Jos salille vain 1-2krt/vko niin kumpi parempi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hemina
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tavoitteena siis lihasten kasvu,tai lähinnä entisten lihasten löytäminen:)

Tietenkin olisin voinut tämän aloittelijoiden osioon laittaa,vaan en itseäni aloittelijaksi laske.Takana vaan taukoa ja nykyisin siis pääsen harvemmin salille.
Kysymys siis olisi että kumpi parempi: koko kroppa kerralla vaiko 2-jakoinen?
Nykyisin teen koko kropan kerralla jotenkin tähän tyyliin..aina hieman vaihdellen.
Sarjat 10-8-6

Kyykky/prässi
Reiden ojentajat/koukistajat
Ylätalja
alatalja
Penkki/vinopenkki
peckdeck
olkapäät koneessa/pystypunnerrus
viparit
super7 taljassa
Keskitetty hauiskääntö
Ojentajat taljassa
Dippi penkillä

Tosiaan aina hiukan vaihtelen liikkeitä.pääasiassa kuitenkin 2 eri liikettä/lihas...tai jotain:rolleyes:
Hyviä ohjelmia täältä kyllä löytyy,joita pitääkin testailla .Koko kropalle että 2.jakoisia...mut mut..kumpikohan siis olisi parempi tapa jotta saisin "isoimman hyödyn ja tehon"näinkin harvoilla treeni kerroilla.

Kiitos ja :worship: jos joku jaksaa kommentoida tähän tusinatavarakysymykseen:nolo:

Lihaskasvu kahdella kerralla viikossa on aika haaste, yhdellä viikkokerralla sula mahdottomuus. Ilman muuta tekisin koko kropan treenin kumpaankin treeniin, eri liikkeet treenissä #1 ja #2.

täytyy hyväkskäyttää tätä trediä, eli itellä salivuorot ois ma ke pe, nii kannattaako tehä 3-jakosena? tulee viikko aina lihasryhmälle levätä. onko liikaa? vai vallan suotavaa :david:
Teen
1. Rinta, olkapäät, ojentajat ja epäkkäät
2. Jalat
3.Selkä, hauikset, forkut
eli iha tota faqista revittyy-treenii :P

edit. joo ja aika alottelija oon vast joitai kuukausii aktiivisemmi käyny

kiwi^: Kyllähän tuo 3-jakoinen-lihas-saa-treeniä-kerran-viikkoon systeemi on todettu toimivaksi ehkä noin 10000 kertaa.

Dopey sanoi:
Lihaskasvu kahdella kerralla viikossa on aika haaste, yhdellä viikkokerralla sula mahdottomuus. Ilman muuta tekisin koko kropan treenin kumpaankin treeniin, eri liikkeet treenissä #1 ja #2.

Samaa mieltä. Jos vain kahdesti pääsee treenaamaan, ei pitäisi edes harkita muita kuin 1-jakoista. 2-jakoinen taas sopii hiton hyvin jos kolmesti treenaa viikon aikana.

Dopey sanoi:

Hyvä siis että olen tehnytkin koko kropan kerralla.:) Kyllä tuntuu että jotain kuitenkin olen saanut aikaan tälläkin määrällä treeniä...Vai liekö se vaan on sitä että nämä tauon aikana kadonneet lihakset alkavat toipumaan unhoitustilastaan:rolleyes:
Mutta nyt penkomaan tätä pitkää threadia missä oli paljon eri ohjelmia...siellä oli hyviä 1-jakoisia ja juuri noin että eri liikkeet eri treenissä.
Ellette halua tarjoilla niitä minulle suoraan tarjottimelta:lol2:

Aloittelijoiden puolelta "Treeniohjelmia lihaksen kasvatukseen..." ketjusta löydät kuin tarjottimelta nuo ohjelmat. Jos siis sitä ketjua tarkoitit, toinen pitkä ohjelmaketju löytyy jostain Treeni-osion uumenista.

Jos vain 2 kertaa viikossa salille pääsee, niin kroppa läpi kummallakin kerralla on ihan jees. Vaikka eri liikkeet kummallekin kerralle.

Lihaskasvu 2-jakosella kerran viikkoon on haasteellista, muttei mahdotonta. Hiluvitkutin-liikkeet pois ja vain massa/perus-kamaa kehiin. Kova intensiteetti, vähän sarjoja. Lihasryhmien jaottelu kantsii tsekata kunnolla.

Moikka!!Sinun kan...

Moikka!!

Sinun kannattaisi jollet oo pitkään aikaa vetäny niin ensiks joku parikk tehdä 2xviikossa koko roppa läpi..vasta sen jälkee alkaisin käymää 3krt. ja jollet pys-
niin käy sitten se kaksi..Ja noihin toistoihin sanoisin oman mielipiteeni ,että tekesit ekaksi kk11-14 toistoa toisen kk9-11 ja sen jälkee tekisit 6-8 en sit tiiä mut toi olis niinku mun mielipide asiasta :p

Metalviking sanoi:
Lihaskasvu 2-jakosella kerran viikkoon on haasteellista...

Emmä kyl tajuu mitä haasteellista tossa nyt on. Ai onks sit joku kolmijakonen parempi massanhakuun vai?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
En oo puhunu 3-jakosesta mitään. Joskus tullut treenattua 2-jakosella kroppa kerta viikkoon ja mulle oli ainakin haasteellista saada tuloksia. En ole mikään Superman.
Itse asiassa tarkoituksena on taas kokeilla, jos saan nuo hiihtosuunnitelmat käyntiin, ei muuta ku hiilaria koneeseen vaan..

koko kroppa kerralla basic:

treeni 1:
syväkyykky
penkki
kulmasoutu
vatsat

treeni2
maastaveto
pystypunnerrus seisten
leuanveto
vatsat

kaikkein paras olisi tietysti tehdä tempausta ja työntöä, mutta niitä ei moni bodari jaksa opetella.
noihin kun panostaa ja höystää sitten jaksamisensa mukaan muilla liikkeillä, niin varmaan jotain kehitystä tulee.

-Marchi- sanoi:
Emmä kyl tajuu mitä haasteellista tossa nyt on. Ai onks sit joku kolmijakonen parempi massanhakuun vai?
Mistään jaoista tässä ei ole kysymys vaan siitä, että treenien välissä on liian pitkä aika.

Dopey sanoi:
Mistään jaoista tässä ei ole kysymys vaan siitä, että treenien välissä on liian pitkä aika.

Ok,.. Jännä tietää. Itse olen luullut 2kr/vko olevan ihan hyvä reenausvauhti. Kun siinä kerkeää sen 2krt kropan pyyhkäistä läpi.

-Marchi- sanoi:

No jos kroppa vedetään kerran viikossa läpi, on mielestäni 4-jakoinen paras mahdollinen tähän, sitten tulee 3-jakoinen ja vasta viimeisenä 2-jakoinen. Ja syynä se, että 2-jakoisessa pitää sarjamäärää pudottaa jo aika reilusti jotta ehtii järkevässä ajassa treenaamaan ja tämä vähä sarjamäärä yhdistettynä harvaan treenitahtiin ei varmasti ole kehityksen kannalta paras mahdollinen.

Eli tuossa se haasteellisuus jonka mä käsitin Metalvikingin postauksesta.

Timba79 sanoi:
No jos kroppa vedetään kerran viikossa läpi, on mielestäni 4-jakoinen paras mahdollinen tähän, sitten tulee 3-jakoinen ja vasta viimeisenä 2-jakoinen. Ja syynä se, että 2-jakoisessa pitää sarjamäärää pudottaa jo aika reilusti jotta ehtii järkevässä ajassa treenaamaan ja tämä vähä sarjamäärä yhdistettynä harvaan treenitahtiin ei varmasti ole kehityksen kannalta paras mahdollinen.

No niin, mutta jos siellä salilla ei kertakaikkiaan käydä kuin 1-2 kertaa viikossa, niin ei siinä muita vaihtoehtoja ole kuin koko roppa kerralla tai 2-jakoinen. Jos kaksi kertaa käy, mä suosittelisin 1-jakoista siten että kummallakin kerralla tehdään vähän eri liikkeet ja painotetaan eri lihasryhmiä.

D.Yates sanoi:
No niin, mutta jos siellä salilla ei kertakaikkiaan käydä kuin 1-2 kertaa viikossa, niin ei siinä muita vaihtoehtoja ole kuin koko roppa kerralla tai 2-jakoinen. Jos kaksi kertaa käy, mä suosittelisin 1-jakoista siten että kummallakin kerralla tehdään vähän eri liikkeet ja painotetaan eri lihasryhmiä.

Samaa mieltä olen ja tämän mielipiteen toinkin jo tossa aiemmin esille. Yritin vain vastata -Marchin- kysymykseen koskien 2-jakoisen haasteellisuutta jos vain kahdesti viikossa treenaa. 1-jakoinen on huomattavasti parempi vaihtoehto tähän kohtaan.

Oliko Timba myös sitä mieltä että 4-jakoinen on parempi kuin 1-jakoinen 2krt/vko?

-Marchi- sanoi:
Oliko Timba myös sitä mieltä että 4-jakoinen on parempi kuin 1-jakoinen 2krt/vko?

En, vaan että jos on päättänyt treenata kropan kerran viikossa läpi, niin 4-jakoinen on varmasti silloin parempi kuin 2-jakoinen, tietysti treenikertojakin tarvitaan neljä. Mun mielipide on muuten, että 2-jakoinen hakkaa 4-jakoisen mennen tullen jos neljästi viikossa treenataan (mutta pointtina oli se että se kroppa treenataan kerran viikossa läpi).

Jos treenataan kahdesti viikossa, eikä todellakaan ole mahdollisuutta edes sitä kolmatta treeniä tehdä, on tuo 1-jakoinen ylivoimaisesti paras.

Jos pystyy treenaamaan kolmesti, onkin sitten ihan oma valinta tekeekö 1- vai 2-jakoisella ohjelmalla.

3-jakoisella kolmesti viikossa passaa hyvin jos on muutakin treeniä, kuten vaikka joku budolaji, lätkä, futis yms. mukana kuvioissa.

Jokohan tossa ilmaisin itseäni senverran selkeästi ettei kaikki käsitä väärin. :nolo:

Timba79 sanoi:
....3-jakoisella kolmesti viikossa passaa hyvin jos on muutakin treeniä, kuten vaikka joku budolaji, lätkä, futis yms. mukana kuvioissa...

Passaako 3-jakonen vaikka ei treenais muuten ku sen 3 salirundia ja hölkkää 2-3krt/vko?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom