Jutan ja Bullin dieetti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja marjusca
  • Aloitettu Aloitettu
Cunninghaminen kaava lepoaineenvaihduntan arvioimiselle tuollaiselle 120kg köriläälle jonka rasva % arvioidaan olevan esim: 17% olisi:

120kg x 0,17% = 20,4kg = kehossa olisi tuosta 120kg:sta 20,4kg rasvaa.
Rasvatonpaino olisi siis = 120 - 20,4kg = 99,6kg
Tuosta saadaan kaavioon LAV = lepoaineenvaihdunta 500 + 22 x 99,6 = 2691 kcal

Sitten arvioidaan, että tämä 120kg könsikäs tekee fyysisesti raskasta työtä + harrastaa kohtuullisesti hyötyliikuntaa eli kertoimeksi tulee x 2,0
Tuo LAV = 2691kcal x PAL 2,0 = arvio kokonaiskulutuksesta 5382 kcal/ vrk

Että tuollainen 2000kcal 120kg: järkäleelle olisi täysin riittämätön! 4500kcal olisi sopiva poltella jo rasvaa jos normaalisti söisi energiatarpeensa mukaan n. 5000kcal.

Cunninghaminen kaava... vitosen matikallani tälle on jo siis aivan välttämätöntä :worship: !

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En tajunnu yhtään...paljo sulla oli äikän numero?

Miten niin???? Kaikki kielet kymppejä :) Kumarsin, koskapa kaavat kaikissa muodoissaan ovat itselleni järkyttävää hepreaa ja kirjoittaja oli niin hienosti laskenut siihen esimerkin.

Edit: Hitto, ranska se olikin vaan ysi. Sori. Ja täydennyksenä kommenttiini todettakoon, että siis jätän jo alkumetreillä lukematta lähes kaiken mihin näyttää liittyvän numeroita ja laskukaavoja. Tämä riippumatta täysin sisällön vaikeustasosta. Lienee verrattavissa siihen, että esim. nähdessään ruotsinkielistä tekstiä tavissuomalainen lopettaa lukemisen alkuunsa, ja silloin minä puolestani jatkan valtaisalla innolla lukemista. Selvensikö tämä tilannetta?

Olin 6 viikon Superdieetillä. Painoa lähti -7kg (Lähtötilanne oli: 177cm 78kg). Kroppa tuli timmimmäksi. Olin tosi tyytyväinen tulokseen.

Cunninghaminen kaava lepoaineenvaihduntan arvioimiselle tuollaiselle 120kg köriläälle jonka rasva % arvioidaan olevan esim: 17% olisi:

Puhe oli nähdääkseni pelkkää laardia olevasta äijästä, ei mistään reunoista pyöristetystä punttihirmusta. Itse olen tiputellut tuolta 130+ kilosta juurikin tuollaisilla 1800-2400 kaloreilla (poislukien "mättöpäivät"), eikä kyllä mitenkään liian vähältä tunnu.

miks tolla lihat lähtee? siis jos prodea kumminkin saa tarpeeks vai juontaako toi lihojen menetys juurensa siitä et on liian kovat miinukset noin ylipäätään?

Puhe oli nähdääkseni pelkkää laardia olevasta äijästä, ei mistään reunoista pyöristetystä punttihirmusta. Itse olen tiputellut tuolta 130+ kilosta juurikin tuollaisilla 1800-2400 kaloreilla (poislukien "mättöpäivät"), eikä kyllä mitenkään liian vähältä tunnu.

Kyllä reippaasti laardia olevissa ihmisissä on myös lihaksiakin. -3500kcal vaje pudottaa painoa tasaisesti -0,5kg vkossa. Tuollainen painonpudotus on maltillista jolloin rasvatontamassaa = lihaksia menetetään dieetillä vähemmän. elopainon Kokonaismäärästä rasvattomanpainon osuus joka menetetään on n. 20-30%. Jos olisi kemikaaleja kehossa tilanne on eri. Kuitenkin tämä ajateltuna ihmiselle kenellä niitä ei ole. Vastaavasti jos pudotetaan painoa ankarammin esim +1kg vkossa vaikkakin lyhyemmällä dieetillä esim: 1kk - 2kk ja ollaan reippaasti miinuksilla, myös rasvatontamassaa = lihasmassaa palaa enemmän. Tällöin noin 50-60% menetetystä painosta on rasvatonta.

Rasvamassaa voidaan käytännössä muutenkin pudottaa vkossa maksimissaan vain 0,7 - 0,8kg. Tuosta ylimenevä osuus on jo jotain muuta. Näissä jutuissa, kun tulee fysiologiset tekijät mukaan kuvioon.

miks tolla lihat lähtee? siis jos prodea kumminkin saa tarpeeks vai juontaako toi lihojen menetys juurensa siitä et on liian kovat miinukset noin ylipäätään?

Jos heitetään vaikka 4500 kalorista miinukselle 2000kcal niin kyllähän tuossa tulee huima tiputus ja lihasta palaa enemmän pakostikkin vaikka proteeinia saataisiin 400g vuorokaudessa säästämään lihaskatoa. Tuo proteiini, kun vielä edistää n. 10% lämmöntuotantoa elimistössä mikä lisää entisestään aineenvaihduntaa ja edistää painonputoamista. Tuollaisilla miinuksilla painoa kyllä lähtee nopeasti ja jopa 2kg vkossa. Urheilijalle tärkeintä olisi säästää lihasmassaa ei hävittää sitä. Tavantallaajalle joka ei niinkään välitä välttämättä lihaksistaan vaikka pitäisikin nopea painonpudotus tietysti varmasti sopii hyvin kuvioon.

Eipä siinä, Jutta ja Bull osaavat kyllä hommansa ja kuka haluaa laihtua nopeasti nämä ruokavaliot ohjeineen sopivat kyllä hyvin. Muutama tuttu rouva jotka hieman painavempia ovat kokeileet ja painoa on lähtenyt tehokkaasti -10kg molemmilla. Ovat olleet tyytyväisiä tietysti.

itellä lähti 9kg 4 viikossa painoa pois, parempaankin ois pystyny mutta jo dieetin alkuvaiheessa loukkasin selkäni kulmasoudussa enkä voinut treenata 3 viikkoon. mättöpäivä ollut kerran viikossa.

nyt on vähän alkanut tuntuun että ehkä tuo kalorivaje on liian suuri minulle, painan nyt 132kg ja pituutta 188cm kokonaisrasvaprosentti jotain 31% joka ei ole vajennut yhtään mikäli omronin kehonkoostumusmittariin on luottamista..:D lihasprosentti vain pienenee, ajattelin nostaa kalorimäärää noin 500 maidolla ja kananmunilla. voimataso nousee kyllä mutta lihakset kutistuu. ennen dieettiä söin "normaalisti" 2x päivässä ja reenasin niin kuukaudessa sain olkavarteen 3cm lisää paksuutta ja sarjapainot nousi keskimäärin 20kg. elämäni ensimmäinen dieetti ja koskaan en ole salaattia syöny koska se maistuu paskalta ja hyötysuhde huono..:D nyt joutuu sitäkin väkisin suuhun tunkemaan, ikää kohta mulla 32v

Mä en tiedä mistä toi ruokavalio on otettu. Vähän vaikuttais, että se on jonkun painoluokan miehen / naisen yksi päivitys. Näissä Fitfarmin ohjelmissa ruokavaliota ja treeniohjelmaa päivitetään viikon - kahden viikon välein.

En tiedä onko tää nyt oikea ketju, mutta kysytään täällä. Oon tosiaan vetänyt Jutta-diettiä noin 10 viikkoa ja nyt tuntuu, että palautusjuoma olisi ehkä päivityksen tarpeessa. Dietmix on toiminut ihan ok tähän asti, mutta nyt kun on tullut treenattua vähän kovempaa uudella ohjelmalla niin tuntuu, että olisi kiva ottaa vähän tuhdimpaa palkkaria. Onko hera+malto se suosituin ja hinta-laatu-suhteelta paras vai toimisiko joku muu paremmin? Vai toimiiko Dietmix ihan hyvin ja pitäis säätää muuta syömistä?

120kg x 0,17% = 20,4kg = kehossa olisi tuosta 120kg:sta 20,4kg rasvaa.
Rasvatonpaino olisi siis = 120 - 20,4kg = 99,6kg
Tuosta saadaan kaavioon LAV = lepoaineenvaihdunta 500 + 22 x 99,6 = 2691 kcal

Sitten arvioidaan, että tämä 120kg könsikäs tekee fyysisesti raskasta työtä + harrastaa kohtuullisesti hyötyliikuntaa eli kertoimeksi tulee x 2,0
Tuo LAV = 2691kcal x PAL 2,0 = arvio kokonaiskulutuksesta 5382 kcal/ vrk

Että tuollainen 2000kcal 120kg: järkäleelle olisi täysin riittämätön! 4500kcal olisi sopiva poltella jo rasvaa jos normaalisti söisi energiatarpeensa mukaan n. 5000kcal.

Kyllä noilla oletuksilla kertoimen tulee olla korkeintaan 1,7 riippuen täysin fyysisen työn raskaudesta. 2,0-kerrointa ei edes käytetä, vaikka olisi fyysinen työ ja treenaisi kahdesti päivässä. lähde: http://www.shapefit.com/basal-metabolic-rate.html

Mun laskennallinen kulutus Tanitan mukaan on 2277 kcal. Huono genettiinen perimä ja huono syöminen viimeisen 10v aikana voisi laskea sitä noin 10% eli kulutus olisikin noin 2000 kcal. Salitreeni ja aerobinen huomioituna kerroin voisi olla 1,55 eli yhteensä 3100 kcal. Jos nyt haluaisin laihtua 1kg viikossa niin päivittäinen kulutus pitäisi olla 2100 kcal. Viikottainen mättöpäivä (3300 kcal syömingit) laskisi muiden päivien kalorimäärän niin että se olisi 1900 kcal. Menikö toi nyt oikein? Voiko huono syöminen vaikuttaa noin paljon aineenvaihduntaan? Entä paraneeko aineenvaihdunta, jos syö enemmän ja oikein?

edit: typoja

Noni nyt on bullin dieetti kärsitty. Aloitus paino oli 79.4 mättöpäivän jälkeen. Aamupaino tänään 75.7kg. Vatsa kutistui 91cm -> 87,5cm. Ensimmäiset 4vk meni ilman ylimäärästä roskaa, mutta viime sunnuntaina sorruin sitten syömää parit suklaalakut ja karkki höttöö. Ilman roskaruokaa meni koko 5vk. "onneksi" oli vuokratyötä vähän tässä kuussa. Välillä tuntu kun raksa hommista pääsi kotio ettei ollu yhtää energiaa mennä urheileen sen jälkeen. Ekat pari viikkoo tuli melki nuoltua lautaset ja rahkat purkeista :D . Puuroon kyllä ehti taas kyllästyy tässä dieetillä. Ei mee kyllä taas vähän aikaan alas se. Raejuuston vaihdoin 1-2% rasvaiseen. Rasvaton ei vaan uppoa mulle. Maistuu ihan puulta tai kumilta. Salaatin joukossa menee rasvaton helposti, mutta aamulla se 150g kasa..ei stna. Vettä jaksoin litkii 2vk ahkerasti, sen jälkeen se jäi vähän vähemmälle. Muuten noudatin diettii ohjeitten mukaan. Lounas oli yleensä jauhelia + salad + raejuustot ja öljyt ja päivällinen broileri + riisi + salad. Proteiini patukoita söin töissä välipalana ja kotona, jos olin niin rahka + marjat.
Tulee varmaa vedettyy tää dieetti uudestaaki syksyllä tai ens keväällä.

SD Dietti

Nyt ois omalta kohdalta kuuden viikon SD dieetti takana ja voin omasta puolestani suositella.

Ruokavalio on perus VHH settiä ympättynä uskomattomalla määrällä proteiinia. Saa tosissaan lapioida rahkaa ja raejuustoa naamaansa. Opinpahan ainakin syömään rahkaa, maistui muuten uskomattoman pahalta alkuunsa. Ruokaohjelmaa noudatin aika orjallisesti, lisäksi korkkikin pysyi kiinni, toki Juhannus mässäilyä + koomaa lukuunottamatta. Mitään diettiin kuuluvia lisäravinteita en palkkaria lukuun ottamatta käyttäny, aamu lenkkeilyt ja muut aerobiset skippasin pääsääntöisesti kaikki. Sali treeninä Arnoldin G6:sta kolmesti viikkoon, yhdellä vapaa viikolla höystettynä.

Pudotusta 4,5kg, aloituspainona 96,1kg -> 91,6kg. Pituus 188cm. Lisäksi vyötäröltä lähti 4cm.

Mites porukalla on tuntunut lihat ja sarjapainot pysyvän tällä ohjelmalla? Niin ja tuloksia ois kiva kuulla lisää.. Itsellä 3,5 vk takana ja vyötäröstä pois 4cm ja painoo 5kg. Treenattukin on reippaasti.

Tuli veettyä superdieeti alkuvuodesta ja paino tippu sen 7kg ja vyötäröltä hävis 6cm...sen jälkeen otin tän in shape ohjelman jonka jälkeen kävin kehonkoostumus mittauksessa ja sen perään uus in shape..kalorit apaut 3000 reenipäivinä..12 viikko sitä ja uus mittaus..rasvat oli tippunu 0,7%(11.5-->10.8) ja keskivartalosta 500g lihaa veks! muuten samoissa pysy arvot! Taidan tota in shapen ruokaohjelmaa pitää ylläpitoon lisäämällä hiukan hiilareita.

Nyt ois kuutisen viikkoa takana tätä dieettiä. Ekat 4vk meni tosi hyvin. Paino tippui ja vyötärö kapeni (7kg ja 8cm). Mut nyt on jo kaks viikkoo junnannut paikallaan vaikka oon lisännyt aerobisten pituutta ja muuten syönyt orjallisesti. Miten tästä kannattas jatkaa, kaloreita ei kyllä hirveesti uskaltas mennä karsimaan? Vielä ois noin 5cm tarkotus saada vyötäröö pienemmäks. Mässypäivän oon pitänyt n.10 päivän välein.

Kato peiliä, älä puntaria :) jos muukin junnaa kuin paino, lisää hiilaria niin aineenvaihdunta pääsee taas käyntiin (dieetin ohjeissa). Aerobisen kestoa en lisäis lihojen kustannuksella.

Suositut

Back
Ylös Bottom