Jutan ja Bullin dieetti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja marjusca
  • Aloitettu Aloitettu
Muutenhan toi vaikuttaa oikein pätevältä dieetiltä, mutta sitä ihmettelen, että miksi tohon ruokavalioon ei kuulu oikeastaan ollenkaan rasvaa? "Hyvien rasvojen saannin turvaamiseksi on tärkeää ottaa 2 Omega 3 kapselia aamuin illoin." Mistä lähtien 4 grammaa rasvaa päivässä on turvannut rasvojen saannin? Mihin toi rasvattomuus oikein voi perustua?

Mun mielestä on aika huvittava juttu, kun lukee noita kommentteja tuolta Jutan blogista, että suuri osa tohon mukaan lähteneistä ajattelee, että toi on joku neljän viikon ihmedieetti ja sen neljän viikon jälkeen ollaan tosi kiinteytyneitä ja voidaan taas jatkaa syömistä samalla vanhalla tavalla. Mutta siis hienoa kuitenkin, että Jutta ja Bull on tollasen ruokavalio- ja treenisuunnitelman tehneet ja toivottavasti moni mukaan lähteneistä sais tosta potkua vähän pidemmänkin tähtäimen elämäntapamuutokseen! :thumbs:

Katsoin Jutan ja Bullin esimerkkidieettiä, ja onhan siinä valinnoista riippuen päivittäin 20-45 grammaa rasvaa eli 180-405 kaloria rasvasta. Dieetti näyttää ihan hyvältä, proteiini/rasvadieetit ovat sitten asia erikseen. Varmasti jokainen pärjää näillä ohjeilla neljä viikkoa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Helpatkaa jos osaatte sanoa:

Jutan dietti on kiinnostava ja hän sanoo että miehet voivat kertoa ruokamäärät 1.5. Mitens jos painaa noin 105 kg josta ehkä 10 kg vois dietata? Onko silloinkin määrät 1.5 kertaa Jutta vai ehkä enemmän?

Haluaisin nimittäin pitää lihat myös syksyksi. Äärikireys ei ole kesällä niin tärkeää kunhan vaikka sixpack näkyisi.

Helpatkaa jos osaatte sanoa:

Jutan dietti on kiinnostava ja hän sanoo että miehet voivat kertoa ruokamäärät 1.5. Mitens jos painaa noin 105 kg josta ehkä 10 kg vois dietata? Onko silloinkin määrät 1.5 kertaa Jutta vai ehkä enemmän?

Haluaisin nimittäin pitää lihat myös syksyksi. Äärikireys ei ole kesällä niin tärkeää kunhan vaikka sixpack näkyisi.

No 1.5x tuo on n 2000kcal pintaan, eli itse kertoisin vähintään 2:lla tuon. Riippuu myös kuinka paljon kulutat.

Olis kiva nähdä jutan kisadieetti kokonaisuudessaan eli mistä lähdettiin ja mihin päädyttiin ennen kisoja. Luin enemmän blogia ensimmäisen kommenttini jälkeen ja joo juttahan valmistautuu EM kisoihin tuolla sapuskalla ja justiinsahan oli toiset skabat. Eli aivan varmasti on ylempää lähdetty ?? ja päästy nyt tuohon pisteeseen, nythän ei ainakaa kaloreita voi juuri lisätäkään eikä aivan varmasti hienosäädetä mitään mikä on toiminut tähän asti eikä ideaa muuttaa jakaumaa. Ja bull tietää kyllä, onhan ollu kaiketi koko prosessin ajan mukana.

Itse en henkilökohtaisesti olisi valmis noin alas kaloreissa vielä, kiristyn nykyisellä 2800 kalorillakin aivan pirusti joka viikko ja kohta elämäni kunnossa. Tosin täytyy myöntää, ettei olisi rahkeita edes kokeilla, sen verran ylikuntokammoinen olen ja perkeles jos kuihtuisin tästä vielä 5kg niin olisi viittä vaille paluu entiseen bodailusysteemiin.

Diettaajille: älkää nyt suotta soveltako mitään omianne tohon ruokavalioon. Näin ainakin Jutta/Bull blogissa (muistaakseni) sanoi. Nyt vaan aivot narikkaan kuukaudeks eikä mietitä sen isompia. Ei sitten käy niin, että blogi täyttyy vihaisista ihmettelyistä, kun ei paino tippunutkaan toivotulla tavalla.

Laskin nuo kalorit niin tarkasti kun osasin niin sain tuloksen 2050kcal (palautusjuoma on itsellä vähän erillainen kun tuota kyseistä jauhoa ei ole.) eli kerroin nuo määrät 1.5llä.

Tuota voisi melkein kokeilla mutta saa nähdä miten tuo käytännössä tulee toimimaan. Kalorit on suunilleen samat kun dietillä jota olen nyt vetänyt, mutta itselläni on ollut välipala tuossa aamupalan ja lounaan välissä. Jos jätän nyt sen välipalan pois niin aamupalan ja lounaan väliin jää 5 tuntia taukoa joka on mielestäni liikaa.

Nykyisin olen syönnyt arkipäivisin näin:

06.30 aamupala
09.00 välipala
11.30 lounas
15.30 välipala
18.00 palautusjuoma
19.30 päivällinen
22.00 iltapala

9.00 ja 11.30 ruoka ajoista ei voi poiketa koska ne on työpaikan taukoja.

Onko ideoita että miten tuota Bullin ja Jutan ruokavaliota kannattaisi muokata että saisi sopimaan oman arkipäivän ruokailuihin?

Kyllä täällä taas tehdään asioista vaikeita. Sivuilla on annettu selkeä dietti, jos jollakulla on tarvetta laihtua, niin ei luulisi olevan ylivoimaisen vaikeaa seurata neljä viikkoa selkeitä ohjeita, joissa on ruokalajit ja määrät valmiina.

Kyllä täällä taas tehdään asioista vaikeita. Sivuilla on annettu selkeä dietti, jos jollakulla on tarvetta laihtua, niin ei luulisi olevan ylivoimaisen vaikeaa seurata neljä viikkoa selkeitä ohjeita, joissa on ruokalajit ja määrät valmiina.

niin mutta kun.... :D

Itellä vaan ensimmäinen onnistunut dietti on lähtenyt siitä heräämisestä että kun kalorit laskee ja kulutuksesta pitää huolen, niin dietillä ei tarvikkaan oikeasti olla nälkä koko aikaa. Ruuan kun jakaa oikein niin melkein tuntuu siltä että saa olla syömässä koko ajan. Ja silloin tällöin voi jopa herkutella.

Jami2003 sanoi:
Toisaalta täytyy muistaa että Jutta&Bull tietää diettaamisesta varmaan 1000 kertaa enemmän kuin esim minä että saattaishan se mielenkiintoista olla kokeilla tuota diettiä juuri tuollaisenaankin.

Molemmat tavat varmasti toimivat, mutta ei asioista tarvitse tehdä liian vaikeita. Itse jos haluaisin laihduttaa kokeilisin varmaan valmista mallia, näkispähän sittten toimiiko se. Juttakin painottaa blogissaan kovasti sitä, että ohjeita pitää noudattaa tarkasti.

Molemmat tavat varmasti toimivat, mutta ei asioista tarvitse tehdä liian vaikeita. Itse jos haluaisin laihduttaa kokeilisin varmaan valmista mallia, näkispähän sittten toimiiko se. Juttakin painottaa blogissaan kovasti sitä, että ohjeita pitää noudattaa tarkasti.

Jep. Itse tällä hetkellä toimivalla dietillä mutta on tätä hieman haettukkin. Ehkä seuraavalla kerralla voisi kokeilla tuollaista diettiä. Hemmetin yksinkertainenhan tuo on.

Primo : Ite sovellan kyllä diettiä sen verta, että esim. en vedä samoja määriä ruokaa-->koska olen jo dietannut sen 3kk ja tiedän, etten voi syödä yli 1500kcal tai läskit pysyy ja on samaten paino. Mutta huolehdin, että saan prodea tarpeeks jne. Esim. välipala rahkaa en syö 250g vaan 150g..joilllakkin se soveltaminen ei onnisty, mutta itse en nää siinä ongelmaa. Tarkotus ei oo syyä leipää ja hedelmiä väliin, vaan pitkälti samoja ruokia mitä ohjessa on. Marjojen tilalle aijon ottaa ananasta, ja kyllä tiedän, että sitä ei voi syödä 100g kuten marjoja, koska hiilarit nousee vaan syön sen 50g ananasta.

Pitäisin marjat mukana suojaravinneaineiden saannin vuoksi vähäkalorisella dieetillä, ja etenkin jos on aktiivisesta kuntoilijasta tai urheilijasta kyse. Ananas sisältää huomattavan paljon sokereita ja paljon vähemmän suojaravinteita energiamääräänsä nähden kuin marjat, kuten juuri tuosta grammamääräisestä vertailustakin voi todeta. Tosin ananaskin voittaa tällä saralla viljatuotteet n. 100-0...

Tota suojaravinne juttua en ajatellukkaa..eli on se vissiin marjoja vedettävä..kaupan pakaste marjat vaan ei oo mitään herkkua..ku olis oma pakastamia ni nam=)!

Tota suojaravinne juttua en ajatellukkaa..eli on se vissiin marjoja vedettävä..kaupan pakaste marjat vaan ei oo mitään herkkua..ku olis oma pakastamia ni nam=)!

Osta Pirkan Suomalaisia mustikoita, ne on pirun hyvälaatusia. Muistakaa, että niitä pakastemarjoja ei saa päästää sulamaan esim. kotimatkalla kaupasta, sillä jos ne ehtii sulaa, ja ne heittää takasin pakkaseen, niiden rakenne kärsii. Täyttyvät jäähileestä tai jäätyvät sellasiksi isoiksi klönteiksi, joista niitä marjoja ei saa edes enää irti.

Vielä kysymyksiä viisaammille:

Kun tälläiseen tiukkaan diettiin ryhtyy, on energiavaje selvää. Kannattaako treenin painoja tai sarjoja suunnitella ja muuttaa jo etukäteen kevyemmiksi, vai sinnitellä samalla raskaalla linjalla kuin pluskaloreilla?

Mistähän tietäisi että onko huono treeni lihaskatoa vai vain energiakatoa? Tämä vaikuttaa aika paljon haluanko jatkaa diettiä pitemmän aikaa.

Vielä kysymyksiä viisaammille:

Kun tälläiseen tiukkaan diettiin ryhtyy, on energiavaje selvää. Kannattaako treenin painoja tai sarjoja suunnitella ja muuttaa jo etukäteen kevyemmiksi, vai sinnitellä samalla raskaalla linjalla kuin pluskaloreilla?

Mistähän tietäisi että onko huono treeni lihaskatoa vai vain energiakatoa? Tämä vaikuttaa aika paljon haluanko jatkaa diettiä pitemmän aikaa.

Silloin, kun tavoitteena on rasvanpoltto, kaikki tarmo ja tietotaito pitää kohdistaa tuon tavoitteen hyväksi. Samaan aikaan on käytännössä mahdotonta kehittää lisää voimaa ja lihasmassaa, niiden, varsinkin massan, kehittäminen vaatii pluskaloreita. Käytä dieetillä sopivia treenipainoja, pääasia on hyvä pumppi ja fiilis. Älä välitä siitä, että treenipainot pienenevät. Sitten, kun kehosi on taas bulkkikaudella täynnä energiaa, voit vääntää vaikka rautakangen solmuun.

Tuolla dieetillä olin tämän viikon (tai edellisen jos tarkkoja halutaan olla). Ja se loppuu kyllä huomenna. Keskiviikkona lähti energiat alas ja torstaina alkoi vitutus. Väsytys + vitutus = not a good time. Neljä kiloa lähti, mutta eipä tunnu juuri miltään, jos mieli matelee maassa, kun ei jaksa mitään tehdä. Huomenna paukahtaa pekonit pannulle. Ei nuo kaurapuurot ja raejuustot ole ihmisten ruokaa. Ainakaan yhdessä. Eikä eriksenkään hääviä.

Tuolla dieetillä olin tämän viikon (tai edellisen jos tarkkoja halutaan olla). Ja se loppuu kyllä huomenna. Keskiviikkona lähti energiat alas ja torstaina alkoi vitutus. Väsytys + vitutus = not a good time. Neljä kiloa lähti, mutta eipä tunnu juuri miltään, jos mieli matelee maassa, kun ei jaksa mitään tehdä. Huomenna paukahtaa pekonit pannulle. Ei nuo kaurapuurot ja raejuustot ole ihmisten ruokaa. Ainakaan yhdessä. Eikä eriksenkään hääviä.

Aika yllättävää että on energiat maassa noilla kaloreilla ja makroilla.

Kyllä se n.5-10g kalaöljyä tulis kovilla miinuksilla ottaa aamuin illoin, jos nyt vastaavaa systeemiä haluaa ehdoin tahdoin noudattaa. 2x5g oliivi-öljy ja 2x2kpl fisuja, ja loppu käytännössä rasvatonta ruokaa:D? Jos kehoon tulee testoa jostain ulkopuolelta niin sitten asia erikseen, mutta empä lähtis tolla dieetillä ite liikkeelle. Missä esim tyydyttyneet rasvat, joita pitäis tulla vähintään 1/3. Ja mitä ne leseet ja mehukeitot tekee iltapalalla. Leseet aamuun ja kaikki mehukeitot pois, marjoja tilalle, ja aamupalaan/välipalaan. Öljyjä ennen nukkumaanmenoa paljon enemmän.

Tietty toi dieetti on helppo peruspulliaisen suorittaa, mutta kalorit on kyllä melkoisen alhaalla, menee alle jokaisen terveen lepokulutuksen, saati jos tehdään jotain aamuaerobista tyhjään vatsaan treenin lisäksi, saattaa tulla aika epätasapainonen, tuloksia pudottava ja lihaa polttava kuukausi. Toivottavasti tossa on mainittu vitskut(joita pitää tulla aika huolella miinuksilla 1kpl, multitabs ei missään tapauksessa riitä), burnerit,bcaa, zma+b6, cla sun muut apukeinot vaikkapa vapaaehtoisena lisänä, joka "saattaa" auttaa hieman urakkaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom