Jutan ja Bullin dieetti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja marjusca
  • Aloitettu Aloitettu
Tiedättekö että jos nyt rupeen tälle dieetille, ja neljän viikon kuluttua kun pitäisi palata takaisin normaalin monipuoliseen ruokavalioon niin onko vaarana painon nousu taas? Eli pudotetut kilot tulee kohinalla takaisin?

Mulla on huonoja kokemuksia esim. nuttriletista, pudotin sillä joskus joku 10kg ja sen jälkeen kun palasin normaaliin ruokavalioon kaikki tuli takaisin.

Olen nyt ollut ihan normidietillä huhtikuusta lähtien ja minulta on pudonnut noin 11kg, kannattaisiko jatkaa samalla tyylillä vai ottaa tämä Jutan ja Bullin dieetti alle. Ensi viikolla alkaisi heillä myös se Lite-ohjelma mikä tosin maksaa 89e mutta siihen saisi tarpeiden mukaan räätälöidyn ruokavalion mukaan ja ties mitä muuta.

Tällä hetkellä vaaka sanoo 79,2kg, pituutta on 176cm.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Varmasti tulee kilot takas, jos palaa vanhaan. Meinaan ite jatkaa Liten ylläpitäjissä, joka kestää 10 viikkoa. Luulis, että tässä 15 viikossa sitten oppis syömään tarpeeks usein ja oikeen määrän oikeenlaista ruokaa.

Kyllä tämä ruokavalio toimii erinomaisesti ! Siitä ei ole kysymystäkään. Itse kiristelin 82kg - 72kg tossa 4 viikossa. Se vain et tämä tosiaan vaatii sitten sitä nollatoleranssia. Lipsahduksia ei saa tulla sitten yhtään, eikä sovelleta itse.

Ei ole kilojen tulemisesta takaisin ollu puhettakaan. Kyllä tossa 4 viikon aikana oppii paremmin kuin hyvin et mikä ruoka on oikeasti pahasta ja mitä voi kyllä syödä hyväl omaltunnol. Tän ruokavalion toimivuus muutenkin perustuu tohon erittäin säännölliseen syömiseen, että kroppa kuluttaisi jatkuvasti sitä saatua energiaa ja kun se energia tulee hyvistä ruuanlähteistä niin homma toimii.

Voin kyl lämpimästi suositella tätä niin lihaksikkaille diettaajille jotka haluavat säilyttää lihansa mutta silti kiristellä kuntoaan sekä tyypeille jotka haluavat vain yksinkertaisesti laihtua :).

Vettä pitäis naisten juoda 3l ja miesten 4l päivässä.

Mikähän järki noissa litramäärissä on takana? Tulee tälläselle maallikolle mieleen, että silloin juodaan, kun janottaa. Mitään järkeä väkisin kiskoa, kun eihän tuossa ole edes alkoholia. Jokuveikeävitsihymiö.

Mikähän järki noissa litramäärissä on takana? Tulee tälläselle maallikolle mieleen, että silloin juodaan, kun janottaa. Mitään järkeä väkisin kiskoa, kun eihän tuossa ole edes alkoholia. Jokuveikeävitsihymiö.

Koska vesi on ehkä yksi tärkeimmistä komponenteista ruokavaliossa?
Jano on merkki siitä että on jo lievää nestehukkaa.
Järkeä saa käyttää.

ja pysyypähän aineenvaihdunta paremmin käynnissä, kun juo reilummin.

Aamiainen
45 g kaurahiutale
100 g raejuusto, rasvaton
1,5 dl mehukeitto, sokeroimaton
+ Omega 3 2 kpl

Lounas
100 g kana / 100 g naudanliha / 100 g kala
1 kpl kananmunanvalkuainen / 25 g raejuusto, rasvaton
200 g vihanneksia vapaa valintaisesti
5 g oliiviöljy

Välipala
maitorahka 250 g
100 g pakastemarjoja
tai 1 kpl Pro-Fx lo-carp bar -proteiinipatukka / 40g Fast Dietmix

Päivällinen
100 g kana / 100 g naudanliha / 100 g kala
40 g riisi / 40 g pasta / 170 g peruna
200 g vihanneksia vapaa valintaisesti
5 g oliiviöljy

Iltapala
250 g maitorahka / 150 g raejuusto, rasvaton
1 dl mehukeitto, sokeroimaton
10 g vehnäleseitä
+ Omega 3 2kpl

Palautusjuoma (heti välittömästi treenin jälkeen, vain treenipäivinä)
40 g Fast Dietmix (kovaa treenaavat voivat käyttää tuhdimpaa palautusjuomaa esim. Fast Reco 2)

Onkos joku laskenut nuo kalorit ja jakaumat noista..?

Mulla kaloreita tulee 1200-1450 riippuen ruoka-aineista ja onko salipäivä (eli juonko palkkarin). Proteiinia 135-155g, hiilareita 60-100g ja rasvaa 40-60g. Noin niinkun karkeesti.

Mulla on nyt kolme viikkoa takana gramman tarkkaa dieettiä ja tästä alan lisäämään kaloreita pikkuhiljaa. Eli olen siis tavoitteessani. Dieetti toimi mulla paremmin kuin hyvin: ei ollut mielitekoja, ruoka oli todella hyvää ja monipuolista, nälkä vaivasi vain yksittäisinä harvoina hetkinä. Ainoa mikä hieman tökki oli se, ettei jalka noussut samalla tavalla kuin ennen eli energiaa ei ollut rankimpiin juttuihin. Salilla jaksoin suhteellisen hyvin. Treenasin paljon: 3 punttia, lenkkejä, rentoa spinningiä jne.

Kehonkoostumusmittaukset tein ennen (elokuun alussa) ja jälkeen. Sen mukaan tulos oli se, että jaloista lähti 300 g lihasta, kädet säilyivät ja vatsaan tuli 700 g lisää. Kokonaisuudessan plussan puolella. Rasvaprosentti putosi 18,8:aan tuolta 23 tienoilta, kiloja lähti n. 3 ja vyötärö kapeni 6 senttiä. BMI 21,1 ->20.

Joku kyseli kasviksista niin mä käytin tuoreita juttuja, kuten kurkku, tomaatti, salaatti ihan salaattina, mut tosi paljon wokkasin esim. kesäkurpitsaa, paprikaa, munkoisoa, sieniä, papuja ja tein todella hyviä ruokia. Keittoja, pastoja, wokkeja, risottoa, naudan sisäfileetä, kanaa ja kalaa eri tavoin, tonnikalaa, siikaa käytin myös. Opin syömään monipuolisemmin kasviksia ja käyttämään luovuutta ruuan valmistuksessa. Uusia suosikkejani on nyt puuro raejuustolla ja suolalla sekä iltapala, jossa on purkki rahkaa, leseitä ja mehukeittoa. Ne jää ainakin pysyviksi jutuiksi itselleni. Rakastuin myös proteiinipatukkaan :)

Kalorit pyöri siinä 1250-1450 välillä kutakuinkin jakautuen: hh 100-110g, r 30-40g ja p 140-150g.

Mielenkiintoinen kokemus kaikenkaikkiaan ja olen todella yllättynyt miten helppoa oli dieetata ja miten pirun hyvin se omalla kohdallani toimi.

Alrighty, nyt olis maanantaina tarkotus aloittaa tämä neljän viikon setti. Lähtöpaino on 78,5kg, saas nähdä jos sais pinnistettyä jonnekkin 71-72kg:n tienoille, olis mahtavaa jos sais nämä loputkin tosta vyötäröltä pois :) Sit kun sinne pääsen niin alan kerää massaa pikkuhiljaa, ei paljoa mutta vähän :)

Tuo ruokataulukko on vissiin naisten versio eikö? Miehille on nuo samat mutta x1,5 eikö vaan? Sellanen tuloste mulla ainakin on jonka mukaan ajattelin mennä. Vai ootteko miespuoliset diettaajat menny tolla ylempänä olevalla ruokamäärällä?

Edit: Lisäyksenä vielä, mua vähän harmittaa tuo päivällisen pasta, riisi tai peruna. En oo pitkään aikaan, noin 4kk syönyt yhtään mitään noista koska esim. peruna turvottaa ihan hirveesti. Onko hirveen paha jos jättäisin päivälliseltä nuo pois ja laittaisin vaikka enemmän salaattia lautaselle? Tiedän että neuvotaan ettei saisi soveltaa mutta en oikein diggaa noista tuotteista.

Varmasti onnistuu jos vain pysyt tossa ilman lipsumisia :). En usko et suurta menetystä tulee jos jätät noi mainitsemasi pois. Ota sit reippaammin raejuustoa vaik aamupalan yhteydes tai iltapalal ja lounaan sekä päivällisen kanssa salaattia runsaammin.

Täs on tarkka miesten ruokavalio:

Aamupala: kaurahiutale 70g
rasvaton raejuusto 150g
sokeroimaton mehukeitto 200g
Fast Omega 3 2kpl

Lounas: kana 150g tai kala 150g tai naudanliha 150g
vihanneksia vapaasti 200g
kananmunan valkuainen 75g tai rasvaton raejuusto 40g
oliiviöljy 5g

Välipala 1 kpl pro-FX lo-carb bar tai 40g Fast Dietmix tai 250g maitorahkaa + 100g pakastemarjoja

Päivällinen riisi 60g tai pasta 60g tai peruna 250g
kana 150g tai kala 150g tai naudanliha 150g
oliiviöljy 5g

Iltapala: maitorahka 250g tai rasvaton raejuusto 150g
sokeroimaton mehukeitto 100g
vehnälese 10g
Fast Omega 3 2kpl

Mitä tän dietin aikana juodaan?!

Itse juon 0,5 l ravatontamaitoa lähes jokaisen aterian yhteydessä ja kahvia kuuluu aika reilusti. Niin osaako joku vastata pitäkö jättää kahvi ja maito pois kokonaan vai riittääkö vähentäminen. Kahvi toimii mulla hyvin termogeeninä, ennen aamu treeniä ja pitää nälän tunteen poissa.

Varmasti onnistuu jos vain pysyt tossa ilman lipsumisia :). En usko et suurta menetystä tulee jos jätät noi mainitsemasi pois. Ota sit reippaammin raejuustoa vaik aamupalan yhteydes tai iltapalal ja lounaan sekä päivällisen kanssa salaattia runsaammin.

Täs on tarkka miesten ruokavalio:

Aamupala: kaurahiutale 70g
rasvaton raejuusto 150g
sokeroimaton mehukeitto 200g
Fast Omega 3 2kpl

Lounas: kana 150g tai kala 150g tai naudanliha 150g
kananmunan valkuainen 75g tai rasvaton raejuusto 40g
oliiviöljy 5g

Välipala 1 kpl pro-FX lo-carb bar tai 40g Fast Dietmix tai 250g maitorahkaa + 100g pakastemarjoja

Päivällinen riisi 60g tai pasta 60g tai peruna 250g
kana 150g tai kala 150g tai naudanliha 150g
oliiviöljy 5g

Iltapala: maitorahka 250g tai rasvaton raejuusto 150g
sokeroimaton mehukeitto 100g
vehnälese 10g
Fast Omega 3 2kpl

Kahvista ei tarvitse luopua, mutta maidosta valitettavasti. Nopeasti siihenkin tottuu et vetää sen 0.5L vettä maidon sijaan ruuan kanssa. Kaffia saat juoda ihan normaaliin tapaan mutta maitoa ei saisi kuin tilkka sinne pistää.

En tiedä miten aktiivisesti liikut mutta jos aerobista treenausta sisältyy 2-4 kertaa sun viikko treenihin niin uskon vahvasti ettei tee suurta eroa vaik laittaisit normaalisti kaffiin rasvatontamaitoa. Tietysti soveltamista se on pieniki soveltaminen mikäli haluaa tarkasti tätä noudattaa, et ihan oman fiiliksen mukaan. Kyl ne kilot putoilee ja rasva tirisee varmasti teit sitten kummin päin tahansa :).

Jutta ja kumppanit oli tosi tiukkana siitä että soveltaa ei saa, muuten eivät takaa että homma toimii. Eli jos jätät pastat pois, niin sitten hiilareita tulee liian vähän. Kantsii varmaankin laskee paljonko niitä hiilareita jää saamatta ja korvata ne sit rehuilla, niin pysyy balanssi makrojen välillä. Kummasti sitä vaan alko tykkäämään esim. kuorellisista lohkopotuista ja jauhelihapastasta, vaikken niitä juuri ennen käyttänyt just turvotuksen yms takia. Kokonaisvalio on vaan sellainen, ettei kyllä todellakaan turvottanut..

Itsekin aluksi meinasin jättää pastan/riisin/potut pois, mutta olen kuitenkin syönyt niitä dieetin alusta asti ohjeen mukaan, eikä turvota ollenkaan! Pastana syön tummaa proteiinipastaa ja riisi on täysjyvää.

Juomana tosiaankin vaan vettä. Itse oon joskus laittanu ihan pikku lorauksen FunLightia niin menee mukavammin alas. Ja viikonloppuisin oon herkutellu parilla lasillisella PepsiMaxia, joka on siis sallittu pienissä määrin.

tuo vesi on hassu juttu, aluks sitä ei meinannu millään saada alas, nyt puolenlitran pullo katoaa kolmella hörpyllä. ei tee heikkookaan saada 3litraa läjään. kolme viikkoo go fat go:ta takana ja senttejä on lähteny esim vyötäröltä -6cm, sais vaan noita kilojakin lähtee nopeemmin. -1,8kg tähän mennessä, on pirun tiukassa nää normaalipainossa tiputetut, mitenkähän ne viimeset saa ikinä irti?

Mun kolmen viikon tulos:

Pituus: 178cm
Aloituspaino: 75,4kg
Nykyinen paino: 68,5kg

Kokonaispudotus: 6,9kg

Vyötärö: 78cm --> 71,5cm
Lantio: 106cm --> 101,5cm

Kyllä tää vaan toimii, kun tarkasti noudattaa. En olis uskonu, että näin paljon lähtee kiloja kolmessa viikossa.

Mua nyt kyl suuresti epäilyttää tämä dieetti. Nyt on eka päivä takana jos tämä tälläistä on niin ei tule mitään ongelmaa suorittaa tuo 4 viikkoa. Ei ole edes ollut päivän aikana kertaakaan nälkä.

Tässähän syödään ihan hillittömiä mällejä safkaa :wtf: Aamupala oli varmaan triplasti sen kokoinen mitä yleensä syön. Lounas oli iha jäätävä kasa salaattia, tonnikalaa ja raejuustoa. Päivällinen hullu kasa salaattia, riisiä ja naudan paistijauhelihaa.

Siihen vielä iltapala.

Miten tolla syömisellä voi mukamas laihtua. Meen ohjeiden mukaan ihan täsmällisesti mutta epäilyttää suuresti ja pelkään että painoni itseasiassa tulee nousemaan tässä dieetissä!

Suositut

Back
Ylös Bottom