Miksi sitten juokset jos vituttaa?
Juoksusta kannattaa nauttia!
Juokseminen onkin kivaa. Otti vaan pahasti päähän nuo huonossa kunnossa olevat tiet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miksi sitten juokset jos vituttaa?
Juoksusta kannattaa nauttia!
Mikä on päkiä/kanta-askellus? Ihan mielenkiinnosta, kun en tajua
Minulla on tosi korkea jalkaholvi ja juoksu helposti pelkästään päkiän sisäosalla (=> jalat rikki). Asicsin jäykkä Gel Kayano on ollut hyvä apu.
Onko teillä kokemuksia paikallaan juoksemisesta? Tämä on vaihtoehto lähinnä kun kelit on paskat ja on nopeampi suorittaa kotona HIIT aamulla ja juoksumattoa ei ole. Käsittääkseni ihan ok treeniä nopean aiheeseen tutustumisen jälkeen?
Ostin talvella Budget Sportista tarjouksesta Adidaksen adiPure Motion. Nuo ovat lähes paljasjalkakengät. En ole noilla vielä juoksua koettanut. Salilla pitänyt ja kävellyt asfaltilla. Saa nähdä, mitä jalat sanovat noista, kun koetan juoksemista.
Mulla on uusien kenkien etsintä käynnissä. Nykyiset Asicsen Kinsei 4 tuntui loistavalle kaupassa, mutta ei oikein toimi asfaltilla. Meinasin vaihtaa merkkiä. Ärsyttää Asicsien ylihinta Suomen urheiluliikkeissä. Tosin netistähän noita saisi edukkaammin..
Nimbus 14 tuntui loistavalle kaupassa, mutta juostessahan se totuus sitten selviää.
Mitenhän New Balance toimisi?
Oikean jalan ulkosyrjä putoaa pari milliä kengän sivuun. Myyjä epäili, että Nimbuksen kanssa voisi olla sama ongelma. Sky Speediä olen nyt miettinyt... Mikään Addu ei ollut hyvä.Mitä ongelmia noi Kinseit toi mukanaan? Mullakin on samat kengät ollut viime kesästä lähtien ja tuntuu oikein toimivilta, tosin toisessa jalassa kantapään geelivaimennuskerros on hiukan murtunut ja pitäisi ehkä miettiä uusia kenkiä ja mietinkin uusia Kinseitä tai sitten jotain muuta mallia Asicsilta. Noin 200-300 kilometriä noilla nykyisillä on juostu pelkästään asfaltilla.
Itse huomasin tuossa pari vuotta takaperin kun tuli juoksenneltua enempi, että sykemittari antoi kulutukseksi noin 100 kcal / 10 min keskisykkeen ollessa siinä 150 +-5. Keskinopeus suurinpirtein 12 km/h. Mitat tuolloin oli noin 180/60.
e. Ei kannata kovin useasti juosta piippuun asti. Kunhan kunto kasvaa niin voit ottaa mukaan kovempia vauhti- ja maksimikestävyysharjoituksia vaikka kerran viikkoon jos intoa riittää. ;)