Jouluvitutus, jo vuodesta 2005

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu
mxm sanoi:
On muuten sama homma joka joulu kun pitkin aattopäivä tulee tekstiviestejä ja niitä sitten itekin lähettelee. "Hyvää joulua koko perheelle plaa plaa plaa" samaa settiä joka kerta.

Omassa puhelimessa on toiminta lähetä kaikille ja silloin lähtee kaikille yhdellä napin painalluksella. No meneehän siinnä muutamalle ei niin tärkeälle ihmisellekin mutta menköön.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jansku sanoi:
Mulle kaikki juhlapyhät tarkoittavat vain ylimääräisiä vapaapäiviä, niillä ei ole mitään sen kummempaa merkitystä. Itseäni vain ärsyttää se hössötys ja energian tuhlaus (koristeluun, lahjoihin, jne.) mitä näiden vapaapäivien takia jotkut harrastavat. Mutta kukin tyylillään.

Sama juttu, mutta tänä vuonna on extra paska joulu tiedossa, koska nuo pyhät osuu aika hyvin vloppuun, joten ei niistä ole mitään lisävapaata heru, prkl.

Noh, ensi vuonna tilanne on toinen :)

nojoo..no eipä tuo nyt välttämättä vituta,mutta ei se hirveesti kiinnostakkaan..treenit menee vituiksi
loma on joulussa parasta,kyllähän tuo hössötys on älytöntä välillä."kun on joulu ja kaikilla on niin kivaa keskenään" nojjoo.mutta en ole juhlaihmisiä muutenkaan,pääsiäiset,vaput,juhannukset jne. yhtä turhia kaikki.
periaatteessa mä tykkään ostaa lahjoja,ei siinä mitään,mutta joululaulut,koristeet,"kaikilla hyvä tahto",nää ei oikein nappaa.syöminen on parasta

NP sanoi:
Kyllä sitä tulee perusjoulusapuskat syötyä kotona, mutta muuten kyllä vastustan joulua täysillä, mutta hiljaa. :)

tuohon ois voinu kiteyttää tän munkin lässytyksen :D

Joulu on niin vitun perseestä,ainoa hyvä asia siinä on "loma". Vihaan jouluruokia, vihaan jouluhysteriaa, vihaan sitä pakonomaista yhdessäoloa ja vitun joululauluja. Joulun tullessa taannun 12 vee pennuksi joka vihaa koko maailmaa. Ahdistaa sellasten ihmisten tapaaminen (sukulaiset) joista en oikeasti välitä vittuakaan. Vituttaa kun totutut rutiinit menee perseelleen.

Itse olen jo vuosia sitten muodostanut traditioksi sofistikoituneen joulutissuttelun. Kun muutenkin pääsee valmiiseen pöytään vetämään kilotolkulla kinkkua sun muuta safkaa, niin sama ottaa pikku silkkikalsarikännit siihen päälle. Helpompi myös teeskennellä tykkäävänsä lahjoista, kun veressä on tarpeeksi promilleja. Joskus myös joulupäivä on mennyt samassa jouluilossa.
Ei kannata ottaa kuitenkaan liikaa. Saattaa muuten patoutuneet sukulaisvihat päästä valloilleen kirveen hamarapuolen toimiessa tunteiden purkautumiskanavana.

Suosittelen lämpimästi muillekin.

Jaa nii, toi lahjahysteria vituttaa kanssa. Mikä helvetti siinä on, että aikuiset ihmiset juoksevat ostelemassa toisilleen kaikenlaista turhaa krääsää suu vaahdossa. Joka perkeleen vuosi ilmoitan, että en ole ostamassa lahjoja kenellekkään, enkä niitä keneltäkään kaipaa. Ja miten tässä käy? Mulla varmasti taas kasa pitkiä kalsareita (pitkät kalsarit on ollu vissiin jalassa viimeksi yläasteella) ja helvetin monta pakettia pahoja konvehteja. Vittu.

Älkää saatana ostako tommosta paskaa. Miksi tuotakaan ei voida tajuta. sitten katsotaan ku halpaa makkaraa ku yhdessäkään paketissa ei lue "hyvää joulua t:jakob". Jumalauta montako kertaa se pitää sanoa, että en tuhlaa vähiä rahojani mihinkään helvetin rihkamaan. Sen potun punaviiniä tuon ja jos ei riitä ni sitten olkoon. helvetti.

Jakob sanoi:
Jaa nii, toi lahjahysteria vituttaa kanssa. Mikä helvetti siinä on, että aikuiset ihmiset juoksevat ostelemassa toisilleen kaikenlaista turhaa krääsää suu vaahdossa. Joka perkeleen vuosi ilmoitan, että en ole ostamassa lahjoja kenellekkään, enkä niitä keneltäkään kaipaa. Ja miten tässä käy? Mulla varmasti taas kasa pitkiä kalsareita (pitkät kalsarit on ollu vissiin jalassa viimeksi yläasteella) ja helvetin monta pakettia pahoja konvehteja. Vittu.

Älkää saatana ostako tommosta paskaa. Miksi tuotakaan ei voida tajuta. sitten katsotaan ku halpaa makkaraa ku yhdessäkään paketissa ei lue "hyvää joulua t:jakob". Jumalauta montako kertaa se pitää sanoa, että en tuhlaa vähiä rahojani mihinkään helvetin rihkamaan. Sen potun punaviiniä tuon ja jos ei riitä ni sitten olkoon. helvetti.

Toi on asia mitä en lainkaan ymmärrä. Miksi vitussa kukaan ostaa TURHAA KRÄÄSÄÄ tai sun pitäisi ostaa RIHKAMAA? Turha lässyttää 'mä en halua mitään älkää ostako mitään' jos niitä lahjoja silti tulee. Ennemmin aivot raksuttamaan ja luettelemaan asioita joita oikeasti toivoisi tai haluaisi, tai itse on aikeissa ostaa mutta sen voikin sitten joku toinen ostaa. Siksi niitä helvetin tylsiä pitkiä kalsareita ja suklaita tulee kun ihmiset ei osaa yhtään sanoa mitä kannattaisi ostaa tai antaa jotain vinkkejä, sitten jotkut vaan turvautuu tuollaisiin yleispäteviin lahjoihin. Mielestäni siis täysin OMA MOKA.

LISÄYS: Mielestäni toi lahjastressi koskee vain mielikuvituksettomia, pihejä tai köyhiä ihmisiä, vaikka sen ainoa oikeutettu syy vitututkseen olisi vain noiden pihien ihmisten kohdalla ketkä vaan ei halua muita ilostuttaa eikä mitään toisille ostaa koska eivät pysty kokemaan antamisen iloa. Jos ei ole mielikuvitusta niin sitten kysytään, ja yleensähän lahjansaaja tunnetaan kyllä sen verran hyvin että tiedetään millainen on persoona, millainen on koti ja näin ollen jotain kyllä pystyy hankkimaan. Ja varattomuuskaan ei ole syy stressata, vähällä rahallakin saa paljon kaikkea kivaa ja tarpeellista.

ei vituta joulu, ei sitten yhtään. Mukavaa vaan kun tähän arjen harmauteen tulee vähän välkehtivää valoa ja vaihtelua. Tykkään jouluruuista ja jouluna aina perhe kokoontuu yhteen.

Kaupallisuuskaan ei haittaa pennin vertaa, mitä väliä jos joku tekee joululla rahaa? Perkele, markkinataloudessahan tässä eletään. Jokaisen oma asia, ostaako joululahjoja vai ei. Jokainenhan voi hiljaa mielessään muistaa sitä joulun todellista sanomaa, ei kaupallisuus sitä keneltäkään pois vie.

Välillä tuntuu että porukkaa vituttaa joulu ihan vaan periaatteesta! Itse ainakin otan tämmöisen näinkin iloisen asian mahdollisimman avosylin vastaan joka vuosi.

MissEvilEve sanoi:
Toi on asia mitä en lainkaan ymmärrä. Miksi vitussa kukaan ostaa TURHAA KRÄÄSÄÄ tai sun pitäisi ostaa RIHKAMAA?

tämä oli jouluvitutus thread, joten anna nyt saatana edes täällä avautua:curs: . Mä en vaan nää mitään järkeä tommosten tavaroiden ostamisessa. Parempi olisi ku jokainen osais omat lahjat ja sitten kinkut naamaan, saunakalja ja nukkumaan ja sitten takaisin arkeen ilman mitään alennusmyyntejä, vilkkuvia valoja ja ikkunoissa olevia paperilumihiutaleita.

Jakob sanoi:
Parempi olisi ku jokainen osais omat lahjat ja sitten kinkut naamaan, saunakalja ja nukkumaan ja sitten takaisin arkeen ilman mitään alennusmyyntejä, vilkkuvia valoja ja ikkunoissa olevia paperilumihiutaleita.

Ja viikonloput on kanssa ihan turhia, suotta katkaisee hyvän työviikon. Olis vaan samaa harmaata 24/7/365.

Not!

Kai sitä nyt vapaapäivistä voi nauttia. Ei siiihen tarvita joulua. Kuten aiemmin totesin joulussa on hyvääkin ja se on ruoka. Muu toiminta kyllä sukkaa ja pahasti.

edit. Tänä vuonna ostan muuten kaksi lahjaa enemmän kuin viime vuonna ja ne menee kummitytölle ja pojalle. Eikä ole kyllä aavistustakaan mitä ostan.

Jakob sanoi:
Kai sitä nyt vapaapäivistä voi nauttia. Ei siiihen tarvita joulua. Kuten aiemmin totesin joulussa on hyvääkin ja se on ruoka. Muu toiminta kyllä sukkaa ja pahasti.

edit. Tänä vuonna ostan muuten kaksi lahjaa enemmän kuin viime vuonna ja ne menee kummitytölle ja pojalle. Eikä ole kyllä aavistustakaan mitä ostan.

Sinun tehtäväsi ei olekkaan tietää mitä kummiLAPSET haluavat lahjaksi, sitä voisi olla aikuisen vaikea tietääkään, varsinkaan jos et heidän perheessään aktiivisesti ole mukana katselemassa millä he leikkivät jne.

Kummilastesi vanhemmilta tietty kysyt mikä on heillä tänä vuonna IN, onko se muumit, möhköfantti, nallepuh vaiko teletapit, millaisia lahjoja he ovat joulupukilta toivoneet? Ja jos pyydetään vaatteita niin sitten vaan kysyt että mitäs koko pannaan ja painut kauppaan, so simple :)

mxm sanoi:
Tämä ehkä johtuu siitä, että vähän päälle kakskymppisillä ei ole välttämättä vielä omaa perhettä ja joulu vietetään porukoiden/kavereiden kanssa. Itellä ei oo mitään loistavia muistoja perhejouluista kun jouluaattona useimmiten tulee helvetinmoinen perheriita jossain vaiheessa. Viime vuonna oli ehkä eka joulu pitkään aikaan, joka meni riitelemättä mut silti aina kun menee porukoille jouluna tulee ne vanhat muistot mieleen.

Vähän sama meininki. Tänä vuonna onneks sekä joulu että uusi vuosi menevät töiden merkeissä. Muutenkin kaikki perinteiset juhlat vappuja ja juhannuksia myöten eivät ole mua varten. Jopa omat valmistujaiset tympäisivät. Taidan olla outo :)

jakob sanoi:
tämä oli jouluvitutus thread, joten anna nyt saatana edes täällä avautua . Mä en vaan nää mitään järkeä tommosten tavaroiden ostamisessa. Parempi olisi ku jokainen osais omat lahjat ja sitten kinkut naamaan, saunakalja ja nukkumaan ja sitten takaisin arkeen ilman mitään alennusmyyntejä, vilkkuvia valoja ja ikkunoissa olevia paperilumihiutaleita.

:) Alennusmyynneistä sentään tykkään!

Tove sanoi:
Joulu on niin vitun perseestä,ainoa hyvä asia siinä on "loma". Vihaan jouluruokia, vihaan jouluhysteriaa, vihaan sitä pakonomaista yhdessäoloa ja vitun joululauluja. Joulun tullessa taannun 12 vee pennuksi joka vihaa koko maailmaa. Ahdistaa sellasten ihmisten tapaaminen (sukulaiset) joista en oikeasti välitä vittuakaan. Vituttaa kun totutut rutiinit menee perseelleen.

Täysin samaa mieltä.
Viikate - vuoden synkin juhla, paras joululevy ikinä.

Lapsena joulu oli tosi kivaa aikaa. Kaikki tuntui niin tarunhohtoiselta ja jotenkin niin ei-kaupalliselta tämänpäivän jouluun verrattuna. Yleensä tuli vietettyä joulu
isovanhempien luona eikä siellä riidelty tai dokattukaan koskaan. Hyviä muistoja jäi noista. Nykyään lähinnä vituttaa kun alkaa tuo jouluhössötys,juuri toissapäivänä katselin Jyväskylän Sokoksessa, että joulupukki vierailee siellä tällä viikolla. Mielestäni "hieman" aikaista aloittaa tuo hömpötys, jouluun taitaa kumminkin olla vielä se 5 viikkoa aikaa. Toiset kauhunhetket koin samaisena päivänä,kun tuskastelin ihmisiä täpötäynnä olevassa,joulukrääsää notkuvassa Tiimarissa. Siellä sai kyllä sellaiset agret kehitettyä että olis voinu välittömästi ulospääsyn jälkeen käydä iskemässä tunnin ajan säkkiä :jahas:

Helga sanoi:
Vähän sama meininki. Tänä vuonna onneks sekä joulu että uusi vuosi menevät töiden merkeissä. Muutenkin kaikki perinteiset juhlat vappuja ja juhannuksia myöten eivät ole mua varten. Jopa omat valmistujaiset tympäisivät. Taidan olla outo :)

Noissa alennusmyynneissä lähinnä tökkii se, että se jouluryysis tuntuu kestävän vuosi vuodelta vaan kauemmin. Mulla olis mitään sellaista joulua vastaan, jossa hössötys alkaisi viikkoa ennen jolua ja loppuisi samantien kun aatto on takana. Viikon sitä kestää, ei kuukautta.

Jussi on mukava juhla muuten noi on aika samaa puuroa kaikki. Jussikin vain sitä varten, että silloin mennään mukavalla porukalla mökkeilemään.

Jakob sanoi:
tämä oli jouluvitutus thread, joten anna nyt saatana edes täällä avautua:curs: . Mä en vaan nää mitään järkeä tommosten tavaroiden ostamisessa. Parempi olisi ku jokainen osais omat lahjat ja sitten kinkut naamaan, saunakalja ja nukkumaan ja sitten takaisin arkeen ilman mitään alennusmyyntejä, vilkkuvia valoja ja ikkunoissa olevia paperilumihiutaleita.

Ei hyvää vitutusta saa pilata! Nimenomaan kaikki saisi ostaa itselleen itse lahjansa. Jotkut ihmiset eivät harrasta eikä ole kiinnostuneita mistään eikä juo edes viinaa niin mitä sellaisille pystyy ostamaan. On se sitäpaitsi jotenkin falskia sanoa mitä haluaa joululahjaksi, se pitäisi TIETÄÄ!

Helga sanoi:

Jos joulukuusta täytyy jotain hyvää löytää niin ne ovat juuri nuo joulunjälkeiset alennusmyynnit:D Kyllähän siinä ryysiksessä menee hermot moneen otteeseen mut on mukava aina lähteä Tampereelle/Hesaan ja kierrellä kauppoja ja ostella vaatteita:nolo:

Itse en näe mitään negatiivista joulussa..tai no..Se joululaulujen soitto ja sun muu hösötys JA etenkin tv:ohjelmat(joulupukin hot linja:kuola: ).-mutta lahjat ja ruoka kelpaa. Ja kavereitten kanssa on sitten mukava bilettää joluna. Mutta jotkut joululaulut ei haittaa ollenkaan..siis tälläset vanhat ulkomaalaiset, esim .F. Sinatran tekemät..liekö niitä sitten monta mutta kumminkin.

Joulun jälkeinen alennys myynti on myös miltei parasta koko joulussa, ja tietysti jolusta ei pitkä aika enään uutenvuoteen ja joulu aatosta paripäivää ja sitten on synttärit:D .

Kyllä joulu on oikeastaan kivaa aikaa, vaikka muitten yli-intoileva positivisuus rassaa, kun on itse synkistelijä, tai sellainen negatiivinen ja kyyninen kaikkea positiivisuutta kohtaan. Miksi joulu on kivaa aikaa?Syystä että kaupat on tosiaan sunnuntaina auki, ja sitten on näitä kaiken maailman rompe-alennusmyyntejä, joita on kiva sitten vaikka kierrellä, jos nyt ei rahat riitäkään minkään ostoon. Synttäritkin, vaikka onkin jo tässä kuussa antaa lisää juhlan tuntua, ja HEI, meitsi saa lahjojakin jopa:hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom