Juutalaiset, pelkäävätkö he jotain?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
muutenkin taitaa arabeilla olla vähän eri käsitykset maailmasta kuin konsensushakuisilla pohjoismaalaisilla. Ei varpilla arvosteta siinä kulttuurissa sovittelua samalla tavalla kuin täällä tai ruotsissa, joten aika vaikea sitä on edes yrittää asiaan tutustumattoman ymmärtää, ei ne luulisin, voi koskaan luopua tavotteesta saada Israel maailmankartalta.
Vittu sä oot Indica aidosti dorka.

Eiköhän tavallinen kansa halua molemmin puolin rauhaa, tuskin esim. jokainen Lähi-idän arabivanhempi halua uhrata lastaan vain siksi, että saisi pyyhittyä Israelin kartalta. Kyllä kaikilla järkevillä ihmisillä on tiedossa todelliset motiivit ja ne tahot, jotka haluavat aidosti kähnätä hamaan loppuun asti ilman mitään varsinaista syytä.

Koittakaa jo tajuta, ettei jokaisella arabilla ole päällimmäisenä mielessä juutalaisten joukkohävittäminen tjms. Aivan kuten ei jokainen kurdi halua tappaa turkkilaisia jne.
 
Helppohan sitä on täällä huudella :)
Sinun meuhkaamisesi oikeuttaa se, että olet juutalainen(vaikket Israelilainen olekaan), mutta jos indiska on ollut 5-vuotiaana jossain juutalaisessa päiväkodissa, niin menee reilusti överiksi. Tai edes pitäisi osata perustella mielipiteensä kunnolla, eikä jotain tyyliin rakastan Juutalaisia kun siellä Jeesus on syntynyt ja kaikki muhamedit haluaa tappaa meidät.
 
Vittu sä oot Indica aidosti dorka.

Eiköhän tavallinen kansa halua molemmin puolin rauhaa, tuskin esim. jokainen Lähi-idän arabivanhempi halua uhrata lastaan vain siksi, että saisi pyyhittyä Israelin kartalta. Kyllä kaikilla järkevillä ihmisillä on tiedossa todelliset motiivit ja ne tahot, jotka haluavat aidosti kähnätä hamaan loppuun asti ilman mitään varsinaista syytä.

Koittakaa jo tajuta, ettei jokaisella arabilla ole päällimmäisenä mielessä juutalaisten joukkohävittäminen tjms. Aivan kuten ei jokainen kurdi halua tappaa turkkilaisia jne.
Mulla ei tullut tosta Indican kommentista ollenkaan tuollainen kuva. Mun mielestä sä tulkitset väärin hänen tekstejään. Moni muukin luuli minun ajattelevan näin. Kuka nyt siviili tasolla haluaakaan mitään sotaa? Kyse onkin vähän korkeemmasta tahosta jolla on päätösvaltaa ja myös yleisestä valtaosasta ihmisiä joilla on pikkasen eri mentaliteetti ja uskonnon sallima väkivaltaisuus. Emmä ymmärrä mitä siinä on oikein että uskonnon nimeen menet räjäyttämään ittes johonki kauppakeskukseen.
 
Kyse onkin vähän korkeemmasta tahosta jolla on päätösvaltaa ja myös yleisestä valtaosasta ihmisiä joilla on pikkasen eri mentaliteetti ja uskonnon sallima väkivaltaisuus. Emmä ymmärrä mitä siinä on oikein että uskonnon nimeen menet räjäyttämään ittes johonki kauppakeskukseen.
Jokaisessa uskonnossa on ääriaineksia. Käviväthän kristitytkin ristiretkillä. Noi terroristit eivät missään nimessä edusta muslimeja. Syytä yksilöitä älä kansaa tai uskontoa. Huonoissa oloissa syntyy usein ongelmia. Siksikin olisi hyvä, että palestiinalaisilla olisi paremmat oltavat, koska hätä tekee jotkut epätoivoisiksi.

Sehän vika medioissa on, että kaikesta nähdään vaan se huono puoli. Oli se sitten Israelilaisten gazan asuttaminen tai jonkun itsemurhapommittaminen. Propagandaa se on molemmin puolin. Siksi pitäisi itsellä olla hieman sisälukutaitoa, että näkee mistä oikeasti on kyse.
 
Sinun meuhkaamisesi oikeuttaa se, että olet juutalainen(vaikket Israelilainen olekaan), mutta jos indiska on ollut 5-vuotiaana jossain juutalaisessa päiväkodissa, niin menee reilusti överiksi. Tai edes pitäisi osata perustella mielipiteensä kunnolla, eikä jotain tyyliin rakastan Juutalaisia kun siellä Jeesus on syntynyt ja kaikki muhamedit haluaa tappaa meidät.

Just joo.. sori mut korjaan, oon puoliksi israililainen, mun puol sukuu asuu siellä ;) Ehkä mulla on vähä erilainen näkemys näistä asioista. Mut miksi haluat teilata muitten mielipiteet tollasella "vittu mitä paskaa" onelinereilla?? En tajua?! :D Anteeks mut oot vähä sinisilmänen muutenkin.
 
Just joo.. sori mut korjaan, oon puoliksi israililainen, mun puol sukuu asuu siellä ;) Ehkä mulla on vähä erilainen näkemys näistä asioista. Mut miksi haluat teilata muitten mielipiteet tollasella "vittu mitä paskaa" onelinereilla?? En tajua?! :D Anteeks mut oot vähä sinisilmänen muutenkin.
Olet syntynyt siellä?

Tässä ei ole kyse puolien ottamisesta kuten yritin sanoa. Kumpikaan osapuolista ei ole sen enempää oikeassa kuin toinenkaan. Molemmat haluaa itselleen parempaa ja siksi sinne tarvitaankin joku YK väliin, koska ilmeisesti kommunikointi ei muuten onnistu.

Luulisi, että todellinen juutalaisvastaisuus tai Natsit koskettaisivat sinua enemmän kuin muslimit. Saksassa juutalaisia oikeasti kohdeltiin väärin. Eikä siellä ollu muslimit vallassa.

Kummatkohan on enemmän tappaneet juutalaisia kristityt vai muslimit?
 
Helppohan sitä on täällä huudella :)

Näkeehän sen sokea Reettakin että sekä sinun että Indican mielipitde asiasta perustuvat ihan johonkin muuhun kuin omaan kriittiseen ajatteluun ja eri näkökulmien pohtimiseen. Sitä voi sitten pohtia erikseen johtuuko tällainen yksisilmäinen tulkintatapa älykkyyden puutteesta, kasvuympäristön opettamasta maailmankuvasta vai jostain muusta.
 
No voin sanoa että ainakin varmasti ajattelen ja mietin noita asioita enemmän kuin yksikään teistä kun se sattuu koskettamaan vähän lähempää. Olen melkeen päivittäin tekemisissä sukulaisiini ja kavereihini siellä, seuraan myös eri mediaa. Olen käynyt paikan päälläkin ja nähnyt tilanteen 28 kertaa (joo olen laskenut).

Olen syntynyt Suomessa, Helsingissä itseasiassa, mutta silti koen olevani vahvasti, mutta yhtälailla suomalaisuuteni lisäksi, israelilainen. Ja kyllä, minua ainakin enemmän koskettaa tuo Lähi-Idän tilanne kuin menneet tapahtumat jo ihan siitäkin syystä että se on tämän hetkinen "the ongelma".

Edelleenkin tunnen muslimeja, olen käynyt paljon arabialueilla israelissa, ihan mukavaa porukkaa pääosin, varsinkin israilin puolella, mutta se todellinen ogelma on nuo palestiinalaisalueet ja israelin ulkopuolinen arabimaailma. Ja kyllä osaan katsoa tätä muualkakin kuin omalta kantiltani, mä voin kuvitella miten paskalta jostain palestiinalaisäidistä tuntuu kun oma lapsi tai vaikka veli kuolee israelin hyökkäyksen johdosta, jotka yleensä aiheuttaa pahempaa jälkeä kuin yksikään palestiinalaisten kasami. Mut edelleenkää en halua nostaa ketään yksilönä jalustalle.

EDIT. Muutenkin koen kuuluvani enemmän sinne kuin tänne, koska täällä olen monelle se "mulatti-muija", siellä olen ihan ihminen muitten joukossa, ei tarttis kuulla yhtään paskaa neekeriläppää yms. Ja tää ei ole sitä etteikö mulla huumori riittäis, itekin vitsailen paljon omasta etnisestä taustastani, mutta ainahan nuo jutut eivät ole vaan niitä vitsejä. Tajuaisitte varmaan paremmin jos itse olisitte joutuneet kokemaan millaista on olla tumma suomessa, ja vieläpä juutalainen, oikeeta roskasakkaa hah!
 
Jokaisessa uskonnossa on ääriaineksia. Käviväthän kristitytkin ristiretkillä. Noi terroristit eivät missään nimessä edusta muslimeja. Syytä yksilöitä älä kansaa tai uskontoa. Huonoissa oloissa syntyy usein ongelmia. Siksikin olisi hyvä, että palestiinalaisilla olisi paremmat oltavat, koska hätä tekee jotkut epätoivoisiksi.

Tämähän se on se relativismin kukkanen, jota jaksetaan toistella väsymiseen saakka. Tosiasia kuitenkin on, että Islamissa on ääriaineksia aivan eri mittakiivassa kuin muissa uskonnoissa nykyään.

'Kuka edustaa todellista Islamia' on hyvä kysymys. Minäkään en ole sitä mieltä, että terroristit edustavat Islamia. Toisaalta sitten lukuisat imaamit ympäri maailman saarnaavat pyhää sotaa vääräuskoisia vastaan. Eivätkö kulttuurissaan arvostetussa asemassa olevat imaamit sitten edusta oikeaa Islamia? Jos eivät niin miksi maltilliset muslimit eivät sanoudu irti imaamien puheista tai vaadi heitä eroamaan?

Nyt menee off-topic. Parempi olisi jatkaa tuolla rasisti-ketjussa.
 
Jos Israelissa on niin kamalaa elää muslimimaiden ympäröimänä, niin pakkoko siellä on olla? Fakta on kuitenkin se, että muslimeita ei voi muuttaa, joten täytyy vaan tyytyä tilanteeseen. Tuskimpa arabimaat saadaan käännytettyä juutalaisiksi? Sama tilanne se olisi jos jenkit vaikkapa asuttaisivat Irakin. Tuskin siellä olisi sen helpompaa. Voiko sitä kuitenkaan loputtomasti syyttää naapuria, jos sinne on väkisin halunnut?

se todellinen ogelma on nuo palestiinalaisalueet ja israelin ulkopuolinen arabimaailma.
Ja mitä tuolle voi tehdä? Ei mitään. Jos sun naapuri on muslimi, niin et sä sitä voi häätää pois vaan täytyy löytää naapurisopu. Minun mielestäni siinä olisi Israelilla petrattavaa. Tunnustaisivat edes ydinaseensa. Siellä on varmaan paljon epäselviä asioita. Kuuluukohan Israel Natoon?
 
Mulla ei tullut tosta Indican kommentista ollenkaan tuollainen kuva. Mun mielestä sä tulkitset väärin hänen tekstejään. Moni muukin luuli minun ajattelevan näin. Kuka nyt siviili tasolla haluaakaan mitään sotaa?
Tässä Indican aikaisempi postaus:

mä oon aina kunnioittanut Israelia, urheiden ihmisten maata vihamielisten muslimien keskellä. Israelilaiset jota olen muutaman tavannu on ollu tosi mukavia ihmisiäkin Israel asettuu mulla arvostusasteikolla kyllä ihan Buurien kanssa kärkisijoille.

Israel ei kuulu arabeille, ählyillä on jo ihan tarpeeksi omia maita lähi-idässä. Jännä muuten, että tuolla toisaalla kaikki vastustaa kaikkea mahollista liittyen arabeihin, ja täällä kaikki vastustaa kuitenkin Israelia. Israel on sivistysmaa, ne rättipäät siellä konfliktit aiheuttaa, ei olisi ollut yhtään sotaa, ei yhtään hyökkäystä, ei yhtään itsemurhaiskua ilman niitä jihadiahuutavia rynkkyjä heiluttelevia kaapuniekkoja.
Melko arabivastaista yleisesti ottaen. Tai ainakin ristiriitaista, jos puhutaan objektiivisesta näkemyksestä.

Emmä ymmärrä mitä siinä on oikein että uskonnon nimeen menet räjäyttämään ittes johonki kauppakeskukseen.
En minäkään, mutten myöskään ymmärrä, miksi israelilaisilla on vapaat kädet pommittaa kaikki paskaksi "etsiessään terroristeja", ja sen kautta tappaa huomattavasti enemmän siviilejä kuin arabit yhdellä kertaa? Nämä Yhdysvaltojen ja Israelin tekemät "täsmäiskut" jaksavat hämmästyttää minua mielettömästi. :rolleyes:
 
Mä en jaksa tuhannetta kertaa toistaa itseäni, tää keskustelu näyttää olevan loputon.
 
EDIT. Muutenkin koen kuuluvani enemmän sinne kuin tänne, koska täällä olen monelle se "mulatti-muija", siellä olen ihan ihminen muitten joukossa, ei tarttis kuulla yhtään paskaa neekeriläppää yms. Ja tää ei ole sitä etteikö mulla huumori riittäis, itekin vitsailen paljon omasta etnisestä taustastani, mutta ainahan nuo jutut eivät ole vaan niitä vitsejä. Tajuaisitte varmaan paremmin jos itse olisitte joutuneet kokemaan millaista on olla tumma suomessa, ja vieläpä juutalainen, oikeeta roskasakkaa hah!
Mietippä sitten Palestiinalaisen asemaa Israelissa, heitä siellä pidetään muukalaisina kuten sinua Suomessa. Luulisi, että heihin on helpompi samaistua. Mutta kun ei.

Näin länsimaalaisena haluaa olla heikomman asialla.
Palestiinalaiset vs Israelilaiset
Israelilaiset vs Arabit
Arabit vs Jenkit

Tuossa asiassa kun on monta puolta.

Maailmassa on HYVIN iso kasa porukkaa joilla menee paljon huonommin kuin Israelilaisilla, joten miksi juuri heidän pitäisi olla jokin universumin lellikki? Ovatko he parempia ihmisiä kuin muut? On helppoa tuijottaa omaa napaansa ja olla moukka, mutta ei se ole hirveän sivistynyttä.
 
Mietippä sitten Palestiinalaisen asemaa Israelissa, heitä siellä pidetään muukalaisina kuten sinua Suomessa. Luulisi, että heihin on helpompi samaistua. Mutta kun ei.

Näin länsimaalaisena haluaa olla heikomman asialla.
Palestiinalaiset vs Israelilaiset
Israelilaiset vs Arabit
Arabit vs Jenkit

Tuossa asiassa kun on monta puolta.

Maailmassa on HYVIN iso kasa porukkaa joilla menee paljon huonommin kuin Israelilaisilla, joten miksi juuri heidän pitäisi olla jokin universumin lellikki? Ovatko he parempia ihmisiä kuin muut? On helppoa tuijottaa omaa napaansa ja olla moukka, mutta ei se ole hirveän sivistynyttä.
Musta tuntuu et vetäydyn tästä keskustelusta, koska olen sanonut sanottavani enkä viitsi sitä toistella. Muutenkaan en pidä tosta että mun sanoja käännellään ja väännellään sen mukaan miten ne halutaan tulkita. Mutta kun toi tommonen utopistinen maailman rauha -ajattelutyyli on musta ihan söpöä ja jees, mutta ei tosielämässä toimi. Siksi mulla on tämä mun kanta, ymmärtäkää miten ymmärrätte, mä en teitä yritä käännyttää tai muuttaa, toin vaan oman mielipiteeni julki. :) Hyvää viikonloppua! Toivottavasti kellään ei jäänyt mitään hampaankoloon! :piis:
 
Maailmassa on HYVIN iso kasa porukkaa joilla menee paljon huonommin kuin Israelilaisilla, joten miksi juuri heidän pitäisi olla jokin universumin lellikki? Ovatko he parempia ihmisiä kuin muut? On helppoa tuijottaa omaa napaansa ja olla moukka, mutta ei se ole hirveän sivistynyttä.
Samaa mieltä. "Valittu kansa"-teema alkaa tulla jo kurkusta ylös. Ja koko väittely menee vitulleen jo siinä kohtaa, kun eräs surullisenkuuluisa pakkislaisemme tulee tänne jauhamaan päiväkodissa opittua juutalaispropagandaa.
 
Kuhan se viimeksi Libanoniin hyökkäsi ja siinä sotkussa tais se Suomalainen YK-virkailijan kuolla jos en väärin muista.
 
Mä en jaksa tuhannetta kertaa toistaa itseäni, tää keskustelu näyttää olevan loputon.

eli siis sun argumentit on niin huonoja ettei niitä voi perustella/puolustella enää vastaväitteen jälkeen mitenkään?
 
eli siis sun argumentit on niin huonoja ettei niitä voi perustella/puolustella enää vastaväitteen jälkeen mitenkään?
Arvasin että joku laittaa tällaisen kommentin, siksi lihavoin sen kohdan jossa sanoin että en jaksa toistella itseäni. Joten nyt ihan oikeasti, en alakaan! :)
 
Kuhan se viimeksi Libanoniin hyökkäsi ja siinä sotkussa tais se Suomalainen YK-virkailijan kuolla jos en väärin muista.
Koko homma katsottiin läpi käsien kaikkialla maailmassa, koska Israelille sattui vain pieni "vahinko". *HUPSIS*
 
Status
Viestiketju on suljettu.
Back
Ylös Bottom