Jutan ja Bullin dieetti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja marjusca
  • Aloitettu Aloitettu
Tarkennuksena vielä, että palkkaria en ole nyt dieetin aikana ollut ollenkaan. Aiemmin meni optimum 100% whey. Tai siis meni sen pari viikkoa, jonka jälkeen se alkoi tulemaan suoraan ylös.

Hirveesti ei hotsita ostaa isoja pakkauksia kokeiluun, jos käy sama homma ja ei sovi. Mulla tulee tuo huono olo aika herkästi, jos joku ei käy vatsalle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei se palkkari ole niin justiinsa. Oletko kokeillut syödä jotain kiinteää jumpan päälle? Tärkein on saada jotain ravintoa kohtuullisen ajan kuluessa treenin jälkeen, eikä sillä oo käytännössä mitään merkitystä, tuleeko ravinto kiinteässä vai nestemäisessä muodossa. Kokeile vaikka syödä banaani tai kylmä voileipä.

^Mulla hiukan sama ongelma - tosin olen englannissa ja ei löydy maitorahkaa/mehukeittoa/raejuustoa. Kreikkalaisessa jogurtissa näyttää kuitenkin olevan aika hyvät ravintoarvot ja maistuu aika samalta kuin Valion maitorahka.

Milläköhän voisi korvata tuon mehukeiton(vaikka se ei taida olla kovin oleellinen, mutta jotain vastaavaa olisi kiva saada) - täältä löytyy vain hyvin kaloripitoisia smoothie-tyylisiä valmisteita, ei niinkään keittoja. Ja millä voisi korvata raejuuston?

Raejuustoa löytyy jokaisesta kulmakaupastakin. Rahkaa ainakin kaikista pääketjuista nimellä Fromage Frais (ei aina tarjolla pienemmissä Local- tai Express-kaupoissa). Ja mehukeiton voi korvata marjoilla.

Ei se palkkari ole niin justiinsa. Oletko kokeillut syödä jotain kiinteää jumpan päälle? Tärkein on saada jotain ravintoa kohtuullisen ajan kuluessa treenin jälkeen, eikä sillä oo käytännössä mitään merkitystä, tuleeko ravinto kiinteässä vai nestemäisessä muodossa. Kokeile vaikka syödä banaani tai kylmä voileipä.

Normisti noi olis jees, ja arjessa meneekin. Mutta kun ei kuulu tähän dieettiin, niin vähän arveluttaa ottaa sieltä ulkopuolelta mitään mukaan ruokavalioon. Kai mä vaan vedän toisen noista rahkoista tohon treenin perään.

No itsellä on nyt about viides viikko menossa ja jatkan niin kauan kun hyvältä tuntuu ja muutosta tapahtuu A. painossa B. peilikuvassa/senteissä. Varmaan enskuulle ainakin.

syöny nyt päälle viikon tällä tyylil, vähän itteäkin mietityttää tuo rasvan vähyys.

kannattaisiko aamulla esim laittaa voita puuron sekaan tms ?

Lopetin dietin ;) pikkuhiljaa alkanu vasta iho paranemaan nyt kun rasvat on yli 60g luokkaa. Mutta jos tuolla pohjalla haluaa mennä niin itse ainakin nostelisin rypsärin käyttöä :)

Huhhuh laskeskelin kalorilaskurilla päivän syömisiä kun pääosin menny tämän mukaan niin jäisin noin 1k miinuskaloreille päivittäin.. Eikö tää oo vähä liikaa? Tai liikaa siltä kantilta, että lihaksetkai ne tässä aika hyvin lähtee jos kauemmin vetäää?

Oma tilanne on 183cm/85kg, eli läskiä ei kauheena oo mut ankee selluliittimakkara kuitenki tossa mahalla. Kannattaakohan mun vetää tätä dieettiä jos aion et lihat pysyy?

Itsellä kokeilussa tämä safkasysteemi, josko rasvan saisi palamaan vähemmälle. Nyt menossa 4.s päivä ja ei mitään ihmeellistä kerrottavaa, siis olotila ihan ok, tosin välillä epämääräinen tunne että pitäisi syödä jotakin makeaa tai mitä on tottunut syömään. En tiedä onko psyykkistä, mutta ikäänkuin peilikuvassa olisi tapahtunut jo minimaalinen muutos eli ikäänkuin vatsapalojen muodot pilkistäisi jo? Vaaka näyttää nyt jo 1-1,5 kg vähemmän, todennäköisesti nesteitä lähteny kehosta.. Olen ehkä siitä onnekas että minun keho ei helposti kerää rasvaa, mutta viimeisen parin vuoden aikana on aerobinen jäänyt melkein tyystin pois ja viikonloppuisin ohjelmassa ollut oluen lipittelyä, muutahan siinä ei sitten tarvittukaan.. alkoi pakki kasvaa ja nyt on sitten payback time.

Punttitreenissä ei ole mitään erityisiä tuntemuksia ollut tässä alkuvaiheessa, olen jaksanut vetää sarjat niinkuin ennenkin, ja treenin päälle palautusjuomat. Nyt pöllö kysymys: miten lenkkeilyn jälkeen, palkkaria vai ei?

Kiitos Sanze kommentista :) Nyt vasta viides päivä menossa, ja ei mitään käytännön ongelmia, ainakin toistaiseksi piece of nakki. Pahin hetki oli eilisen aerobisen jälkeen.. kun käväsin suihkussa ja sitten kauppaan ostamaan ruokaa.. kuolasin siellä kaupassa kuin Pavlov:n koira :) Pari punttitreeniäkin on vedetty, eikä niissä ollut mitään muutoksia ja jaksoi ihan niin kuin ennenkin. Paino sunnuntai iltana 79 kg (olen lyhyt jäbä) ja tänä aamuna kävin vaa-alla ja se näytti 75 kg, howly shit! Noh, nesteitähän tuo..

Nyt vajaa neljä viikkoa takana rasvanpolttoa ja pieniä elämänmuutoksia. Intoa on piisannut sen verran, että ei ole ollut isompia houkutuksia - jopa perjantai illan oluet on jääneen juomatta :) Pikkusen olen viilaillut tuota alkuperäistä dieettisysteemiä, mm. päätin että kokeillaan elämää ilman viljaa. Kaurapuuron tilalle tuli tuorepuuro, mikä on paljolti tehty tattarista. Treenipainot on aivan hitusen laskenut, mutta ei mainittavasti. Aerobista ollut ohjelmassa aiempaa enemmän, lenkkeily ja nyrkkeilysäkki pääasiassa. Alan uskomaan että voin nähdä kauan kadoksissa olleet vatsapalani vielä.. ikää aivan kohta 45 v. Otin tänään kuvapäivityksen, olen kieltämättä tyytyväinen tilanteeseen ja kehityssuuntaan.

kehomuutos%20kuukaudessa.jpg

ps. nörttinä kaverina naputtelin blogia projektista: http://erkkidieetti.blogspot.fi/

Mitä olette mieltä, kumpi on parempi tehdä, tämä Jutan ja Bullin dietti vai Velocity Diet ?

Nyt olen mennyt 6pv velocity dietillä, ja meinasin jos olisin vaihtanut sen tähän, kun tuntuu että tälläkin tulee tuloksia, ja tämän kanssa pystyisi varmaan paremmin siellä salilla käydä ?

paino on tällä hetkellä 67kg ja koitan tuota laihaläskeyttä saada pois, muualla ei sitä läskiä sitten olekkaan kuin mahan/rinnan seudulla

Oon toteuttanu elämätapamuutosta vuoden alusta. Siihen on sisältynyt ruokailujen, ruokarytmin, ateriasisältöjen muutoksia sekä huimaa liikunnan määrällistä lisäämistä. Tuloksena -17kg, rinnasta -10cm, vyötärö -13kg ja lantio -16cm. Oon 31- vuotias nainen, 178cm ja tällähetkellä 83.5kg.

Juttailun aloitin viikko sitten siksi, että elämäntapamuutoksen lisäksi olen mukana eräässä lehden kisassa. Yksi painava voittonappula on (valitettavasti) painonpudotus, joten voittaakseni minun tulee painaa 4 viikon päästä 79kg. Kyseessä on siis loppuboostaus, periaatteessa kilojen on lähdettävä keinolla millä hyvänsä. Ainut tavoitteeni on voittaa, olen siinä suhteessa järkkymätön ja hyvin määrätietoinen ;)

Perusaineenvahduntani on laskennallisesti 1631 kcal/vrk, liikun päivittäin noin -1000 kalorilla (salilta ei lähdetä kotiin ennenkuin yhteensä se tonni on menny) ja noudatan pilkulleen Go Fat Go- dieettiä naisille. Juon vettä runsaasti, punttipäivinä palautusjuomana on 28g Whey80 ja protskupatukkana Star Nutrition Goodlife. Käytän monivitamiinia, magnesiumia, d-vitamiinia 100g ja 4 kpsl Omega3 päivittäin. Dieetin aikana oon hyvin jaksanu vetää täydet treenit, ei mitään muitakaan sivuvaikutuksia (paitsi ehkä nälkäisyys).

Nyt siis haluisin vähän kommentteja siihen, että mikä ihme on kun paino ei tipu vaikka mennään kovaa ja pirunmoisilla miinuskaloreilla? Vähän arveluttaa ja pelottaa, että onko go fat go- dieetin energia liian alhainen treeniin nähden, voiko siksi elimistö jumittaa? Kaiken järjen mukaan kilojen pitäis tippua tällä tyylillä, mutta mitä mieltä te ootte? Mitä järkeä on laittaa dieetti, jos se blokkaa elimistön? Onko minulla mahdollisuus saavuttaa neljän viikon kuluttua tuo 79kg, kun olen jo tiputtanut alle niin paljon? Teen myös yötyötä, voiko yötyö vetää nesteet jumiin?

Tässä vähän viikko-ohjelmaa:
Ma; vapaa töistä, kouluratsastus, sali ja spinning.
Ti: pump, spinning ja iltavuoro.
Ke: koulutus, sali ja spinning.
to: aamuvuoro, kouluratsastus, crossfit.
pe: sali, spinning, estevalmennus ja yövuoro.
La: maastoratsastus ja yövuoro
su: sali, soutu + juoksumatto ja yövuoro

ma: vapaa, kouluratsastus, sali, spin
ti: vapaa, esteratsastus, sali, spin
ke iltavuoro, sali + soutu ja juoksumatto
to: aamuvuoro, koulutunti, crossfit ja spin
pe: aamuvuoro + 5h ajomatka ratsastuskisoihin
la kisoissa
su kisoissa

Nyt siis haluisin vähän kommentteja siihen, että mikä ihme on kun paino ei tipu vaikka mennään kovaa ja pirunmoisilla miinuskaloreilla? Vähän arveluttaa ja pelottaa, että onko go fat go- dieetin energia liian alhainen treeniin nähden, voiko siksi elimistö jumittaa?

Täällä ollaan montaa mieltä säästöliekeistä ja jumituksesta. Oli teoreettinen totuus mikä hyvänsä, niin kyllähän monella on sellainen käytännön kokemus, että painonpudotus tyssää ajaksi x kun ollaan liian suurilla miinuskaloreilla. Paino lähtee tippumaan vasta kun tilanne rauhoitetaan, ruokaa lisätään ja liikuntamäärät lasketaan sellaiselle tasolle, että elimistö ehtii toipua rasituksesta ja miinuskalorit pysyvät maltillisina. Toinen vaihtoehto on tiputtaa kaloreita entisestään, kyllä se paino pakosti lähtee laskuun, mutta terveellistä sellainen anorektinen rääkki ei ole.

Kannattaa lukea esim. nimimerkki Mimousan kirjoituksia siitä, kuinka hän personal trainerin ohjauksessa ja tiukalla dieetillä sai elimistön hormonitasapainon ja aineenvaihdunnan sekaisin ja painon jumittamaan totaalisesti.

Sinullakin tuota liikuntaa näyttää olevan aika hurjat määrät, missä lepopäivät, missä elimistön palautumisaika? Ei kai kukaan ammattilainen ole tehnyt sinulle tuollaista ohjelmaa? Vedätkö todella noin paljon treeniä Jutta-dieetillä alle 1400 kalorilla päivässä? Huh, mikä itsekuri! Mieti millaisessa stressitilassa kroppasi on, kun se joutuu lähes joka päivä liikkumaan täysillä, ja saa alle puolet siitä energiasta mitä tarvitsee.

Huippu-urheilijoillakin on vapaapäiviä treenien välissä, ja he sentään ovat totuttaneet elimistöään kovaan treeniin vuosien ja vuosien ajan. Ja he syövät tarpeeksi.

Jos se neljä viikkoa ja 79kg on absoluuttinen pakko ja takaraja, niin sinuna söisin nyt viikon ajan vähintään 2000kal/vrk ja rajoittaisin liikuntatahtia huomattavasti. Sitten loppukiri, kalorit taas alas, nesteet pois ja toivottavasti rasvakilojakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom