Jutan ja Bullin dieetti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja marjusca
  • Aloitettu Aloitettu
No jos tarkasti katsoo tota niin tuohan on pikadietti, eli maksimihyödyt 4 viikon dietistä. Vaikka kaikki tässä nyt miettii rasvan määrää esimerkiksi niin tuossa on rasvaa 20-30g mikä riittää siihen että 4 viikon aikana rasvaaineenvaihdunta tuskin menee jumiin. Korkea proteiini määrä estää lihaskadon treenin ohella. Kova diettihän toi on, varmaan joillakin käy hermoille mutta se on aika henkilökohtainen asia miten pahasti alkaa napsumaan ruuan puute jos on tottunut ahmimaan 4k kaloria päivässä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No joo. Mä oon Tavallaan mukana tossa dieetissä. Oon aika vasta-alkaja näissä sali- ja dieettihommissa, mutta oon noudattanu melkein prikulleen samanlaista ruokavaliota tammikuusta lähtien ja treenaan kaksjakoisella 4-5x viikossa plus 4x aerobista. Senttejä on lähteny ihan mielettömästi, kiloja ei juuri lainkaan kun lihakset on kasvanu samaa tahtia kun läskit lähteny. (aloittelijan etuja :) ) Melkeinpä ainoat erot mun ja blogin ruokavaliolla on että mä en syö päivällistä, käytän enemmän oliiviöljyä, syön kananmunat keltuaisineen ja en käytä riisiä, perunaa, enkä mehukeittoa. (maha ei kestä noita kolmea viimeistä)

No joo. Mä oon Tavallaan mukana tossa dieetissä. Oon aika vasta-alkaja näissä sali- ja dieettihommissa, mutta oon noudattanu melkein prikulleen samanlaista ruokavaliota tammikuusta lähtien ja treenaan kaksjakoisella 4-5x viikossa plus 4x aerobista. Senttejä on lähteny ihan mielettömästi, kiloja ei juuri lainkaan kun lihakset on kasvanu samaa tahtia kun läskit lähteny. (aloittelijan etuja :) ) Melkeinpä ainoat erot mun ja blogin ruokavaliolla on että mä en syö päivällistä, käytän enemmän oliiviöljyä, syön kananmunat keltuaisineen ja en käytä riisiä, perunaa, enkä mehukeittoa. (maha ei kestä noita kolmea viimeistä)

Kovaa tulosta tullut, pidät vaan lepoviikotkin välissä tai vähintäänkin kevennettyjä viikkoja, jolloin vaikka aerobiset x2 ja muut treenit x2-3 50% kuormalla.

Vaihtelee muutes päivän kalorit..riippuu mitä vetää..jos lohta syö ni kalorit nousee sinne 1500 melkei..mutta jos kanalla mennään ni eilenki tuli vaan 1300kcal..ja on nälkä..:curs: varsikii iltasin..toi rahka, mehukeitto ja lese yhditelmä ei oo mitään hyvää..joten ei houkuta toi ilta syöminenkään niin..:D mutta syön ku on nälkä..muuten ois hyi vittu!

Hookoo, kiitti. Oon kyllä itekki tyytyväinen tuloksiin, mut ehei se vielä riitä alkuunkaan!! :D Sarjapainotkin nousee ihan mukavaa tahtia näin alussa. Se on motivoivaa. Tuntuu olevan tuota motivaatiota vaikka muille jakaa!
Ei malttais millään nuita kevyempiä viikkoja pitää, mut kyllä ne tulee pitkin hampain pidettyä kun tietää miten tärkeitä ne on.. Helposti lipsahtaa ylikunnon puolelle jos ei niitä pidä.
Kiva huomata että uudet tulokkaat otetaan avosylin vastaan. :)

Marjusca, oon ihan samaa mieltä. Hirveetä sontaa. :D Ja illalla niin tekee mieli kaikkea hyvää.

Jos toi on sontaa ni vedelkääpä vaikka greet tea-uutetta, leusiinia, beta-alaniinia, tauriinia, sitruliinimalaattia,macaa, asetyyli-l-karnitiinia latausjuomaks ennen treeniä ni alkaa maistua aika herkulta tommoset.

Ettei vaan olis parempi vaihtoehto kaseiini ja öljyt ilman turhia hiilareita ennen nukkumaanmenoa:rolleyes:

Turhia hiilareita? Leseitä, rahkaa ja sokeritonta mehukeittoa. Ei siinä kyllä kovin paljoa hiilareita ole. Tuskin enempää ku 15g. TONNIKALA on hyvä iltapala.
Saa nähä koska sitä itekki alakaa hifistelemään nuitten kaiken maailman jauhojen kanssa. Tähän mennessä on riittäny palkkari... :D

Joo tosiaan noi kalorit vaihtelee naisella siin 1300-1500kcal välillä..riippuu syötkö esim.lohta joka nostattaa kaloreita ylemmäs..kana taas pitää ne alhaala..mutta ite en vedä sitä rahkaa 250g ku yrjöön muute, syön vaan 150g-->josta johtuen tänään kalorit vaan 1105:wtf:mää kuolen hitaasti mutta varmasti nälkään:lol2:no

Tänään kyllä vedin yhen omenan:rolleyes:hyi minä, MUTTA kun ne pilaatuu tossa keittiön pöydällä vadissa, jos niitä ei kukkaan syö..ja se ainut syöjä olen minä..mutta en oo niin fanaattinen tän dietin suhtee..kuten jo aijemmin sanoin, meikä säveltelee välillä..miun elämä ei yhteen omenaan kaadu..;)

mä en ymmärä tämmösiä kidutusdiettejä.. eikö ois järkevämpää syödä suunnilleen sen kun kuluttaa eli peruskulutuksen verran, sitten liikkuu illalla vaikka sen verran että menee sen -500kcal miinuksille.. en tiedä, mutta ois paljon helpompaa varmasti.

mä en ymmärä tämmösiä kidutusdiettejä.. eikö ois järkevämpää syödä suunnilleen sen kun kuluttaa eli peruskulutuksen verran, sitten liikkuu illalla vaikka sen verran että menee sen -500kcal miinuksille.. en tiedä, mutta ois paljon helpompaa varmasti.

Niinpä. Ja jos elämän eka dietti on tuollainen kuukausi niin kuinkahan pysyvä muutoksesta tulee.

Itelläni siis jo takana se 3 kuukatta diettausta..ja se ei ollu mitään hirveetä kidutusta..nyt vaan aattelin viimoset 4vk kiristellä ja sit löysätä hieman kesäks..onhan se grilli herkkuja ja jädee saatava:kuola: En ite kyllä jaksas kyseisel dietil vetää monta kuukautta..hermot menis..ja suklaa..aah..:kuola:sitä ilman en vois eläää!!

Niinpä. Ja jos elämän eka dietti on tuollainen kuukausi niin kuinkahan pysyvä muutoksesta tulee.
Luulen, että aika iso osa Jutan blogin lukijoista on sellaisia tavallisia, hieman ylipainoisia keski-ikää lähestyviä naisihmisiä. Heidän kaltaisilleen "dieetti" tarkoittaa usein sitä, että kituutetaan reippaasti alle tuhannella kalorilla ja syödään pelkkiä salaatteja yms. kevyttä kunnes sorrutaan taas karkkipussille. Vaikka Jutan ja Bullin ruokavaliosta voi olla montaa mieltä, on se mielestäni kuitenkin parempi vaihtoehto kuin moni muu naisten suosima diettausmetodi. Tuossa ruokavaliossa kuitenkin oppii syömään säännöllisesti suhteellisen järkevää perusruokaa, mikä on monilla nykyisin aivan hakusessa. Toisin kuin Jami2003, mä luulen että toi Jutan neljän viikon projekti voi jollekin peruspirkolle oikeasti olla sysäys kohti järkevämpiä ruokailutapoja. Sitten kun oppii enemmän terveellisestä ruuasta, on tuota runkoa helppo muokata parempaan suuntaan.

Tämä ketju tulikin kuin tilauksesta. Eilen nimittäin tuolla Jutan blogissa tiirailin kyseistä ruokavaliota.

Täytyy sanoa, että näytti tosi vähäiseltä ruuan määrä. Hetken jo harkitsin, että kokeilisiko pari viikkoa, mutta musta jotenkin tuntuu, että multa lähtis vaan lihakset. Lähinnä minua houkutti se, että josko tuolla ruokavaliolla vähän kiinteytyisi ja rasvaa kropasta saisi pois. Laihtua en kuitenkaan halua missään tapauksessa.

Kovalla työllä yritän lihasmassaa hankkia, ja tuon dietin ruokamäärät ei oo kyllä lähelläkään omia. Ja rasvaa syön myös moninkerroin. Ja proteiinia. Oon 177 cm pitkä naisihminen ja painan ehkä jotain 61 kg (en ole vähään aikaan vaa'alla käynyt). Osaako täältä joku äkkiseltään sanoa, että kannattaako mun edes testimielessä tuota diettiä kokeilla tässä vaiheessa, kun muutenkaan mulla ei mitään paino-ongelmia ole? Lähinnä haaveissa on se iänikuinen "lisää lihasta, ja vähemmän rasvaa -kroppa"...

Tuskimpa tuo juttakaan em kisoihin noita lihaksiaan haluaa dietata pois, että olettaisin dietin toimivan juuri rasvan poistajana. Kaikki on niin yksilöllistä. Itse alotin juuri ton dietin ihan vaan kokeiluna ja olen siinä samaa mieltä kanssasi että todennäköisesti lihakset lähtee, mutta kokeilen kuitenkin. :)

Ruuan määrä itselleni, mies 180/81 ei ole ainakaan liian pieni. Noista safkoista tulee just sopivasti täyteen.. Esim vihreitä vihanneksia saa popsia paljon-> täyttää hyvin. Maitorahka-> täyttää ihan kohtuulliesti. Protskua noisata safkoista tulee paljon mutta jos huolettaa niin eiköhän bcaata ja protskudrinksuja voi ottaa sinne messiin. Oikeestaan sun tapauksessa hommaile niitä lihaksia ja jos huomaa että kunto pehmenee ja paino nousee niin sitten voit diettailla jos haluat..

Suositut

Back
Ylös Bottom