Oon toteuttanu elämätapamuutosta vuoden alusta. Siihen on sisältynyt ruokailujen, ruokarytmin, ateriasisältöjen muutoksia sekä huimaa liikunnan määrällistä lisäämistä. Tuloksena -17kg, rinnasta -10cm, vyötärö -13kg ja lantio -16cm. Oon 31- vuotias nainen, 178cm ja tällähetkellä 83.5kg.
Juttailun aloitin viikko sitten siksi, että elämäntapamuutoksen lisäksi olen mukana eräässä lehden kisassa. Yksi painava voittonappula on (valitettavasti) painonpudotus, joten voittaakseni minun tulee painaa 4 viikon päästä 79kg. Kyseessä on siis loppuboostaus, periaatteessa kilojen on lähdettävä keinolla millä hyvänsä. Ainut tavoitteeni on voittaa, olen siinä suhteessa järkkymätön ja hyvin määrätietoinen ;)
Perusaineenvahduntani on laskennallisesti 1631 kcal/vrk, liikun päivittäin noin -1000 kalorilla (salilta ei lähdetä kotiin ennenkuin yhteensä se tonni on menny) ja noudatan pilkulleen Go Fat Go- dieettiä naisille. Juon vettä runsaasti, punttipäivinä palautusjuomana on 28g Whey80 ja protskupatukkana Star Nutrition Goodlife. Käytän monivitamiinia, magnesiumia, d-vitamiinia 100g ja 4 kpsl Omega3 päivittäin. Dieetin aikana oon hyvin jaksanu vetää täydet treenit, ei mitään muitakaan sivuvaikutuksia (paitsi ehkä nälkäisyys).
Nyt siis haluisin vähän kommentteja siihen, että mikä ihme on kun paino ei tipu vaikka mennään kovaa ja pirunmoisilla miinuskaloreilla? Vähän arveluttaa ja pelottaa, että onko go fat go- dieetin energia liian alhainen treeniin nähden, voiko siksi elimistö jumittaa? Kaiken järjen mukaan kilojen pitäis tippua tällä tyylillä, mutta mitä mieltä te ootte? Mitä järkeä on laittaa dieetti, jos se blokkaa elimistön? Onko minulla mahdollisuus saavuttaa neljän viikon kuluttua tuo 79kg, kun olen jo tiputtanut alle niin paljon? Teen myös yötyötä, voiko yötyö vetää nesteet jumiin?
Tässä vähän viikko-ohjelmaa:
Ma; vapaa töistä, kouluratsastus, sali ja spinning.
Ti: pump, spinning ja iltavuoro.
Ke: koulutus, sali ja spinning.
to: aamuvuoro, kouluratsastus, crossfit.
pe: sali, spinning, estevalmennus ja yövuoro.
La: maastoratsastus ja yövuoro
su: sali, soutu + juoksumatto ja yövuoro
ma: vapaa, kouluratsastus, sali, spin
ti: vapaa, esteratsastus, sali, spin
ke iltavuoro, sali + soutu ja juoksumatto
to: aamuvuoro, koulutunti, crossfit ja spin
pe: aamuvuoro + 5h ajomatka ratsastuskisoihin
la kisoissa
su kisoissa