Jouluvitutus, jo vuodesta 2005

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu
Vihaan joulua seuraavien syiden takia:

A) kristillinen paasaaminen
B) kulutushössötys
C) rasittavat joululaulut
D) tekopyhyys, ostetaan hyvää omatuntoa lahjoilla

Kaikenkaikkiaan joka paikka on niin täynnä JOULUA että hajoaa pää.

Tänä jouluna menen emännän kanssa lontooseen ja tiedän että siellä ei pääse paljoa vähemmällä mutta siellä sentään monikulttuurisuuden takia on kova biletys joulunakin ja diggaan paikasta muutenkin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Taas tämä alkaa. *klip*
Vihaan joulua seuraavien syiden takia:

A) kristillinen paasaaminen
B) kulutushössötys
C) rasittavat joululaulut
D) tekopyhyys, ostetaan hyvää omatuntoa lahjoilla

Kaikenkaikkiaan joka paikka on niin täynnä JOULUA että hajoaa pää.

Tänä jouluna menen emännän kanssa lontooseen ja tiedän että siellä ei pääse paljoa vähemmällä mutta siellä sentään monikulttuurisuuden takia on kova biletys joulunakin ja diggaan paikasta muutenkin.
Molempiin postauksiin 100% komppaus. Ei tarvi itse noita kirjoittaa, kun jäbät vetää niin hyvin noi asiat yhteen.

Pakollinen bodypeukku. :thumbs:

Lauantaina viikkosiivouksen yhteydessä avokki pyysi hakemaan varastosta jouluvalot ja muut krääsät. Meinas tulla perheriita kun en oikein ymmärtänyt minkä helvetin takia se joulu pitää näkyä kotona kuukautta ennen marraskuussa, kun taivaalta tule vettä ja lämpötilakin on +5 astetta. Eilen oli kuulemma 1.adventti ja silloin tulee laittaa jouluvalot :jahas: Joulukortitkin on kirjoiteltu varmaan 3viikkoa sitten.

En hirrvesti diggaa joulusta mutta joulupukkina vois olla kivaa:
http://www.youtube.com/watch?v=zDRnuwGjn44

Jouluvalot, joulumarkkinat, ruuhkat kaupoissa, joulukoristeet, sukulaisvierailut, joululaulut, jotkut jouluruoat. Joulun hehkutus, joulupukki, tontut, joululahjat, joulukirkko, joulukuusi, jouluohjelmat. Tuossapa pari seikkaa mitkä vituttaa:curs:

Per**le yhtään lahjaa en ole vieläkään ehtinyt hommaamaan. Muuten joulu menee mutta toi lahjojen sun muiden perässä juokseminen kaupoissa...

sukulaisvierailut :curs:
Missä lukee, että sukulaisten luona pitää vierailla?

Itse en ole muutamaan vuoteen reissannut tapaamaan ketään jouluna. Kyllä kaikki mun sukulaiset tietää missä mä asun ja ovat täysin tervetulleita käymään jouluna, jos niin haluavat. Miksi juuri minun pitäisi AINA olla se joka matkustaa kyläilemään? Voin kertoa, että ei oo paljon sukulaisia näkynyt jouluna oven takana, mutta ei oo kyllä yhtään harmittanutkaan.

Edit: Aina välillä kuulee sukulaisilta, että olis kiva nähdä useammin. Mun näkeminen ei ilmeisesti ole kuitenkaan niin kivaa, että he jaksaisivat matkustaa mua nähdäkseen. Vuoroin vieraissa tai sitten ei ollenkaan.

Vituttaa joululaulut, joita joutuu kuuntelemaan töissä melkein 8h päivässä :curs:

Minkä vitun takia sitä krääsää ostetaan niille sukulaisille ja tutuille? Eihän niin tehdä, kuin ehkä synttäreillä. Ostamalla talvella muutamat leegot tutuille muistellaan jutku-jesseä ja/tai joulupukkia? :lol2:

Siinä nyt vähän sitä vitutusta.

Kyrsii taas lahjat: Kuitenkin tulee taas jtn joululaulu-cd:eitä yms, JEEEEE.

Mä haluan pelkästään jtn käytännöllistä (vaatteita&rahaa), mutta jos oikein arvaan niin "ei sellaista nyt lahjaksi voi antaa, raha on niin persoonatonta ja vaatteet ovat kuitenkin vääränlaiset" :jahas:

Mä en edes pyydä lahjoja. Oon broidien kanssa sopinut, että mitään ei osteta toisillemme.

Mun joululahjat on kaksi kahvakuulaa ja voimistelurenkaat jotka ostan itse itselleni, omilla rahoillani. Nämäkin ostan nyt vain sen takia, että olen budjetoinut ko. hankinnat veropalautuksien varaan.

Ja ne vitun valoletkut.

Ja kohta on joka perkeleen ikkunassa joulukyntteliköt.

Sitten aletaankin jo raahaamaan jotain fuckin kokonaisia puita sisälle. Ja niihin ripustellaan jotain killuttimia.

kattelin eilen kaupassa kuinka helvetisti suklaarasioita siellä oli...ei mikään ihme jos jengi vähän turpoaa tossa joulunaikaan...

1.) Kaikki se krääsä. Miksi joka jouluksi tarvitsee ostaa uudet muovikoristeet?
2.) Jouluruoka (konvehteja lukuunottamatta).
3.) Perhejoulu. Öö... kiva kun ei oo.

Vihaan joulua.

Yleisesti pidän joulusta parin asian takia, vanha perinne on se että näkee sukulaisia jotka tulevat vähän pidemmän matkan takaa ja joita ei muuten hirveän paljon näe. Mutta se oli kivaa sillon joskus pienenä, nyt ne välimatkat missä sukulaiset asuu ei tunnu enää läheskään niin pitkiltä niin näkee sukulaisia muutenkin sillon kun haluaa. Eniten vituttaa kaikki se hääsääminen lahjoista, itse en hirveästi piittaa saako ne aku-ankka kalsarit vai ei. Opiskelijanahan on vähän paha mennä mitään ostelemaan niin vituttaa se että kaikki kumminkin haluavat ostaa minulle jotain, jättäisivät vaan rauhaan niin olisi parempi mieli. Tähän lisätään vielä se kaikki koristelun määrä joka helvetin paikassa yhdistettynä siihen mukamas iloiseen joulumieleen jota jotkut jakaa tuolla kadulla. Saatananmoinen ahdistuksen tunnehan siinä tulee kun ihmiset vaan häärää aivan vitusti joka puolella.

Joulu on kyllä niin perseestä ettei mitään rajaa. Rikkaat hukuttaa jo ennestään kusipäiset kakaransa krääsään jotta nämä voivat sitten koulussa kehua, paljonko perheellä meni rahaa jouluostoksiin. Joulua aletaan valmistelemaan yli kuukausi etuajassa, jotta paskasta saataisiin kaikki irti.

Jouluruoka on lisäksi täyttä paskaa. Itse en ainakaan koske mihinkään muuhun kuin kinkkuun...ja niihin konvehteihin ja pipareihin jotka turvottavat loppu vuodenkin edestä :(

Kuinkas moni käy joulun/uudenvuoden ajan salilla? Toivon todellakin etteivät mene pistämään salia kiinni pyhien ajaksi...

Kyllähän sitä salilla käydään. Tosin jos tulee lähdettyä Rukalle joulun jälkeen niin sitten jää varmaan pariksi päiväksi.

Joulu on muuten ihan jees juhla, saa otta lökösästi ja syödä, mutta sitä marketeissa rallattavaa joululaulu + joulupukkitouhua en kestä.

Jouluaattona on kiva ottaa pikku pierut ja lueskella jotain hyvää kirjaa jonka on saanut lahjaksi kuusen kynttilöiden valossa.

Muistan kyllä kuinka joulu oli vielä kivaa aikaa. Ei siitä niin kauaa kuitenkaan ole kun itse ollut sellainen vaahtosammutin. Silloin joulu oli joulu, ei yletön taloudellisen statuksen osoitusjuhla.

Joulu on kokenut niin hirveän kaupallisoitumisen ettei siinä ole mitään järkeä enää. Ei itselleni joulu ole koskaan ollut syy kinua vanhemmilta ja sukulaisilta lisää rahaa turhuuksien ostoon vaan läheisten parissa olemista.

Se nyt onkin onneksi meidän perheessä vielä pysynyt suht hyvin kuosissa, mutta muutama viime vuosi on ollut jotenkin ahdistavaa kun ei oikeastaan toivoisi kummempia paketteja, mutta kuitenkin niitä tulee. Itse opiskelija joten taloudelliset varat rajatut eikä siis oikein opintotuella ostella mitään lahjoja. Ollaankin sovittu etten osta mitään kenellekkään. Enkä pyydä keneltäkään mitään. Mutta toisin kuitenkin käy ja tulee jokseenkin surullinen mieli kun itse ei anna mitään.

Noh, voinpahan mussuttaa jouluruokia jotka muut ovat tehneet ja sitten pyörin kotiin räntäsateessa kuin minipossu. Löytyis nyt edes jouluksi se kaunis hihnan taluttaja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom