Jouluvitutus, jo vuodesta 2005

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu
Musta on kiva kun niitä mahdollisia lahjoja sitten laitetaan kaupoissa esille. Oon jo nyt ostanut itselleni niistä joululahja tarjouksista vaikka mitä DVD levyjä ja digikamerankin erittäin halvalla. Se on kun yksi iso alennusmyynti mulle. :D

Tuli mieleen, luin lehdestä että Britit syö keskimäärin joulupäivänä suuntaan 4,990 kaloria. Toivottavasti me Suomalaiset pysytään vähän alemmalla tasolla...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
vituttaa

Eniten vituttaa se hösöttäminen. Toivotaan rauhallista joulua ja hiljaa istumista glögin äärellä pimeässä ja sitä rauhoittumista vastaan ollaan valmiita hössöttämään ihan vitusti.

En keksi mitään lahjoja ostettavaksi. Kahtena viimejouluna ostin vasta aaton aamuna.

Hyvä puoli on, että tänä vuonna keksin mitä haluaisin lahjaksi. Nyt lahjat tulevat oikeasti tarpeeseen. Kaverin kanssa on onneksi diili, että lahjoja ei osteta toisillemme, ettei tulis niitä teennäisiä "Tällästä mä just tarvinkin. Tää on tosi hyvä. Kiitti oikeesti tosi paljon...".

Joulusafkat ei ole kummosia.

Joululaulut rasittaa aivan vitusti. (kaks edellistä joulua töissä ostareissa)

Mua ei vituta, oikeestaan odotan innolla.

Johtuu isoksi osaksi penskoista. Kirjoitettiin tänään just pukille, poika kirjoitti (6v) Just oppinut kirjoittamaan. Huolehti että kaikille tulee jotain.

On todella hellyyttävää katsoa kuinka lapset sitä odottaa. Siksi jaksaa itsekin olla täysillä juonessa mukana. Muistan kuitenkin kun omat vanhemmat laittoivat kaikkea kun itse olin pieni.

Ja se syöminen... Me ei olla tehty perinteistä jouluruokaa, kinkku ja maksalaatikko + kaikkea mistä tykätään. Turha ostaa kaikki mahdolliset laatikot ja lämmittää muodon vuoksi, sitten huomataan että kaikki otti lusikallisen ja yksi söi omansa. Kokkaa pöydän hienoksi niistä safkoista mistä kaikki tykkää. Hyvää viiniä.

Iso kinkku, todella iso. Sitä sitten saa rouhia joulun pyhät. Ei voi parempaa kuvitella. Ei kiire mihkään. Joulukuu on työn vakia aivan vitun kiire ja stressaava. Asiakkaat muuttuvat joulun alla piruiksi ja siitä on kiireetön joulumieli kaukana. Hysteeria voisi olla lähempänä. Siksi onkin mukava rauhoittua perheen kanssa ja olla vain.

Ei olla enään stressattu sukulaisen luo menemisestä, ei mennä. Ollaan kotona ja jos jommankumman vanhemmat haluaa tulla niin ilman muuta. Mutta muutoin sitten kyläillään myöhemmin.

Joulu on perseestä. Naurettavaa kaavoihin kangistunutta menoa joka puolella. Ainoa bonus on, että ruokaa riittää. En pidä joulua juuri minään...

Joulu on ahdistavaa aikaa ihan jo uskomusten takia. En osta lahjoja yhdellekään, paitsi itselleni ehkä pienen lämmittävän viski-pullon. Parin ystävän kanssa sitä mennään varmaan ystäväni luo, kupitellaan ja ehkä hieman baariinkin. Tämä on kolmas joulu jonka vietän tällä tavalla, enkä sitä tapaa aio muuttaa.

Kyllä sitä tulee perusjoulusapuskat syötyä kotona, mutta muuten kyllä vastustan joulua täysillä, mutta hiljaa. :)

Meidän suvussa joulu menee aina vituiksi, on jos jonkinmoista draamaa. Turpaanlyömisiä, perheriitoja ja alakuloa. Oman perheen kesken kyllä onnistuu (paitsi kerran) hyvin muttei suvun kesken. Paska juhla, viime vuonna olin laivalla ja taidan lähteä tänäkin vuonna. Pikkutytöiltä pillun vonkaamista ja mässäilyä ja juomista, siinä on mulle jouluksi iloa.

Joulun aikaan ihmiset on niin helvetin jeesuksia. Mutta minkäs teet. Vituttaa kaikki mutta ei auta vitutus joten täytyy vaan kohauttaa olkapäitä. Joulussa on paljon paskaa mutta kyllä sen kestää.

Joulu perheen kanssa on kuitenkin ihanaa, parhaita hetkiä elämässä. :haart:

edit. Näköjään kaikilla ei mene joulut putkeen. :(

Aah, 2:n viikon loma koulusta ja mässäilyä! Ei vois olla parempaa. Landella vaan lötköttelyä ja leffojen katselua. Ja sit välillä dokaamaan kavereitten kaa:) Ja kyllä siinä joulussa on omat hyvät fiiliksensä. Jouluaattona kun herää ja vetäsee puurot naamaan ja odottelee, että mitä se pukki tuo:D

joulu on ihan mukavaa aikaa,itteä ei ahdista ollenkaan.mua ei haittaa vaikka ihmiset ulkona hössöttää joulusta,päinvastoin.ite en kyllä jaksa vouhotukseen lähteä mukaan.tänä jouluna varmaan käyn mutsilla syömässä ja sitten kotiin ja koiran kanssa lenkille,parit oluet kotona ja se on siinä.

minkä takia teidän mökönaamojen pitää tätäkin juhlaa niin kovasti vastustaa ;)

meillä on kavereiden kanssa perinteenä painua pulkkamäkeen joulupäivänä. sen jälkeen syödään kukin tahoillamme, jonka päälle painutaan lillumaan kylpylään. illalla sitten juodaan kunnolla. ei ole yhtään tylsää, kun mukana on kavereita joita ei edes näe kun kerran vuodessa, ulkomailla kun ovat hommissa.
on muuten vinhaa puuhaa tässä iässä painaa pulkalla jyrkkää rinnettä 2-päällä :)

joulu on monelle suomalaiselle rauhoittumisen aikaa. ensin juodaan glögit ja sitten alkaa tsembalot.. akkaa turpaan ja sitten akka ja lapset pihalle. se on suomalaista joulua jaloimmillaan.

Joulu rokkaa ihan kybällä. Tuli kunnon joulufiilis, kun katsoin Grinchin tänään. Ei helkkari, kun talvikin olisi tylsä ilman joulua.

:joulu4: :joulu3: :joulu2: :joulu1: :joulu6:

Täytyy kyllä yhtyä aikaisempiin mielipiteisiin joulusta palvelualalla: Itse olen perinteisesti ollut jouluna tavaratalossa duunissa ja hajoillut 24/7 soiviin joululauluihin - en tiedä mukavampaa kuin hiki hatussa kiskoa pumpuilla kynttilälavoja yms. (treeniätreeniä) ja samalla kuunnella, kun ämyrit raikaavat punaisina joululauluja :hyper: Sitten joku tulee ja haluaa sitä lahjapakettinarua, joka löytyy kaikista takimmaisimmasta laatikosta jostakin esihistoriallisten luiden joukosta. Ei muuta kuin tilanne haltuun ja narua hakemaan. Yrityksen työntekijätkin ovat asiakkaita (sisäinen asiakaspalvelu).

Nooh, mutta opiskelijan on leipä tienattava ja täytyy olla tyytyväinen, että on osa-aikaduunia. Ja loppujen lopuksi hajotuksestakin yleensä selviää (hajoamalla :D ).

On kyllä tullut silmät pyöreinä katsottua, kuinka asiakkaat ajavat rallia pysäköintialueilla joulustressin pahimpaan aikaan (aatonaatonaatto ja aatonaatto). Jos ostoksille haluaa mennä, niin jouluaatto on yleensä aika hiljaista aikaa, kunnes kaupan sulkemisaika lähestyy ja koko touhu räjähtää käsiin, kun väki huomaa, että puuttuu jotakin safkaa joulupöperöistä.

Mutta parasta kyllä on, kun kauppa sulkeutuu jouluaattona ja voi hyvin mielin lähteä käppäilemään himaan joulunviettoon (kun tietää taas olleensa mukana kaupanalan suurimmassa sesongissa) :thumbs:

Snoopie sanoi:
... Ei helkkari, kun talvikin olisi tylsä ilman joulua.

:joulu4: :joulu3: :joulu2: :joulu1: :joulu6:

Tos on varmaan yks joulun parhaita puolia. Saadaan pitkään kesättömään kauteen poikkeus.

Ylimääräinen vouhotus ottaa kyllä päähän ja se että ihmiset koristelee ikkunat/parvekkeet räikeillä valoköynnöksillä ym.silmille hyppivällä krääsällä:curs: .
Jouluvaloja vastaan ei sinänsä mitään,mutta liika on liikaa.
Joululahjoja en juurikaan osta,muutaman olen omin käsin väsännyt ja broidille varmaan hankin lahjakortin kuppaukseen :)
Itse rauhoitun jouluna ja pidän pari vapaata koirien kanssa ulkoillen ja lueskellen ja syön kalkkunaa,kylmäsavukirjolohta ja ehkä vähän suklaata...:nolo:Saatanpa jopa salille pyrähtää,mikäli sinne magneettikortilla silloin pääsee...:

Juu se kaupoissa hullun kiilto silmissä sinkoileva väkimäärä on ihan persiistä! Kyllä tässä perheellisenä joulun ottaa silleen "tosissaan" et laittelee koristeet yhdessä muksujen kanssa, leipoo, arkartelee ym, mut en koe sitä mitenkään raskaaksi ajatukseksi - tekisin niin vaikkei lapsia olisikaan ;) Kätevä käsistäni...Kaikki lahjat on rauhassa tilattu ja jopa haettu postista, tässä on oikein rauhallista aikaa tiedossa siis koko joulukuun ;) Ja näin sairaslomalla on aikaa duunailla jos jotain tarvii tehdä, ei ainakaan tarvii olla jouluna töissä (eikä uutena vuotena...mut tuskin ois napsahtanutkaan kun viime vuoden vaihteen päivystin)...Mut en tykkää liiallisesta vouhottamisesta, koristeiden aika on vasta ku isomman neidin 4v syntsät on ollut joulukuun alkupuolella. Eli ei täälläkään ylitseampuvasti joulua oteta vastaan :rolleyes: Onhan se kyllä mukavan rauhallista aikaa tuo joulu, mut Ihaan sanoin "tänään tässä, huomenna poissa"...Lapsille se on iso juttu, koitetaan näitä omia jouluperinteitä tehdä lapsillekin tutuiksi :)

Itteäkin vitutti joulu ja kaikki sen hössötys jokunen vuosi sitten mutta nyt kun on pieniä lapsia niin suhtautuminen on muuttunut.

Joulu on ihan asiallinen juttu. Ensimmäisen kinkun olen jo syönyt ja toinen laitetaan uuniin ihan lähipäivinä. Ei mua ainakaan haittaa 2viikkoa lomaa ja kinkkua.

Mainokset ja laulut rupeaa vituttaa pitemmän päälle.

Joulussa ei ota päähän oikeestaan mikään muu, kuin tuo kauppojen ruuhkaisuus ja lahjojen osto/saanti. V'tuttaa taas ostella jengille lahjoja.
Ja v*tuttaa myös saada niitä, koska kuitenkaan ei mitään haluisi muilta ja kun jotain saa, niin heti päässä on ajatus, että miksi tuo nyt meni rahojansa tuohon tuhlaamaan.

Mutta on joulussa hyviäkin puolia, varsinkin nyt,kun pimeää aikaa on melkein 20h päivässä, niin jouluvalot tuo edes vähän valoa pimeään arkeen.
Lisäksi jouluna saa syödä paljon hyvää ruokaa :kuola:

Eipä kyllä joulusta ole paljoa iloa duunin puolelta, koska kaikki pyhät napsahtaa just vlopuksi, joten extra vapaapäiviä ei heru tänä vuonna kovin montaa, ensi vuonna juttu on onneksi toisin :)

Kai tässä tulee vanhaksi, kun vuosi vuodelta tuo joulua edeltävä häslääminen vituttaa entistä vähemmän. Muutama vuosi sitten olisin allekirjoittanut tuon avauspostin ihan 100%, mutta nykyään olen jo paljon suopeammalla linjalla. En mä itse jaksa edelleenkään innostua sen enempää mitään touhuamaan kuin vasta viimeisellä viikolla ennen joulua, mutta enää mua ei häiritse jos "kaikki" muut haluavat ottaa ilon irti jo pari kuukautta etuajassa. Jokainen tyylillään ja niinpoispäin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom