain baariväännöissä, lapaluut lonksuu tolkuttomasti, en taida vääntää tosissaan vähään aikaan...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom