Jyväskylän Elixian käsittämätön "joustavuus" siis täyttä kusipäisyyttä

No tässä ketjussahan ois ainesta saliarvosteluun...

Mistähän näitä perinteitä revitään? Jos oot aina käyny ostaan rahkas Siwasta, mutta harkitsetkin nyt rahkan ostamista Prismasta, luuletko että saat ekan rahkas ilmaseksi..? Niinku "perinteisesti"?
Niin, mietin kans sitä samaa: Ostat sen rahkan Prismasta mustassa muovipussissa ja samalla sitoudut ostamaan koko vuoden rahkat tai tulee sanktiota. Vois vituttaa kun siellä pussissa ei oliskaan ehrmannia.

Ollaan pari kertaa mietitty et jos kävis jätkien kanssa tekemässä mavetreenit tuossa "ekalla ilmasella". Pari kertaa oon yrittänyt ottaa niitä "eka kerta ilmaseksi" lappuja isommissa marketeissa olevilta mainostajilta, mutta jostain syystä mainospuheet on loppunut kun oon kysynyt että onko siellä monoliftiä tai monostandia...

"ihan on hyvät laitteet" :jahas:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse kävin siellä muutama kuukausi sitten kyselemässä ilmasta tutustumiskertaa. Ei ollut aikomustakaan ostaa jäsenyttää. Olin sielläpäin käymässä ja ajttelin koittaa ilmasta treenausta. Kerroin että oon muuttanu sinne ja haluisin tutustua paikkaan ensiks.

No siinä kierreltiin ja haahultiin, lopux tyly kommentti; mulla ei oo oikeutta päästää sua treenaa sinne.

No niin sieltä tuli Elixian pomolta puhelu takaisin. Vaikeamman kautta pitää vääntää. Muutto ilmoitus pitää käydä näyttämässä :thumbs:

Eikai tossa muuta ole kuin virallinen muuttoilmoitus et muuttaa helvettiin, mikä pakko sieltä on oikeesti muuttaa.. Ja sit kun on lappu mikä näyttää, niin muuttaa virallisesti takas. Jos kelalta nostaa tukia, niin voi lähtä parin viikon tuet ja joutua täytteleen papereita. Ei kai tuossa nyt sen kummempaa?

Tietysti yksi vaihtoehto olisi ollut vaan alkaa treenaamaan siellä Elixiassa :), kun jäsenyyskin oli jo olemassa ;)

Kuten sanoin aiemmin niin en pidä välttämättä hyvänä tuota Elixian ja muiden ketjujen markkinointi- ja bisnestyyliä....mutta itse liityin Elixiaan tarkoituksena 1) kohottaa kuntoa 2) alkaa treenaamaan ja kas kummaa, olen ollut tyytyväinen :)

Olen siis kyseisen Elixian salin tyytyväinen asiakas, tänäänkin kävin siellä :thumbs:

TOTTAKAI silti sympatiat täältä tuohon kohteluun, mutta yksi pointti vaan, että joskus voisi sen herneen ottaa sieltä nenästä pois ja miettiä mikä oli se alkuperäinen tarkoitus mennä sinne tutustumaan? Etsiä hyvä treenipaikka varmaan?

Siihen hyvän treenipaikan määritelmään saattaa joillakin ihmisillä kuulua vähän muutakin kun sulla. Mä esimerkiksi haluan reenata semmosessa paikassa, missä on hyvä ilmapiiri, eikä mua pakoteta/kuseteta maksamaan tyhjästä. No, mä nyt en edes harkitsis tuota elixialla käymistä, mut mulla ei olekaan mitään tarvetta lapsiparkille tms.

Suullinen sopimus on tasan yhtä pätevä kuin kirjallinenkin. Jos on suullisesti sovittu, että Mister X voi mennä treenaamaan ilman kirjallista sopimusta, mutta sitten häntä ei ole kuitenkaan päästetty sisään, lafka on tehnyt sopimusrikkomuksen. Suullisia sopimuksia on vaan aika vaikea näyttää toteen oikeudessa. Mutta vaikka Elixia virheen tekikin, olisi kuitenkin kannattanut hoitaa se homma siinä kymmenessä päivässä.

Mistähän näitä perinteitä revitään?

Mistä nyt perinteitä revitään? Miten olisi aikaisemmat tapahtumat? Aika monessa salissa tuo käytäntö on omalla kohdalla toiminut. Eikä ainoastaan täällä kotikulmilla, vaan myös Suomen rajojen ulkopuolella.

Ikävä alkaa olemaan niitä aikoja, kun kaikille saleille pystyi ostamaan kymmenen kerran kortin kohtuulliseen hintaan ilman mitään vuosikausien sitoumuksia ja tyhjänpäiväisiä keskustelutuokioita salin henkilökunnan kanssa.

