Jouluvitutus, jo vuodesta 2005

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu
Joulu on kokenut niin hirveän kaupallisoitumisen ettei siinä ole mitään järkeä enää. Ei itselleni joulu ole koskaan ollut syy kinua vanhemmilta ja sukulaisilta lisää rahaa turhuuksien ostoon vaan läheisten parissa olemista.

Se nyt onkin onneksi meidän perheessä vielä pysynyt suht hyvin kuosissa, mutta muutama viime vuosi on ollut jotenkin ahdistavaa kun ei oikeastaan toivoisi kummempia paketteja, mutta kuitenkin niitä tulee. Itse opiskelija joten taloudelliset varat rajatut eikä siis oikein opintotuella ostella mitään lahjoja. Ollaankin sovittu etten osta mitään kenellekkään. Enkä pyydä keneltäkään mitään. Mutta toisin kuitenkin käy ja tulee jokseenkin surullinen mieli kun itse ei anna mitään.

Meilläpäin tilanne oli se, että rikkaammat sukulaiset käytännössä hukuttivat kakarat(jotka nyt ovat tyyliin juoppoja/narkkareita ilman mitään koulutusta jne) tavaraan ja lahjojen arvo laskettiin tuhansissa euroissa n. 7 ikävuoden jälkeen. Parasta oli katsoa vierestä kun joku saa uusimman pelikonsolin ja kasan pelejä, ja seuraavana päivänä kiljuu naama punaisena vanhemmilleen, jotka ostivat hänelle yhden pelin josta hän ei pidä. Tätä näki vuodesta toiseen kunnes sanoin itseni irti koko joulusta; en oikeasti kaivannut niitä läheisiä joiden käytös ja elämä muutenkin inhottaa minua. Joulu oli aina kaikista pahin.

Sitten vähän pohdintaa. Eikös joulu ole, jos oikein muistan, uskonnollinen juhla? Jotain jeesukseen liittyvää käsittääkseni...Mietin tässä, voisiko joulun juhlimatta jättämistä perustella sillä, ettei ole uskovainen. Varmaan vaan helpompaa sanoa, ettei huvita kuluttaa rahaa...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kokeilen tänävuonna jotain uutta, tulee elämäni ensimmäinen ei valkoinen joulu. Lähden pahimmaksi ajaksi pakoon ulkomaille. Hah!

Sitten vähän pohdintaa. Eikös joulu ole, jos oikein muistan, uskonnollinen juhla? Jotain jeesukseen liittyvää käsittääkseni...Mietin tässä, voisiko joulun juhlimatta jättämistä perustella sillä, ettei ole uskovainen. Varmaan vaan helpompaa sanoa, ettei huvita kuluttaa rahaa...

Itse asiassa minun käsittääkseni joulu oli aikoinaan roomalaisten pakanajuhla. Korjatkoon joku, jos olen väärässä, mutta muistaakseni kristityt saivat helpommin jalansijaa roomalaisten keskuudessa siirtämällä Jeesuksen syntymäpäivän (joka jonkun tiedon mukaan on todellisuudessa maaliskuun lopussa) jouluksi. Minua muuten vituttaa joulussa eniten tuo joululaulujen soittaminen. Niitä kun kuulee joka perkeleen kaupassa. Joskus on tuntunut, että pitäis peltorit olla matkassa tavallisella kauppareissulla mikäli haluaa välttää sen joululaulujen renkutuksen. Samaan hengenvetoon meikäläisen kaltaista ateistia vituttaa nämä kaikki jouluevankeliumien lukemiset ja virsien veisaamiset. Jätetään sen uskonnollisuus joulusta pois, jooko?

Ei kyllä kiinnosta joulu pätkääkään. Ainut positiivinen asia on että näkee sisaruksia ja vanhempia saman katon alla. Jouluruuat blaah, uskonnollisuus blaah, lahjat blaah...

Itse asiassa minun käsittääkseni joulu oli aikoinaan roomalaisten pakanajuhla. Korjatkoon joku, jos olen väärässä, mutta muistaakseni kristityt saivat helpommin jalansijaa roomalaisten keskuudessa siirtämällä Jeesuksen syntymäpäivän (joka jonkun tiedon mukaan on todellisuudessa maaliskuun lopussa) jouluksi. Minua muuten vituttaa joulussa eniten tuo joululaulujen soittaminen. Niitä kun kuulee joka perkeleen kaupassa. Joskus on tuntunut, että pitäis peltorit olla matkassa tavallisella kauppareissulla mikäli haluaa välttää sen joululaulujen renkutuksen. Samaan hengenvetoon meikäläisen kaltaista ateistia vituttaa nämä kaikki jouluevankeliumien lukemiset ja virsien veisaamiset. Jätetään sen uskonnollisuus joulusta pois, jooko?

Aion kyllä jatkossakin uhrata sikaa ja olutta talvipäivänseisauksen juhlan aikoihin hedelmällisyydenjumallalle takaakseni menestykekkään vuoden.

Eniten ärsyttää se, että pitää olla joku selitys sille ettei aio noteerata joulua mitenkään. Töissäkin muut jo touhottaa hulluna ja tolla yhdellä on soinu joululaulut eilisestä lähtien. Kynttilät sun muut koristeet, ei näitä työpaikalla ehkä tarvii...

Nyt pidän kahden viikon loman joulun aikaan ja ajattelin olla ihan kotosalla yksikseni. Ei kuulema sovi tommonen kenellekään. Pitänee katsoa sitten ensi vuoden puolella miten kävi. Jospa sais äkkilähdön halvalla johonkin.

Laulut.. VITTU.

Melkeen kiinostaa taas kuunnella noita, ainut ajankohta milloin kestää on jouluaattona ruokapöydässä ja silloinkin vain Carola Häggkvistin vetäminä, naisella sentään ääni miun makuun..

Lahjat ja muu kaupallinen paska vois myöskään vähempää kiinostaa, ja toki tämän takia oon jotenkin "masentava" ihminen kun en joulusta pidä.

joulussa kaikki muu on jees paitsi se vitun väkipakkolla lahjojen ostaminen. imo lahjalla jonka ostan ihmiselle sen takia et joku heebo o delannu vitun 2000v sitten on aika tyhmää. Mielummi ostan lahjan joskus arkipäivänä kun siltä tuntuu että sillä on merkitystäkin.

Itellä menny tähän asti aika kivuttomasti tämä jouluhässäkkä. Lahjat on ostettu jo tärkeimmille ihmisille, onneksi ei ole montaa ihmistä. Ite en onneksi stressaa joulusta ollenkaan, meillä ei perheessä ole koskaan ollut tapana mitään ihmeempiä hässäköidä tän juhlan suhteen.

Itse kyllä tykkään joulusta ainakin jouluaatosta ja joulupäivästä, kun saa olla perheen parissa ja syödä hyvää ruokaa :) Ainoa mikä itsellä vaan vituttaa niin kaikki joulurenkutukset, ne pitäisi kieltää lailla.

joulussa kaikki muu on jees paitsi se vitun väkipakkolla lahjojen ostaminen.
Itse oon tästä täysin samaa mieltä. En oo vielä yhtään lahjaa ostanut, mutta luultavasti seuraavilla intin viikonloppuvapailla täytyis jotain lahjoja ostaa. Mua ainakin ärsyttää lahjoissa eniten se lahjan keksiminen, koska kun muutenkin on vähän rahasta tiukkaa, niin on todella typerää ostaa jollekin jo valmiiksi turha lahja ihan sen takia, koska se ostaa mulle jotain. Itseänikin jouluna vituttaa se, jos joku antaa lahjaksi jotain, jolla en todellakaan tee mitään. Pitäisi tietenkin olla iloinen kaikesta, mitä saa, mutta silti ärsyttää jo sekin, että toinen on käyttänyt rahansa aivan turhaan ostaessaan mulle lahjan, jota en käytä. Itselleni kävisi hyvin 100%:sti lahjaton joulu kaikin puolin, mutta jos itse aloitan lahjattomuuden, niin muilla on palkokasvi sieraimessa, koska joillekin ne lahjat on kaikki kaikessa. Parasta joulussa on kiireettömyys, vapaat ja yhdessäolo eikä niinkään lahjat. Jos nyt muutenkin kriittisesti haluaa ajatella, niin mikä siitä yhdestä päivästä vuodessa tekee niin tärkeän, että silloin ostetaan penskalle kaiken maailman PS3:t, Bioniclet ja suklaat kerralla?

joulussa kaikki muu on jees paitsi se vitun väkipakkolla lahjojen ostaminen. imo lahjalla jonka ostan ihmiselle sen takia et joku heebo o delannu vitun 2000v sitten on aika tyhmää. Mielummi ostan lahjan joskus arkipäivänä kun siltä tuntuu että sillä on merkitystäkin.

Se heebo tais kuitenki syntyä näihin aikoihin vuotta, kuoli sitten keväämmällä. Näin nykyään uskotaan.

Korjaan, joku pizzanpyörittäjä (ei, minulla ei ole mitään niitä vastaan) joka ei liity meihin mitenkään on kuollut jossain 5000km päässä lähi-idässä n. parituhatta vuotta sitten. Pitäis sitten ostaa lahjoja ilmeisesti kaikille sen takia. Kavereille ostan korkeintaan jos keksin jotain tarpeeksi humoristista, vanhempien kanssa ei hirveesti lahjoja vaihdella ja tyttöystävää jonka ehkä voiskin hukuttaa turhuuksiin ei ikävä kyllä ole :( joten enpä taida jouluostoksille päätyä.. onneksi..

Konvehdit, ei voi olla vetämättä. Vittu!

Ja kaikki muukin mässy. Missä se itsekuri? En tiedä, en oo läytänyt...

Itseasiassa nyt on vitutus kokonaisuudessaan aikalailla laantunut. Töissä hässäkkä rauhottui ja sain elämäni ekan kerran pitkät jouluvapaat. Eli joulusta yli loppiaisen vapaalla ja lapsetkin päiväkodista lomalla.

Että ehkä tässä poikien kanssa vielä joulumieltäkin saa kun ei ne vielä osaa kärttää niillä lahjatoiveillaan.

Vituttaa tv-mainokset joissa mainostetaan joululahjoiksi 1000 euron televisioita ja tietokoneita joka 30 min välein. Siinä taas pikkulapset saa käsityksen, että tuo on ihan normaali joululahja.

Taidan tehdä television katselulakon lopun kuukauden ajaksi.

Tuo on kyllä niin väärin. Mielestäni jouluna ei kenenkään tarvitsisi elää piparin puutteessa. Piparit tulisi laittaa jakoon kaikille oli sitten ollut kiltti tai ei.

Aamen:joulu6:

Hansulla on ihan sama homma...
normal_586561621.jpg

Töissä menee selkä ihan paskaks, päätä särkee päivittäin, tyttöystävää ei pääse näkemään, eikä rahaakaan ole mihinkään spesiaaliin. Hmph.

Olisipa edes suklaata.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom