Juutalaiset, pelkäävätkö he jotain?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
En tajua miksi edes vaivaudun puhumaan kun ei teihin piilopikkunatseihin saa älyä taottua päähän.

Haha, vanha juutalainen keskustelu metodi vissiin. Kun huomaat olevasi väärässä hauku keskustelu kumppania natsiksi! :hyvä:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hiukan sinä ja Crusader olette "pihalla" jo nuo teidän tekstinne ovat jo osin perusteen, miksi kannattaa suojautua. Ei millään pahalla, mutta teidän tekstinne alkavat jo mennä mauttomuuden puolelle.

Jaaha, mainiosti argumentoitu väite. Mikäköhän kohta tekstissäni menee mauttomuuden puolelle?
 
Haha, vanha juutalainen keskustelu metodi vissiin. Kun huomaat olevasi väärässä hauku keskustelu kumppania natsiksi! :hyvä:
Ei millään pahalla mutta kyllä noi aika juutalaisvastasilta kommenteilta haiskahtaa mun nenään. Tiedä sitten.
 
Ei millään pahalla mutta kyllä noi aika juutalaisvastasilta kommenteilta haiskahtaa mun nenään. Tiedä sitten.

no ei millään pahalla mutta valtaosa sun kommenteista on äärimmäisen kapeakatseisia ja yleistystä tyyliin "jokainen palestinalainen on terroristi ja niiden koulussa opetetaan miten leikata amerikkalaisen pää irti 5sekunnissa". ennenkuin itket ettet sanonut noin niin tiedän, yleistin vain. :jahas:

ja väitätkö ettei sun kommentit pikku-palestinalaisista leikkimässä lumisotaa ole mitenkään palestina/arabi/islam -vastaisia?
 
no ei millään pahalla mutta valtaosa sun kommenteista on äärimmäisen kapeakatseisia ja yleistystä tyyliin "jokainen palestinalainen on terroristi ja niiden koulussa opetetaan miten leikata amerikkalaisen pää irti 5sekunnissa". ennenkuin itket ettet sanonut noin niin tiedän, yleistin vain. :jahas:

ja väitätkö ettei sun kommentit pikku-palestinalaisista leikkimässä lumisotaa ole mitenkään palestina/arabi/islam -vastaisia?
Niin kai sitten. Mä edelleenkin yleistän, en korota yksilönä ketään. En jaksa toistella.
 
No eihän Israel ole perustettu keskelle jotain muuta. Asuihan Jeesus jo aikoinaan ja muut juutalaiset israelin valtion alla. Niin en voi käsittää että mitenkä se maa ei kuulu meille?
Niin siis Israelin alue kuuluu juutalaisille, koska 4000 vuotta vanhassa lähi-idän paimentolaistarussa mainittu satuolento niin sanoo? On kyllä kovaa geopoliittista perustelua.



Ei me olla sitä keneltäkää otettu, - -
No tämä pitää paikkansa. Israelin valtio näyttäisi olevan historian tietojen mukaan kansainliiton ja YK:n ajama hanke entiselle britannian mandaattialueelle.


- - ja voin vannoa että kyse ei ole mistään uskontojen välisestä sodasta.
Justhan sä totesit, että raamatun perusteella alue kuuluu juutalaisille? Kyllä se mun mielestä aika uskonnolliselta argumentilta kuulostaa ja näin ollen voidaan sanoa, että sodalla on vankat uskonnolliset perusteet.


Hirveetä propagandaa te ihmiset uskottekin. En tajua miksi edes vaivaudun puhumaan kun ei teihin piilopikkunatseihin saa älyä taottua päähän.
Mitä tämä allaoleva teksti mahtaa olla?

"Israel kuuluu juutalaisille koska raamatussa sanotaan niin! Israel kuuluu juutalaisille koska raamatussa sanotaan niin! Israel kuuluu juutalaisille koska raamatussa sanotaan niin! Israel kuuluu juutalaisille koska raamatussa sanotaan niin! Israel kuuluu juutalaisille koska raamatussa sanotaan niin! Israel kuuluu juutalaisille koska raamatussa sanotaan niin!..."

Miksi sä muuten kategorisoit ihmisen piilopikkunatsiksi, jos henkilö ei ole sun kanssa samaa mieltä? Aika surkeaa argumentointia.


Sama juttu noi itsemurha pommittajat, kuinkaha moni juutalainen on menny ittesä räjäyttää jonneki arabi kauppakeskuksee? :D Pliis kertokaa se mulle?!!
Onhan ne juutalaisetkin tehneet aseellisia hyökkäyksiä moskeijoihin.
 
Eikä pidä myöskään unohtaa että:

Varsinaisten siirtokuntien lisäksi israelilaiset hallitsevat ns. varausmaita, yhteismaita ja laidunmaita, jotka käsittävät kaikkiaan noin 42 prosenttia sekä Gazan että Länsirannan alueista. Länsirannalla asuu kaksi miljoonaa palestiinalaista ja noin 400 000 israelilaista. Gazan alueella on 1,2 miljoonaa palestiinalaista, mutta 6000 israelilaista, eli 0,5 prosenttia väestöstä, kontrolloi yli 40 prosenttia alueesta. Alueen vesivaroista ohjataan yli 80 prosenttia Israelin siirtokuntien käyttöön.

http://global.finland.fi/public/?contentid=45088&contentlan=1&culture=fi-FI

Ei siinä tilanteessa ole mitään monimutkaista. Ilman Israelia ei edes olisi olemassa mitään lähi-idän kriisiä.

Hahaha! Teikäläisen asiantuntemus kyllä ratkesi tuon linkin siteeraamisella (joka oli vuodelta 2003). Israel on nimenomaan sittemmin vetäytynyt Gazasta, eikä siellä enää asu israelilaisia. :david:

Niin siis Israelin alue kuuluu juutalaisille, koska 4000 vuotta vanhassa lähi-idän paimentolaistarussa mainittu satuolento niin sanoo? On kyllä kovaa geopoliittista perustelua.

No tämä pitää paikkansa. Israelin valtio näyttäisi olevan historian tietojen mukaan kansainliiton ja YK:n ajama hanke entiselle britannian mandaattialueelle.

Justhan sä totesit, että raamatun perusteella alue kuuluu juutalaisille? Kyllä se mun mielestä aika uskonnolliselta argumentilta kuulostaa ja näin ollen voidaan sanoa, että sodalla on vankat uskonnolliset perusteet.

Se että juutalaiset/israelilaiset kokevat olevansa Jumalan valittu kansa on tietenkin länsimaalaisesta ateistista naurettavan tuntuista. Tuskinpa sitä kukaan kovin järkevänä perusteluna puhtaasti rationaalisesti ajateltuna pitää. Alue sattuu olemaan juuri se lähde näille taruille, joten on ymmärrettävää, että ne elävät myös vahvempina tuolla alueella. Voitahan toki mennä kertomaan muslimeille, että Mekka ja Medina ovat vain saduissa mainittuja paikkoja, eikä niissä ole mitään pyhää. Syljeskele ja näytä persettä paikan päällä vahvistaaksesi kantasi. ;)

Suomikin on todella nuori kansallisvaltio. Kuitenkin, kun neuvostoliittolaiset tulivat vapauttamaan veljiään porvareiden orjuutuksesta, niin syystä tai toisesta tuolla Mannerheim-linjalla esitettiin hieman vastalauseita. Olisiko suomalaisten pitänyt muuttaa Ruotsiin tai sulautua Neuvostoliittoon, koska Venäjä on joskus hallinnut tätä maaplänttiä, jolla Suomi nyt sijaitsee? Se, että emme vetoa Raamattuun tai muihin satukirjoihin (no, ehkä joku hullu Kalevalaan Karjalan osalta) oikeuttaaksemme sen, että saamme asua tällä maapläntillä, ei tee suomalaisista yhtään sen parempia ihmisiä.

Israel on missä on. Siitä on päätetty YK:n toimesta, ja loput rajat on vahvistettu sotien seurauksena (ihan normaali toimenpide kansainvälisessä politiikassa, jos diplomatia ei toimi, ja ongelmat pitää ratkaista vrt. vahvemmat vetää aina heikompia turpaan) joten arabit voisivat olla hissukseen ja sulautua valtaväestöön Israelissa. Näinhän mekin vaaditaan vierasmaalaisia tekemään, kun ne haluavat asua Suomen suvereenilla maaperällä.

Onhan ne juutalaisetkin tehneet aseellisia hyökkäyksiä moskeijoihin.
Hyökkäykset voidaan laskea yhden käden sormin. Milläs arabien hyökkäykset lasketaan? Ei taida ihan helmitaulu riittää.
 
Ei millään pahalla mutta kyllä noi aika juutalaisvastasilta kommenteilta haiskahtaa mun nenään. Tiedä sitten.

Kaikkien noiden sun loistavien vuorovaikutustaitojen ansiosta sä vielä ihmettelet, että on juutalaisvastuisuutta. Suosittelisin siirtymään vaikka punttimimmien kuvathreadiin ennen kun teet lisää hallaa uskonnollesi.
 
Se että juutalaiset/israelilaiset kokevat olevansa Jumalan valittu kansa on tietenkin länsimaalaisesta ateistista naurettavan tuntuista. Tuskinpa sitä kukaan kovin järkevänä perusteluna puhtaasti rationaalisesti ajateltuna pitää.
No niinhän minä sanoin :)


Se, että emme vetoa Raamattuun tai muihin satukirjoihin (no, ehkä joku hullu Kalevalaan Karjalan osalta) oikeuttaaksemme sen, että saamme asua tällä maapläntillä, ei tee suomalaisista yhtään sen parempia ihmisiä.
Eihän tässä sun kirjoituksessasi ole yhtään mitään logiikkaa. En ole väittänyt suomalaisten olevan parempia ihmisiä. Olen kyseenalaistanut juutalaisten väittämän, että heillä olisi jokin etuoikeus asua Israelin alueella satukirjan perusteella. Lisäksi kun voidaan selvästi todeta, että tämä perustelu ei ole ainakaan alueelle rauhaa, vakautta ja hyvinvointia tuonut niin kannattaako siitä pitää jääräpäisesti kiinni.

Suomen ja Israelin valtioiden syntymisissä on ollut aika perustavanlaatuiset erot. Kuten, että me olemme asuneet täällä jääkaudesta saakka ja Israelin valtio perustettiin entiselle brittien siirtomaalle, joka joskus vallattiin arabeilta ja jonne 1800 luvun siionistit yllyttivät kansaa muuttamaan raamatun teksteihin vedoten. Asiaahan nyt ei tietenkään auttanut se, että arabit alkoivat kahakoimaan juutalaisten massamuuttoa vastaan.

P.s. Jos täällä on poliittisen historian tuntijoita tai maantieteilijöitä niin korjatkaa vapaasti tekstini mahdollisia virheitä.



- - joten arabit voisivat olla hissukseen ja sulautua valtaväestöön Israelissa. Näinhän mekin vaaditaan vierasmaalaisia tekemään, kun ne haluavat asua Suomen suvereenilla maaperällä.
Öööh sä taidat nyt olla vähän hukassa ketkä muuttivat joukolla ja ketkä olivat alkuperäisiä asukkaita.


Hyökkäykset voidaan laskea yhden käden sormin. Milläs arabien hyökkäykset lasketaan? Ei taida ihan helmitaulu riittää.
Juutalaisten uskonto ei lupaa paratiisipaikkaa taistelussa kaatuessa. Tästä syystä et näe juutalaisia itsemurhaiskujen tekijöinä. Arvaas kummalta puolelta on kuollut enemmän ihmisiä tossa konfliktissa?
 
No niinhän minä sanoin :)
Olen kyseenalaistanut juutalaisten väittämän, että heillä olisi jokin etuoikeus asua Israelin alueella satukirjan perusteella. Lisäksi kun voidaan selvästi todeta, että tämä perustelu ei ole ainakaan alueelle rauhaa, vakautta ja hyvinvointia tuonut niin kannattaako siitä pitää jääräpäisesti kiinni.

Suomen ja Israelin valtioiden syntymisissä on ollut aika perustavanlaatuiset erot. Kuten, että me olemme asuneet täällä jääkaudesta saakka ja Israelin valtio perustettiin entiselle brittien siirtomaalle, joka joskus vallattiin arabeilta ja jonne 1800 luvun siionistit yllyttivät kansaa muuttamaan raamatun teksteihin vedoten. Asiaahan nyt ei tietenkään auttanut se, että arabit alkoivat kahakoimaan juutalaisten massamuuttoa vastaan.

P.s. Jos täällä on poliittisen historian tuntijoita tai maantieteilijöitä niin korjatkaa vapaasti tekstini mahdollisia virheitä.

Öööh sä taidat nyt olla vähän hukassa ketkä muuttivat joukolla ja ketkä olivat alkuperäisiä asukkaita.

Meinaatko, että juutalaiset eivät ole alunperin seemiläinen kansa? Kulttuurintutkimuksen perusteella "luvatussa maassa" on asunut niin juutalaisia kuin arabeja (ts. seemiläisiä). Lisäksi heprea on sukua niin foinikian kielelle kuin myös arabialle. Jotkut tutkijat ovat arvioineet hyksojen olevan sama kansa, kuin nykyiset juutalaiset. Eli sieltä samoilta seuduilta nämä ihmiset ovat kotoisin. Alueelle on tullut ja sieltä on lähtenyt historian saatossa eri kansoja. Alue on sittemmin ollut roomalaisten, ottomaanien, brittien ja tiedä kenen hallinnassa.

Käsittääkseni Lähi-Idän ongelmat johtuvat lähes täysin arabeista, jotka eivät suostu tunnustamaan Israelin valtiota, ja tämän vuoksi hoilottavat rätti päässä jihadia ja ampuvat kalashnikoveillaan ilmaan. Jos arabit olisivat jättäneet hyökkäämättä Israeliin silloin kun se julistautui itsenäiseksi, niin heidän hallussaan olisi suurempi osa kyseisestä maapläntistä. YK ja britit tekivät mitä tekivät, elämä ei aina ole reilua. Ei täälläkään alettu itkemään sotakorvauksia Neuvostoliitolle vaan alettiin rakentamaan teollisuutta, jotta sotakorvaukset saatiin maksettua. Alueluovutuksetkin olivat melko kovat, mutta eipä niitäkään enää suuremmin murehdita.

Olen samaa mieltä, että on täysin naurettavaa sotia sen vuoksi, että toisten satukirjassa lukee eri asioita kuin toisten satukirjassa. Alue ei sinällään "kuulu" yhdellekään kansalle sen enempää kuin Suomi kuuluu maantieteellisenä alueena suomalaisille. Suomalaiset ovat sekoitus venäläisiä, ruotsalaisia ja kuka ties mitä kansoja.

Historian käänteet ovat kuitenkin muokanneet sittemmin kansallisvaltiojärjestelmän sellaiseksi kuin se nykyään on ja siksi tämä alue kuuluu suomalaisille ja Israel siellä asuville. Sodat ovat kohtuu radikaali tapa määrittää valtioiden rajoja, mutta tämä on ollut yleisin tapa aina Westphalian rauhasta lähtien. Toivottavasti tällaisesta naurettavasta seikasta kuin valtiosuvereniteetista päästäisiin joskus eroon.

Juutalaisten uskonto ei lupaa paratiisipaikkaa taistelussa kaatuessa. Tästä syystä et näe juutalaisia itsemurhaiskujen tekijöinä. Arvaas kummalta puolelta on kuollut enemmän ihmisiä tossa konfliktissa?

Mun puolesta voitaisiin tehdä niin, että henkilöt jotka eivät haluaisi osallistua sotatoimiin, poistuisivat "luvatun maan" alueelta ja muuten laitettaisiin vielä kerran kunnon rähinä päälle. Se osapuoli joka häviää, ei enää koskaan esitä mitään vaatimuksia tuon alueen osalta.
 
Hahaha! Teikäläisen asiantuntemus kyllä ratkesi tuon linkin siteeraamisella (joka oli vuodelta 2003). Israel on nimenomaan sittemmin vetäytynyt Gazasta, eikä siellä enää asu israelilaisia. :david:
Linkki oli vanha joo mutta siinä taisi olla jotain muutakin mainittuna kuin tuo Gaza? :david:

Sitä paitsi pitäähän sitä omat siirtää altapois siksi aikaa kun päätetään suorittaa hieman terrori-pommituksia.
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Kuusi+kuoli+Israelin+iskussa+Gazan+kaistalla/1135232864779
 
Meinaatko, että juutalaiset eivät ole alunperin seemiläinen kansa? Kulttuurintutkimuksen perusteella "luvatussa maassa" on asunut niin juutalaisia kuin arabeja (ts. seemiläisiä).

Mutta arabit tällä hetkellä haluavat koko alueen itselleen, ja ihan julkisesti koska hamas ei suostu tunnustamaan israelin valtiota näissä rauhanneuvotteluissa, ihan HS:kin on siitä uutisoinut.


Lisäksi heprea on sukua niin foinikian kielelle kuin myös arabialle. Jotkut tutkijat ovat arvioineet hyksojen olevan sama kansa, kuin nykyiset juutalaiset. Eli sieltä samoilta seuduilta nämä ihmiset ovat kotoisin. Alueelle on tullut ja sieltä on lähtenyt historian saatossa eri kansoja. Alue on sittemmin ollut roomalaisten, ottomaanien, brittien ja tiedä kenen hallinnassa.

Käsittääkseni Lähi-Idän ongelmat johtuvat lähes täysin arabeista, jotka eivät suostu tunnustamaan Israelin valtiota, ja tämän vuoksi hoilottavat rätti päässä jihadia ja ampuvat kalashnikoveillaan ilmaan. Jos arabit olisivat jättäneet hyökkäämättä Israeliin silloin kun se julistautui itsenäiseksi, niin heidän hallussaan olisi suurempi osa kyseisestä maapläntistä. YK ja britit tekivät mitä tekivät, elämä ei aina ole reilua. Ei täälläkään alettu itkemään sotakorvauksia Neuvostoliitolle vaan alettiin rakentamaan teollisuutta, jotta sotakorvaukset saatiin maksettua. Alueluovutuksetkin olivat melko kovat, mutta eipä niitäkään enää suuremmin murehdita.

Olen samaa mieltä, että on täysin naurettavaa sotia sen vuoksi, että toisten satukirjassa lukee eri asioita kuin toisten satukirjassa. Alue ei sinällään "kuulu" yhdellekään kansalle sen enempää kuin Suomi kuuluu maantieteellisenä alueena suomalaisille. Suomalaiset ovat sekoitus venäläisiä, ruotsalaisia ja kuka ties mitä kansoja.
Arabien kanssa on valitettavasti aika turha tehdä mitään sovintoa, koska kun sovinto tehdään, kuluu n. viikko kun taas ne alottaa kaiken uudelleen. Ja tosta suomalaisuudesta sen verran, että me suomalaisina ollaa hyvä esimerkki, niin on se kummallista että toi asia ei edes tota kautta aukene kenellekään. Lupaan että jos venäjä oikeasti hyökkäis niin harva täällä oikeesti seisois tumput suorina.

Historian käänteet ovat kuitenkin muokanneet sittemmin kansallisvaltiojärjestelmän sellaiseksi kuin se nykyään on ja siksi tämä alue kuuluu suomalaisille ja Israel siellä asuville. Sodat ovat kohtuu radikaali tapa määrittää valtioiden rajoja, mutta tämä on ollut yleisin tapa aina Westphalian rauhasta lähtien. Toivottavasti tällaisesta naurettavasta seikasta kuin valtiosuvereniteetista päästäisiin joskus eroon.

Mun puolesta voitaisiin tehdä niin, että henkilöt jotka eivät haluaisi osallistua sotatoimiin, poistuisivat "luvatun maan" alueelta ja muuten laitettaisiin vielä kerran kunnon rähinä päälle. Se osapuoli joka häviää, ei enää koskaan esitä mitään vaatimuksia tuon alueen osalta.
Ja voin kyllä vannoa etten mä mitään sotia puolla, todellakaan oo mikään sotahullu, ongelma vaan on niin hankala noitten arabien kanssa, kun niitten päitten kanssa jotka noista päättää, ei pysty keskustelemaan.

Kaikkien noiden sun loistavien vuorovaikutustaitojen ansiosta sä vielä ihmettelet, että on juutalaisvastuisuutta. Suosittelisin siirtymään vaikka punttimimmien kuvathreadiin ennen kun teet lisää hallaa uskonnollesi.
Mun mielestä mulla on täysi oikeus keskustella täällä niinkun sinullakin. Mulla on pielipide tähän asiaan, ja olen myös erittäin ylpeä sukujuuristani, niinkun sinä varmasti omistasi. En usko että teen hallaa uskonnolleni, jokaisella saa olla mielipide juutalaisia kohtaan mun puolesta, se on sit eriasia haluanko mä tietää niitä, tarkoittaen tolla (enennkun joku alkaa saivartelemaan) sitä, että ei varmasti kukaan meistä halua kokea solvaamista etnisen taustansa vuoksi! :)
 
Dragonille tiedoksi, että juutalaisten pyhää kirjaa on tapana kutsua Tanakhiksi, eikä Raamatuksi.
 
Mites Shrimp, ootko Israelin armeijaan menossa, jos saa kysyä? jos oot ni :respect:^58259 mä oon aina kunnioittanut Israelia, urheiden ihmisten maata vihamielisten muslimien keskellä. Israelilaiset jota olen muutaman tavannu on ollu tosi mukavia ihmisiäkin;) Israel asettuu mulla arvostusasteikolla kyllä ihan Buurien kanssa kärkisijoille.

Israel ei kuulu arabeille, ählyillä on jo ihan tarpeeksi omia maita lähi-idässä. Jännä muuten, että tuolla toisaalla kaikki vastustaa kaikkea mahollista liittyen arabeihin, ja täällä kaikki vastustaa kuitenkin Israelia. Israel on sivistysmaa, ne rättipäät siellä konfliktit aiheuttaa, ei olisi ollut yhtään sotaa, ei yhtään hyökkäystä, ei yhtään itsemurhaiskua ilman niitä jihadiahuutavia rynkkyjä heiluttelevia kaapuniekkoja.

IMO 99.9% palestiinalaisterroristien syytä kaikki paha mitä siellä tapahtuu. Saisvat häätää joka ainoan vaikka Irakiin, Israel on ihan alunperin kuulunut Juutalaisille, jos pilkkua nussitaan. En mä ole Raamatun uskonnollisee merkityksee perustamassa tätä, vaan historialliseen arvoon. On siitä teoksesta sitten ihan mitä mieltä tahansa, niin historialliset asiat kyllä pitää paikkaansa aika tarkoin, on Raamattua niin paljon tutkittu kriittisesti.

Juutalaiset kuuluu Israeliin ja Israelin valtion perustaminen on yksi suurimpia oikeudenmukaisuuksia ja hyviä juttuja mitä maailmassa ikinä on tapahtunut. Muuten olen kanssa sitä mieltä että Jerusalemia ei ikinä saisi jakaa, vaan sen tulisi aina kuulua Israeliin kokonaisuudessaan. Muutenkin mut on kasvatettu Israelin ystäväksi ihan lapsesta saakka jo päiväkerhossa, ja kummitäti on ollu siellä paljon.
 
Sinä et näköjään pahemmin tästä asiasta mitään tiedä. Suomi on täysin neutraali holokaustin suhteen.

Se että Suomella oli yhteinen vihollinen Saksan kanssa ei liitä Suomea holokaustiin yhtään mitenkään.

Ja niinkuin erkjetter melkein jo sanoikin niin Suomi ei missään vaiheessa edes ollut Saksan liittolainen, Suomi kävi erillissotaa ollen ns. myötäsotija.

ps. Kenties se koulunpenkki sopisi sinulle kun et tämän vertaa tiedä...

Verzeihung, kun tulen tähän väliin, mutta tiedätkö luovuttiko Suomi juutalaisia Saksalle? Jos luovutti, niin kuinka monta?

Linkistä saattaa löytyä jotain.
http://www.holocaustinfo.org/kysyttya/tiedot/?aihe=8

Neutraalisuuden voi tulkita monin tavoin.
 
Mun mielestä mulla on täysi oikeus keskustella täällä niinkun sinullakin. Mulla on pielipide tähän asiaan, ja olen myös erittäin ylpeä sukujuuristani, niinkun sinä varmasti omistasi. En usko että teen hallaa uskonnolleni, jokaisella saa olla mielipide juutalaisia kohtaan mun puolesta, se on sit eriasia haluanko mä tietää niitä, tarkoittaen tolla (enennkun joku alkaa saivartelemaan) sitä, että ei varmasti kukaan meistä halua kokea solvaamista etnisen taustansa vuoksi! :)

joo on ja sulla on myös oikeus antaa itsestäs kuva täällä, että oot jonkinsortin aivohalvaantunut...

tätä sillä kommentilla varmaankin tarkoitetaan.

mutta mieti oikeesti argumenttejas. jos joku ei ole sun puolellas niin onko se oikeesti vihollinen ja natsi?
 
Muutenkin mut on kasvatettu Israelin ystäväksi ihan lapsesta saakka jo päiväkerhossa, ja kummitäti on ollu siellä paljon.

Hyvin on aivopesu ilmeisesti uponnut.

Oliko päiväkerholla uskonnollista taustaa? Yleensähän noilla fundamentalistikristityillä on vakaa ymmärrys Israelin erikoisasemasta ja tätä näkemystä tukemaan löytyy yleensä paljon materiaalia kun pistetään toinen silmä kiiinni.

Ei sillä että tukisin siviileitä(kin) murhaavien terroristien toimintaa, mutta yleensä asioilla on aina kaksi puolta. Jos tällaisissa asioissa valitsee fiiliksen mukaan yhden kannan ja kieltäytyy ehdottomasti miettimästä asiaa laajemmin niin aika huonon kuvan saa asioiden oikeasta laidasta.
 
Hiukan sinä ja Crusader olette "pihalla" jo nuo teidän tekstinne ovat jo osin perusteen, miksi kannattaa suojautua. Ei millään pahalla, mutta teidän tekstinne alkavat jo mennä mauttomuuden puolelle.

Sano vaan reilusti mikä meni mun arvioissa vikaan niin keskustellaan.

Tämän aamun uutislehti satasessa oli juttu että Bushin mielestä Israelin tulisi vetäytyä miehittämiltään alueilta. Jutun mukana oli hauska kuva, jossa juutalaismies piti kylttiä 'Bush and Olmert are bringing another holocaust'. Tää on aika lailla sitä mitä tarkoitin: Kun asiat eivät mene heillä mieltä myöten niin heti alkaa holocaust-jupina. Ja tämä jatkuu niin kauan kuin sitä jaksetaan kuunnella (toisaalta kellään ei tunnu olevan kanttia sanoa että turpa kiinni, ne sodat on jo sodittu). Ei kauheasti yllättänyt että paikallinen tämän threadin juutalainen vetäisi natsi-kortit esiin heti kun argumentit loppuivat.

PS. Vaikka tässä threadissa olenkin arvostellut juutalaisten ja Israelin toimia niin siitä huolimatta olen Israelin ja arabimaiden kiistassa täysin Israelin puolella. Heillä on oikeus puolustaa maataan valloittajia vastaan.
 
Jotenkin lapsellista ajatella, että muslimit eivät pitäisi juutalaisista sen takia, että he ovat juutalaisia. Oiskohan kyse kuitenkin siitä millaista ulkopolitiikkaa Israel harjoittaa, eikä sekään ole siellä varmasti ihan kivaa, että äkäisellä pikkuvaltiolla on ydinase ja jos Iran yrittää samaa, niin heti on Jenkit sinne hyökkäämässä.

Eikä noita pitäisi edes sekoittaa keskenään. Joko puhutaan Israelilaisista tai juutalaisista. Noi ei ole missään nimessä sama asia.

E: Jos arabimaat haluaisivat valloittaa Israelin, niin kyllähän se olisi onnistunut jo. Koska näin ei ole käynyt, niin se uhka tuskin on paljon suurempi kuin Venäjän uhka Suomelle.
 
Status
Viestiketju on suljettu.
Back
Ylös Bottom