- Ikä
- 39
Missäpäin Suomee asut?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kädenväännössä ei tunneta tasapelejä ;) Kai väännätte kunnon kisapöydällä.
Tampereelta. Nääsvääntö taitaa olla ainut seura täälläpäin.
Väännämme usein äikäntunnilla takarivissä pulpetin päällä, molemmat penkillä istuen, aina jompi kumpi sanoo "än yy tee nyt!". :D
Tuli katottua toi Pulling John toistamiseen. Pirun hyvä dokkari. Antaa jäätävän motivaatioburstin.
Yritin saada vaimoa vääntämään pahimpaan hätään, mut se haukku ihan hulluks:D
Kädenvääntö on voima, nopeus ja tekniikka laji. Isoin rooli siinä on selällä ja olkapäällä.
Aika hyvin heitetty, mutta valitettavasti hieman väärin. Selällä ja olkapäillä on jonkunverran merkitystä, mutta kyllä kyynärvarren lihakset on tärkeimmät. Sen jälkeen hauis. Siitä jo aika hyvin tietää millä väännetään, mitkä paikat tulee reenien jälkeen kipeiksi Itteasiassa en kyllä muista että ikinä ois tullu selkä kipeeks reenien tai kisojen jälkeen :D Kiertäjät käsissä tuntuu ottavan ainakin ittellä kun hookki tyylillä väännän, niin osumaa eniten.
En omista hauista, mutta kyllä ittelläni eniten ottaa olkapäähän jolla pidän koko paketin hyvin kasassa. Ps. Olen kova vääntäjä
Miten ootte reenannut ranteita: pitkää sarjaa kevyillä painoilla, lyhyttä sarjaa suurilla painoilla vai molempia? Ite oon kokeillut vähän kaikkia, mutta tuntuu että kertakin vääntöä viikkoon on sen verran rankkaa käsille, että pystyy tekemään vaan pumppisarjoja. Oon lukenut ja kuullut, että forkkuihin tehoaisi paremmin pitkät (25-50 toistoa) sarjat, millaisia ovat pakkiksen vääntäjien kokemukset?
^Joo oon huomannut saman, sormia voi reenata vaikka joka päivä. Mä en oo takapainetta tykänny tehdä lainkaan. Jos oon jotain sen eteen tehny, niin staattista painot remmistä roikkuen. Jos tekee dynaamista niin tuntuu että ranne muljahtaa sijoiltaan.
Grippereissä mä tykkään kyl eniten tehdä jollain markettigripperillä pitkää sarjaa ranne koukistettuna. Tuntuu ainakin mulla vastaavan hyvin hook-vääntöön.
Mä en oo ainakaan huomannu että hookissa ois mitään hyötyä sormista? Ennemminkin siinä että saa blokattua kaverin takapaineen nakeilla. Sit kun ollaan hookissa, mä en ainakaan purista juuri ollenkaan :D Ite muutenkin yritän suosio noita "löysänkäden" startteja. Saa paljon paremmin IMO lyötyä hookkiin tuolla tavalla.
Tarkoitinkin että mulla se tuntuu vahvistavan rannetta siihen hook-asentoon. En tiedä toimiiko muilla samoin, tuntuu vaan ranne jämäkämmältä koukistettuna kun on tehnyt noita. Tyhmäähän se olis puristaa täysillä sormilla omaa liikerataa vastaan .
Aaa miten vanhaa tietoo ;)