Ikävä alkaa olemaan niitä aikoja, kun kaikille saleille pystyi ostamaan kymmenen kerran kortin kohtuulliseen hintaan ilman mitään vuosikausien sitoumuksia ja tyhjänpäiväisiä keskustelutuokioita salin henkilökunnan kanssa.

Ei elixiat yms. olekaan suunnattu sinulle, niiden kohderyhmä on tietämättömät aloittelijat joita voi lypsää vuosikausia. Toki sieltä löytyy muitakin kuten mukavuuden- ja näyttäytymisenhaluiset ;)

Osa saleista taasen on jo osannut käyttää markkinoinnissaan näitä seikkoja, eli korostavat pakkojäsenyyden ja muun paskan puuttumista sekä rehellisesti varautuvat että asiakkaansa treenaavat tosissaan eivätkä ole "maksavia poissaoloja". Nämä paikat kosiskelevat siis aiempaa treenikokemusta omaavia.

Yleisnimitys "sali" ei enää nykypäivänä riitä. Saisi olla selkeä jako vaikka hyvinvointikeskuksiin ja kuntosaleihin :)

Suullinen sopimus on tasan yhtä pätevä kuin kirjallinenkin. Jos on suullisesti sovittu, että Mister X voi mennä treenaamaan ilman kirjallista sopimusta, mutta sitten häntä ei ole kuitenkaan päästetty sisään, lafka on tehnyt sopimusrikkomuksen. Suullisia sopimuksia on vaan aika vaikea näyttää toteen oikeudessa. Mutta vaikka Elixia virheen tekikin, olisi kuitenkin kannattanut hoitaa se homma siinä kymmenessä päivässä.
No eipä se aina ole. Esmes autokauppias saa päivittäin paljon suullisia tarjouksia/sopimuksia, ettei niitä kukaan jaksa muistaa
Yksikin kauppias kertoi asiakkaan olevan matkalla hakemassa pankista rahaa. Ollut sillä tiellä jo 2 vuotta :D

Viimeksi muokattu:
No eipä se aina ole. Esmes autokauppias saa päivittäin paljon suullisia tarjouksia/sopimuksia, ettei niitä kukaan jaksa muistaa
Yksikin kauppias kertoi asiakkaan olevan matkalla hakemassa pankista rahaa. Ollut sillä tiellä jo 2 vuotta :D
Ai sekö, että joku saa tarjouksia/sopimuksia mutta ei muista niitä tekee niistä sitomattomia? Ei kai se sopimuksen sitovuudesta ole kiinni jos osapuolet eivät viitsi pitää siitä kiinni.

mitä sinun ensimmäinen virke tarkoittaa
Edit: ja oikeastaan toinenkin.

Sitä vain, että suulliset sopimukset & ja varsinkin sopimusten purkamiset on vähän niin ja näin. Ei sitä tarvi paikan päällä olla kuin a4 blanko ja kynä, ja huitaisee siihen pari lausetta allekirjoituksineen, niin on molemmilla osapuolilla dokumenttiakin asiasta.
Jos kaikki asiat elämässä hoitaisi suullisesti, ois melko paljon pettymyksiä odotettavissa.

En tietenkään sano elixian toimivan oikein tässä asiassa, päinvastoin.

mitä sinun ensimmäinen virke tarkoittaa
Edit: ja oikeastaan toinenkin.

Sitä vain, että suulliset sopimukset & ja varsinkin sopimusten purkamiset on vähän niin ja näin. Ei sitä tarvi paikan päällä olla kuin a4 blanko ja kynä, ja huitaisee siihen pari lausetta allekirjoituksineen, niin on molemmilla osapuolilla dokumenttiakin asiasta.
Jos kaikki asiat elämässä hoitaisi suullisesti, ois melko paljon pettymyksiä odotettavissa.

En tietenkään sano elixian toimivan oikein tässä asiassa, päinvastoin.
Siis nuo virkkeet oli tarkoitettu vastaukseksi siihen, kun sinä ilmeisesti yritit perustella sopimusten sitomattomuutta sillä, että se että esmes autokauppias kun ei tekemiään sopimuksia muista tekisi niistä sitomattomia. Näinhän asia ei ole. Uuullinen sopimus on sitova, vaikka ei sitä muistaisi tehneensäkään. Samoin sopimus itsessään on sitova, vaikka esmes tässä tilanteessa autokauppias ei viitsisi lähteä peräämään kauppahintaa.

Eri asia missä vaiheessa katsotaan sopimuksen syntyneen ja missä vaiheessa hierotaan vasta kauppoja. Suullisissa sopimuksissa on tuo näyttökysymys taas eri asia joten tämän takia kannattaakin käyttää kirjallisia sopimuksia. Itse suulliset sopimukset ja niiden purkamiset eivät ole "niin ja näin" mutta tuo näyttökysymys niissä kyllä on vähän "niin ja näin".

Neiti Y huomaa että Jyväskylän Elixialla on tälläinen 10 päivän tyytyväisyystakuu kampanja. Elikkä 10 päivän ajan voi treenata ja tutustua paikkaan ilmaiseksi. Jos ei ole tyytyväinen niin siitä pitää ilmoittaa kirjallisesti 10 päivän sisään.

Tuossahan se tulikin. Eli jos sopparissa määritellään, että pitää ilmoittaa haluaako ottaa jäsenyyden vai ei kirjallisesti ja kymmenen päivän sisään niin näin se myös on.

Jos jokin aika ja tapa määre laitetaan, niistä pitää myös pitää kiinni: näinhän se on joka paikassa. Jos haet vaikka opiskelemaan, pitää tietyt paprut olla laitoksessa tiettyyn päivämäärään ja tiettyyn kellonaikaan mennessä. Ei siitä pääse yli eikä ympäri, niin kuin ei tässäkään asiassa. Olen muiden kanssa samoilla linjoilla, että elixia toimi ihan sopimuksen mukaisesti vaikkakaan ei välttämättä kaikkein asiakaspalveluystävällisimmin.

Siis nuo virkkeet oli tarkoitettu vastaukseksi siihen, kun sinä ilmeisesti yritit perustella sopimusten sitomattomuutta sillä, että se että esmes autokauppias kun ei tekemiään sopimuksia muista tekisi niistä sitomattomia. Näinhän asia ei ole. Uuullinen sopimus on sitova, vaikka ei sitä muistaisi tehneensäkään. Samoin sopimus itsessään on sitova, vaikka esmes tässä tilanteessa autokauppias ei viitsisi lähteä peräämään kauppahintaa.

Eri asia missä vaiheessa katsotaan sopimuksen syntyneen ja missä vaiheessa hierotaan vasta kauppoja. Suullisissa sopimuksissa on tuo näyttökysymys taas eri asia joten tämän takia kannattaakin käyttää kirjallisia sopimuksia. Itse suulliset sopimukset ja niiden purkamiset eivät ole "niin ja näin" mutta tuo näyttökysymys niissä kyllä on vähän "niin ja näin".
No kyllä minä tiedän suullisen sopimuksen olevan ihan yhtä sitova kuin kirjallinenkin soppari. Jos nyt käytetään vielä sitä autokauppaa esimerkkinä, niin autokauppiaat saavat päivittäin monia suullisia sopimuksia, että "joo, kyllä minä tuon auton otan, varatkaa se vain mulle". Sitten jampasta ei kuulu 2 viikkoon mitään, niin mitä teet autokauppiaan asemassa? Aivan, alat vaatimaan niitä kirjallisia soppareita. Kuten nyt tässäkin tapauksessa on tuohon 10-päivän tyytyväisyystakuun purkamisehtoon laitettu.

En ota ko. tapaukseen kantaa, mutta kannattaa muistaa, ettei mikään ilmainenkaan ei ole täysin ilmaista. Olen käynyt tutustumassa Jyväskylän Elixiassa ja menin tollona antamaan niille puhelinnumeroni. Täytyy sanoa, että monet lehtikauppiaatkin tajuavat helpommin, kuin Elixian myyntitytöt, ettei tarjous todellakaan kiinnosta. Vaikka aikaa on kulunut, niin vieläkin joku automaatti lähettelee tekstiviestejä erilaisista kampanjoista.

Nimimerkillä: ikuinen riesa?

En ota ko. tapaukseen kantaa, mutta kannattaa muistaa, ettei mikään ilmainenkaan ei ole täysin ilmaista. Olen käynyt tutustumassa Jyväskylän Elixiassa ja menin tollona antamaan niille puhelinnumeroni. Täytyy sanoa, että monet lehtikauppiaatkin tajuavat helpommin, kuin Elixian myyntitytöt, ettei tarjous todellakaan kiinnosta. Vaikka aikaa on kulunut, niin vieläkin joku automaatti lähettelee tekstiviestejä erilaisista kampanjoista.

Nimimerkillä: ikuinen riesa?
Sähköisen viestinnän tietosuojalaki

Tuolta 7. luku, 26§

"Palvelun tarjoajan tai tuotteen myyjän on annettava asiakkaana olevalle luonnolliselle henkilölle mahdollisuus ilman erillistä maksua ja helposti kieltää yhteystiedon käyttö tiedon keräämisen ja jokaisen sähköpostiviestin, tekstiviestin, puheviestin, ääniviestin ja kuvaviestin yhteydessä. Palvelun tarjoajan tai tuotteen myyjän on selkeästi tiedotettava kieltomahdollisuudesta."

Oikein, mutta miten tämä kielto onnistuu "ilman erillistä maksua, lue: kuluitta" tai "helposti". Minunhan pitää ottaa jotenkin sinne yhteyttä, että en halua kohdennettua mainontaa. Tämä ei ole ilmaista tai helppoa, sama miten sen asian hoitaa.

Oikeastaan vain säälittää, ettei tämäkään pulju tajua, kuinka paljon tästä pakkomainostuksesta on enemmän heille haittaa, kuin hyötyä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom