CBB Juho Murtonen

Nyt on kyllä pakko heittää aivan saakelin isoa peukkua Juho sun suntaas. Sun videos on ollut hemmetin hyvä lisä tähän bodailujen maailmaan ja nousseet mulla ykkösmateriaaliks, mitä suomi-skenestä tulee. Vaikkei sitä kukaan ääneen sano, niin on hyvä että meille natutreenaajillekin tulee ihan selkeästi omaa materiaalia, jossa asioita käsitellään nimenomaan natutreenaajien näkökulmista.

Olen tavannut monta saliuraansa aloittelevaa jannua, jotka eivät tiedä kaikkia lainalaisuuksia, joita natu/kehonrakentaja-hommissa on ja kuvittelevat, että aivan kaikki jutut mitä suomi-skenen näkyvimmät kehonrakentajat tekevät, sopisivat suoraan heille. Eikä siis mitään todellakaan pois näiltä kehonrakentajatähdiltämme: me jotka tietävät homman nimen pystyvät kyllä erottamaan nämä kaksi asiaa toisistaan. Mutta nuoret, juuri salille tulleet jannut eivät välttämättä.

Siksi on hienoa, että CBB+shortsi-sarjalaisetkin tuottavat materiaalia. Sun ulosanti, tietotaito ja tapa, jolla asiat esität on helvetin miellyttävä. Jatka videoiden tekemistä, helvetin hyvää duunia. :thumbs:

PS. Olihan se mukava yksi päivä huomata kanaa ja riisiä syödessä, että käyttäjä Juhovich oli käynyt tykkäämässä Instagramissa aikaisemmin ottamastani salikuvasta. :D:D #NOHOMO

Hyvä video jälleen! Muistinko oikein,että ainakin Juho (Murtonen) on liputtanut IIFYM-ruokamallin puolesta? , jos näin oli niin siinä olisi yksi aihe seuraaville videoille, että miten toteutetaan fiksusti yms.:rock:

Kyllä mä olen jo pitkää ollu IIFYM puolesta puhuja, jossain vaiheessa vähän liiankin äärimmäinen.
Juuri tuo riittävä joustavuus on mielestäni hyvin tärkeää, että hommaa oikeasti jaksaa tehdä vuodesta
toiseen. Monella vain on jotenkin huvittava käsitys siitä, miten pitäisi syödä kehittyäkseen...
Eli hyvä aihe varmasti olisi tuo, laitetaan ehdotuslistalle. KIITOS!

Pakko sanoa, että loistavia videoita kyllä nuo opetuspätkät. Kaks fiksua nuorta natujätkää kertomassa asiantuntevasti ja selkokielellä treenaamisesta, voisko sanoa, että tätä on odotettu ( :D )Utti kun bodyskenen tätä osastoa on hallinnut yli kymmenen vuotta, niin hauska nähdä uusia naamoja.

Hyviä videoita. Itekkin varmaan nämä asiat jollain tasolla tiennyt, mutta aina kun joku ne sanoo ääneen ja omalla käytännön sovelluksella höystäen, niin se mukavasti avartaa.. Olin ruvennut perusliikkeissä hakemaan 8 toistoja joku aika sitten ja videolla oli hyvin kerrottu tuo lineaarinen progressio ja se yksi malli miten toistot haetaan täyteen ennen limppujen lisäämistä. Se on osoittautunut mukavaksi tavaksi edetä, vielä pidemmälläkin treenitaustalla. Oikeastaan noin olen joskus aloittanutkin salilla, mutta sitten ruvennut tekemään erilaisia toistovariaatioita ja nyt varmaan hetkenaikaa taas tuo tapa toimii.

Samaa mieltä edellisten kommentoijien kanssa - videot aiheiltaan kiinnostavia ja hyödyllisiä, sekä toteutukseltaan viihdyttäviä ja sopivan erilaisia.

Todella hyvää matskua - kunnon Suomiversiot Nörttönistä ja Helmsistä.

Puskekaa siis lisää, täällä odotetaan popcornien kanssa valmiina! :worship:

Mukava kun on innokkaita ja asioihin paneutuvia nuorempia henkilötä, jotka tuottavat monipuolista materiaalia selkeässä muodossa. Kiitos ja tsemppiä!

Nimenomaan tämäntyylistä kanavaa Suomen bodyscene kaipaa. Kylmää faktatietoa, jota voidaan perustella lisäksi tieteellisten tutkimusten perusteella. Helmsin, Nortonin, Henselmansin tyylistä settiä ja vielä omalla kielellä :rock:

Joo kyllä siellä selkää eroa tulee treenien välillä! Ja liikkeet vaihtuu myös, eli jokaisessa kokokropan treenissä tulee "pääliikkeinä": jalka-, työntö- ja vetävä liike.
Tähän sitten lisäksi 3-5 eristävämpää liikettä.

Täytyy sanoa, että olen tykännyt ja oikein jaksotettuna toimii varmasti, tuomalla erilaista
kuormitusta lihaksistolle :) Tuon ensimmäisen treenin ekat liikeet varsinkin menee vähän, jopa "voimailun" puolelle, mutta
se MOTIVOIVA ominaisuus mitä näistä saan, riittää itsessään syyksi sille miksi näin teen. Ja kyllä mulle joka kerta
tämän treenin jälkeen on rinta, selkä ja etureidet domseilla. Ja kyllähän tuosta tiheämmästä frekvenssistä jo dataakin ihan
mukavasti löytyy... :)

Lyhykäisyydessään kierto menee näin:

Ma: Kokokroppa A, toistot 5-10
Ti: Paikkotreeni 1
Ke: Kokokroppa B, toistot 8-12
To: -
Pe: Kokokroppa C, toistot 10-20
La: Paikkotreeni 2
Su: -

- Juho

Mitä lihaksia siis teetkään noissa kokokroppa B ja C:ssä?

Mitä lihaksia siis teetkään noissa kokokroppa B ja C:ssä?

Taisin sulle jo snäpissa vastatakin (ainakin nimimerkki ja kysymys olivat hyvin samanlaisia), mutta kokokropan treeneissä,
teen kaikkia kropan lihaksia ;) Maantantain (Day with J 07) treenissä tosin jää takareidet ja hauikset väliin, kun ne tulevat tiistain
paikkotreenissä...

Nyt toki treeniohjelma on jo hieman muuttunut, olen ottanut salaisen aseen käyttööni... Juhon (ei Suomi) 2,5 -jakoinen ;)

Tossa käsivideossa kuulosti vähä oudolta toi et "pumppi on läsnä" :D kyllä mulla on aina pumppi läsnä kohdelihaksessa ku reenaan enkä päästä sitä katoon..:nolo:

Tossa käsivideossa kuulosti vähä oudolta toi et "pumppi on läsnä" :D kyllä mulla on aina pumppi läsnä kohdelihaksessa ku reenaan enkä päästä sitä katoon..:nolo:

Joo mä höpötän välillä kaikennäköistä :D Ja kaikista pahin on, jos ei perustele kunnolla...

Tosiaan vertasin tuota pumppia varmaan mun "normaaliin" pumppiin, joka tulee kun tekee etukyykyn, penkin ja sealrow jälkeen
käsiä. Silloin se turvotus ei ole käsissä "ihan" samanlainen ja pumppi ei kestä kokonaista tuntia niinkuin pelkässä käsitreenissä ;)

Back
Ylös Bottom