Juutalaiset, pelkäävätkö he jotain?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Arvasin että joku laittaa tällaisen kommentin, siksi lihavoin sen kohdan jossa sanoin että en jaksa toistella itseäni. Joten nyt ihan oikeasti, en alakaan! :)

Ei kukaan pyydäkään sanomaan samaa asiaa uudestaan eri sanoilla, vaan kenties perustelemaan. Ei mikään keskustelu voi oikeasti päättyä niin, että julistetaan joku voittaja tai eri mieltä olevat poistuvat paikalta.

Eli ei tarvitse toistella, vaan syventää ja avata enemmän näkemystäsi.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei kukaan pyydäkään sanomaan samaa asiaa uudestaan eri sanoilla, vaan kenties perustelemaan. Ei mikään keskustelu voi oikeasti päättyä niin, että julistetaan joku voittaja tai eri mieltä olevat poistuvat paikalta.

Eli ei tarvitse toistella, vaan syventää ja avata enemmän näkemystäsi.
Shrimppi, Indiska ja Antibodaaja voivat perustaa kommuunin.
 
Ei kukaan pyydäkään sanomaan samaa asiaa uudestaan eri sanoilla, vaan kenties perustelemaan. Ei mikään keskustelu voi oikeasti päättyä niin, että julistetaan joku voittaja tai eri mieltä olevat poistuvat paikalta.

Eli ei tarvitse toistella, vaan syventää ja avata enemmän näkemystäsi.
Mulle on sanottu monta kertaa siitä että se on mun yks huonoin puoli se että jään jankkaan asiasta ku asiasta niin kauan kun saan tahtoni läpi. Nyt harjottelen sitä ettei mun tarvitse aina sanoa viimeistä sanaa asioihin. Mä tyydyn siihen mitä sanoin, enkä jaksa toistella itseäni, koska en voi sanoa muutakun saman asian eri sanoilla suurinpiirtein. Voitte jatkaa keskustelua varmaan ilman muakin, vai? Mulla ei nimittäin ole mitään uutta ja mullistavaa, en ole vielä vaihtanut kantaani, joten ehkä mun on parempi vetääntyä ennenku mun osalta menee ihan turhapäiväseks jäpätykseks!:)
 
Nyt harjottelen sitä ettei mun tarvitse aina sanoa viimeistä sanaa asioihin. Mä tyydyn siihen mitä sanoin, enkä jaksa toistella itseäni, koska en voi sanoa muutakun saman asian eri sanoilla suurinpiirtein.
:offtopic:Ikinä ei opi jos kääntää selkänsä.
 
Mulle on sanottu monta kertaa siitä että se on mun yks huonoin puoli se että jään jankkaan asiasta ku asiasta niin kauan kun saan tahtoni läpi. Nyt harjottelen sitä ettei mun tarvitse aina sanoa viimeistä sanaa asioihin. Mä tyydyn siihen mitä sanoin, enkä jaksa toistella itseäni, koska en voi sanoa muutakun saman asian eri sanoilla suurinpiirtein.

Siinäpä se. Hedelmällinen keskustelu on sellaista, jossa kaikki osapuolet tuovat omat mielipiteensä esille ja sitten keskustelun edetessä useimmiten kaikki joutuvat muokkaamaan kantaansa ainakin jonkin verran. Näitä tapauksia voidaan yleisesti ottaen pitää keskustelun/väittelyn voittajina: ymmärrys aiheesta on lisääntynyt!

Sinä taas lähdit ilmeisesti tähän keskusteluun sillä asenteella, että oma kantasi on ehdottoman oikea ja tavoitteesi oli vain saada muut uusimaan väärät mielipiteensä. Jos et suostu muokkaamaan kantaasi etkä pysty perustelemaan sitä muille niin silloin tosiaan on parempi lopettaa kuin jatkaa jankkaamista.
 
Kuhan se viimeksi Libanoniin hyökkäsi ja siinä sotkussa tais se Suomalainen YK-virkailijan kuolla jos en väärin muista.

hhmm isreal, rypalepommeja, pommitti toisiaankin kaiken YK mukaan lukien. Palestiinaa pitavat aina aikaajoin taydellisessa saarrossa, kalastajat kun yrittavat menna veneilla kalaan niin ampuvat heidat. Ei vittu koko palestiinassa ei ole ruokaa jne..

Tarviiko mainita etta olen pro palestiina :)

Mielestani se joka avoimesti kannattaa israelin toimia on jollain tapaa sairas. Tai sitten kaverin nimi on Bush ?
 
Tulin keskusteluun mukaan sillä asenteella että sanon kantani, kuuntelin myös teidän kantojanne ja kommentoin niitä. Mutta nyt vaan tuli olo etten jaksa jatkaa kun toistaisin vaan itseäni, NYTTEKIN toistan itseäni tässä. Mulle on iha sama että ajatteletteko tämän asian niin että käännän selkäni, vai että vetäydyn nyt vähin äänin tästä keskustelusta, koska en jaksa jatkaa tätä kohkaamista mikä ei mielestäni johda nyt mihinkään. :)
 
Mutta nyt vaan tuli olo etten jaksa jatkaa kun toistaisin vaan itseäni, NYTTEKIN toistan itseäni tässä.

Toisin sanoen et ole lukenut muiden viestejä, tai sitten et vain ole oppinut mitään.
 
Ei tämä ole mikään Venäjä, että jokaiseen kalloon pitäisi takoa samat ajatukset.

Sanoit, ettei varmasti ole kivaa olla Palestiinalainen äiti jos Israel tappaa poikansa. Et kuitenkaan sanonut, että Israel tekee väärin tappaessaan Palestiinalaisia. Se täällä ärsyttää porukkaa jos ei suhtaudu ollenkaan kriittisesti omiin mielipiteisiinsä ja ajatuksiinsa. Olisikin mukava kuulla mitä Israel tekee sinusta väärin kun täällä on nähty niin paljon sitä mitä vikaa muslimeissa on.
 
Hei, shrimp, suomalaisille selkeästi, niinku oon aikasemminki huomannu on Israel hankala ja tunteita herättävä aihe, ja luulisi päinvastoin suomalaisten ymmärtävän Israelia, mut ei näköjään. Suomeen hyökättiin 39', Israelin Jom Kippur-sota muistuttaa aika paljon yhtä röyhkeänä kimppuun viholliset-saamisellaan talvisotaa. Luulisi että täällä samastuttaisiin Israeliin, mut ei näköjää.

Aika jännää että näin lytätään aivan täysin kaikki israel-asiat ja arabijutut, mutta toisaalla suomessa asuvia arabeja pidetään kaikkia kelvottomina raiskaajia.

shrimp, eniten sä kuitenkin tästä asiasta täällä tiedät, ja imo tosi kiva kuulla ihan oikeesti asiastatietävän näkemyksiä.

eihän mitään väkivaltaa voi kannattaa, mutta kyllä mä ainakin näen että palestiinalaiset on aika paljon tässä maailmassa kerjänneet verta nenästäänkin, lopettaisivat kokonaan terrorismin. Sama ku Libanon.. Lopettais Hizbollahit kokonaan Israeliin raketti-iskut, ni ei ois tullu sotaa sinne.

mut mut.. ymmärrän kyllä vastapuolenkin mielipiteet, mutta enemmän mä tarkotinkin sitä, että Hamas-johtajat ei varmasti voi koskaan luopua Israel-vihasta, ja muutenkin Islamilaisissa euroopassakin jo on todella radikaalia meininkiä verrattuna muihin ihmisiin.

e: niin ja palestiinalaiset ne tais kidnapata muutaman israelilaisen sotilaan sillo 06-syksyllä, ihan provokaatioksi.
 
Aika jännää että näin lytätään aivan täysin kaikki israel-asiat ja arabijutut, mutta toisaalla suomessa asuvia arabeja pidetään kaikkia kelvottomina raiskaajia.

shrimp, eniten sä kuitenkin tästä asiasta täällä tiedät, ja imo tosi kiva kuulla ihan oikeesti asiastatietävän näkemyksiä.

eihän mitään väkivaltaa voi kannattaa, mutta kyllä mä ainakin näen että palestiinalaiset on aika paljon tässä maailmassa kerjänneet verta nenästäänkin, lopettaisivat kokonaan terrorismin. Sama ku Libanon.. Lopettais Hizbollahit kokonaan Israeliin raketti-iskut, ni ei ois tullu sotaa sinne.

mut mut.. ymmärrän kyllä vastapuolenkin mielipiteet, mutta enemmän mä tarkotinkin sitä, että Hamas-johtajat ei varmasti voi koskaan luopua Israel-vihasta, ja muutenkin Islamilaisissa euroopassakin jo on todella radikaalia meininkiä verrattuna muihin ihmisiin.

e: niin ja palestiinalaiset ne tais kidnapata muutaman israelilaisen sotilaan sillo 06-syksyllä, ihan provokaatioksi.
Rasismilla ei rauhaa rakenneta.
 

Koko hommallahan ei tuollapäin ole mitään tekemistä tämän kanssa:

"Suuri määrä arabeja pakeni tai karkotettiin uuden juutalaisvaltion alueelta, YK:n mukaan 711 000"

Tuollahan ei ole mitään tekemistä asian kanssa? Ei se varmasti ainoa syy ole, mutta aivan turha on väittää ettei Israel olisi itsekin kaivanut verta nenästään perustamisensa aikoihin. Tuosta ei nyt kuitenkaan ole kuin 60 vuotta.
 
Yksi on täys rasisti ja toinen suhtautuu täysin varauksetta "luvattuun maahan", niin yritä tässä nyt järkevää keskustelua rakentaa. Vaikka asun Suomessa, niin en väitä, että Suomikaan on missään nimessä täydellinen maa, vaikka parempi se on kuin Israel.

Se on nähty muuallakin kuin Israelissa mihin liika vääränlainen isänmaallisuus johtaa.
 
Hei, shrimp, suomalaisille selkeästi, niinku oon aikasemminki huomannu on Israel hankala ja tunteita herättävä aihe, ja luulisi päinvastoin suomalaisten ymmärtävän Israelia, mut ei näköjään. Suomeen hyökättiin 39', Israelin Jom Kippur-sota muistuttaa aika paljon yhtä röyhkeänä kimppuun viholliset-saamisellaan talvisotaa. Luulisi että täällä samastuttaisiin Israeliin, mut ei näköjää.
.

Mä kyllä luulen, että tässä asiassa moni suomalainen ajattelee nimen omaan kylmän loogisesti, maantieteellis-historiallisesti ehkä. Antisemitistiksi haukutaan, koska ei ole tunnelatausta hommassa mukana eikä pelkkä empatia riitä juutalaisten tukemiseen.

Ihmiset päättelevät samoista faktoista eri asioita. Toisaalta eri asioista eri tavoin voidaan päästä samaan lopputulokseen. Ja yksi latteus vielä loppuun: hyväkään mielipide ei kanna, jos on huono keskustelija.
 
Ei tämä ole mikään Venäjä, että jokaiseen kalloon pitäisi takoa samat ajatukset.

Sanoit, ettei varmasti ole kivaa olla Palestiinalainen äiti jos Israel tappaa poikansa. Et kuitenkaan sanonut, että Israel tekee väärin tappaessaan Palestiinalaisia. Se täällä ärsyttää porukkaa jos ei suhtaudu ollenkaan kriittisesti omiin mielipiteisiinsä ja ajatuksiinsa. Olisikin mukava kuulla mitä Israel tekee sinusta väärin kun täällä on nähty niin paljon sitä mitä vikaa muslimeissa on.
Emmä yritäkkään takoa väkisin, kun jos ei mene niin ei mene läpi.

Siis mun mielestä kuka tahansa ku tappaa ketä tahansa, tekee silloin moraalisesti väärin, siitä ei pääse mihinkään. Oli sitten israeililainen tai palestiinalainen. Minusta inhottavaa on se että israelin armeijalla on järeemmät voimat ja aseet, jolla voi tehdä pahempaa tuhoa, kuin palestiinalla tai arabimailla yleensä, mutta pakko on ollakin jos meinaa arabivaltoja vastaan puolustaa. Israel ei kyllä huvin vuoksi hyökkää, kohteena on olleet terroristit, mutta siviilejä kuolee aina, joka sodassa. Mutta en näe israelia sellaisena paholaisena tuolla arabivaltioiden keskellä, kuin te näette. Mitä syytä israelilla olisi huvikseen hyökätä arabeja vastaan? Kyllä noi on ihan puolustusta ja kostoa on, vaikka kostoa itseään en kannata omassa elämässäni, kun olen tällainen moraalinnussija. Mutta näen sen miksi se menee siihen kostamiseen ja vastaiskuihin, arabit tökkii kepillä jäätä siihen asti kun israel pistää vastaan. Pahaa jälkeähän siitä tulee, ihan kumminkin puolin, israelin puolelta pahempaakin. Mutta silti, pysyn kannassani, mutta tossa noi mun ajatukset tosta kun sitä halusitte kuulla.
 
Hei, shrimp, suomalaisille selkeästi, niinku oon aikasemminki huomannu on Israel hankala ja tunteita herättävä aihe, ja luulisi päinvastoin suomalaisten ymmärtävän Israelia, mut ei näköjään. Suomeen hyökättiin 39', Israelin Jom Kippur-sota muistuttaa aika paljon yhtä röyhkeänä kimppuun viholliset-saamisellaan talvisotaa. Luulisi että täällä samastuttaisiin Israeliin, mut ei näköjää.

Aika jännää että näin lytätään aivan täysin kaikki israel-asiat ja arabijutut, mutta toisaalla suomessa asuvia arabeja pidetään kaikkia kelvottomina raiskaajia.

shrimp, eniten sä kuitenkin tästä asiasta täällä tiedät, ja imo tosi kiva kuulla ihan oikeesti asiastatietävän näkemyksiä.

eihän mitään väkivaltaa voi kannattaa, mutta kyllä mä ainakin näen että palestiinalaiset on aika paljon tässä maailmassa kerjänneet verta nenästäänkin, lopettaisivat kokonaan terrorismin. Sama ku Libanon.. Lopettais Hizbollahit kokonaan Israeliin raketti-iskut, ni ei ois tullu sotaa sinne.

mut mut.. ymmärrän kyllä vastapuolenkin mielipiteet, mutta enemmän mä tarkotinkin sitä, että Hamas-johtajat ei varmasti voi koskaan luopua Israel-vihasta, ja muutenkin Islamilaisissa euroopassakin jo on todella radikaalia meininkiä verrattuna muihin ihmisiin.

e: niin ja palestiinalaiset ne tais kidnapata muutaman israelilaisen sotilaan sillo 06-syksyllä, ihan provokaatioksi.


Indica, sä oot asian ytimessä. En kyllä todellakaan uskonut sulta tällaista mielipidettä. Sä kiteytät juuri sen mitä mä yritin sanoa!

Ihmiset päättelevät samoista faktoista eri asioita. Toisaalta eri asioista eri tavoin voidaan päästä samaan lopputulokseen. Ja yksi latteus vielä loppuun: hyväkään mielipide ei kanna, jos on huono keskustelija.
En ehkä ole verbaalisesti lahjakas, taikka hyvä keskustelija, mutta yritän tuoda parhaani mukaan oman mielipiteeni esiin. Ei takerruta liikaa epäolennaiseen! :)
 
Emmä yritäkkään takoa väkisin, kun jos ei mene niin ei mene läpi.

Siis mun mielestä kuka tahansa ku tappaa ketä tahansa, tekee silloin moraalisesti väärin, siitä ei pääse mihinkään. Oli sitten israeililainen tai palestiinalainen. Minusta inhottavaa on se että israelin armeijalla on järeemmät voimat ja aseet, jolla voi tehdä pahempaa tuhoa, kuin palestiinalla tai arabimailla yleensä, mutta pakko on ollakin jos meinaa arabivaltoja vastaan puolustaa. Israel ei kyllä huvin vuoksi hyökkää, kohteena on olleet terroristit, mutta siviilejä kuolee aina, joka sodassa. Mutta en näe israelia sellaisena paholaisena tuolla arabivaltioiden keskellä, kuin te näette. Mitä syytä israelilla olisi huvikseen hyökätä arabeja vastaan? Kyllä noi on ihan puolustusta ja kostoa on, vaikka kostoa itseään en kannata omassa elämässäni, kun olen tällainen moraalinnussija. Mutta näen sen miksi se menee siihen kostamiseen ja vastaiskuihin, arabit tökkii kepillä jäätä siihen asti kun israel pistää vastaan. Pahaa jälkeähän siitä tulee, ihan kumminkin puolin, israelin puolelta pahempaakin. Mutta silti, pysyn kannassani, mutta tossa noi mun ajatukset tosta kun sitä halusitte kuulla.
Kiitoksia.

Ei kukaan ole Israelia miksikään paholaiseksi väittänyt. Yritetään vaan pienentää tätä kuilua muslimeihin verrattuna. Varmasti monessa Israelilaisessa on muslimiverta ja naapureitahan siellä ovat. Samoja ihmisiä ne Palestiinalaiset on kuin Israelin muslimitkin.

Enkä täältäkäsin näe mikseivät voi elää siellä sovussa. Miksi molemmilla pitäisi olla oma valtionsa. Vai onko Palestiinalaisista kiinni etteivät halua olla Israelilaisia?
 
Shrimpin ja Indican mustavalkoinen vänkääminen vaikuttaa melkoiselta trollaamiselta. Ehkä olisi parempi lopettaa peikkojen syöttäminen.
 
mul ois yks lääke mikä toisi maailmaan rauhan, napalmi....:eek:
nojoo mahtaakohan kukaan oikeasti edes tietää noista Israelin ja muiden sotkuista yhtään mitään, kuka on aloittanut minkäkin ja koska...oikeata syytä noihin tuskin kukaan koskaan saa edes tietää, nehän on kinastellut juupas eipäs tyylin mitä joku miljoona vuotta enne ristusta!?!?!?eli absoluuttista totuutta ei kai ole..sama kuin joku sanoisi tietävänsä tarkkaan mitä Hitlerin päässä aikoinaan on oikeasti liikkunut, tai Pekan tai Rahkiaisen Peran....
 
Shrimpin ja Indican mustavalkoinen vänkääminen vaikuttaa melkoiselta trollaamiselta. Ehkä olisi parempi lopettaa peikkojen syöttäminen.

Indican aikaisempien juttujen perusteella on aika selvää että kaveri on ihan tosissaan...
 
Status
Viestiketju on suljettu.
Back
Ylös Bottom