Jutan ja Bullin dieetti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja marjusca
  • Aloitettu Aloitettu
Huomenta! Sairastaminen jatkuu enkä ole edes täysin noudattanut dieettiä kun olo on niin kurja ettei noita dieettiruokia ole vaan tehnyt mieli (tässä se mielen heikkous nyt sitten nähdään). Jotenkin on motivaatio mennyt syömisenkin osalta kun ei pysty liikuntaakaan harrastamaan. Eilis iltaan asti jaksoin kuitenkin noudattaa orjallisesti :( Eilen söin siis iltaruoan sijaan puuroannoksen eli saman kuin aamupalalla ja iltapalan sijaa vedin kaksi ruispalaa ja kyllä, päällä oli oivariinia ja juustoa. Tuli kyllä niin hyvä olo, oli ihanaa kun maha oli täynnä ja hyvä olla. Mutta tänään palaan ruotuun...ehkä... :D

Nyt järki käteen, dieettisi saati uusi elämäntapasi ei kaadu muutaman päivän tai edes muutaman viikon sairasteluun, eikä varsinkaan puuroon ja ruisleipiin. Ei saa olla liian ankara itselleen, rakasta kehoasi ja ole sille kiltti :) Paranet paljon nopeammin kun syöt kunnolla ja otat rehdisti rauhassa vähän aikaa.
Edit: kirjoitin tämän yhtä lailla itselleni, muita on helppo neuvoa mutta järkevästi toimiminen on vaikeaa...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin paljonkos kaloreita tolla dieetillä tulee? Näen punaista aina, kun listalla on "kananmunanvalkuainen" :face: Ja sit ihan oikeesti sitä rasvaa tulee niin vähän, että olo on koko ajan kuin perseeseen ammutulla karhulla. Mukavamminkin laihtuu, kiinteytyy ja kasvattaa lihaksia. Näköjään yks mun pakkismissio on mustamaalata Jutan ja Bullin dieettiä. Koska se vain on niin syvältä.....:hyper: Onko kivaa olla laiha/timi, jos mieliala on koko ajan ihan down? Ja se juurikin johtuu hormonioiminnan prakaamisesta vähärasvaisuuden ja liian suuren kalorivajeen takia. Ugh.

Niin paljonkos kaloreita tolla dieetillä tulee? Näen punaista aina, kun listalla on "kananmunanvalkuainen" :face: Ja sit ihan oikeesti sitä rasvaa tulee niin vähän, että olo on koko ajan kuin perseeseen ammutulla karhulla. Mukavamminkin laihtuu, kiinteytyy ja kasvattaa lihaksia. Näköjään yks mun pakkismissio on mustamaalata Jutan ja Bullin dieettiä. Koska se vain on niin syvältä.....:hyper: Onko kivaa olla laiha/timi, jos mieliala on koko ajan ihan down? Ja se juurikin johtuu hormonioiminnan prakaamisesta vähärasvaisuuden ja liian suuren kalorivajeen takia. Ugh.

Ja eikös esim. kananmuman keltuaisessa ole kuitenkin niitä aivo- ja hormonitoiminnan kannalta tärkeitä kolesteroleja. Se vain tuntuu olevan joku hirveä kirosana se kolesteroli, vaikkakin tuolla kolesterolin määrällä ruoassa ei taida olla siihen siihen seerumista mitattuun kolesteroliin. Itse vedän rasvaa, ainakin jonkun mielestä, aika paljon ruokavaliosta ja terveystarkastuksessa työterveyshoitaja kauhisteli tyydyttyneiden rasvan määriä mitä syön. Silti verikokeissa kolesteroliarvot oli kuulemma erinomaiset.

Esperance, joo tiedän itsekin että oma tekstini kuulostaa ihan idiootin kirjoittamalta ja maalaisjärkeä todellakin tulisi käyttää. Ajattelinkin syödä nyt tän sairauden ajan ihan niin kuin hyvältä tuntuu, tsempataan sitten myöhemmin.

Minä muuten syön kananmunat keltuaisineen ja käytän kahvissa tavallista maitoa, ajattelin että en niistä tule kuitenkaan ikinä normaalielämässänikään luopumaan joten pysykööt ruokavaliossa dieetinkin ajakin. Liikutaan sitten vaikka sen verran enemmän. Tuo on totta mitä Mopsi80 sanoit, mitä iloa on olla esim 1-2 kg laihempi jos koko ajan vituttaa ja elämä on perseestä sen takia? Kyllähän se henkinen ja ruumiillinen hyvinvointi tulisi olla tasapainossa ja ennen kaikkea, ajatella myös lähimmäisiään, mullakin on lapsia ja mies enkä heidänkään takia halua olla pahalla tuulella koko ajan.

Niin, olen muuten miettinyt joskus sitä miksi "bodarit" ovat usein pahantuulisia ja äkäisiä. No onpahan sekin arvoitus nyt selvinnyt tämän dieetin myötä ;)

Ja eikös esim. kananmuman keltuaisessa ole kuitenkin niitä aivo- ja hormonitoiminnan kannalta tärkeitä kolesteroleja. Se vain tuntuu olevan joku hirveä kirosana se kolesteroli, vaikkakin tuolla kolesterolin määrällä ruoassa ei taida olla siihen siihen seerumista mitattuun kolesteroliin. Itse vedän rasvaa, ainakin jonkun mielestä, aika paljon ruokavaliosta ja terveystarkastuksessa työterveyshoitaja kauhisteli tyydyttyneiden rasvan määriä mitä syön. Silti verikokeissa kolesteroliarvot oli kuulemma erinomaiset.

Kolesteroli on ennen muuta hyvä lääkebisnes. Mulla oli viime keväänä seuraavat arvot: kok. 5,6, HDL 2, 04 ja LDL 3,5 sekä trigly 0,5. Eli nykyisiin tiukennettuihin suosituksiin nähden hieman koholla. Mitään noottia ei työterveysterkalta tullut, vaikka kerroin karppausmeiningeistäni. Olishan se ollut herja, jos ylipainoinen ihminen olisi alkanut mua ravintoasioissa neuvomaan! Selvästi se kyllä ihmetteli, kun sanoin etten syö ollenkaan viljaa, etenkään LEIPÄÄ :hyper: Silloin kun en siis vielä syönyt edes gluteenittomia viljoja. Söin tuolloin vieläkin enemmän kovaa(kin) rasvaa kuin nyt ja olin vasta aloittanut saliharjoittelun, joten nykyään arvot saattavat olla alentuneet yleisesti hyväksyttävälle tasolle.

Tuo on totta mitä Mopsi80 sanoit, mitä iloa on olla esim 1-2 kg laihempi jos koko ajan vituttaa ja elämä on perseestä sen takia? Kyllähän se henkinen ja ruumiillinen hyvinvointi tulisi olla tasapainossa ja ennen kaikkea, ajatella myös lähimmäisiään, mullakin on lapsia ja mies enkä heidänkään takia halua olla pahalla tuulella koko ajan.

Niin, olen muuten miettinyt joskus sitä miksi "bodarit" ovat usein pahantuulisia ja äkäisiä. No onpahan sekin arvoitus nyt selvinnyt tämän dieetin myötä ;)

Miljoonien erilaisten kuurien, yritysten ja erehdysten jälkeen painonhallintaan (ja nyt myös rasvaprosentin laskuun) tähtäävä dieettini eli ruokavalioni on muotoutunut kaikin puolin ENSISIJAISESTI sen mukaan, miten maksimoida henkinen ja ruumiillinen hyvinvointi. Mulle tasapainon edellytys on etten liho, mutta sen saavuttaminen on oltava mahdollista siten, ettei tartte 1) ikinä nähdä nälkää 2) kieltäytyä hyvänmakuisesta ruuasta (en ikinä pistä suuhuni mitään, mikä ei mielestäni ole hyvänmakuista). Mutta mitä ja milloin sattuu en todellakaan syö: ravinnon laatu ja sisältö tulee olla kohdallaan ja seuraan makroja harkiten mututuntumalla ihan joka ikisen aterian tasolla.

Mopsi ois kiva kuulla esimerkiksi yhden päivän ruokavaliosi. Jos viitsit niin laita ihmeessä! Itseänikin kiinnostaa enemmän pitkän linjan ratkaisu kuin kuukauden kidutus. Ja jos viitsit niin sitten vaikka tarkennat että mitä eroa on treeni- ja lepopäivän ruokavaliolla...

Mopsi ois kiva kuulla esimerkiksi yhden päivän ruokavaliosi. Jos viitsit niin laita ihmeessä! Itseänikin kiinnostaa enemmän pitkän linjan ratkaisu kuin kuukauden kidutus. Ja jos viitsit niin sitten vaikka tarkennat että mitä eroa on treeni- ja lepopäivän ruokavaliolla...

Periaatteet: 5 harkittua ateriaa, enkä ota lisää. Plus se paikkari salitreenin jälkeen (3 krt/vk). Kaloreita saa normisti tulla 2000-2500, proteiinia, hiilihydraatteja ja rasvaa mahdollisimman tasaisesti (en enää laske kuin satunnaisesti ja suurin piirtein). Kun olen sairastelun takia joutunut treenitauolle, olen pyrkinyt syömään vähemmän (1500-1800 kcal), koska liikunta minimissä. Mahdollisimman puhdasta ruokaa, ei keinotekoisia makeutusaineita, natriumglutamaattia ja mahd. vähän muitakin lisäaineita. En yleensä juo aterioilla, vaan niiden välissä (vettä, tummapaahtoista kahvia, vihreää teetä ja yrttijuomia). Kalaa pyrin syömään ainakin 3-4 päivänä viikossa ja se on yleensä lohta, joskus silakkaa ja joskus harvemmin savupallasta, joka on himohyvää mutta pirun kallista...

Esimerkkipäivä vois olla vaikka tällainen:

Klo 7: kahvia, sekaan 1 tl kylmäpuristettua kookosöljyä, 1 tl kaakaojauhetta (van houten tms.), mantelimaitoa ja 1 tl Green steviaa. 3 kpl kalkkunaleike-juustorullaa, juusto aina täysrasvainen. Mandariini.

Klo 11: Jotain lihaa/kalaa/kanaa 150-200g, lämpimiä kasviksia + salaattia, jossa ehkä jotain juustoa tai pähkinöitä, 2-3 ruokalusikallista (eli loraus) oliiviöljyä salaattiin.

Klo 15: Seesam-hunajapatukka + kourallinen manteleita tai Mule Bar -proteiinipatukka (ei sisällä gluteenia eikä makeutusaineita), kotimainen omena (kun saa). TAI smoothie, johon tulee esim. 1/2 banaani, jäisiä mustikoita tai puolukoita, maustamatonta heraa n. 1 dl, nokkosrouhetta, pellavarouhetta, macaa, mantelimaitoa ja vettä.

Klo 18: Kuten lounas, usein lämpimien kasvisten tilalla jasmiini- tai basmatiriisiä tai gluteenitonta pastaa semmonen 2 dl.. TAI itse tehty kasvissosekeitto isiihen voi laittaa vaikka mitä, selleri ja fenkoli + kaalit = suosikit)+ 2 kananmunaa + gluteenitonta näkkäriä päällä oikeaa voita juustöhöylällä höylättynä ja juustoa. TAI 3:n munan munakas + 2 täyslihanakkia (vataja) ja salaattia (+ oliiveja, aurinkokuivattuja tomaatteja, kurkkua jne...)

Klo 21: Rasvaton maitorahka + 1 dl sokeroimatonta puolukkasurvosta, green steviaa ja päälle gluteenitonta mysliä tai manteleita/pähkinöitä. TAI kuivattuja hedelmiä + pähkinöitä + gluteenittomia maissihiutaleita 2-3 dl naposteltuna hyvän leffan äärellä :)

Kiitos! Ainakin ruokavaliosi on paljon herkullisempi kuin Juttabulli dieetti :D Onhan tuossa noita kaloreitakin enemmän. Saako kysyä minkä verran treenaat ja missä mitoissa itse olet nykyään? Mullahan siis treeni pääosin aerobista, eli juoksua tai hiihtoa noin 5xviikko, salilla käyn vain kerran viikossa.

N. tunti salilla kolmesti viikossa + hyötyliikunnat. Paino mulla on aina ollut n. 53-55 kg (163cm), rasvaprosenttini kai n 19... Tavoite olis max 16.

Eihän tota Superdieettiä saa jakaa täällä yleisesti! On ihmisiä, jotka on oikeesti maksaneet noista ohjeista ja Fitfarmilla on noihin oikeudet, joten oishan se rikollista ja aika ilkeää maksaneille jos jokainen joka haluaa saisi kopioida ohjeet itselleen.

^:hyper:

Mutta mun dieettiä saa jakaa ;) - onhan se huomattavasti terveellisempi, herkullisempi ja kaikin puolin parempi kuin otsikossa mainittu :dance:

Eihän tota Superdieettiä saa jakaa täällä yleisesti! On ihmisiä, jotka on oikeesti maksaneet noista ohjeista ja Fitfarmilla on noihin oikeudet, joten oishan se rikollista ja aika ilkeää maksaneille jos jokainen joka haluaa saisi kopioida ohjeet itselleen.

Jos bisnes perustuu ruokalistojen suojaamiseen on menty vikaan. Ei tossa menettäjinä todennäköisesti ole kuin fitfarm kun noita listattuna on todella monella saitilla. Mitä jo maksanut asiakas menettää jos joku kokeilee ilmaiseksi? Rahallehan se vastine tulee tai pitäisi tulla niistä palveluista joita saat, ei siitä ruoka tai treeniohjeesta.

Jos bisnes perustuu ruokalistojen suojaamiseen on menty vikaan. Ei tossa menettäjinä todennäköisesti ole kuin fitfarm kun noita listattuna on todella monella saitilla. Mitä jo maksanut asiakas menettää jos joku kokeilee ilmaiseksi? Rahallehan se vastine tulee tai pitäisi tulla niistä palveluista joita saat, ei siitä ruoka tai treeniohjeesta.

Onko nimenomaan nämä ohjeet nähty monella nettisivulla? GFG-dieettiin olen itse törmännyt, mutta en tähän.

Ja mulle on henkilökohtaisesti aivan sama, kuka ja kuinka moni tässä menettää ja mitä, mutta mun mielestä on aika tylyä levittää eteenpäin ohjetta, josta on kuitenkin aika moni maksanut sen 49€. Mutta mitäpä täällä netissä asialle voin, kaikki mitä tänne laitetaan kerran niin myös tänne jää.

- - - Updated - - -

Mikä naurattaa?

Onko nimenomaan nämä ohjeet nähty monella nettisivulla? GFG-dieettiin olen itse törmännyt, mutta en tähän.

Ja mulle on henkilökohtaisesti aivan sama, kuka ja kuinka moni tässä menettää ja mitä, mutta mun mielestä on aika tylyä levittää eteenpäin ohjetta, josta on kuitenkin aika moni maksanut sen 49€. Mutta mitäpä täällä netissä asialle voin, kaikki mitä tänne laitetaan kerran niin myös tänne jää.

No nopeasti löysin ainakin kahdesta blogista googlettamalla. Jos joku maksaa 49e ohjeista ja haluaa itse ne jakaa muille on silloin menettäjänä nimenomaan se joka ne maksoi, ei ne muut maksaneet ihmiset. Etkö koe että olet saanut rahoillesi vastinetta jos noin kärkkäästi sinua harmittaa se että joku nyt listasi mitä päivän aikana syö?

Jos joku mun asiakkaistani levittää mun antamia ohjeistuksia niin ei se mua sinäänsä kiinnosta, kun ei se homma perustu niihin ohjeisiin vaan siihen muuhun sisältöön ja palveluun.

Naurattaa monikin asia aiheeseen liittyen. Kuten se, että miten moni oikeasti maksaa tuosta dieetistä ja vielä enemmän se, että maksaa, KUN sen voi saada ilmaiseksi netin ihmeellisestä maailmasta! Jos ja kun moni haluaa itseään kiduttaa tympeällä ruokavaliolla.

Gobbelle :thumbs:

Siis olen minäkin tuon "uuden" ruokavalion netistä löytänyt jo ennen kuin tämä viimeisin superdieetti on alkanut. Joten ei tässä mitään rikosta kukaan ole tehnyt, sen kyllä löytää jos haluaa. Tosin eihän tuo edes ole uusi vaan se sama mikä viimekin vuonna oli esim tuon yhden blogin mukaan ollut. En itse alkanut tuota uudempaa ruokavaliota noudattaa tuon kananmunanvalkuaispelleilyn takia, vaan valitsin tämän vanhan version.

Sairastaminen jatkuu, mutta laitan silti tuloksia koska kaksi viikkoa tuli siis eilen täyteen. Lähtöpaino 59,6 kg ja tilanne eilen 57,3 kg.

Etkö koe että olet saanut rahoillesi vastinetta jos noin kärkkäästi sinua harmittaa se että joku nyt listasi mitä päivän aikana syö?

Enhän mä sano, että mua harmittaa ohjeiden jakelu siksi että koen, etten saisi rahoilleni vastinetta. Harmittaa vaan isosti se tosiasia, että ihmiset on niin tampioita että jakelevat tuota ohjetta ympäriinsä. Mun moraali ei ainakaan antaisi periksi laittaa ohjeita julkiseen jakoon.

Ja totta, eihän ne ohjeet pelkästään onnea tuo, onhan kyseessä elämäntapojen (joidenkin kohdalla jopa radikaali) muutos ja on selvää, ettei pelkän ruokavalion kopioimisella ja noudattamisella vielä opita mitään loppuelämää varten.

- - - Updated - - -

Naurattaa monikin asia aiheeseen liittyen. Kuten se, että miten moni oikeasti maksaa tuosta dieetistä ja vielä enemmän se, että maksaa, KUN sen voi saada ilmaiseksi netin ihmeellisestä maailmasta! Jos ja kun moni haluaa itseään kiduttaa tympeällä ruokavaliolla.

Monelle ehkä tärkein asia, jonka vuoksi he dieetistä maksavat on se tuki, mitä he saavat Fitfarmin foorumilta kanssadieettaajiltaan. Paljon helpompaahan se on laihduttaa kun on joku toinen rinnalla, joka ymmärtää ja kannustaa, sillä se IRL tapahtuva kannustus esimerkiksi perheeltä, mieheltä/vaimolta/kaverilta/younameit ei ole mikään kiveen kirjoitettu tosiasia.

Mun mielestäni tuo ei ole sitä paitsi lainkaan tympeä ruokavalio. Onneksi maailmaan näitä mielipiteitä mahtuu!

Juurikin varmasti tuon vertaistuen takia tuo maksu maksetaan (ja sen takia itekin tekisi mieli maksaa ja osallistua) mutta toistaiseksi jatkan ihan vaan sisko vertaistukena :)

Kertoilkaahan miten dieetti etenee. Minä olen nyt sen verran jo parantunut että eilen pääsin luistelemaan puoleksi tunniksi ja illalla sitten vielä 45 min kävelylenkillä. Tänään uusi kävelylenkki ja haaveena olisi että huomenna jo latuselle. Saa nähdä :D

Itseasiassa, olen siis tehnyt nyt sen päätöksen että syön hiilaria molemmilla pääruoka-annoksilla, eli 2xpäivässä hiilaria, jaksan sillä tavalla treenit paljon paremmin ja tehokkaammin ja on muutenkin parempi olo.

Täällä kun on muutaki kyselty niin kysytään myös, että onko kukaan laskenut paljonko tuo miesten dieetti maksaa esim. viikossa? Siis ruokien osto. :D Toki nykyäänhän tuo raha menee itellä varmaan kaljaan ja tupakkaan mikä tuohon viikossa menis. Tuli vaan mieleen tuo ku hirveesti ei kaupassa tuu kateltua ku mietojen alkoholijuomien ja herkkujen hintoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom