Joskus hävettää olla suomalainen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu
Kai mä sit oonki nii vitun epäsuomalainen. Haukkukaa nyt muaki neekeriks. Pitäiskö avata uus tredi: Huhtamo ulos Suomesta, vitun ulkomaalainen!:jahas:

ja huom. ite en liftaa enkä pummi röökii. Ajan Audilla ja himassa on aina pari kartsaa varastossa. Jos istun bussipysäkillä joskus ja tiedän, että bussi tulee vasta 15 min päästä ja vieressä istuu tuntematon hlö, niin yleensä avaan keskustelun, jos olen sillä tuulella. Vierähtää se vartti paljon nopeammin. Onpa joskus useammin kuin kerran pilluakin tullu! Ja joskus hyvää dokausseuraa tai uusia elämäoppeja joltain viisaalta elämää nähneeltä herralta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

Ensiks syvimmät pahoittelut sun kaveris puolesta, joka on kokenut suurta vääryyttä.

Toiseksi, kun mainostit matkustaneesi paljon, niin, miten on mahdollista, että olet ohittanut turistipaikkojen kymmenet ja taas kymmenet paikat, joissa ruokalista on joko ruotsiksi tai englanniksi. Tarjolla on english breakfast ja brittifutista tahi sama ruotsiksi. Kyllä näitä paikkoja on paljon enemmän kuin "heikin baareja".

Ehkä se on suomalaista kohteliaisuutta, ettei haluta häiritä keskellä yötä paikallisia ihmisiä noinkin mitättömällä asialla. Ja jälleen pahoittelut pikkuystäväsi kärsimästä vääryydestä.

Ja jos joku kysyy tietä jonnekin, voiko alun hiljaisuus johtua siitä että he miettivät kysymääsi reittiä? Vai oletko kukaties ajatustenlukija, kun tiedät heidän välittömästi ajattelevan että miks vitussa toi mulle puhuu.

Ja lopuksi vielä pahoittelut siitä, ettei Sinulla, Huhtamo, ilmeisesti ole ystäviä, kun niin kovasti kaipaat vieraiden ihmisten seuraa ja lapsenomaista hyväksyntää.

t. Ylpeä suomalainen

Eikös liftaaminen ole jopa kiellettyä Suomessa? Vai menenkö nyt Jenkkilän kanssa sekaisin?

Joka tapauksessa en mä kyllä tajua mitä erityisen mannermaista on liftarien ottamisessa. Monessa Keski-Euroopan maassa on niin, ettei julkisella liikenteellä pääse niin hyvin ympäriinsä kuin täällä, jossa Expressbus vie ihan takuulla joka mökkitien kaukaisimpaankin päähän. Jos haluan itse tuntemattomista matkaseuraa, menen julkisilla - yksityisautoillessani siihen on tasan tarkkaan joku pätevä syy eikä palava halu kuskailla tuntemattomia paikasta toiseen ilmaiseksi. Kerran olen matkalla Jazzeille bongannut netistä vieraan ihmisen jakamaan bensakuluja, ja se oli hyvä juttu. Olen myös ymmärtänyt, että kyllä liftauksesta keskieurooppalaisen etiketin mukaan on sivistynyttä vähintään tipittää kuskia, ellei sitten suoraan laskeskella bensakuluista jotain osuutta.

Mitä olen liftareita Suomessa katsellut, niin tosi huonoihin paikkoihin hakeutuvat peukalonsa kanssa. Kerran esimerkiksi Munkassa Turunväylän ensimmäisen mutkan takana oli pari liftaria - siis juuri siinä, missä porukalla on jo 100 km/h vauhtia ja mutkan takana sitten liftailtiin jemmassa. Jos siinä yrittäis pysäyttää niin syntyisi välittömästi kymmenen auton ketjukolari. Muutenkin on näkynyt usein jengiä moottoritien varrella - tosiaan eivät ole varmaan koskaan yksityisautoilleet eikä mitään silmää soveliaasta taktiikasta :lol2:

Ei muuten ainakaan Barcelonassa kukaan yrittänyt metrossa änkeillä viereen istumaan, vaan kyllä porukka sielläkin näytti metsästävän niitä täysin vapaita kahden istuttavia penkkejä. Siellä vain oli yleisesti ottaen vähän täydemmät julkiset kuin meillä, joten tähän ei ollut juuri mahdollisuuksia. Enkä huomannut paikallisten pyrkivän muutenkaan uimaan liiveihin sen enempää kuin koti-suomessakaan. Yleensä jos etelänmatkoilla "ihanat ja avoimet paikalliset" juttelevat sulle innokkaasti, niin joku agenda niilläkin on takana, yleensä turistitytön pöksyihin pääseminen. Käsittääkseni paikallisia usein enemmänkin harmittaa kuin ilostuttaa massiiviset turistilaumat.

Muuta Huhtamo sitten sinne Ruottiin vaikka, jos voit siellä saada kolhiutuneen kansalaisidentiteettisi takaisin ja olla tuntematta myötähäpeää kun käyt teneriffalla Swanten kanssa. Uskomattomista asioista voi sitten ihminen alkaa hävetä synnyinmaataan. Sanot varmaan isällesikin häpeäväsi häntä, jos hän ajaa liftarin ohi, vai?

Hippa: On etana ja kastematokin eri asia, vaikka liikkuisivatkin samalla periaatteella :)

No kerro nyt hyvä mies mitä mä siitä hyödyn? Enemmän siitä on haittaa kun se on yksinkertaisesti TÄYSIN turhaa ajankäyttöä. Ihminen tekee yleensä asioita jonkun halun tai mahdollisen hyödyn takia. Väitätkö tosissaan, että kaikkialla muualla kuin Suomessa, ihmiset pysäyttelevät toisiaan randomisti vain jäädäkseen puhumaan TYHJÄNPÄIVÄISTÄ paskaa? Väitän, että sä suurentelet asioita ja haluat nähdä asiat miten haluat.

Vittuun ne herneet sieltä nenästä. En todellakaan sanonu et randomisti pitää pysäytellä jengiä. Se ois jo jotain tosi sairasta. Jos mä ajan Turkuun tai mihin vaan muualle yksin ja tien poskessa seisoo harmittoman näkönen jannu, ni totta vitussa otan kyytiin. Saanpahan juttuseuraa ja matka taittuu paljon nopeammin. Anway, sun kaa on turha jauhaa täst asiasta kun ollaan näköjään niin eri aaltopituuksilla..

Komppaan aloittajaa täysin. Ei riitä kahen käden sormet laskemaan miten monta kertaa reissussa on saanu hävetä toveri finskejä. Muutenkin Suomalaisesta luonteenpiirteistä ei ole mitään muuta hyvää sanottavaa kuin: Rehellisyys ja tunnollisuus.. Muita en keksi millään. Oon joskus todennut toisessa threadissä saman asian, eli Suomi on niin metsäläiskansaa tavoiltaan kun olla ja voi.

Kaikissa kansallisuuksissa on porukkaa, jotka muuttuvat sikoviksi junteiksi heti, kun pääsevät oman maansa rajojen ulkopuolelle. Varsin monet heistä ovat tosin sikoja ja juntteja kotimaassaankin. En ole vielä sellaisesta kansallisuudesta kuullutkaan, jonka joukossa ei olisi yhtään kusipäätä. Suomalaiset eivät ole mikään poikkeus tässä, mutta on liioittelua väittää kaikkien suomalaisten sikovan. Ainakaan minä en ole ulkomailla sikonut pätkääkään.

...JOKA yö ystäväni herää hätäpuhelimen soittoon. On kuulemma useammin kuin kerran joku urpo soittanut ja sanonut, että huoneesta on vessapaperi loppu. .

Tämä oli siis vain yks esimerkki. Tämä ystäväni toimii suomalaisten, ruotsalaisten ja norjalaisten oppaana. Ja sanoi, että ylivoimaisesti kaikkein vittumaisimmat asiakkaat ovat suomalaiset. Kitisevat ja inisevät joka vitun asiasta koko reissun aikana! Viimeksi kun kävin Alanyassa mä järkytyin...

Liftaus on myös yksi hyvä esimerkki. Mä lupaan ja vannon, että tässä maass on kaikkein vaikein liftata! Keski-euroopassa ja joka paikassa muualla ei tarvii kauaa olla nakki pystyssä ennenku joku on innoissaan ottamaan kyytiin ja saamaan itselleen matkaseuraa. Mutta ei täällä, ei. Pietarissa monet menee joka aamu töihin liftaamalla!
!

Vaikuttaa keksityltä jutulta jos tuo vessapaperin loppuminen koskee Turkkia. Arabithan ei käytä ollenkaan paperia vaan vasenta kättään. Sen takia siellä ei ole WC:ssä edes paperitelinettä.

Toi liftaamisjuttukin on myös tuubaa. Nythän on juuri iltapäivälehdissä tarinaa suomalaismiehestä joka otti venäläisneidon kyytiin!!

Taittaa olla Huhtamolla muutama Ruotsin/Talllinnan -risteily liikaa tehtynä....

...paskaa...

Näkökantani ovat eriäviä. Pari kysymystä silti. Kuinka suuren poikkileikkauksen Suomen (matkustelevasta) kansasta antaa Alanyaan tai muihin originaaleihin kohteisiin lomailemaan menevät pakettimatkalaiset? Voisikohan tuollainen tuttu ja turvallinen lomakohde kieliä myös siitä, että ei ole missään vaiheessa haluakaan lähteä millekään kulttuurimatkalle?

Entäs tämä tapaus Tallinna? Kaikki risteilyt täynnä keski-ikäisiä juoppoja, jotka ovat päiväristeilyllä jo klo 10 aamulla hirveässä kännissä, tavoitteena roudata niin paljon viinaa takaisin Suomeen kuin mahdollista, nämäkö mielestäsi edustavat keskivertosuomalaisia?

Suomalaiset ovat todistetusti hiljaisia, sisäänpäinkääntyneisyydestä en menisi sanomaan mitään. Suomalaisessa kulttuurissa ei nyt vaan ole tapana jauhaa kaikenlaista paskaa kokoajan, eli tätä ns. smalltalkia.

Tuli ajeltua Euroopan läpi n. 5000km tossa kolmen viikon lomalla elokuun alusta, olen itsekin nähnyt vähän sitä "tilannetta" siellä. Liftaajia ei moottoriteillä paljoa näkynyt, tsekeissä tuli ajeltua maanteitä vähäsen. Siellä suurin osa "liftaajista" oli katuhuoria.

Ihan vitun kapeakatseista tekstiä sulta, OIKEESTI. Ihan keskusteltava aihe, mutta esimerkit suoraansanottuna paskoja.

En usko että niitä "kunnon suomalaisia matkaajia" edes erottaa joukosta. Niitä, jotka eivät siis mene PAKETTIMATKOILLE niihin yleisimpiin lomakohteisiin. Aina kun kamera ja kartta olivat piilossa, tultiin aika usein kysymään neuvoa kuin olisin paikallinen, tai paikalliset tulivat juttelemaan omalla kielellään. Tuskin olen tavallisesta travellerista sen enempää poikkeus kuin monet muut.

:kakka:

Ensiks syvimmät pahoittelut sun kaveris puolesta, joka on kokenut suurta vääryyttä.

Toiseksi, kun mainostit matkustaneesi paljon, niin, miten on mahdollista, että olet ohittanut turistipaikkojen kymmenet ja taas kymmenet paikat, joissa ruokalista on joko ruotsiksi tai englanniksi. Tarjolla on english breakfast ja brittifutista tahi sama ruotsiksi. Kyllä näitä paikkoja on paljon enemmän kuin "heikin baareja".

Ehkä se on suomalaista kohteliaisuutta, ettei haluta häiritä keskellä yötä paikallisia ihmisiä noinkin mitättömällä asialla. Ja jälleen pahoittelut pikkuystäväsi kärsimästä vääryydestä.

Ja jos joku kysyy tietä jonnekin, voiko alun hiljaisuus johtua siitä että he miettivät kysymääsi reittiä? Vai oletko kukaties ajatustenlukija, kun tiedät heidän välittömästi ajattelevan että miks vitussa toi mulle puhuu.

Ja lopuksi vielä pahoittelut siitä, ettei Sinulla, Huhtamo, ilmeisesti ole ystäviä, kun niin kovasti kaipaat vieraiden ihmisten seuraa ja lapsenomaista hyväksyntää.

t. Ylpeä suomalainen

Rupee menee jo vittuilun puolelle noi sun läpät... ei tässä kukaan ole vääryyttä kokenut. Kysymys vaan kuului vitun urpo, että miks suomalaiset valittavat, kitisevät, inisevät ja valittavat paljon enemmän ulkomailla kun esim. muut skandinaavit? Ja hei, mä uskon ettei mulla ole ystävistä pulaa.

huhtis on kyllä niin ytimessä kuin voi olla. meidät tunnetaan maailmalla pahimpina paskajaakkoina just sen takia kun ollaan tollasii "vittu mä en jaa enkä sano mitään kenellekkään tasan siksi kun tää on mun ja ainoastaan mun".

ja te ketkä utelette miksi vitussa pitäisi jutella tuntemattomien kanssa harmittomasti dösää odotellessa, niin ehkä se vähän keventää tätä harmaata arkea kuin olla turpa kiinni ja tuijottaa seinää.
ei se oo multa pois, jos te haluutte eristäytyy.

Komppaan aloittajaa täysin. Ei riitä kahen käden sormet laskemaan miten monta kertaa reissussa on saanu hävetä toveri finskejä. Muutenkin Suomalaisesta luonteenpiirteistä ei ole mitään muuta hyvää sanottavaa kuin: Rehellisyys ja tunnollisuus.. Muita en keksi millään. Oon joskus todennut toisessa threadissä saman asian, eli Suomi on niin metsäläiskansaa tavoiltaan kun olla ja voi.

Voi kuule, kyllä esimerkiks noi ruotsalaiset sikailee paljon enemmän ku suomalaiset. Kyllä toi mielikuva sikajuhlista ja jo lentokoneeseen sammuneesta Pertistä on peräisin jostain Keihäs-Matkojen ajoilta.

Rupee menee jo vittuilun puolelle noi sun läpät... ei tässä kukaan ole vääryyttä kokenut. Kysymys vaan kuului vitun urpo, että miks suomalaiset valittavat, kitisevät, inisevät ja valittavat paljon enemmän ulkomailla kun esim. muut skandinaavit? Ja hei, mä uskon ettei mulla ole ystävistä pulaa.

Anteeksi... :nolo:

Vankkoja tilastoja ja tutkimuksia sulla tukemassa tuota ininä-väitettä. Tällä hetkellä ainoa, joka inisee on Huhtamo itse.

Mulla toi ystävä asia ei oo uskon asia...ja niinhän sitä sanotaan, että usko voi olla sokea.

Vaikuttaa keksityltä jutulta jos tuo vessapaperin loppuminen koskee Turkkia. Arabithan ei käytä ollenkaan paperia vaan vasenta kättään. Sen takia siellä ei ole WC:ssä edes paperitelinettä.

Toi liftaamisjuttukin on myös tuubaa. Nythän on juuri iltapäivälehdissä tarinaa suomalaismiehestä joka otti venäläisneidon kyytiin!!

Taittaa olla Huhtamolla muutama Ruotsin/Talllinnan -risteily liikaa tehtynä....

MISTÄ INDO-KIINASTA SÄ OOT TULLU????? Turkkilaiset ei ole arabeja! Turkissa, kuten myös kaikissa arabimaissa käytetään vessapaperia. Jos ei niin käsisuihkua. Ja tuo wc-paperi juttu on sattunut monessa maassa. Nyt kun luin ton sun postin uudestaan, ni tulin siihen tulokseen et ton on pakko olla läppä! SANO ET TOI OLI LÄPPÄ! PLIIIS!!

Jumprahuiti. Mallikansalainen huhtamo opettaa paskasakille tapoja.

Jep, jep!
Huhtis on edustanut Suomea oikein Braziliassa asti.

Suomen vankilat on kyllä niin läppä. Saa pelaa pleikkaa, saa tshiigaa tv:tä, saa nostaa puntteja, opiskella ja mikä uskomattominta: pääsee lomille??? Mikä vitun vankila se semmonen on? Olin itse todistamassa kuinka ehana on vankila Braziliassa. Kolmen päivän ajan. Ja siellä kyllä kaverit nauro kun kuulivat Suomen linnamenosta. Noh mutta siis hyvä niin, silllä Huhtis lähtee tod.näk istumaan 1-4kk for the 1st time, siis Suomessa. Huomenna selvii. En mitenkään ylpeile sillä enkä tiedä mikä on tredin tarkoitus... ehkä päästä heittää läppää asiasta, joka on minulle nyt ajankohtainen. Mutta 2 thumbs up. Toivottavasti, oi toivottavasti tuomari kattoo läpi sormien ja päästää ehdonalaisella, korvauksilla ja sakoilla. On sen kyl niin monta kertaa jo tehnyt, että nyt taitaa tulla snadi kakku. sori ja ampukaa mut, heittäkää tää riikinvittuun ja sulkekaa jos näätte aiheelliseksi. Ja mikä siinä on, että kaikki aina lihoo linnassa? Tuntuu oudolta, mutta näin on ainaki omien tuttujen kohdalla.

Anteeksi... :nolo:

Vankkoja tilastoja ja tutkimuksia sulla tukemassa tuota ininä-väitettä. Tällä hetkellä ainoa, joka inisee on Huhtamo itse.

Mulla toi ystävä asia ei oo uskon asia...ja niinhän sitä sanotaan, että usko voi olla sokea.

Ei vittu, nyt on semmonen jätkä kehissä et taju pois. Ilmankos sä oot tossa viimeset puol vuotta postannu sinne ihkut mikä lie ihmiset trediin joka päivä n.50 postia. Kertoo siitä, kuinka paljon elämää sulla on. Oiskohan sun nickin pitänyt sittenki olla Runkkari. Äijähän tuntee koko ircin ulkoo. Jos tää kerran vittuiluks meni ni alotetaan sit! Paitsi et mä oon nyt se fiksumpi kerranki, enkä vastaa sun yhteenkään postiin.

Ja jottei ihan eksyttäis aiheesta, mun hyvä kaveri on ollut matkaoppaana pitkään. Ja häneltä olen nämä ininä-väitteet kuullut. Jotain muuta?

Jumprahuiti. Mallikansalainen huhtamo opettaa paskasakille tapoja.

:D repesin..

Kyllähän niitä junttiurpoja löytyy joka kansalaisuudesta, esim. Damissa käydessäni oli koko kaupunki täynnä kännisiä brittinuoria(ja vähän vanhempiakin). Suomalaiset onkin sitten todennäköisesti enemmän "ongelmallisia!"noissa rantalomakohteissa ja turistirysissä ym. Itseäni ei juurikaan kiinnosta edes mennä mihinkään perusrantalomalla, osittain siksi että mä haluan lomaltani ihan jotain muuta kuin turistirysämeininkiä, ja toisekseen siksi että siellä on juuri tätä perinteistä Suomilomailukulttuuria.
Mutta kyllähän me nyt helvetti ollaan euroopan mittakaavassa maalaisia, näkeehän tuon jo kun katsoo vähän karttaa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita että oltaisiin sen enempää urpoja kuin muuallakaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom