Jutan ja Bullin dieetti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja marjusca
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt on vedetty vajaat kolme viikkoa tämän dieetin pohjan mukaan pikkaisen itse ruuissa soveltaen tarpeen mukaan mutta perusrunkoa on noudatettu hyvin. Juuri laskin noita kaloreita eka kertaa pikaisesti ja mulla on ollut salipäivän kalorit n.2300 ja välipäivien n.2100, kalorijakauma on ollut n. 249p, 158h, 78r. Salilla olen treenannut kolmesti viikkoon kaksijakoisella ohjelmalla jossa joka troinen treeni lyhyitä sarjoja ja joka toinen pitkiä ja kolmesti viikkoon olen kävellyt n. tunnin reippaan kävelylenkin iltaisin kun aamulla ei vaan kykene jaksamaan. Alkoholia en ole ottanut tippaakaan tänä aikana.

Aloittaessa melko nesteinen paino oli muistaakseni 93,9kg ja tänään n.11 aikaan vaaka näytti 89,0 kiloa wc-käynnin jälkeen joten voi sanoa että tämä toimii :). Tavoite on vetää ainakin ensi perjantaihin asti tätä jolloin melkein neljä viikkoa on täynnä ja toivottavasti olen silloin lähellä 88 kilon painoa. Pikku nollauksen jälkeen voipi olla että jatkan samalla pohjalla juhannukseen asti koska tuntuu toimivan oikeasti aika tosi hyvin ilman stressaamista hiilareistakaan. Selkeästi tässä tulee toki nälkä jos se ateriaväli venähtää mutta kyllä tähän tottuu eikä varsinaisesti kyllä suurempaa nälkää ole kuitenkaan tarvinnut nähdä :). Ainakin mä pärjään näillä 2000+ kaloreilla ihan mainiosti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En tiedä miten en vaan löydä tota ruokavaliota tuolta. Mistä päin se löytyy? Kävin läpi joka kuukauden postit. Ohi varmaan meni.
Mitä jos tähän ketjuun lisättäis noi ruokavaliot mukaan?

Aamiainen
45 g kaurahiutale
100 g raejuusto, rasvaton
1,5 dl mehukeitto, sokeroimaton
+ Omega 3 2 kpl

Lounas
100 g kana / 100 g naudanliha / 100 g kala
1 kpl kananmunanvalkuainen / 25 g raejuusto, rasvaton
200 g vihanneksia vapaa valintaisesti
5 g oliiviöljy

Välipala
maitorahka 250 g
100 g pakastemarjoja
tai 1 kpl Pro-Fx lo-carp bar -proteiinipatukka / 40g Fast Dietmix

Päivällinen
100 g kana / 100 g naudanliha / 100 g kala
40 g riisi / 40 g pasta / 170 g peruna
200 g vihanneksia vapaa valintaisesti
5 g oliiviöljy

Iltapala
250 g maitorahka / 150 g raejuusto, rasvaton
1 dl mehukeitto, sokeroimaton
10 g vehnäleseitä
+ Omega 3 2kpl

Palautusjuoma (heti välittömästi treenin jälkeen, vain treenipäivinä)
40 g Fast Dietmix (kovaa treenaavat voivat käyttää tuhdimpaa palautusjuomaa esim. Fast Reco 2)

Siinäpä se lyhkäisyydessään...

Toimii

Kyllä tämä dieetti toimii. Itselläni oli aloitus paino 90.4kg ja tänään 86.0kg ja tasan neljä viikkoa takana. Ainut poikkeus oli, että yhdet kännit vedin keskellä tätä settiä, mutta muuten tuli noudatettua orjallisesti. Kohtalaisen helposti meni läpi, hieman aivokuollut olo oli välillä ja pari treeniä jouduin jättään kesken heikotuksen vuoksi. Yleinen janon tunne oli useasti. 3-4 salitreenia tein viikkoon sekä työmatka kävelyä 5km päivään. Aamulla kävelin aina tyhjällä vatsalla. Taustoista sen verran, että olen 182cm pitkä ja treenannut salilla 5 vuotta. Rasvaprosentti on ollut 15% kieppeillä eri mittausvälineiden ja silmän mukaan :)

Kannattaa kyllä kokeilla

Tänään tuli mullakin 4 viikkoa täyteen pikkuisen hienosäädetyllä JuttaBull -dieetillä. Toimi hyvin, 2,5 kg lähti. Hävitin jo huhtikuussa jokusen kilon, joten en kovin suurta painonpudotusta odottanutkaan. Nälkä on ollut välillä, mutta hyvin on pärjännyt. Harrastin jopa aamuliikuntaa, parina päivänä viikossa työmatkat pyöräillen (n. 25 km meno-paluu) ja viikonloppuisin käppäilyä.

Jatkan juhannukseen asti samoin eväin kun tämä nyt niin helpolta tuntuu. Muutamat kemut tulossa, joissa en aio omia eväitä syödä, mutta tuskin se nyt hommaa kaataa.

Itse olen noudattanut tätä dieettiä 2,5 viikkoa tähän mennessä yhtäjaksoisesti. Tammikuusta lähtien olen ollut dieetillä ja pidin 1,5 viikon tauon dieetistä ennen Jutan ja Bullin ohjelmaa. Ruokamäärät kerroin 1,5 ohjeiden mukaisesti ja treeniohjelmaa en muuttanut. Tasan kaksi kiloa on tällä ohjelmalla tippunut 2,5 viikossa. Hieman oli ennakkoluuloja ruokaohjelman suhteen sillä se poikkeaa omasta melkoisesti. Minun mielestä on hieman kummallista että ohjelman mukaan tulee päivässä vain 40-50gr rasvaa (poikkeuksena jos syö jauhelihan tilalla kanaa tai kalaa) ja ne syödään kahdella aterialla. Kyllä tuo ruokaohjelma on melkoinen ruokahalun tappaja :D Mulla nyt ei tee niin tiukkaa pysyä jämynä kun olen hieman kokeneempi dieettaaja mutta tuntuis ainakin että jos tuommosella ruokaohjelmalla ensimmäistä kertaa olisin dieetillä niin en montaa päivää jaksaisi.

Itse olen noudattanut tätä dieettiä 2,5 viikkoa tähän mennessä yhtäjaksoisesti. Tammikuusta lähtien olen ollut dieetillä ja pidin 1,5 viikon tauon dieetistä ennen Jutan ja Bullin ohjelmaa. Ruokamäärät kerroin 1,5 ohjeiden mukaisesti ja treeniohjelmaa en muuttanut. Tasan kaksi kiloa on tällä ohjelmalla tippunut 2,5 viikossa. Hieman oli ennakkoluuloja ruokaohjelman suhteen sillä se poikkeaa omasta melkoisesti. Minun mielestä on hieman kummallista että ohjelman mukaan tulee päivässä vain 40-50gr rasvaa (poikkeuksena jos syö jauhelihan tilalla kanaa tai kalaa) ja ne syödään kahdella aterialla. Kyllä tuo ruokaohjelma on melkoinen ruokahalun tappaja :D Mulla nyt ei tee niin tiukkaa pysyä jämynä kun olen hieman kokeneempi dieettaaja mutta tuntuis ainakin että jos tuommosella ruokaohjelmalla ensimmäistä kertaa olisin dieetillä niin en montaa päivää jaksaisi.
Kerran oot dietannu aikasemminkin niin olet ilmeisesti dietannu isommalla rasvamäärällä? Tuolla toisessa ketjussa jo pohdittiin ton rasvamäärän vaikutusta treeneihin niin oletko itse huomannut mitään vaikutusta?

Kerran oot dietannu aikasemminkin niin olet ilmeisesti dietannu isommalla rasvamäärällä? Tuolla toisessa ketjussa jo pohdittiin ton rasvamäärän vaikutusta treeneihin niin oletko itse huomannut mitään vaikutusta?

Kerran aikasemmin? Tuota viittausta en nyt täysin ymmärtänyt. Siis tämä on mun kolmas pitkä dieetti. Tammikuusta lähtien olen ollut dieetillä ja pidin yhdeksän päivän tauon herätelläkseni hormoneja ja jatkoin samaa dieettiä Jutan ja Bullin ohjelmalla. Mun mielestä 2,5 viikkoa ei ole tarpeeksi pitkä aika että pystyisin havainnoimaan ja vastaamaan ruokaohjelman vaikutuksista treeniin. Aluksi treenit meni ihan samalla tavalla kuin omallakin ruokaohjelmalla, viime viikolla joku treeni meni hieman huonosti ja tämän viikon ensimmäinen treeni meni huonommin mutta niinhän voi käydä vaikka massakaudellakin.

Vähäinen rasvan määrä vaikuttaa varmasti negatiivisesti salilla mutta niin tekee myös vähäinen hiilarien määrä. Tuossa onkin varmasti just se juttu että on luultavasti yksilöllistä kumman rajoittaminen ruokavaliossa vaikuttaa vähemmän negatiivisemmin treeniin. Itse en ainakaan osaa sanoa kun kaikki mun dieetit ovat olleet niin toisistaan poikkeavia ja aikaisemmin olen pyrkinyt syömään noin gramman rasvaa per painokilo.

ja vielä kiristyy

Nyt olen pari viikkoa jatkanut muuten samanlailla, mutta välipala on pilkottu kahtia ( 250g maitorahkaa per kerta ) ja iltaisin olen vetänyt pikkuryypyn n. 1-2 rkl oliiviöljyä. Lisäksi yksi kunnon mässypäivä tuli pidettyä. Paino oli äsken 84kg :rock: eli 6.5kg on tippunut 6 viikkoon

No onpa hifistelyä? Itse olen tiputtanut tammikuusta kesäkuun alkuun 12 kg painoa pois. Lähtötilanne oli 106 kg ja nyt mennään 94 kg. Syön normi "bodyruokaa", nyt muutettuna niin että illalla hiilarit pois. Liikuntaa lisäsin talvella luisteluhiihdon muodossa noin 5 tuntia vko. Toimii ihan pirun hyvin rasvanpolttajana, kesällä saman homman hoitaa maantiepyöräily. Punttitreeni kulkee kaksijakoisella. Ruoka-aineita en ole punninnut kertaakaan. Tuo aamuaerobinen tyhjään vatsaan on myöskin täyttä urbaanilegendaa. Kokonaiskalorit vuorokaudelle on ne mitkä merkitsee. Tuo aamuaerobinen tuo vaan sen lisäkulutuksen, mitä normi punttijulli ei tavallisesti tee. Suosittelen kaikille muillekin lisäämään reippaasti sitä aerobista liikuntaa puntin lisäksi tai vähentämään hieman punttia jos ei aika riitä.

No onpa hifistelyä? Itse olen tiputtanut tammikuusta kesäkuun alkuun 12 kg painoa pois. Lähtötilanne oli 106 kg ja nyt mennään 94 kg. Syön normi "bodyruokaa", nyt muutettuna niin että illalla hiilarit pois. Liikuntaa lisäsin talvella luisteluhiihdon muodossa noin 5 tuntia vko. Toimii ihan pirun hyvin rasvanpolttajana, kesällä saman homman hoitaa maantiepyöräily. Punttitreeni kulkee kaksijakoisella. Ruoka-aineita en ole punninnut kertaakaan. Tuo aamuaerobinen tyhjään vatsaan on myöskin täyttä urbaanilegendaa. Kokonaiskalorit vuorokaudelle on ne mitkä merkitsee. Tuo aamuaerobinen tuo vaan sen lisäkulutuksen, mitä normi punttijulli ei tavallisesti tee. Suosittelen kaikille muillekin lisäämään reippaasti sitä aerobista liikuntaa puntin lisäksi tai vähentämään hieman punttia jos ei aika riitä.

Totta, omastakin mielestä ja oon huomannut myös sen että on aivan sama mihen aikaan päivästä sen aerobisen tekee. Mielestäni parempi illalla kun jaksaa paremmin. Joskus tein aamulenkkejä ja oli kyllä niin vetämätön olo aina..

Just näin. Itellä painoa tullut pudotettua about kuusi kiloa pääsiäisestä terveellisellä syömisellä ja aerobisen lisäämisellä. Mitään en punnitse paitsi itseäni joka päivä. Nälässä en ole ollut ja jopa parikertaa kaljaakin juotu...

Just näin. Itellä painoa tullut pudotettua about kuusi kiloa pääsiäisestä terveellisellä syömisellä ja aerobisen lisäämisellä. Mitään en punnitse paitsi itseäni joka päivä. Nälässä en ole ollut ja jopa parikertaa kaljaakin juotu...

mä en ole 15 vkon aikana tehnyt ainuttakaan varsinaista aamulenkkiä. toki jo vuosia la ja su aamut ovat alkaneet "aamulenkillä", mutta se tapahtuu n. klo 09-12 välillä muusta elämästä riippuen, aina tietysti kylläkin tyhjällä masulla, paitsi jos olen tehnyt sen juosten. tällä dieetillä kaikki aerobiset ovat viikolla olleet illalla treenin päälle. ensin 2 x 30 min, sitten 3 x 45 min ja nyt ensin 3 x 60 min ja viimeiset pari viikkoa 4 x 60 min. olen jo alusta asti sanonut valkulle, että jos se aamulenkeistä on kiinni ni jää karpolta dieettaamatta. olen ehdottomasti ilta/yö-ihminen, enkä ikinä tule olemaan niin sekaisin päästäni että vapaaehtoisesti heräisin ennen klo 06 köpöttelemään läskiä lanteilta. pelkkä työmatkalle lähtökin (lennot monesti niin, että kotoa pitää lähteä klo 06 viimeistään) saa edellisenä päivänä stressikertoimet tappiin, niin vitusti vihaan aamuherätyksiä.

mä en ole 15 vkon aikana tehnyt ainuttakaan varsinaista aamulenkkiä. toki jo vuosia la ja su aamut ovat alkaneet "aamulenkillä", mutta se tapahtuu n. klo 09-12 välillä muusta elämästä riippuen, aina tietysti kylläkin tyhjällä masulla, paitsi jos olen tehnyt sen juosten. tällä dieetillä kaikki aerobiset ovat viikolla olleet illalla treenin päälle. ensin 2 x 30 min, sitten 3 x 45 min ja nyt ensin 3 x 60 min ja viimeiset pari viikkoa 4 x 60 min. olen jo alusta asti sanonut valkulle, että jos se aamulenkeistä on kiinni ni jää karpolta dieettaamatta. olen ehdottomasti ilta/yö-ihminen, enkä ikinä tule olemaan niin sekaisin päästäni että vapaaehtoisesti heräisin ennen klo 06 köpöttelemään läskiä lanteilta. pelkkä työmatkalle lähtökin (lennot monesti niin, että kotoa pitää lähteä klo 06 viimeistään) saa edellisenä päivänä stressikertoimet tappiin, niin vitusti vihaan aamuherätyksiä.

Luulen että tuo aamuaerobisen salaisuus on korvien välissä. Dietin pitäis olla jotain hirveetä kärsimysnäytelmää ja mikäs sen tehokkaamman tuntuista kun lähteä aamulenkille kuudelta suolet muristen. Olo varmasti tuntuu lenkin jälkeen tosi hoikalta, kun se tuntuu jo nykyisin ilman aamulenkkiäkin ennen kuin on mitään syönyt...

Luulen että tuo aamuaerobisen salaisuus on korvien välissä. Dietin pitäis olla jotain hirveetä kärsimysnäytelmää ja mikäs sen tehokkaamman tuntuista kun lähteä aamulenkille kuudelta suolet muristen. Olo varmasti tuntuu lenkin jälkeen tosi hoikalta, kun se tuntuu jo nykyisin ilman aamulenkkiäkin ennen kuin on mitään syönyt...

joo! todellakin "mitä enemmän kärsit, sen kirkkaamman kruunun saat...."-tyyppinen juttu ei ole mua varten. nyt kun on kalorit riittävän alhaalla ja dieettiä takana myöskin riittävästi niin olo on aika perseestä ihan ilman niitä aamulenkkejäkin. itse ainakin yritän päästä mahdollisimman helpolla ja vähällä, en erityisesti saa mitään kiksejä siitä että olen niin-hoo-ceetä. justiinsa tuolla blogissani kerroinkin, että esim. viime viikonlopun tankkauspäivä meni makuunia fanittaen :) valkku tarjosi tietenkin riisikakkuja ja lettuja, mutta tein henkilökohtaisen ratkaisun ja hyvin toimi.... hahah!

Käsittääkseni, tämä aamuaerobisten suosiminen johtuu siitä, että aamulla kropalla ei ole hiilareita tai niitä on vähemmän käytettävinä ja rasvanpoltto alkaa aikaisemmin. Mene ja tiedä onko tämä totta, mutta kuullostaa loogiselta. Itse en tee aamuaerobisia, koska olen laiska :D

Hmm. Olen tätä aivan samaa miettinyt. Mitään tieteellistä faktaa mulla ei ole, mutta jos nyt heitän arvion että AAMUaerobinen oikeasti toisi vaikka sanotaan nyt 5% edun rasvanpolton suhteen verrattuna samanpituiseen iltalenkkiin. Mutta jos iltalenkkiä pidentäisi vaikka 5-10 minuutilla, ajaisiko se saman asian, ja onko sillä oikeastikaan edes tuota muutaman prosentin etua....? Itse teen nyt kiltisti mitä käsketään, mutta saahan sitä miettiä ja spekuloida mielessään. Ja mikä merkitys on sillä, että joku nousee ennen kukonlaulua sinne aamulenkilleen ja yöuni lyhenee vaikka 8 tunnista 6 tuntiin (kun sen lenkin jälkeen tietysti täytyy suihkussa käydä jne jne)? Vai pitäisikö sitten kömpiä kahdeksalta illalla pehkuihin, mitä sanoo puoliso/lapset/ystävät? No, kunhan mietin.

Suositut

Back
Ylös Bottom