Hei, shrimp, suomalaisille selkeästi, niinku oon aikasemminki huomannu on Israel hankala ja tunteita herättävä aihe, ja luulisi päinvastoin suomalaisten ymmärtävän Israelia, mut ei näköjään. Suomeen hyökättiin 39', Israelin Jom Kippur-sota muistuttaa aika paljon yhtä röyhkeänä kimppuun viholliset-saamisellaan talvisotaa. Luulisi että täällä samastuttaisiin Israeliin, mut ei näköjää.
Aika jännää että näin lytätään aivan täysin kaikki israel-asiat ja arabijutut, mutta toisaalla suomessa asuvia arabeja pidetään kaikkia kelvottomina raiskaajia.
shrimp, eniten sä kuitenkin tästä asiasta täällä tiedät, ja imo tosi kiva kuulla ihan oikeesti asiastatietävän näkemyksiä.
eihän mitään väkivaltaa voi kannattaa, mutta kyllä mä ainakin näen että palestiinalaiset on aika paljon tässä maailmassa kerjänneet verta nenästäänkin, lopettaisivat kokonaan terrorismin. Sama ku Libanon.. Lopettais Hizbollahit kokonaan Israeliin raketti-iskut, ni ei ois tullu sotaa sinne.
mut mut.. ymmärrän kyllä vastapuolenkin mielipiteet, mutta enemmän mä tarkotinkin sitä, että Hamas-johtajat ei varmasti voi koskaan luopua Israel-vihasta, ja muutenkin Islamilaisissa euroopassakin jo on todella radikaalia meininkiä verrattuna muihin ihmisiin.
e: niin ja palestiinalaiset ne tais kidnapata muutaman israelilaisen sotilaan sillo 06-syksyllä, ihan provokaatioksi.