Jutan ja Bullin dieetti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja marjusca
  • Aloitettu Aloitettu
Kiitti vastauksesta Esperance.

OOn syönytkin tähän asti sen 2000-2200 kcal/vrk ja se siinä on, että toki ollaan saavutettu hieno tulos jo nyt (-17kg treenillä), mutta nyt puhun loppukiristä. 4 viikkoa on lyhyt aika saada mitään pois, mutta oon tosiaankin valmis tekemään töitä sen eteen. Mie oon tällänen voittajatyyppi :P

Treenaan siis PT:n alaisuudessa. Tässä vaiheessa kun mennään, niin liikunnallinen neuvo on ollu että 3xvko sali, 4-6x aerobinen ja joka päivä pitää olla -1000 kaloria plakkarissa (ts. -7000 viikossa= 1 läskikilo pois). Lepopäivä on, se oli tuo maastoratsastus viime viikolla. Ja oikeesti, mie treenaan noita määriä mitä tuohon laitoin, lisäks teen epäsäännöllistä 3-vuorotyötä ;)

Jumista kysyn siks, että se on ihan totta. Miulla on tän vuoden aikana ollu kuukauden jumi ja siinä kysyttiin naista. Se meni ohi, kun kalorit tiputettiin vähäks aikaa 1500:aan. Nyt vaan huolestuttaa se, että mitä elimistö sanoo tästä Go Fat Go dieetistä, onko siinä kuitenkin liian vähän kaloreita miulle loppupelissä?

.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ahaa, luin huolimattomasti ja ymmärsin väärin. Hyvä ettet ole koko aikaa vetänyt 1400 kalorilla. :)
On tuossa silti aivan mielettömästi liikuntaa tavikselle. Kuinka kauan olet treenannut tuolla tahdilla? Kuinka kauan paino on jumittanut?

Vaikea sanoa mitään varmasti toimivaa neuvoa, kun neljässä viikossa ei ole aikaa yritykselle ja erehdykselle. Itse kuitenkin yrittäisin rauhoittaa tilanteen pitämällä 2-3 lepopäivää putkeen, korkeintaan kevyttä ratsastamista, ja samalla hyviä hiilareita koneeseen (ei yli kulutuksen).

Joku toinen voi olla sitä mieltä, että treenaa vielä lujempaa ja syö vähemmän. Itse näen tässä riskinä, että kroppa jumahtaa ja sekoaa entistä pahemmin, ja neljä viikkoa on ensinnäkin täyttä tuskaa ja toiseksi jopa terveydelle vaarallista.

Pt:kin voi olla väärässä, ei heillä aina ole kovin syvällistä tuntemusta fysiologiasta, hormonitoiminnasta, aineenvaihdunnan reaktioista merkittävään liikunnalliseen rasitukseen... Jotainhan tuossa on vialla, kun paino ei putoa tällä kertaa edes kaloreiden tiputtamisella alle 1500:aan.

ps. onnittelut hienosta pudotuksesta ja elämäntapamuutoksesta!

esperance Kiitos paljon :) Oon itte jo tällähetkellä todella tyytyväinen tehtyyn työhön ja suuvutettuihin tuloksiin. Se vaan tälläiselle kilpailuviettiselle immeiselle on juttuna, että loppuun asti vedetään- ja voittaahan pitäis ;)

Juu en mie nyt niin hullu ole, että 1400 olisin vetänyt koko vuotta :D Niinku kerroin, ni nyt vasta viikon olen noin alhasilla kaloreilla ja tällä pilkuntarkalla dieetillä yleesäottaenkin ollut. Oon nyt lähestulkoon noilla liikuntamäärillä treenannu tammikuusta 2012, eli sen yhdeksän kuukautta. 2000-22000 oon syöny, oon karppaaja ollu viimeset kolme vuotta. Ratsastus on miun päälaji, kilpailen este- ja kenttäratsastuksessa aluetasolla, nyt siten tullut tää punttisali 3x vko ja suuri mieltymys on spinningiin. Kahvakuula on myös jees ja uutena miellyin crossfitiin. Paino jumitti kuukauden tuossa huhti-maaliskuussa.

katsotaan, mitä tästä tuloo vai tulooko mitään :) Finaalissa sitten nähdään, oliko hyötyä vai ei ;)

w9VL17

Jos kisan haluat voittaa ja paino pitää saada sen tietyn luvun alle, niin suosittelen painonvetoa kisanloppuun. Lue vaikka tämä: http://www.jussiriekki.fi/painonveto/ ja eiköhän sieltä PT:ltäkin jotain ohjeistusta saa painonvetoon. Pitkällä aikavälillä tuossa ei oo mitään järkeä, mutta jos tää on kerran joku kisa missä on palkinto, niin kaikki keinot kai on sallittuja.

Mä oon pudottanut tuo dietti ruokavalion perustana nyt 25kg (~4.5kk). Silti joukkoon on mahtunu herkuttelupäiviä 1-3x / viikko (ja sillon syön todellakin ihan paskaa -hampurilaista, kebua, pizzaa, kiinalaista.. tosin sillon käytän orlistat sandoria). Ekan kympin pudotuksen aikana noudatin tuota diettiä orjallisesti (eikä turhaan sanota ettei sitä saa soveltaa), ja paino vaan tippu ja tippu, saa aineenvaihdunnan aika kivasti liikkeelle. Liikunta tuli siinä mukana (aluks vaan kävelyä, nyttemmin juoksen, ja harrastan kamppailulajeja, ja oon koittanu alkaa värkätä vähän punttia ym kotona mutta pitäs saada tietää vähän enemmän mitä tekee ja en oo oikein ehtiny vielä opiskella), vaikka aluks tarkotuksena olikin että en pysty lupaamaan liikkumista. Nykyään oon tosin niiiin koukussa liikunnan jälkeiseen endorfiinitilaan :).
En enää tota ruokavalioo noudata orjallisesti vaan vähän soveltaen (jota en suosittele sillonkun sillä on alussa vaan ihan oikeesti punnata ne kaikki jutut gramman tarkkuudella eikä muutenkaan poiketa siitä), mutta perustana se toimii ja määrätkin ovat aika pitkälti samoja, ainakin pidän kiinni siitä että syön 5x päivässä (ennen söin muutaman kerran ja isoja annoksia, en enää vois kuvitellakaan!). Joskus voin korvata lounaan tai päivällisen just jollain roskaruoalla jos tekee mieli (poikkean siis ainoastaan sillonkun pakko saada jotain kunnon mättöä), mutta koitan ettei se olis kun sen max.2x/vko, mielummin kerran (tosin niin hullulta kun se kuulostaakin, niin välissä jos paino on alkanut jumittamaan, se on alkanut taas laskemaan sen jälkeen kun on shokeerannu kehoa ja vetäny ihan jotain muuta, tietty eka nousee noiden herkuttelujen jälkeen päiväks kahdeksi, mutta sitten taas alkaa tippuun huimempaa vauhtia. Liiallisilla miinuskaloreilla liian pitkään menee kroppa säästöliekille.. Tosin voishan nuo herkkupäivät fiksumminkin tehdä, mutta pääkoppa vaatii välillä oikeen rasvasta mättöö ;-) ). Nyt kun koitan kasvattaa lihastakin, niin oon välillä syöny vähän ylimäärästä (+ että lisään välillä vähän rasvoja omegojen lisäksi, koska tossa mennään niin pienillä rasvoilla ja se alkaa näkyyn pidemmän päälle naamassa) mutta pyrin meneen vähän miinuskaloreilla silti, koska aion pudottaa vielä 10kg mutta tahdin ei tarvi olla enää niin kiivas. Lisäksi oon ottanut hedelmät ruokavalioon etten vedä vaan pelkkiä marjoja, niin ei maistu niin puulta. Muutenkin on vähän pitäny käyttää mielikuvitusta ettei se oo aina sitä pakastevihanneksia ja lihaa, sillä se alkaa tuleen korvista ulos pikkuhiljaa.
Vaikeinta tossa ruokavaliossa oli oppia syömään aamulla ja varsinkin saada se puuro alas. Ei onnistunu, yökin 3kk enkä vaan tottunu. Nykyään vedän blenderiin hiutaleet, raejuuston ja marjat tai nykyään hedelmät. Rahka oli kans ihan kamalaa enkä käsittäny aluks kuka sitä mitenkään vapaaehtosesti syö, kunnes löysin makeutusaineen ja kyllä maistuu! Paljon kun makeutusaineen käyttöä arvostellaan, niin tietääkö joku mikä on oikeasti se määrä, että sen käyttö voi olla jotenkin haitallista? En käytä sitä muussa kun rahkan kanssa, enkä sillon ollenkaan kun teen hedelmiin.
Tän ruokavalion kautta mä ainakin sain ihan uuden elämän ja opin syömään oikein, ja tää on ainakin itsellä pysyvä elämäntapamuutos. Olo on hyvä ja energinen ja hyvä. Suosittelen!

joka päivä pitää olla -1000 kaloria plakkarissa (ts. -7000 viikossa= 1 läskikilo pois).

Tämä pisti silmään. Eli sinulla on ohjeena -1000 kcal päivässä... Minun logiikallani sinulle tulee monta tonnia vajetta, jos kulutat jo liikunnalla -1000 kcal päivässä ja lisäksi olet todella niukkakalorisella dieetillä. Tuohon tonniinhan riittäisi esim. noin tunnin tiukka treeni ja -500 kcal vaje ruualla.

P.S. Hieno kuva ja muutos!

Ja näyttää että veijo essollakin on ihan oikea suunta :)

Tämä pisti silmään. Eli sinulla on ohjeena -1000 kcal päivässä... Minun logiikallani sinulle tulee monta tonnia vajetta, jos kulutat jo liikunnalla -1000 kcal päivässä ja lisäksi olet todella niukkakalorisella dieetillä. Tuohon tonniinhan riittäisi esim. noin tunnin tiukka treeni ja -500 kcal vaje ruualla.

P.S. Hieno kuva ja muutos!

Ja näyttää että veijo essollakin on ihan oikea suunta :)

Vaje tietysti lasketaan kulutuksesta, ja liikunta sisältyy kulutukseen.

Vaje tietysti lasketaan kulutuksesta, ja liikunta sisältyy kulutukseen.

Joo, ajattelin vaan tuosta lauseesta "liikun päivittäin noin -1000 kalorilla (salilta ei lähdetä kotiin ennenkuin yhteensä se tonni on menny) ja noudatan pilkulleen Go Fat Go- dieettiä naisille", että vajetta kertyisi aika paljon reippaammin.

Joo, ajattelin vaan tuosta lauseesta "liikun päivittäin noin -1000 kalorilla (salilta ei lähdetä kotiin ennenkuin yhteensä se tonni on menny) ja noudatan pilkulleen Go Fat Go- dieettiä naisille", että vajetta kertyisi aika paljon reippaammin.

Kauhistelin samaa, mutta ehkäpä loppukirin aikana on sitten tarkoitus vetää hurjilla miinuksilla? :)

Moron! Tiedän että mut hakataan sanoilla ja vedetään kölin alta tämän kysymyksen johdosta, olen lukenut tätä topiccia mutta silmään ei osunut, paljonko jutan ja bullin ohjelmassa miehet alle 10kg ryhmässä on kaloreita? Oliskos jotain 2100kcal aika lähellä?

Älkääkä mielellään postakko kalorilaskuri.** :hyvä::)

Kiitos jo ennakkoon!

Alle 10kg miehet taitavat tissiä imeä.

Perkele... Loppuu syöminen ja treenaus tähän paikkaan! Jutta, sitten kun sua vastaan kävelee kasa nahkaa ja heikot luut, ja se kasa sanoo

Saanko tissin suuhun? (*köh* heikko yskäisy) Kiitos

Se olen minä! :rock:

Alle 10kg miehet taitavat tissiä imeä. Jos meinasit alle 100kg niin sitten en kyllä osaa vastata ;D

taitaa olla hiilarit nollissa poijjailla tai sit ei ole ollut hyppysissä noita superidietti lappusia.:)

Kun ne taitaa olla ryhmittäin -10kg pudotus tarpeessa oleville jne sitä rataa ylöspäin, riippuen millanen sixpack siinä vyötäröllä löllyää:)

Niin ja eihän vastausta laskematta välttämättä tieräkkään -10kg pudottaville jos vetää -30kg kookee ryhmää:dance:

Ite oon ollu nyt vuoden mukana Jutan ja Bullin touhuissa. Tässä kuvassa näette tehon suhteessa aikaan ku 99% tehty treenit ja puntaroitu ruoat. Juhannukselta tähän päivään oon ollu sitte ylläpidossa ja nyt vähän massaa ottanu oikeaoppisesti ja siis turvotusta on nyt jokapaikassa. Nyt on ainakin työkalut jolla kevätkondis onnistuu mun ropassa. Ite en kokenu mitenkään ongelmana mitään osa-aluetta. Treenipainot tietty pysy maltillisena/pieninä mutta mitä sitte. Kuhan tulee reenattua joka on itelle tärkeempää.

_bigthumb.jpg
[/url][/IMG]

Ite oon ollu nyt vuoden mukana Jutan ja Bullin touhuissa. Tässä kuvassa näette tehon suhteessa aikaan ku 99% tehty treenit ja puntaroitu ruoat. Juhannukselta tähän päivään oon ollu sitte ylläpidossa ja nyt vähän massaa ottanu oikeaoppisesti ja siis turvotusta on nyt jokapaikassa. Nyt on ainakin työkalut jolla kevätkondis onnistuu mun ropassa. Ite en kokenu mitenkään ongelmana mitään osa-aluetta. Treenipainot tietty pysy maltillisena/pieninä mutta mitä sitte. Kuhan tulee reenattua joka on itelle tärkeempää.

_bigthumb.jpg
[/url][/IMG]

Hienosti on kyllä kunto kohentunut ^^^Näyttää äijä paljon nuoremmaltakin nyt kun kuvia vertaa.

Ja pääkopassa menee ihan erikierroksilla nykyään :) Isoin miinus on ollu tällämatkalla se että vaatekerta pitäny uusia. Nyt vähän kerätään lihasmassaa ja katotaan uusi kiristely sitte tuonnenpana. Laitetaan sitte uusia kuvia ku on niiden aika. Ja samojenk konkareiden ohjastamana mennään.

Ajattelin kokeilla tätä Jutta&Bullin ohjetta SS-treenin ohessa. Tavoitteena siis pudotella reilusti painoa nykyisestä 120+ alaspäin. Pari kysymystä olis kuitenkin ruokavaliosta. Jos treeni on tarkoitettu vedettäväksi välipalan ja päivällisen välissä niin miten mun pitäis syödä kun treenaan yleensä klo 21 tienoilla? Sit vähän off topic, mutta kuitenkin. Kun tulee se tilanne, että pitää äkkiä saada reissun päällä jotain syötävää ja omaa evästä ei ole mukana niin mitä kaupasta kannattaa oikein ostaa? Tuskin ainakaan lihapiirakkaa...:face:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom