Jouluvitutus, jo vuodesta 2005

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu
Eilen pistettiin meillä jouluvalot ikkunaan, kotiin tullessa poika tuli tohkeissaan "isi, isi, kato powo!" (siis poro :) )

Joulu on parasta. Jostain syystä kautta aikojen vähän päälle kaksikymppiset ovat kovasti joulua vastaan. Ihme porukkaa ovat he.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Samo sanoi:
Itteäkin vitutti joulu ja kaikki sen hössötys jokunen vuosi sitten mutta nyt kun on pieniä lapsia niin suhtautuminen on muuttunut.

Mä joka joulu odotan sitä, että tulisi nyt edes joku serkku kersojensa kanssa käymään, mutta kun ei. Joulu olisi vielä mukavampaa, kun olisi niitä pieniä lapsia. Omat sisaruksetkin on kasvaneet jo siihen ikään, ettei pukkia paljoa odotella. Mut ehkä mulla vielä joskus on niitä omia lapsia, joille joulua järjestää. :haart: Joulu on lapsille ihanaa aikaa ja se heijastuu myös aikuisiin. Ihanaa olla hengessä mukana, kun kirjoitellaan joulupukille jne. Me tuossa just yx päivä piirrettiin joulupukille parin kersan kans. :) Ja toinen niistä toivo uutta vessaa joululahjaksi.. :eek: :lol2:

Hohohooooo, hyvää joulua vaan kaikille!

t:joulupukki

EDIT: Eka joulukinkku paistetaan jo itsenäisyyspäivänä! :kuola:

D.Yates sanoi:
Jostain syystä kautta aikojen vähän päälle kaksikymppiset ovat kovasti joulua vastaan. Ihme porukkaa ovat he.

Tämä ehkä johtuu siitä, että vähän päälle kakskymppisillä ei ole välttämättä vielä omaa perhettä ja joulu vietetään porukoiden/kavereiden kanssa. Itellä ei oo mitään loistavia muistoja perhejouluista kun jouluaattona useimmiten tulee helvetinmoinen perheriita jossain vaiheessa. Viime vuonna oli ehkä eka joulu pitkään aikaan, joka meni riitelemättä mut silti aina kun menee porukoille jouluna tulee ne vanhat muistot mieleen.

Itselle joulumielen tuo Fazerin Joulusuklaan ilmedstyminen kauppoihin. Syön juuri sitä :kuola:

Jouluvitutus nousi taas tänäkin vuonna, jo lokakuun lopulla kun kaikki krääsä oli kärrätty kauppoihin ja monta lavallista konvehteja. Sen tietää että sukulaiset ei kuitenkaan muista ettei kumpikaan sitä :kakka: 'aa syö ja taas on ongelma kuinka hävitetään ne 5-6 rasiallista konvehteja.
Joulussa ainut hyvä puoli on kunnon harmaasuolattu ~8kilon kinkku kahteenpekkaan syötäväksi ja iiso kattilallinen riisipuuroa. Muuta en tarvi. Piparkakut onkin sitten jo plussaa.
Joulukuusta ei tänäkään vuonna raahata parvekkeelle neulasia tiputtelemaan, jokunen tuikkukynttilä ja ovikoriste saa riittää.
Ja nyt :wall: se ettei niitä joululahjoja oo tullu hankittua jo ennemmin, tuonne ryysikseen ei hotsita lähteä ollenkaan. Kummipojalle, avokille, ja molempien porukoille ja sisaruksille pitää löytää jotain kivaa mutta millä löytäis tarpeellista eikä vaan sitä krääsää nurkkia täyttämään. Mun porukat osti jo meille joululahjan, itse valitsin ja tulee tarpeellisena käyttöön, ei ostettu vaan pakko-ostoksena.
Ja se riepoo kans että _pitää_ kiertää kaikki sukulaiset, molempien isovanhempia myöten. Tuli persiinalla ympäriinsä eikä omaa rauhaa ollenkaan.

MissEvilEve sanoi:
Pitäis varmaan avata tähän rinnalle Joulufanitus-thread sillä itse en joulussa näe yhtään negatiivista asiaa ja omat joulut alkais jo juhannuksesta ellei joku estäis :D

:joulu2: :joulu3:

Jouluhan on varsin mukavaa aikaa ainakin kun saa odottaa Even joulubileitä. Ircissä niitä jo suunniteltiin.. Voi, että niistä tulee hurjat! :joulu1:

Joulu on ihmisen parasta aikaa.

Naene sanoi:
Musta on kiva kun niitä mahdollisia lahjoja sitten laitetaan kaupoissa esille. Oon jo nyt ostanut itselleni niistä joululahja tarjouksista vaikka mitä DVD levyjä ja digikamerankin erittäin halvalla. Se on kun yksi iso alennusmyynti mulle. :D
QUOTE]

Entäs olisko joulun jälkeen viellä paremmat alennusmyynnit?

TheSami sanoi:
Sitä sitten saa rouhia joulun pyhät. Ei voi parempaa kuvitella. Ei kiire mihkään. Joulukuu on työn vakia aivan vitun kiire ja stressaava. Asiakkaat muuttuvat joulun alla piruiksi ja siitä on kiireetön joulumieli kaukana. Hysteeria voisi olla lähempänä. Siksi onkin mukava rauhoittua perheen kanssa ja olla vain.
.

Niimpä... olisi mukava rauhoittua jouluksi mutta kun aattona toitä ja tapaninpäivänä niin eipä paljoa kerkeä rauhoittua.
Joskus jätän kesäloman joulukuulle ja matkustan jonnekin lämpimään:)

Jess, kunnon valitusketju, nää on parhaita.

Aliotetaan kuitenkin siitä hyvästä. Eli joulu, itse ne muutama päivä, on ihan jees aikaa hyvine ruokineen ja kauniine koristeineen ja perheen ja sukulaistan kenssa ydessä vietettyine aikoineen jne.

Mutta se pari kuukautta ennen joulua on syvältä ja poikittain. Meillä töissä on joulu käytännössä 24/365 kun joulu on tän lafkan myynnistä jotain yli 20% ja sitä sitten joko tehdään tai puretaan tai puuhastellaan jossakin koko ajan. Itse olen ketjun loppupäässä, joten tuo lokakuun puoliväli - marraskuun puoliväli on yhtä helvettiä. Ihan saatanan kiire koko ajan, nytkin oli 24 päivää putkeen töissä.

Sitten emäntä hössöttää niiden lahjojen kanssa jo suurinpiirtein heinäkuusta alkaen. Joulu olisi ihan kohtis juhla ilman noita lahjoja ja muuta älytöntä härdelliä.

Kauppoihin ei viitsi edes mennä, ainakaan viikonloppuisin.

japa sanoi:
Niimpä... olisi mukava rauhoittua jouluksi mutta kun aattona toitä ja tapaninpäivänä niin eipä paljoa kerkeä rauhoittua.

Itellä kans aatto ja aaton ja joulupäivän välinen yökin töitä, niin koita nyt siinä rauhottua.
Jouluna tosiaan olis kiva olla ihan rauhassa ja syödä kinkkua ja laatikoita pikkasen, muttei niitäkään kyllä huvita paljoo syödä.
Toi joululahjojen hommaaminen alkaa jo vituttamaan, kun ei ole aavistustakaan mitä kukakin haluaa ja tarvitsee.
Ite en tarvis mitään paitsi etelänmatkan, omakotitalon ja muuta sellasta pientä, mutten niitä kuitenkaan saa..

Joulu on ihan jees paitsi niille jotka ei pääse siihen normaalirumbaan messiin. Eli ne jotka viettää juulen yleensä yksin, se on vuoden raastavinta aikaa. Siitä on kyl joulufiilikset vitun kaukana, ja vaikka se onkin vaan yksi päivä vuodesta niin se on silti yksi rankimmista. Näin se homma etenee. Repikää ne jouluvalot vittuun niistä ikkunoista ja pihoista! :)

Japa sanoi:

Kyllä munkin ilmeisesti pitää raahautua töihin aattoaamuna. Pitänee mennä mahdollisimman aikaisin, että ehtii sit perheen mukana haudoille ja kirkkoon.. Yleensä olen aina kieltäytynyt tekemästä töitä jouluaattona, mutta ehkä mä nyt vihdoin olen sen verran iso tyttö, että voin jättää ne aattoaamun piirretyt katsomatta. :D Toivottavasti tästäkin joulusta tulis hyvä joulu. :haart:

Minulle kyllä tämä marraskuussa alkava joulumarkkinointi tekee koko joulusta melkoisen kammotuksen. Telkkarista ihan mahdotonta seurata mitään ohjelmia mainoskanavilta, kun siellä joku K-Market ja Sotka kauppaa jouluperunoita ja joulumattoja. Toisekseen en kerta kaikkiaan kestä enkä jaksa joulumainosmusiikkihelvettiä. Minkä riettaan takia kaikkeen pitää lisätä jatkuvaa kellonkalkatusta?! Ärsyttävintä koko joulumusiikissa on se kilkol kalkal kolikoli -kellonkolkatus. Mitä lie perkeleentorjuntaa.

Jokunen joulu sitten pääsin kokemaan varsinaisen kauhujen joulumatkan. Bussilla piti matkustaa aattoaamuna noin 5 tuntia. Radiosta tuli Pakkotoistolla joululauluja melko kovalla, eikä kuski millään suostunut edes pienentämään volyymia. Hermot alkoivat kärytä kun ensin jotkut ranskalaiset pennut hoilottivat käsittämättömän korkealla äänellä jotain joulupropagandaa ainakin 10 minuuttia, ja lopullisesti menetin malttini kun sen perään alkoi Jari Sillanpään ja Kutri-Helunan joulusikermä. Join siihen :curs: piinausriivaukseen velipojalle lahjaksi ostamani rommiputelin ja ärisin itsekseni Sillanpäälle ja Helunalle.

Meinasi unohtua. Joululahjojen paketointi – se vasta kärsimystä onkin. En ole eläissäni saanut tehtyä sivistyneen tai ylipäätään ihmismäisen näköistä lahjapakettia. Joku niissä aina menee vituksi, kieroon, teipit ja nauhat hirttosolmuun, ja joko niitä ei saa auki kuin moralla tai sitten ne hajoaa ennen aikojaan. :( En tykkää yhtään.

On siinä joulussa hyviäkin puolia, jopa enemmän kuin huonoja. :haart:

Timba79 sanoi:
Sitten emäntä hössöttää niiden lahjojen kanssa jo suurinpiirtein heinäkuusta alkaen. Joulu olisi ihan kohtis juhla ilman noita lahjoja ja muuta älytöntä härdelliä.
.

Mä epäilen että noilla naisilla on joku ylimääräinen kierroutuma tuossa dna ketjussa joka aiheuttaa tuon lahja vouhotuksen. Meikäläisen emäntä saa veronpalautuksia jonkun 400-500€ ja jostain siitä asti kun se tieto tuli niin on vouhottanut että kaikki menee lahjoihin:eek: Se varmaan laittas 100 000€ joululahjoihin jos vaan olis vara laittaa...

Mulle kaikki juhlapyhät tarkoittavat vain ylimääräisiä vapaapäiviä, niillä ei ole mitään sen kummempaa merkitystä. Itseäni vain ärsyttää se hössötys ja energian tuhlaus (koristeluun, lahjoihin, jne.) mitä näiden vapaapäivien takia jotkut harrastavat. Mutta kukin tyylillään.

Muita peesaillen, joulussa ei ole muuta hyvää kuin ruoka. Ihan susipaska juhla. vituttaa kaikki helvetin joulukoristeet ja helvetin joulukortit. Ikinä en ole joulukorttia lähettänyt, enkä lähetä. Ihan helvetinmoista vouhottamista koko perkeleen juhla.

Jokainen joulukortti joka mulle tulee menee suoraan roskiin. Vittuako sellasia lähettää mulle :D. <-- ihan vaan vinkiksi tutuille ;)

Jo helpotti :D

Jakob sanoi:
Jokainen joulukortti joka mulle tulee menee suoraan roskiin. Vittuako sellasia lähettää mulle :D. <-- ihan vaan vinkiksi tutuille ;)

Sama homma. Ja yhtään korttia en ole viimeiseen 5 vuoteen lähettänyt vaan "persoonallinen":rolleyes: teksitviesti hoitaa sen aattona:D

japa sanoi:
vaan "persoonallinen":rolleyes: teksitviesti hoitaa sen aattona:D

On muuten sama homma joka joulu kun pitkin aattopäivä tulee tekstiviestejä ja niitä sitten itekin lähettelee. "Hyvää joulua koko perheelle plaa plaa plaa" samaa settiä joka kerta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom