Kädenvääntö

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kädenväännössä ei tunneta tasapelejä ;) Kai väännätte kunnon kisapöydällä.

Väännämme usein äikäntunnilla takarivissä pulpetin päällä, molemmat penkillä istuen, aina jompi kumpi sanoo "än yy tee nyt!". :D

Tampereelta. Nääsvääntö taitaa olla ainut seura täälläpäin.

Juu niin on, mutta se on iso seura, paljon vääntäjiä. Sinne vaan yhteys, varmasti olet tervetullut! 30v. ei todellakaan ole liian vanha tässä lajissa ;)

Tuli katottua toi Pulling John toistamiseen. Pirun hyvä dokkari. Antaa jäätävän motivaatioburstin.
Yritin saada vaimoa vääntämään pahimpaan hätään, mut se haukku ihan hulluks:D

Tuli katottua toi Pulling John toistamiseen. Pirun hyvä dokkari. Antaa jäätävän motivaatioburstin.
Yritin saada vaimoa vääntämään pahimpaan hätään, mut se haukku ihan hulluks:D

Aika huono dokkari ;) Ei juuri minkäänlaista sisältöä..

Kädenvääntö on voima, nopeus ja tekniikka laji. Isoin rooli siinä on selällä ja olkapäällä.

Aika hyvin heitetty, mutta valitettavasti hieman väärin. Selällä ja olkapäillä on jonkunverran merkitystä, mutta kyllä kyynärvarren lihakset on tärkeimmät. Sen jälkeen hauis. Siitä jo aika hyvin tietää millä väännetään, mitkä paikat tulee reenien jälkeen kipeiksi :) Itteasiassa en kyllä muista että ikinä ois tullu selkä kipeeks reenien tai kisojen jälkeen :D Kiertäjät käsissä tuntuu ottavan ainakin ittellä kun hookki tyylillä väännän, niin osumaa eniten.

Aika hyvin heitetty, mutta valitettavasti hieman väärin. Selällä ja olkapäillä on jonkunverran merkitystä, mutta kyllä kyynärvarren lihakset on tärkeimmät. Sen jälkeen hauis. Siitä jo aika hyvin tietää millä väännetään, mitkä paikat tulee reenien jälkeen kipeiksi :) Itteasiassa en kyllä muista että ikinä ois tullu selkä kipeeks reenien tai kisojen jälkeen :D Kiertäjät käsissä tuntuu ottavan ainakin ittellä kun hookki tyylillä väännän, niin osumaa eniten.

En omista hauista, mutta kyllä ittelläni eniten ottaa olkapäähän jolla pidän koko paketin hyvin kasassa. Ps. Olen kova vääntäjä

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Miten ootte reenannut ranteita: pitkää sarjaa kevyillä painoilla, lyhyttä sarjaa suurilla painoilla vai molempia? Ite oon kokeillut vähän kaikkia, mutta tuntuu että kertakin vääntöä viikkoon on sen verran rankkaa käsille, että pystyy tekemään vaan pumppisarjoja. Oon lukenut ja kuullut, että forkkuihin tehoaisi paremmin pitkät (25-50 toistoa) sarjat, millaisia ovat pakkiksen vääntäjien kokemukset?

En omista hauista, mutta kyllä ittelläni eniten ottaa olkapäähän jolla pidän koko paketin hyvin kasassa. Ps. Olen kova vääntäjä

Nimimerkkisi jo kertoo että olet kova "vääntäjä", mutta olkapäähän ottaa? Merkillistä. No kai se tyylistä sitten riippuu. Kyllä kai se Engin Terzikin niitä olkapäitä vimputteli menemään, ei sillä. Vaikee kyllä nähä että ois tosi kova vääntäjä ilman vahvaa hauista. Taino jos puhtaasti yläkautta vääntää niin sillo. Mutta silti, kyllähän takapaine hauista vaatii.. Merkillistä.

Avaas ny vähän miten niitä ranteita reenaat jos et hauista yhtään tarvii?

Miten ootte reenannut ranteita: pitkää sarjaa kevyillä painoilla, lyhyttä sarjaa suurilla painoilla vai molempia? Ite oon kokeillut vähän kaikkia, mutta tuntuu että kertakin vääntöä viikkoon on sen verran rankkaa käsille, että pystyy tekemään vaan pumppisarjoja. Oon lukenut ja kuullut, että forkkuihin tehoaisi paremmin pitkät (25-50 toistoa) sarjat, millaisia ovat pakkiksen vääntäjien kokemukset?

Ite yrittäny reenata rannetta/sormia mahollisimman monipuolisesti :) Omia lemppareita ovat:

Sormille: gripperit (ite omistan COC:eja 1-3,5), levypainojen nostot (1x50kg ja 2x15kg kiekot) sekä rollingthunderi rassaa aika hyvin näppejä kans.

Kierto: Leka (1m/5,5kg), sekä kierrot hihnalla niin että remmi kiertää ranteen ulospäin tuplana (staattista sekä dynaamista).

Takapaine: Leka omasta mielestä paras. Tosin ittellä niin huono toi takapaine että turha vinkkejä jaella :D Myös taljassa köydellä hammerina hyvä setti.

Ranteenkoukistus: Käsipainolla yhdellä kädellä pitkiä sarjoja (10-20+ toistoa). Rollingthunderi myös tässä toimiva.

Yritän tehä noita kaikkia yhtenä päivänä viikossa, ja tämä päivä mieluiten vääntöjen välimaastossa. Parempi IMO lähempänä tulevaa, kuin ollutta pöytäharjoitusta. Ittellä ainakin kestää tehä sormia vaikka joka päivä. Muuta forkun osa-alueet palautuu törkeesti hitaammin..

^Joo oon huomannut saman, sormia voi reenata vaikka joka päivä. Mä en oo takapainetta tykänny tehdä lainkaan. Jos oon jotain sen eteen tehny, niin staattista painot remmistä roikkuen. Jos tekee dynaamista niin tuntuu että ranne muljahtaa sijoiltaan.

Grippereissä mä tykkään kyl eniten tehdä jollain markettigripperillä pitkää sarjaa ranne koukistettuna. Tuntuu ainakin mulla vastaavan hyvin hook-vääntöön.

^Joo oon huomannut saman, sormia voi reenata vaikka joka päivä. Mä en oo takapainetta tykänny tehdä lainkaan. Jos oon jotain sen eteen tehny, niin staattista painot remmistä roikkuen. Jos tekee dynaamista niin tuntuu että ranne muljahtaa sijoiltaan.

Grippereissä mä tykkään kyl eniten tehdä jollain markettigripperillä pitkää sarjaa ranne koukistettuna. Tuntuu ainakin mulla vastaavan hyvin hook-vääntöön.

Mä en oo ainakaan huomannu että hookissa ois mitään hyötyä sormista? Ennemminkin siinä että saa blokattua kaverin takapaineen nakeilla. Sit kun ollaan hookissa, mä en ainakaan purista juuri ollenkaan :D Ite muutenkin yritän suosio noita "löysänkäden" startteja. Saa paljon paremmin IMO lyötyä hookkiin tuolla tavalla.

Mä en oo ainakaan huomannu että hookissa ois mitään hyötyä sormista? Ennemminkin siinä että saa blokattua kaverin takapaineen nakeilla. Sit kun ollaan hookissa, mä en ainakaan purista juuri ollenkaan :D Ite muutenkin yritän suosio noita "löysänkäden" startteja. Saa paljon paremmin IMO lyötyä hookkiin tuolla tavalla.

Tarkoitinkin että mulla se tuntuu vahvistavan rannetta siihen hook-asentoon. En tiedä toimiiko muilla samoin, tuntuu vaan ranne jämäkämmältä koukistettuna kun on tehnyt noita. Tyhmäähän se olis puristaa täysillä sormilla omaa liikerataa vastaan :).

Tarkoitinkin että mulla se tuntuu vahvistavan rannetta siihen hook-asentoon. En tiedä toimiiko muilla samoin, tuntuu vaan ranne jämäkämmältä koukistettuna kun on tehnyt noita. Tyhmäähän se olis puristaa täysillä sormilla omaa liikerataa vastaan :).

Okei. En aluks tajunnu mitä tossa haettiin takaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom