Joskus hävettää olla suomalainen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu
Kysymys vaan kuului vitun urpo, että miks suomalaiset valittavat, kitisevät, inisevät ja valittavat paljon enemmän ulkomailla kun esim. muut skandinaavit? Ja hei, mä uskon ettei mulla ole ystävistä pulaa.

Menee jo asiattomuuksian puolelle, mutta ota jo se pää pois perseestä.

Yks ihan hyvä esimerkki on britit. Kuinka saatanan moni niistäkin tulee siihen lomakohteeseen ja sit ettii sen tutun ja turvallisen irkkubaarin, missä voi laulaa Oasista ja vetää sitä tuttua laageria? Muutaman Euroopan kaupungin nähneenä ehkä liiankin moni. En tosin osaa sanoa kuinka suurta poikkileikkausta nämä edustavat matkailevasta brittiväestöstä.

Pointti on kuitenkin se, että Huhtamon näkemys tästä asiasta on ihan saatanan kapeakatseista, eikä herralla tunnu olevan juuri mitään oikeaa sanottavaa.

Suomalaisista vielä sen verran, että oman kokemuksen mukaan suomalaiset ovat melko huonoja aloittamaan keskusteluja esim. tuntemattomien kanssa bussissa, mutta puhuvat kuitenkin sitten ihan mielellään, jos on jotain puhuttavaa.

Bussit ja junat ovat sitäpaitsi ahtaita ja varsinkin kesäisin perkeleen kuumia. Mielummin ottaa siihen ympärille sen oman tilan kuin että "väkisin" tunkee viereen.

Maailmanmatkaaja Huhtamolta pitäis kieltää tää threadi. :down:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei vittu, nyt on semmonen jätkä kehissä et taju pois. Ilmankos sä oot tossa viimeset puol vuotta postannu sinne ihkut mikä lie ihmiset trediin joka päivä n.50 postia. Kertoo siitä, kuinka paljon elämää sulla on. Oiskohan se nickin pitänyt sittenki Runkkari. Äijähän tuntee koko ircin ulkoo. Jos tää kerran vittuiluks meni ni alotetaan sit! Paitsi et mä oon nyt se fiksumpi kerranki, enkä vastaa sun yhteenkään postiin.

Ja jottei ihan eksyttäis aiheesta, mun hyvä kaveri on ollut matkaoppaana pitkään. Ja häneltä olen nämä ininä-väitteet kuullut. Jotain muuta?

Oot kuitenki fiksuna sällinä jaksanu seurata ko. threadia tiiviisti ;) Mulla on töissä ollu katsos tylsää. Ja toi Runkkari-läppä oli tietsä tosi omaperäinen ja ihan ensimmäinen kerta ku mä kuulin sen :thumbs:

Mitähän tekemistä Kuvakkeella on IRC:n kanssa?

Sun yksi kaveri on ollu pitkään matkaoppaana. Sekö on se taustamateriaali johon perustat väitteesi? Ettei olisi tää sun kaveris voinu hieman liioitellakin asioita vitutuksissaan?

Jaa, että fiksumpi...kumpi meistä olikaan siellä linnassa istunu?

Kröhöm! Anteeksi vaan, mutta Ferrarin tallipäällikön Jean Todtin mielestä suomalaiset ovat huippuporukkaa. Tässä Todtin kommentti Iltasanomista:

<JeanTodt>
Kimi on loistava kaveri. Hän ei puhu turhia eikä koskaan valita mistään. Hän ei koskaan laita virheitä muiden syyksi. Minun on sanottava, että kun aiemmin työskentelin suomalaisten ralliajajien kanssa kartanlukijana, niin pidin todella paljon heidän toimintatyylistään.
</JeanTodt>

Jep, jep!
Huhtis on edustanut Suomea oikein Braziliassa asti.

Ja mitenköhän tämä liittyy aiheeseen? Vaikka olisin murhannut ja raiskannut jonkun? Valaisetko vähän mua? Emmä tässä ketään opeta tavoille. Sanoin vaan minkälainen kansa me ollaan ja minkälainen mentaliteetti meillä on. Mun tekemiset ei liity siihen millään tavalla!

Onpa joskus useammin kuin kerran pilluakin tullu!
Toi on sellasta mistä me muut vaan haaveillaan.

Ja tuo wc-paperi juttu on sattunut monessa maassa.
Eli nää tuntemattomat joiden kanssa olet heittänyt läppää on siis juuri näitä matkaoppaita? Yöllä? WC paperia? C'moon,mehän ollaan frendejä?

Sikailee...

Sikailee ja sikailee. Niitä nyt riitää missä tahansa porukassa.

Äh, yleisesti ottaen hävettää olla ihminen.

Tosta liftaamisesta; sitä voisi nyt vaikka verrata rahan antamista johonki hyväntekeväisyyteen tms. Eli siis toisen auttamista. Mitä siitä hyötyy? Joku saa ehkä hyvän mielen toisen jeesaamisesta, eikä kaikki nyt välttämättä oo kauheita egoisteja ja mieti aina sitä omaa hyötyä. :piis:

Kysymys teille jota niin hävettää ja vituttaa olla Suomalainen että mitä te täällä vielä teette? Senkun muutatte sinne missä asiat on paremmin ja ihmiset on mukavampia ja silleen. Jos vituttaa olla täällä niin muuttakaa muualle ja lopettakaa se valittaminen!

Ja mitenköhän tämä liittyy aiheeseen? Vaikka olisin murhannut ja raiskannut jonkun? Valaisetko vähän mua? Emmä tässä ketään opeta tavoille. Sanoin vaan minkälainen kansa me ollaan ja minkälainen mentaliteetti meillä on. Mun tekemiset ei liity siihen millään tavalla!

Ja sittenkö me oltais hieno kansa jos kaikilla olis Huhtamo-sedän mentaliteetti, voitais sit istua kaikki linnassa ja keskustella ihan kaikkien kanssa ja ihan koko ajan. Niin kaikilla olis sitten niin jätte kul, ettei mitään rajaa. Kusis Huhtamokin hunajaa ku olis juttukavereita.

Sivuhuomio. Ei me suomalaiset olla niinkään sisäänpäinkääntyneitä.

Maaseudulla, jossa duunin puolesta joudun käymään, ei asiakkaiden kanssa tahdo asiaan päästä. Haluavat puhua ummet ja lammet kaikesta muusta. Töihin eivät tahdo päästää ollenkaan. Se aloituskynnys on vain aika korkea.

Olenko ylpeä suomalaisuudestani? En ainakaan sitä häpeä, mutta uskon enemmän yksilökohtaiseen suhtautumiseen, kuin kansallispohjaiseen.

Örveltäjiä riittää, etenkin perusturistikohteissa ja pakettimatkoilla, yhtä paljon kuin ostarikuppiloissakin. Mutta muuten aloitusposti muistutti kukkahattutätien ja teinityttöjen kulttuurilätinää. IMNSHO

Viimeksi muokattu:
Hyvin kiteytetty Huhtamo. Loistava postaus.

Eiköhän ne suomalaiset hae sieltä Heikin baarista muita suomalaisia, koska kielitaito on niin paska, että ei riitä ulkomaalaisten kanssa kommunikointiin. Vai?

Joskus hävettää Huhtamon juttuja lueskellessa, että hän on suomalainen.

Toi on sellasta mistä me muut vaan haaveillaan.

Eli nää tuntemattomat joiden kanssa olet heittänyt läppää on siis juuri näitä matkaoppaita? Yöllä? WC paperia? C'moon,mehän ollaan frendejä?

Sikailee ja sikailee. Niitä nyt riitää missä tahansa porukassa.

Ei, vaan yksi ystäväni, joka on ollut matkaoppaana monessa maassa sanoi tämän vessapaperi- jutun tai jonkun hyvin samankaltaisen tapahtuneen kaikissa maissa. Ja siis valittajina aina ollut suomalainen. Ja toi sikailu oli ehkä huono esimerkki. i give u that:thumbs:

Oiskohan sun nickin pitänyt sittenki olla Runkkari.

:lol2: Ootte te ny kyl ihan junttei ku ette Huhtamoa ymmärrä.. :jahas:

Oikeesti se on ihan vitun ärsyttävää jos joskus kulkisin bussissa ja vieressä joku tuntematon alkais jutteleen jostain ihan turhanpäiväsestä asiasta..(sit ei haittais jos se puhuja ois yhtä HOT ku toi Fättis. :D )
Tosin kuljen lähes aina omal autol ja humalas taksil.. busseja välttelen viimiseen asti..

Liftareitakaan en ota kyytiin koskaan.. paitsi jos fättis liftaa joskus :lol2:

Eiköhän tuo ole kansalaisuuden lisäksi myös ikä-, luokka- ja persoonallisuuskysymys kuinka muihin matkoillaan suhtautuu: 45-vuotias Rane-raudoittaja Sotkamosta saattaa hyvinkin olla supliikimpi henkilö, kuin 20-vuotias Hankenopiskelija Sofia Helsingistä. Tai sitten toisinpäin.
Vastaavasti maailmaa nähnyt eläkäläismies Richard Kentistä saattaa örveltää newcastlelaista sekatyöläismiestä Ozia pahemmin. Tai sitten...:D

...Ei me suomalaiset olla niinkään sisäänpäinkääntyneitä...

...Se aloituskynnys on vain aika korkea...

100% samaa mieltä :thumbs:

Mutta en mäkään missään dösiksellä ala täysin ventovieraille ihmisille puhumaan, enkä oikein osaa arvostaa sellaista "henkilöä", joka mulle alkaa pölisemään - vaikka yritänkin keskittyä vastapäisen betoniseinän tuijottamiseen suomalaisella hartaudella !

Tilanteesta riippuen toki voidaan jutustella - esim. kesällä tuli juteltua paljonkin ihmisten kanssa rantsussa, kun skidit aloitti leikin keskenään... :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom