shrimp
taistelurapu
Monethan asuvat ihan sulassa sovussa, israelissa on mahtavia arabikaupunkeja kuten Akko (kannattaa käydä), mutta palestiinalaisilla on päälipuolin vaikeuksia minusta sopeutua siihen että he asuisivat Israelin valtiossa. He haluaisivat oman valtion (israelin toisaalta), ja Hamaskaan ei suostu tunnustamaan Israelin valtiota kun rauhaa on yritetty solmia. Vastikään he ovat saaneet Gazan alueen (olen kyseisen paikan omin silmin horisontissa nähnyt, kun on 4 km serkkujeni asunnolta) ihan omakseen, mutta se ei ole heille nyt sittemmin riittänyt. Mun 10-vuotias pikkusisko kertoi kun ne oli jouluna taas siellä, että yöllä oltiin taas herätty kasameihin ja hävittäjä koneiden jyskeeseen, palestiinalaiset jälleen kerran koetti kepillä jäätä. Harmittaa niiden palestiinalaisten puolesta, ketkä tota sotaa ei halua, ja ovat osattomia siihen ja pystyisivät elämään sovussa israelin valtion rajojen sisäpuolella.Kiitoksia.
Ei kukaan ole Israelia miksikään paholaiseksi väittänyt. Yritetään vaan pienentää tätä kuilua muslimeihin verrattuna. Varmasti monessa Israelilaisessa on muslimiverta ja naapureitahan siellä ovat. Samoja ihmisiä ne Palestiinalaiset on kuin Israelin muslimitkin.
Enkä täältäkäsin näe mikseivät voi elää siellä sovussa. Miksi molemmilla pitäisi olla oma valtionsa. Vai onko Palestiinalaisista kiinni etteivät halua olla Israelilaisia?
Samaa vertahan me käytännössä kaikki ollaan. Mun isovanhemmat on jemenistä "evakkoon" lähteneet. Eli ulkoisesti näytän ihan arabilta monen silmään varmasti.