Jyväskylän Elixian käsittämätön "joustavuus" siis täyttä kusipäisyyttä

Postin sivut ja toisten tekemät muutot ei tässä paljoa auta. Sillä henkilöt ketkä lähettävät niitä vahvistuksia sanoivat että he eivät niitä lähetä. :piis:

Juu, turha näistä on varmasti enempää väntää, mutta virheet ja väärä info on varmaan aina syytä korjata. Etenkin ennen kuin alkaa riehumaan, niin faktat kannattaa tarkistaa. Voisikohan olla niin, että teille on nyt vain maistraatista annettu väärää infoa?

Surfaapas linkittämällä sivullani tarkemmin, niin asia avautuu sinulle. Kyse kun ei ole ihan postin sivuista...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse allekirjoituksella kaivoitte kuoppanne, joten mistä tämä show?

Kuopan syvyys on erehdykseen nähden älytön. Onko sanat inhimillisyys ja joustavuus täysin unohduksissa? Ja ennen kaikkea se kuuluisa perussääntö.

ASIAKAS ON AINA OIKEASSA!

Jos päivän myöhästymisen takia ruvetaan kinuamaan 708€ yksityiseltä kuluttajalta niin silloin jossain mättää. Tässä nyt ei puhuta mistään tärkeästä sopimuksesta jonka takia homman pitäisi olla juuri pilkulleen.
 
Jos päivän myöhästymisen takia ruvetaan kinuamaan 708€ yksityiseltä kuluttajalta niin silloin jossain mättää. Tässä nyt ei puhuta mistään tärkeästä sopimuksesta jonka takia homman pitäisi olla juuri pilkulleen.

Kyllä itse pitäisin tuollaista sitouttavaa vuosisopimusta sen verran tärkeänä, että asian pilkulleen oikein hoitaisi. Kysehän on tässä tapauksessa täysin yrittäjän joustosta - mikä ihmeen motiivi heillä nyt olisi ryhtyä laupiaaksi samarialaiseksi? Ei niin mikään.
 
Aivan. Eli miksi ihmeessä se sopimus pitää edes allekirjoittaa. Allekirjoitetaan vasta sitten kun hommasta on täysin varma tai jätetään moiset salit omaan arvoonsa.

Jyväskylässä on kuitenkin kuukausisopimuksellakin toimivia saleja vieläpä siihen hintaan että muksuille voi järkätä samaan rahaan vaikka hoitajan kotiin.
 
Onkohän näitä hyvinvointikeskusten sopimuksia punnittu koskaan kunnolla oikeudessa?

Itsetarkoituksellinen kilpailun rajoittaminenhan on Suomessa laissa kiellettyä. Tiedämme kaikki, että näiden muuttoilmoitusten kanssa pelleilyjen yms. todellinen tarkoitus on tehdä palveluntarjoajan vaihtaminen asiakkaalle mahdollisimman hankalaksi. Samaten kytkykauppa rehottaa: esim. yleensä saliharjoittelua ei saa ostaa erikseen, vaan on maksettava paketista johon kuuluu ohjattuja tunteja ja ties mitä.

Vai uskooko joku tosissaan, että yrittäjät vain hyvää hyvyyttään haluavat kannusta ihmisiä "pysyvään, monipuoliseen liikuntaan"? Kyllä tässäkin on taustalla tuoton maksimointi, eikä välttämättä aivan laillisin keinoin.

Asiakkaita riittää fasistisista ehdoista huolimatta, koska kuntosali valitaan usein sen sijainnin perusteella, t.s. sillä on paikallisesti määräävä markkinaosuus. Sitten esim. työmatka muuttukin, eikä alkuperäinen paikka olekaan enään kätevin. Kuluttaja on kuitenkin saatu satimeen, koska vaihtaminen tulisi kalliiksi.
 
Jos sinulla oli 10 vuorokautta aikaa purkaa sopimus niin aikaahan oli 10 x 24h noin teoriassa.

Toinen juttu muuten on se, etta nimen kirjoittamisella sopimukseen voi sitoa itsensa juridisesti johonkin huonoon sopimukseen josta ei paase irti. Mutta mita tahansa ei voi sopia vaikka sen kirjottaisi omalla verellaan. Esim kaikki sopimukset joissa sovitaan jotain laitonta ovat mitattomia. Tuo 10 vuorokautta kuullostaa kylla juridisesti riittavan pitkalta ajalta, mutta sopimustaha ei olisi voinut esim tehda niin, etta aikaa on 4 paivaa. Semmoinen sopimus olisi ollut mitaton.

Kerran ostin Expertilta kaytettya puhelinta ja kysyin takuusta ja sita ei kaytetyille puhelimille anneta. Palautus oikeuttakaan heidan ei kuulemma tarvitse antaa, mutta pari paivaa lupasivat. Vein puhelmine viiden paivan kuluttua ja sain rahani takaisin. Palautus oikeus on ja pysyy vaikka sopimuksella muuta epa edullisempaa sopisinkin.
 
Kohtuuttomalta vaikutta tämä homma.
Oletko kysellyt kuluttaja-asiamieheltä neuvoa.
Uskoisin että sieltä voisi apua löytyä.
 
Oikeus ei tietääkseni ole ottanut kantaa asiaan, mutta kuluttajaviranomiset ovat. Tästäkin on muistaakseni ketjussa ollut jo aikaisemmin puhetta.

Jos joku oikeasti uskoo, että salin tarkoituksena on vain asiakkaan paras ja kannustaminen liikuntaan, niin kannattaa varmaan herätä elämään tässä maailmassa.

Totta, että Elixia olisi voinut toimia asiakasystävällisemmin. Mutta onko se nyt oikeasti niin vaikeaa lukea sopimus ennen allekirjoitusta, punnita sopimuksen sopivuus omaan elämään ja vielä toimia annetun määräajan puitteissa? Jos näin on, niin tulee elämässä kyllä eteen varmasti muitakin ikäviä tilanteita, jos ei perusasioita pysty hoitaman.
 
Kerran ostin Expertilta kaytettya puhelinta ja kysyin takuusta ja sita ei kaytetyille puhelimille anneta. Palautus oikeuttakaan heidan ei kuulemma tarvitse antaa, mutta pari paivaa lupasivat. Vein puhelmine viiden paivan kuluttua ja sain rahani takaisin. Palautus oikeus on ja pysyy vaikka sopimuksella muuta epa edullisempaa sopisinkin.

Kaupoilla (posti/etämyyntiä lukuunottamatta) ei ole mitään velvollisuutta/pakkoa antaa uusillekaan tuotteille minkäänlaista palautusoikeutta.
 
Vai uskooko joku tosissaan, että yrittäjät vain hyvää hyvyyttään haluavat kannusta ihmisiä "pysyvään, monipuoliseen liikuntaan"? Kyllä tässäkin on taustalla tuoton maksimointi, eikä välttämättä aivan laillisin keinoin.

Asiakkaita riittää fasistisista ehdoista huolimatta, koska kuntosali valitaan usein sen sijainnin perusteella, t.s. sillä on paikallisesti määräävä markkinaosuus. Sitten esim. työmatka muuttukin, eikä alkuperäinen paikka olekaan enään kätevin. Kuluttaja on kuitenkin saatu satimeen, koska vaihtaminen tulisi kalliiksi.

Emmä kestä: tottakai yrittäjät haluavat tehdä tuottoa ja rahaa! Siitähän yritystoiminnassa on kysymys. Mikä kumma se on ku ihmiset kuvittelee edelleen että kuntoilupalvelut pitäis olla jotain helvetin hyväntekeväisyyttä.

Ja ainakin kaikissa tietämissäni kuntokeskusketjuissa sopimus on ainoastaan yhden vuoden ajan määräaikainen, jonka jälkeen sen voi irtisanoa. Samoin kuten esim nettiliittymäni, gsm-liittymäni ja vuokrasopimukseni. What's the big deal? Ja itse olen nämä tietoisesti valinnut, minua ei suinkaan ole "saatu satimeen".

Pointtina tässä koko jutussa on mielestäni se että ihmiset edelleen suhtautuu kuntosaleihin ja -keskuksiin asenteella joka ehkä on jo aikansa elänyt. Mielestäni oma jäsensopimukseni kuntosalilla sitoo minua yhtälailla kuin mikä tahansa muu sopimus (vaikkapa lainanmaksusopimus pankin kanssa). Ja onhan minulla ollut mahdollisuus valita kuten on kaikilla muillakin: ei sinne Elixiiaan ole kukaan ketään pakottanut.

Kaikenkaikkiaan jos ketjun aloittaja olisi tehny sopimuksen sanotaan vaikka elisan nettiliittymästä ja jos sopimus olisi määräaikainen ni eihän sitä pystyisi purkaa noin vaan. Eikä kukaan varmasti ihmettelis sitä. Mutta koska tässä on kyse kuntokeskuksesta ni EI TIETENKÄÄN päivän myöhästymisellä ole niin väliä, vaan tottakai sopimus pitäisi voida purkaa. Kun Pera, joka piti kuntosalia aikoinaan päästi treenaa viiden markan kertamaksulla eikä siellä tarvinnu tehä sopimuksia eikä ostaa kortteja. Noh, maailma muuttuu.
 
Mikä kumma se on ku ihmiset kuvittelee edelleen että kuntoilupalvelut pitäis olla jotain helvetin hyväntekeväisyyttä.

Eihän tässä siitä ole ollenkaan kysymys. Jäsenneuvottelija oli alunperin sopinut Neiti Y:n kanssa, että Herra X saa myös käydä testaamassa salin ilmaiseksi ennen kuin tekevät päätöksen. Herra X:ä ei kuitenkaan tästä sopimuksesta huolimatta päästetty testaamaan salia. Kyllä kai nyt yritystenkin pitää kunnoittaa omia lupauksiaan? Jos ilmainen treenikerta ei ole hyvää bisnestä, vaan "hyväntekeväisyyttä", niin ei semmosia lupauksia pidä myöskään mennä tekemään. Ja kumman järkevä yrittäjä mielummin valitsee: päälle 700 euron nyhtäminen yhdeltä asiakkaalta vai tahraantunut maine sekä monia menetettyjä asiakkuuksia? Kyllä täytyy yrittäjän olla aika :david:, jos ensimmäinen on tärkeämpi.
 
Siihen pitäisi yrittäjäksi ryhtyessään olla valmis, eli asiaakkat ovat ne tärkeimmät, ilman niitä ei sitä rahaa tule, ja tyytymättömyydellä on tapa levitä.
 
Kysehän on tässä tapauksessa täysin yrittäjän joustosta - mikä ihmeen motiivi heillä nyt olisi ryhtyä laupiaaksi samarialaiseksi? Ei niin mikään.
No mulle ainakin tuli heti threadin ensiviestistä mieleen sellaiset markkinoinnin perussäännöt, kuin 3/11 ja 1/12 (vaikka en itsekään mikään markkinoinnin ammattilainen ole). Eli hyvästä palvelusta kerrotaan keskimäärin kolmelle ihmiselle, kun taas huonosta yhdelletoista. Tässä tapauksessa tuo 11 on tainnut paukkua rikki jo monet kerrat. Ja yhden kielteisen palvelukokemuksen korjaaminen vaatii 12 myönteistä kokemusta.

Silloinhan siinä ei ole mitään ongelmaa, jos Elixialla ei ole tarvetta uusille asiakkaille. Nuo aggressiiviset mainoskampanjat vaan kertovat vähän muusta. Eli kannattaisi vähän pohtia sitä, millä keinoilla noita asiakkaita halutaan hankkia tai säilyttää jo olemassa olevat asiakassuhteet. Se uusien asiakkaiden hankkiminen kuitenkin on huomattavasti työläämpää, kuin niiden jo hankittujen asiakkaiden pitäminen tyytyväisenä. Tässäkin tapauksessa pienellä panostuksella olisi varmaankin saatu pari hyvin tyytyväistä asiakasta ja rahaa olisi kilahtanut kassaan ilman sen kummempia venkoiluita.
 
Tässäkin tapauksessa pienellä panostuksella olisi varmaankin saatu pari hyvin tyytyväistä asiakasta ja rahaa olisi kilahtanut kassaan ilman sen kummempia venkoiluita.

+ se että olis toimittu oikein ja kohtuullisesti eikä lätkästy 700e laskua väärinkäsityksen ja 1 päivän myöhästymisen takia.Muutenkin ihme touhua se että siellä tiskin takana pidetään jotain jolla ei ole valtuuksi tehdä mitään.
 
Emmä kestä: tottakai yrittäjät haluavat tehdä tuottoa ja rahaa! Siitähän yritystoiminnassa on kysymys. Mikä kumma se on ku ihmiset kuvittelee edelleen että kuntoilupalvelut pitäis olla jotain helvetin hyväntekeväisyyttä.

Ja ainakin kaikissa tietämissäni kuntokeskusketjuissa sopimus on ainoastaan yhden vuoden ajan määräaikainen, jonka jälkeen sen voi irtisanoa. Samoin kuten esim nettiliittymäni, gsm-liittymäni ja vuokrasopimukseni. What's the big deal? Ja itse olen nämä tietoisesti valinnut, minua ei suinkaan ole "saatu satimeen".

Pointtina tässä koko jutussa on mielestäni se että ihmiset edelleen suhtautuu kuntosaleihin ja -keskuksiin asenteella joka ehkä on jo aikansa elänyt. Mielestäni oma jäsensopimukseni kuntosalilla sitoo minua yhtälailla kuin mikä tahansa muu sopimus (vaikkapa lainanmaksusopimus pankin kanssa). Ja onhan minulla ollut mahdollisuus valita kuten on kaikilla muillakin: ei sinne Elixiiaan ole kukaan ketään pakottanut.

Kaikenkaikkiaan jos ketjun aloittaja olisi tehny sopimuksen sanotaan vaikka elisan nettiliittymästä ja jos sopimus olisi määräaikainen ni eihän sitä pystyisi purkaa noin vaan. Eikä kukaan varmasti ihmettelis sitä. Mutta koska tässä on kyse kuntokeskuksesta ni EI TIETENKÄÄN päivän myöhästymisellä ole niin väliä, vaan tottakai sopimus pitäisi voida purkaa. Kun Pera, joka piti kuntosalia aikoinaan päästi treenaa viiden markan kertamaksulla eikä siellä tarvinnu tehä sopimuksia eikä ostaa kortteja. Noh, maailma muuttuu.

Sä oot varmasti elixiasta.
 
En jaksanut käydä koko threadia läpi, mutta tässä pieni vinkki J.Stallionille. Ala käymään siellä salilla. Pistä niin pahan hajuiset vermeet päälle kuin löytyy ja huudat niin paljon kuin ikinä jaksat sarjoja tehdessä ja vähän niiden välissä.

Ymmärtääkseni Elixia on aikaisemmin pyytänyt muutamia raskaampia rautoja nostavia henkilöitä eroamaan.
 
En jaksanut käydä koko threadia läpi, mutta tässä pieni vinkki J.Stallionille. Ala käymään siellä salilla. Pistä niin pahan hajuiset vermeet päälle kuin löytyy ja huudat niin paljon kuin ikinä jaksat sarjoja tehdessä ja vähän niiden välissä.

Ymmärtääkseni Elixia on aikaisemmin pyytänyt muutamia raskaampia rautoja nostavia henkilöitä eroamaan.

Kuningas idea muuten jos ei sopuratkasua löydy!Ne on hankalia niin oo säkin hankala! :kippis1:
 
Eli kannattaisi vähän pohtia sitä, millä keinoilla noita asiakkaita halutaan hankkia tai säilyttää jo olemassa olevat asiakassuhteet.

Tosin tässä tapauksessahan asiakkaat olivat jo valmiiksi täynnä negaa, joka tuskin millään hyvityksillä olisi juuri muttunut.

Joustavuus vaatii useimmiten vastapuoleltakin jotain, asiakkaalta itseltään.

+ se että olis toimittu oikein ja kohtuullisesti eikä lätkästy 700e laskua väärinkäsityksen ja 1 päivän myöhästymisen takia.Muutenkin ihme touhua se että siellä tiskin takana pidetään jotain jolla ei ole valtuuksi tehdä mitään.

Missä kohtaa oli väärinkäsitys? Ja mikä ihme on muka se oikea toimintamuoto? Jokainenhan toimii luonnollisesti omaksi edukseen. En näe myöskään mitään omituista siinä, ettei kukaan pertti perusjamppa saa siellä sopimuksia irtisanoa - yhdelle keskitettynä pysyy homma ruodussa. Elixialla itsellään kun ei ole mitään intressejä helpottaa asiaa asiakkaan kannalta, mahdottomaksi ei ole kuitenkaan tehty.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom