Jutan ja Bullin dieetti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja marjusca
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rupeisitko sä tekee ilmaseks 10 000 ihmiselle yksilölliset ohjelmat? Jos kaipaa yksilöllisempää ohjausta, niin tuolla on kyllä ihan varmasti tarjolla sopivia maksullisia palveluita. Ja kyllä sielä sanotaan, että jos on jo valmiiks hyvä treeniohjelma ni ei sitä tarvi muuttaa, nuo ohjeet on lähinnä niitä varten, jotka kokevat tarvitsevansa jonkun ohjelman.

Mitäpä luulet? Mutta en myöskään usko että ruokavalioissa ja treeniohjelmissa on olemassa "one size fits all"-ratkaisua olemassakaan.
Suuntaviivat voivat olla samankaltaiset kaikille molemmissa. Esimerkiksi jos neuvot että että älä syö sokeria, transrasvoja/hydrogenoitua rasvaa, ja treenaa kovaa ja mene nukkumaan aikaisin niin ne voivat toimia jokaisella.

Löytyykö tän dietin ohjeet vielä jostain? Gojuttago tai fitfarm sivuilta? Muualta?
Kauheesti tekis mieli nähdä ja ottaa käyttöön kyseinen dieetti, kun itse en ainakaan osaa minkään laista ruokavaliota itselleni rakentaa.

Jos jostain vielä nämä dietin ohjeet löytyy niin voisiko joku ystävällinen vaikka kirjoitella tänne ne tai pistää linkkiä? KIIITOS!

Muitakin diettejä otetaan toki vastaan jos ei kyseistä löydy.

Mulla on nesteet lähteny hyvin liikkeelle. Maanantain aloituspaino oli 75,4 ja tänään vaaka näytti 71,7. Proteiinia tulee päivittäin n.140g eli mun kokoiselle ihan riittävästi. Puntilla oon jaksanu hyvin eikä muutenkaan mitään heikotuksia ole ollut. Veden juominen on vaikeinta mulle.

Itse ihmettelin, että porsaanliha on kielletty (tai ainakin ruokavalio-ohjeissa lihan kohdalla on kana/kala/naudanliha 100g). Itse tykkään tehdä wokkia porsaanlihalla, ja käyttämäni liha tosiaan on ulkofilettä, josta leikkaan näkyvän rasvan veke, paloittelen ja paistan. En millään jaksa uskoa, että se kaataisi dieettiä. Toisaalta tekisi mieli noudattaa orjallisesti ohjeita, mutta kun fineliltä naudan- ja porsaanfileen ravintoarvoja vilkaistessani ei ravintoarvoissa isoja eroja ollut, taidan pitää possun ruokavaliossa ulkofileen muodossa. Vai onko tässä nyt joku elämää suurempi idea, jota en tiedä, miksi possua ei saa vetää ? :rolleyes:

Itse ihmettelin, että porsaanliha on kielletty (tai ainakin ruokavalio-ohjeissa lihan kohdalla on kana/kala/naudanliha 100g). Itse tykkään tehdä wokkia porsaanlihalla, ja käyttämäni liha tosiaan on ulkofilettä, josta leikkaan näkyvän rasvan veke, paloittelen ja paistan. En millään jaksa uskoa, että se kaataisi dieettiä. Toisaalta tekisi mieli noudattaa orjallisesti ohjeita, mutta kun fineliltä naudan- ja porsaanfileen ravintoarvoja vilkaistessani ei ravintoarvoissa isoja eroja ollut, taidan pitää possun ruokavaliossa ulkofileen muodossa. Vai onko tässä nyt joku elämää suurempi idea, jota en tiedä, miksi possua ei saa vetää ? :rolleyes:

Mun veikkaus on, että porsaanliha on laitettu kiellettyjen listalle siksi, koska tämä dieettihän on käsittääkseni tehty peruspulliaiselle mahdollisimman helpoksi ymmärtää ja noudattaa, joten tolla possukiellolla haetaan sitä, ettei joku vahingossakaan ahda turpaansa jotaan pekonia/pancettaa/etuselkää jne, jotka on täynnä rasvaa.

Saatan olla väärässä, mutta oli tosiaan pelkkä veikkaus.

Laitetaas kuulumisia. Tänään kävin vaa'alla puolivälipunnituksessa. Kahdessa viikossa paino pudonnut 75,4kg --> 69,3kg eli -6,1kg. Nälkä meinaa olla, mutta salilla jaksaa edelleenkin hyvin. Mulle on ollut helppoa noudattaa tätä ruokavaliota enkä ole lipsunut yhtään. Kumma juttu, ettei herkkuja tee ollenkaan mieli vaikka nälkä onkin.

Laitetaas kuulumisia. Tänään kävin vaa'alla puolivälipunnituksessa. Kahdessa viikossa paino pudonnut 75,4kg --> 69,3kg eli -6,1kg. Nälkä meinaa olla, mutta salilla jaksaa edelleenkin hyvin. Mulle on ollut helppoa noudattaa tätä ruokavaliota enkä ole lipsunut yhtään. Kumma juttu, ettei herkkuja tee ollenkaan mieli vaikka nälkä onkin.

Aika hyvin pudotettu, yli kolme kiloo viikossa.:worship: Ei tossa sitten oo riskiä että lihasta lähtee liiaksi kans?

Tässä saa käyttää omaa järkeä, tottakai saa syödä kunhan kokonaisuus kysyy kasassa.
Hauska btw lukea aina se että nyt saa jäädä grillaus koko kesältä kun dietataan kympin rasvoihin:D Haloo joka päivä voi grillaa ja kiristyä.
Mut eiköhän nyt kaikilla oo alkanu massakausi, kesä on hei menny jo! ;)

Joo, kyllä varmaan lihaksia lähtee jonkun verran, mutta tää dieettihän ei kestä ku 4 viikkoa. Ja mä koitan parhaani mukaan minimoida sitä lihaskatoa salilla ja treenata ihan kunnolla painoja ja/tai toistoja lisäten. Proteiinia tässä dieetissä tulee mulle päivittäin 135-150g, että ihan hyvin sitäkin.

Aamiainen
45 g kaurahiutale
100 g raejuusto, rasvaton
1,5 dl mehukeitto, sokeroimaton
+ Omega 3 2 kpl

Lounas
100 g kana / 100 g naudanliha / 100 g kala
1 kpl kananmunanvalkuainen / 25 g raejuusto, rasvaton
200 g vihanneksia vapaa valintaisesti
5 g oliiviöljy

Välipala
maitorahka 250 g
100 g pakastemarjoja
tai 1 kpl Pro-Fx lo-carp bar -proteiinipatukka / 40g Fast Dietmix

Päivällinen
100 g kana / 100 g naudanliha / 100 g kala
40 g riisi / 40 g pasta / 170 g peruna
200 g vihanneksia vapaa valintaisesti
5 g oliiviöljy

Iltapala
250 g maitorahka / 150 g raejuusto, rasvaton
1 dl mehukeitto, sokeroimaton
10 g vehnäleseitä
+ Omega 3 2kpl

Palautusjuoma (heti välittömästi treenin jälkeen, vain treenipäivinä)
40 g Fast Dietmix (kovaa treenaavat voivat käyttää tuhdimpaa palautusjuomaa esim. Fast Reco 2)

Tuossako tuo Jutan dieetti kokonaisuudessaan? Tätä dieettiä noudattaneilta haluaisin kuulla mitä noissa aterioissa on ollut vihanneksina? Raakoja tuoreita vihanneksia vai mitä? Tuntuu aika samojen pyörittämiseltä jos 4vko vetää tuota samaa... Mut mä voisin vetää kyllä 12vko ja katsoa mitä tapahtuu (hieman ohjelmaa soveltaen, mutta vain hieman). Itsellä on viikko dieettiä takana mutta ei ole mitään tarkkaa ruokavaliota. Sinänsä ravinto-ohjelma löytyy = olen päättänyt mitä aineita syön ja minkä kalorimäärän sisällä. Tuli vaan tälläisestä valmiista listauksesta fiilis että kävis meikälle paremmin kuin hyvin, vielä vähemmän olisi mietittävää noiden ruokien suhteen...

No kasviksiahan on vaikka kuinka paljon erilaisia. Mä käytän näitä:
-salaatti, tomaatti, kurkku
-pakastevihanneksia keitettynä tai höyrytettynä
-pannulla öljyssä kuullotettuna mm. kesäkurpitsaa, sipulia, kantarelleja, kaalia
-keitettynä tai raastettuna tai muuten vaan raakana porkkanaa
-parsakaali on keitettynä ihan sikahyvää, syön sitä tosi usein

Mitään kastikkeita/marinadeja ei tässä dieetissä käytetä, joten pakastevihanneksissa saa olla tarkkana, ettei ota niitä maustettuja sekoituksia.

Mun mielestä tää dieetti on tosi monipuolinen, kun vaihtoehtoja on aika paljonkin, jos vaan ei itse jämähdä samoihin raaka-aineisiin. Ja mausteitahan saa käyttää niin niistä sitä vaihtelua vasta saakin!

No kasviksiahan on vaikka kuinka paljon erilaisia. Mä käytän näitä:
-salaatti, tomaatti, kurkku
-pakastevihanneksia keitettynä tai höyrytettynä
-pannulla öljyssä kuullotettuna mm. kesäkurpitsaa, sipulia, kantarelleja, kaalia
-keitettynä tai raastettuna tai muuten vaan raakana porkkanaa
-parsakaali on keitettynä ihan sikahyvää, syön sitä tosi usein

Mitään kastikkeita/marinadeja ei tässä dieetissä käytetä, joten pakastevihanneksissa saa olla tarkkana, ettei ota niitä maustettuja sekoituksia.

Mun mielestä tää dieetti on tosi monipuolinen, kun vaihtoehtoja on aika paljonkin, jos vaan ei itse jämähdä samoihin raaka-aineisiin. Ja mausteitahan saa käyttää niin niistä sitä vaihtelua vasta saakin!

Yeah. Kuullostaa hyvältä toi setti. Täytyy huomenna aloittaa! :)

Moni on päivitelly tuota vedenjuonnin paljoutta, mutta mä en ainakaan tästä threadista löytänyt sitä tietoa, että KUINKA PLAJON SITÄ VETTÄ sitten tällä ruokavaliolla oikein pitää juoda?!

Onko tällä dietillä onnistuneesti painoaan pudottaneilla tullut kilot takaisin? Mulla on paino junnannut nyt kuukauden paikallaan, aina välillä se putoaa kilon ja sitten taas "normalisoituu". Tarvitsisin jotain buustausta nyt ja mietin pitäiskö tohtia kokeilla tätä.

Suositut

Back
Ylös Bottom