Jutan ja Bullin dieetti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja marjusca
  • Aloitettu Aloitettu
Jo kuukaudessa saa hormonitoimintansa sekaisin, jos huonosti käy. Oireena pinnan kireys, alakulo ja henkisen suorituskyvyn lasku. Sitä se vähärasvaisuus teettää. Been there. (ja oli ne menkatkin kadoksissa, vaikken edes treenannut enkä ollut alipainoinen)...

Mitä ehdottaisit tähän ratkaisuksi jos haluaa muuten diettiä noudattaa? Lisätäänkö esim rypsiöljyä tai muuta rasvaa ja missä muodossa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ehdotan tosiaan rasvan lisäystä : kylmäpuristettua oliiviöljyä salaattiin, kylmäpuristettua kookosöjyä kanojen paistoon, viljan tilalle mantelit ja pähkinät sekä avokadoa mukaan valioon. Kalorit vähintään 1500/pv. Lohi on tietysti tosi jees.

Joo aikanaan, kun tällä vedettiin niin itsellä rasvan vähyys näkyi ongelmina ihon kanssa ja kierto piteni aikalailla. Joten itse ainakin suosittelen rasvan lisäämistä jos tietää, että on taipuvuutta hormonitoiminnan häiriöille.

Kiitos! Olin jo itse tässä miettinyt jos alkasin syömään tonnikalat öljyversiona (valutettuna tosin), siitä sitä rasvaa tulisi myös. Mulla myös iho kuivanut tämän myötä paljon ja pinnaa kyllä kieltämättä kiristää joten jotain "rasvattomuusoireita" on kyllä havaittavissa. Miksi muuten mieluummin oliivi- kuin rypsiöljy?

Kiitos! Olin jo itse tässä miettinyt jos alkasin syömään tonnikalat öljyversiona (valutettuna tosin), siitä sitä rasvaa tulisi myös. Mulla myös iho kuivanut tämän myötä paljon ja pinnaa kyllä kieltämättä kiristää joten jotain "rasvattomuusoireita" on kyllä havaittavissa. Miksi muuten mieluummin oliivi- kuin rypsiöljy?

tosta rypsäri vs oliivi öljyhommasta on paljon kädenvääntöä, ja sille on oma ketjunsa. Itse diggailen erilaisista öljyistä, kylmäpuristettu rypsäri, auringonkukka öljy ja extra neitsyt oliiviöljy. Kaikkea kohtuudella. Säilykkeet tosin jättänyt pois jo aikaa sitten bisfenoli-A vuoksi :)

Mitä ehdottaisit tähän ratkaisuksi jos haluaa muuten diettiä noudattaa? Lisätäänkö esim rypsiöljyä tai muuta rasvaa ja missä muodossa?

Lisää 10g öljyä lounaalle ja päivälliselle sekä 5g aamu ja iltapalalle. Ton jälkeen, kun lasketaan noiden omegoiden 4g niin pelkkää lisättyä rasvaa tulee jo 34g ja ton päälle lihoista tulevat 10-20g joten tolla voinee aika tuevallisesti sen kuukauden vetää. Noi rasvattomuuden oireet tulee myös vähistä hiilareista eli kiukkua, vetämättömyyttä jne.

Kannattaa kuitenkin aina seurailla fiiliksiä. Tossa on riittävästi rasvaa 55kiloiselle vaikka pidempäänkin vetoon.

- - - Updated - - -

Ylipainoisenkin on paljon terveellisempää karsia hiilareista eikä rasvasta. Vetää vaikka kunnon rasva+proteiiniketoosi ennemmin kuin rasvaton kitukuuri. Elimistö ei tarvitse hiilareita (niitä se kykenee muodostamaan), mutta rasvaa tarvitsee. Rasvakammo on NIIN ysäriä :hyper:

Rasvaakaan ei oikeastan tarvita kuin omegoita joita keho ei voi valmistaa, muut rasvat voi keho muokata hiilareistakin.

Vuosi sitte ku alotin oman kehonmuokkaukseni niin alku meni hurinalla ilman oireita mutta loppuunpäin ku kiristettiin treeniä ja tahtia niin kyllä tosiaan ropasta huomas että tankkauspäivät tuli tarpeeseen. Ite en lisäilly mitään millonkaan. Nyt menossa Bullin toisenlainen ruokavalio ja kyllä välillä kiukku yltyy niin että olis paree mennä komeroon hetkeksi :) Mutta hyvän asianpuolesta voi vähän venyä. Tosiaan itellä oli lähtöpaino 96 ja juhannuksena 77. Nyt on otettu massaa oikealla treenillä ja ruoalla paino nyt 86 mutta samat juhannuksen uuden farkut mahtuu hyvin :)

Lisää 10g öljyä lounaalle ja päivälliselle sekä 5g aamu ja iltapalalle. Ton jälkeen, kun lasketaan noiden omegoiden 4g niin pelkkää lisättyä rasvaa tulee jo 34g ja ton päälle lihoista tulevat 10-20g joten tolla voinee aika tuevallisesti sen kuukauden vetää. Noi rasvattomuuden oireet tulee myös vähistä hiilareista eli kiukkua, vetämättömyyttä jne.

Kannattaa kuitenkin aina seurailla fiiliksiä. Tossa on riittävästi rasvaa 55kiloiselle vaikka pidempäänkin vetoon.

Jes, kiitos! :)

- - - Updated - - -

Tällä tokalla viikolla on muuten tehnyt mieli niin paljon kaikkea mitä normaalisti syön; voileipiä juustolla, tonnikalalla, tomaatilla sekä karjalanpiirakoita :P Aah... Mutta en ole lipsunut, enkä aiokaan, kohta ollaan puolessa välissä ja kyllä tämä kestetään.

Tolla sd:llä kyllä syödään rasvoja ihan tarpeeksi. Porukka vaan syö tyyliin soijaROUHETTA, kun ohjeessa lukee soijalesitiinirae... Kun ei oo mitään käsitystä mistään, ei kysytä asiaa tuntevilta (vaan naapurin Martilta tai jostain suomi24-palstalta). Uskoisin, et Mentula kuitenkin ravinnosta jotain tietää. Ja se on dieetti, ei mikään lopun elämän ruokaohje :) rasvaa syödään 25g/pvä.

Apuja kaipaillaan.. Paino ei tipu. Olen nainen 164cm lähtöpaino 62,5kg, lihasta löytyy ihan ok. Tarkoitus olis saada 5 kiloa pois lähinnä kiristellä siis. Ylihuomenna puolet dietistä takana ja painoa lähtenyt vaivaiset 1kilo! Noudatan diettiä 98%. Aamurahkan oon vaihtanut Fastin puddinkiin (rasvattomaan maitoon) ihan vaihtelun vuoksi.. Muuten kaikki menee vaa'an kautta. Tuntuu, että kaikki muut laihtuu tällä dietillä, mut mä oon välillä jopa lihonut.. :/ Missähän voi olla vika. Salilla käyn 4-5 kertaa viikossa (+30 minsan aerobinen) lisäksi käyn sauvakävelemässä ja/tai hiihtämässä 1-2 kertaa viikolla (väh. 10km) Miinuksia on ihan varmasti, rasvoista oon huoolehtinut ja vettä juon. Tankkauspäivää en ole (vielä) pitänyt! Jos paino ei pian lähe tippumaan, niin suklaalevyn kutsu käy liian kovaksi pian! :D Urheillut oon tän verran viimeiset 8 vuotta, joten mistään yhtäkkisestä lihaksen kasvusta tässä ei ole kyse! ;) Ruokavalio on aina ollut terveellinen (pl. viikonloput) ainoona erona on, et nyt kaikki menee just niinkuin listassa sanotaan ja vaa'an kautta..

Apuja kaipaillaan.. Paino ei tipu. Olen nainen 164cm lähtöpaino 62,5kg, lihasta löytyy ihan ok. Tarkoitus olis saada 5 kiloa pois lähinnä kiristellä siis. Ylihuomenna puolet dietistä takana ja painoa lähtenyt vaivaiset 1kilo! Noudatan diettiä 98%. Aamurahkan oon vaihtanut Fastin puddinkiin (rasvattomaan maitoon) ihan vaihtelun vuoksi.. Muuten kaikki menee vaa'an kautta. Tuntuu, että kaikki muut laihtuu tällä dietillä, mut mä oon välillä jopa lihonut.. :/ Missähän voi olla vika. Salilla käyn 4-5 kertaa viikossa (+30 minsan aerobinen) lisäksi käyn sauvakävelemässä ja/tai hiihtämässä 1-2 kertaa viikolla (väh. 10km) Miinuksia on ihan varmasti, rasvoista oon huoolehtinut ja vettä juon. Tankkauspäivää en ole (vielä) pitänyt! Jos paino ei pian lähe tippumaan, niin suklaalevyn kutsu käy liian kovaksi pian! :D Urheillut oon tän verran viimeiset 8 vuotta, joten mistään yhtäkkisestä lihaksen kasvusta tässä ei ole kyse! ;) Ruokavalio on aina ollut terveellinen (pl. viikonloput) ainoona erona on, et nyt kaikki menee just niinkuin listassa sanotaan ja vaa'an kautta..

Mitä noudatat kun ei tuossa alkuperisessä rahkaa syödä aamulla? Eli mitä siis syöt siis? Liikunnan määrä on ainakin aika iso jos sen suhteuttaa alkuperäiseen GFG-diettiin. Kilo puolessatoista viikossa on ihan ok jos olet muutenkin syönyt terveellisesti. Vai noudatteletko nyt jotain muuta kenties? Syitähän voi olla moniakin. Kilpirauhashormonin ja kortisolin ongelmat tulee aika nopeasti hirveellä määrällä liikuntaa ja pienellä energiansaannilla.

Niin, selvyyden vuoksi, minä olen siis tuolla "vanhalla" dieetillä, eli tämä uusi on varmaankin erilainen (viitaten Super-Kerttuun). Siinä uudessa kai vedetään aamullakin rahkaa/valkuaisia ja sitä soiralesitiinihässäkkää vanhan dieetin kaurapuuron sijaan. Varmaakin Super-Kerttu sinun tilanne on se, että koska olet ennestäänkin urheillut paljon, niin sulta ei ole tässä alkuvaiheessa lähtenyt "nesteet liikkeelle" siten kuin tavan löllyköillä, joilta paino on tippunut alussa isoja lukemia juuri nesteiden poistumisen takia.

Itteeni ottaa tosi rankasti päähän kun sairastuin ja pariin päivään siis en ole lainkaan voinut treenata. Tänään ajattelin käydä kävelylenkillä jos nyt pakkanen vähän hellittää ettei keuhkoihin sattuisi. VITUTTAA!

Itteeni ottaa tosi rankasti päähän kun sairastuin ja pariin päivään siis en ole lainkaan voinut treenata. Tänään ajattelin käydä kävelylenkillä jos nyt pakkanen vähän hellittää ettei keuhkoihin sattuisi. VITUTTAA!

Ei tästä kannata ottaa mitään stressiä. Ajattele asiaa niin että elämäntapojen muutos on pitkä tie jota etenet vääjäämättömästi eteenpäin, vaikka joskus vauhti olisikin hitaampaa kuin toisinaan. Älä missään nimessä kuitenkaan lähde treenaileman kipeänä, yleensä siitä seuraa vaan suurempia ongelmia. Tsemppiä touhuun!

Mitä noudatat kun ei tuossa alkuperisessä rahkaa syödä aamulla? Eli mitä siis syöt siis? Liikunnan määrä on ainakin aika iso jos sen suhteuttaa alkuperäiseen GFG-diettiin. Kilo puolessatoista viikossa on ihan ok jos olet muutenkin syönyt terveellisesti. Vai noudatteletko nyt jotain muuta kenties? Syitähän voi olla moniakin. Kilpirauhashormonin ja kortisolin ongelmat tulee aika nopeasti hirveellä määrällä liikuntaa ja pienellä energiansaannilla.

Kyseessä siis 6 viikon superdietti. Naiset, tiputettavaa alle 10 kiloa.
1 viikko:
Aamiainen
200 g raejuusto, rasvaton / 250 g maitorahka /
250 g kananmunanvalkuainen
10 g soijalesitiinirae
150 g mehukeitto, sokeroimaton
100 g marja
10 g vehnälese
+ Fast Omega3 2kpl

Välipala
250 g maitorahka / 1 kpl Fast Lo-Carb -patukka
100 g marjoja
15 g cashewpähkinä / 8 g oliiviöljy / 8 g soijalesitiinirae

Ateria 1
40 g riisi / 40 g pasta / 170 g peruna
100 g kana / kalkkuna / kala / naudanliha (max 10% rasvaa)
50 g kananmunanvalkuainen / 30 g raejuusto, rasvaton
200 g ”vihreitä” vihanneksia vapaa valinnaisesti
10 g oliiviöljy

Ateria 2
40 g riisi / 40 g pasta / 170 g peruna

Välipala
200 g raejuusto, rasvaton / 250 g maitorahka / 250 g
kananmunanvalkuainen
100 g mehukeitto, sokeroimaton / 50 g marjoja
5 g vehnälese
+Fast Omega3 2kpl

3.viikko (meneillään siis nyt)
Aamiainen
10 g soijalesitiinirae
150 g mehukeitto, sokeroimaton
100 g marja
10 g vehnälese
+ Fast Omega3 2kpl

Välipala
250 g maitorahka / 1 kpl Fast Lo-Carb -patukka
100 g marjoja
15 g cashewpähkinä / 8 g oliiviöljy / 8 g soijalesitiinirae

Ateria 1
100 g kana / kalkkuna / kala
60 g kananmunanvalkuainen / 40 g raejuusto, rasvaton
10 g oliiviöljy

Ateria 2
30 g riisi / pasta / 125 g peruna

Välipala
100 g mehukeitto, sokeroimaton / 50 g marjoja
5 g vehnälese
+ Fast Omega3 2kpl

Tästä viel vähän tiukennetään ruokavaliota.. Lähinnä vaan kiristetään ruuvia noiden aterian lisukkeina olevissa raejuustomäärissä.. No ehkä mä odotan vaan liikoja ja liian nopeesti.. Senttejä oli kuitenkin muutama lähtenyt joka puolelta :):rock: Ja ens viikolla olis tankkauspäivä..katsotaan mitä se tuo tullessaan!

Ei tästä kannata ottaa mitään stressiä. Ajattele asiaa niin että elämäntapojen muutos on pitkä tie jota etenet vääjäämättömästi eteenpäin, vaikka joskus vauhti olisikin hitaampaa kuin toisinaan. Älä missään nimessä kuitenkaan lähde treenaileman kipeänä, yleensä siitä seuraa vaan suurempia ongelmia. Tsemppiä touhuun!

Olet oikeassa. Pitää vain malttaa mielensä :)

Kilpirauhashormonin ja kortisolin ongelmat tulee aika nopeasti hirveellä määrällä liikuntaa ja pienellä energiansaannilla.

Juuri näin. Me ollaan yksilöitä, toisten keho kestää enemmän rääkkiä ja luopuu herkemmin rasvoista, kun taas toisten keho menee helpommin poikkeus- ja puolustustilaan.

Super-Kerttu, liikut aika paljon, oletko laskenut paljonko sulla tulee viikkotasolla miinuksia?
Toisaalta eihän tuo 1kg / vajaa kolme viikkoa ole mitenkään huono, koska tosiaan sulla ei ole ollut nesteitä mitkä alussa tippuisivat. Jos jatkat samaa tahtia, tiputat kuudessa viikossa 2-2,5 kg puhdasta rasvaa ja olet taatusti timmimpi kuin aloittaessasi.

Juuri näin. Me ollaan yksilöitä, toisten keho kestää enemmän rääkkiä ja luopuu herkemmin rasvoista, kun taas toisten keho menee helpommin poikkeus- ja puolustustilaan.

Super-Kerttu, liikut aika paljon, oletko laskenut paljonko sulla tulee viikkotasolla miinuksia?
Toisaalta eihän tuo 1kg / vajaa kolme viikkoa ole mitenkään huono, koska tosiaan sulla ei ole ollut nesteitä mitkä alussa tippuisivat. Jos jatkat samaa tahtia, tiputat kuudessa viikossa 2-2,5 kg puhdasta rasvaa ja olet taatusti timmimpi kuin aloittaessasi.

Nopsaa naputtelin noi kalorilaskuriin, niin miinuksia tulee keskiarvolta 900-1200 kcal/pv (riippuu, mitä urheilua tulee harrastettua)..Joka kyllä kuulostaa aika hurjalta..hmm.. Täytynee ehkä lisätä safkaa..

Huomenta! Sairastaminen jatkuu enkä ole edes täysin noudattanut dieettiä kun olo on niin kurja ettei noita dieettiruokia ole vaan tehnyt mieli (tässä se mielen heikkous nyt sitten nähdään). Jotenkin on motivaatio mennyt syömisenkin osalta kun ei pysty liikuntaakaan harrastamaan. Eilis iltaan asti jaksoin kuitenkin noudattaa orjallisesti :( Eilen söin siis iltaruoan sijaan puuroannoksen eli saman kuin aamupalalla ja iltapalan sijaa vedin kaksi ruispalaa ja kyllä, päällä oli oivariinia ja juustoa. Tuli kyllä niin hyvä olo, oli ihanaa kun maha oli täynnä ja hyvä olla. Mutta tänään palaan ruotuun...ehkä... :D

imo sairaana on parempi olla pienillä plussilla, oli dieetillä tai ei. Kroppa kumminki taistelee jotain vastaan niin sille olis hyvä tarjota ravinteita tarpeeksi, sillä dieettihänki on itsessään jo rassaava tila keholle

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom