Jutan ja Bullin dieetti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja marjusca
  • Aloitettu Aloitettu
Jees nyt ko. dieettiä takana tasan 1,5 kk, painonpudotus aika tarkkaan 7 kg, olo on hyvä. Tänään aloitin kreatiinitankkauksen, eli odotan pientä nesteen kertymistä lähiviikkoina. Vanhoihin ruokailutapoihin en aio siirtyä enää ikinä, vaan noudattaa suht samaa käytäntöä kuin dieetillä, mutta lisätä määrää hieman että vois odottaa pientä lihasmassan lisäystäkin odottaa. Sämpylä- ja pullakahvit saa jäädä kokonaan, samoin grillimakkarat kesäisin, eipä silti että tulis ikävä, närästävätkin ihan sairaasti. Herkuttelun voi hoitaa lauantaisin salmiakilla ja parilla kaljalla, niistä ei ole ollu tähänkään asti mitään haittaa painoa alaspäin hivutettaessa. Seuraavan kerran samaa pudotukseen tähtäävää vois ajatella syksyllä ja aloittaa voimanhankinnan taas juuri ennen joulua.
Voin suositella "Läski-Go-Go":ta lämpimästi, todella helppoa ja toimivaa!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En tiiä mitä sitä seuraavaksi tekisi. Tämä Jutta-Bull dieetti oli tehokas kun jaksoin reilu vuosi sitten tätä noudatella, tänä kesänä kesälomalla kaikki meni pilalle kun tuli syötyä mitä sattuu ja juotua joka päivä joku valkkarilasillinen (tai kaksi tai kolme...). Mietin aloittaisinko tätä uudestaan vai ottaisiko jonkun muun Fitfarm ruokavalion tms. Mutta kunto ja vartalon malli mulla on säilynyt tosi hyvänä kun olen jaksanut kuitenkin treenata paljon, melkein joka päivä jotain treeniä, eikä ihan kevyttä... Joku uusi projekti pitäisi saada syksyyn, ja uutta virtaa tähän hommaan.

Pari päivää tätä takana ja tuntuu kuin söisin ihan hitosti enemmän kuin ennen. Päivällinen eilen varsinkin tuntui melkoisen suurelta annokselta. Mutta kait se pitää tuota elintarvikevaakaa uskoa ruokamäärissä.

Hauskana yksityiskohtana painoni on tämän parin päivän aikana noussut parikolme kiloa. Veikkaisin johtuvan siitä, että viimeinen viikko meni ilman salia ja nyt pari päivää sitten taas aloin käymään. Lisäksi tietty tuo 3 litraa vettä päivässä, mitä en ole todellakaan ennen juonut.

Maanantaina aloitin gramman tarkan miesten dieetin ja painoa oli silloin 90.1kg. Nyt kolme päivää myöhemmin painoa tullut lisää 1.1kg. Annoksista aamupala ja iltapala tuntuu ainakin älyttömän täyttäviltä, kun en yleensä ole tottunut syömään aamulla juuri mitään enkä oikeen illallakaan. Onko painon nousu alussa siis normaalia vai pitäisikö vaihtaa esim. naisten dieettiin, sillä tulisin kyllä silläkin ruokamäärällä oikein hyvin toimeen? Treenannut olen 1 - 1,5 tuntia päivässä.

Kolme päivää nyt ei kerro vielä yhtään mitään. Seuraa painoa ennemmin kerran viikossa tai harvemmin. Jos oikeasti gramman tarkasti syöt niin 2 viikon jälkeen on varmasti vähän fläsää lähtenyt. Ota tavaksi esim. maanantaiaamuisin ennen aamupalaa katso paino tyhjällä mahalla.

Ota tavaksi esim. maanantaiaamuisin ennen aamupalaa katso paino tyhjällä mahalla.

Itse suosin ennemminkin vaikka joka aamu mittaamista, mutta sitten ottaa keskiarvon viikon ajalta ja vertailee näitä keskiarvotuloksia keskenään... sen verran nuo päivittäiset arvot heittelevät, johtuuko sitten itsestä tai vaa'asta, että näin tuntuisi pääsevän paljon fiksumpiin tuloksiin. Ja kun menee puntarille heti herättyään, niin "vertailutilanne" ei paljon paremmaksi voi siitä muuttua.

Maanantaina aloitin gramman tarkan miesten dieetin ja painoa oli silloin 90.1kg. Nyt kolme päivää myöhemmin painoa tullut lisää 1.1kg. Annoksista aamupala ja iltapala tuntuu ainakin älyttömän täyttäviltä, kun en yleensä ole tottunut syömään aamulla juuri mitään enkä oikeen illallakaan. Onko painon nousu alussa siis normaalia vai pitäisikö vaihtaa esim. naisten dieettiin, sillä tulisin kyllä silläkin ruokamäärällä oikein hyvin toimeen? Treenannut olen 1 - 1,5 tuntia päivässä.

Juuri tuossa yllä puhuin samasta ilmiöstä. Itsellä veikkaan tuon johtuvan dieettiä edeltävästä salitauosta ja siitä etten aiemmin todellakaan juonut kolmea litraa vettä päivässä. Ensin kertyi nesteitä tuon takia.

98 oli paino korkeimmillaan tuon parin päivän nousun jälkeen ja nyt se on 91 kun kaksi viikkoa ja kaksi päivää mennyt. Muuten oon noudattanut hyvin, mutta yksi päivä meni eteen kannettujen tarjoiluiden takia pilalle.

Itselläni takana Fitfarmin Superdieetti + SD extra + Lite Weight Loss; aikaväli tammikuun lopusta heinäkuun alkuun eli n. 5 kk. Tuona aikana painoni tippui 22 kiloa ja vyötäröltä ja lantiolta suli yhteensä puoli metriä. Nyt olen ylläpidellyt kesän aikana saavutettua normaalipainoa lenkkeilemällä, kuntosalilla ja ruokavaliolla. Paino noussut parisen kiloa, mutta kehon muodot on paremmat kuin koskaan ennen :) Vielä on kuitenkin ylimääräistä sen verran, että aloitan 1.9. uuden Lite WL:n. Tarvitsen tähän uuden elämäntavan opetteluun vielä tukea ja tiettyä "sanelua", ettei vanhat tavat pääse niskan päälle. Tavoitteena on puristaa vielä n. kymmenen kiloa pois vuoden loppuun mennessä. Pituutta mulla on 174 cm ja painoa n. 73 kiloa, nainen 45 v.
Huikeaa on se, että olen alkanut näinkin hyvin omaksumaan uudenlaisen elämäntyylin ja liikunnan ilo on tullut takaisin (oli monta vuotta kadoksissa). Kiva jos tältäkin palstalta löytyy vertaiskavereita projektin aikana :)

Pointti nyt olikin, että 3 päivässä vielä kannata huolestua, jos paino ei ole lähtenyt laskuun. Paino kun ei laske tasaisesti vaan heittelee nimenomaan nesteiden vuoksi. Jos noudattaa dieettiä ja tarkastaa painon kerran viikossa, on se ihan riittävää seurantaa. EI asioista tarvii tehdä vaikeampia kun ne onkaan. Ruokapäiväkirjaa kannattaa kokeilla, suosittelen kaikille jotka dieettaavat. Voi sitten 2-4 viikon päästä todeta että paino on pudonnut tai jos ei ole, ruokapäiväkirjasta löytynee syy siihen (napostelut ja herkuttelut).

Kokemuksia neljän viikon jakson jälkeen.

Kuten pari viestiä aiemmin sanoin, paino oli 98 juuri ennen kuin aloitin, mutta tuossa oli mukana mökkipöhöä grillisafkasta ja kaljasta. 96 oli ennen kyseistä mökkireissua, niin siitä lasken itse. Juuri äsken vaaka näytti 88, eli 8kg kuukaudessa lähtenyt.

Huomenna vaihdan aamupalan tavalliseen settiini (leipää, juustoa, leikkelettä), en ota eväitä töihin vaan syön mitä koulun keittiö tarjoaa, mutta muuten pidän varmaan kaiken samana. Ehkä pitää karkkia vähän käydä ostamassa, kun sitä on tehnyt mieli. Loppuviikkona olisi tarkoitus pari kertaa mässäillä: kanansiipiä (siipiravintola turku, nomnom) ja jotain grillailua. Ensi viikon alusta sitten taas gofatgon pohjalle rakennettua, vähän enemmän kaloreita sisältävää ruokavaliota.

Hei kansalaiset..
Nostelen tässä vanhaa aihetta..
Vaimo aloitti kyseisen gfg:n ja päivittelee tuota iltapalaa.
Missä ihmeen muodossa nuo vehnäleseet pitäis syödä?
En kyllä oikeen itekkään ymmärtäny koska onhan siellä mehukeiton seassa aika karun makusia, tai siis eihän ne oo minkään makusia.
Pitäskö niistä koittaa tehä jotain puuroa vedellä vai miten porukka niitä nauttii.
Ei oo tullu ennen syötyä noita leseitä.

Rahkasta ja mehukeitosta/marjoista tulee ihan hyvä iltapalasmoothie ja sinne sopii hyvin sekaan leseetkin.

Kyllähän siihe iltapalaan kuuluu rahkakin..
-rahka tai raejuusto
-Mehukeitto
-vehnäleseet

Entä jos syö iltapalan tolla raejuustolla. Juo mehukeiton. Ja vetää leseet henkeen..kö?
Pitää melkein tota smoothie vaihtoehtoa kokeilla molempien. Se tuo mehukeittokaan ei paljon mausta tota rahkaa että hyvää olisi, smoothiena saattais mennäkki.

Ite olen nyt ollut tuolla Fitfarmin (kuuluu kai tähän threadiin) Lite-ohjelman ruokavaliolla, paino lähtenyt tasaisesti tippumaan mikä on hyvä, kun ei ole paljon pudotettavaakaan, lähinnä haluan "kiinteytyä". Yllätti ja yllättää edelleen joka päivä kuinka paljon pitää syödä, että laihtuu. Tuntuu että syön reippaasti enemmän kuin aikaisemmin ja isompia annoksia, tietty että koostuu järkevimmistä aineksista ja kevyemmistä. Haasteena ollut tuo veden juonti jatkuvasti, kun ennen sitä meni varmaan pari lasia päivässä ja nyt pitäs vähintään se 3L saada kurkusta alas. Plussana on ollut tuo että on valmis ruokavalio grammoittain, helpottanut arkea kun tekee isot läjät ruokaa valmiiksi ja annostelee valmiiksi vaa'an kautta 3 päivän lounaat ja päivälliset, eikä tarvitse itse laskeskella päässä hiilareita, protskuja, kaloreita jne.

Kuulin aikanaan että tähän jutan ja bullin diettiin olisi oma treeniohjelmakin ja silloin näinkin sen.. En sillon sitä ylös ottanut..
Olisiko sitä kelllään tallessa?
Selailin tätä keskustelua n.15 sivua ja ei sanaakaan siitä ite ohjelmasta.

Kuulin aikanaan että tähän jutan ja bullin diettiin olisi oma treeniohjelmakin ja silloin näinkin sen.. En sillon sitä ylös ottanut..
Olisiko sitä kelllään tallessa?
Selailin tätä keskustelua n.15 sivua ja ei sanaakaan siitä ite ohjelmasta.
Ei oo tallessa, mutta muistelisin että oli joku 2-jakoinen kahdesti viikossa ja aamuisin lenkkeilyä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom