John F Kerry vai Georg W Bush?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja protsku
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Täällä Euroopassa pitäisi vähän ajatella mitä kommentteja Bushista heitetään. Jos kilpailu ehdokkaiden välillä on tällä hetkellä lähes 50-50, niin se myös tarkoittaa sitä, että Yhdysvalloissa on suuri määrä tavallisia ihmisiä, jotka ovat Bushin kannalla. Eivät kaikki kannattajat ole äärikristittyjä ja superrikkaita. Eilen tulleessa ohjelmassa ykkösellä joku jenkkien konservatiiryhmän edustaja selitti mielestäni hyvin, että miksi Euroopassa Bushin vastustus on niin suurta. Hän sanoi, että Eurooppalainen media on karikatyrisoinut Bushin näyttämään juuri siltä äärioikeistolaiselta kristityltä jne. Ja tähän kommenttiin voi kyllä yhtyä, kun esimerkiksi kuuntelee Suomalaisia radioasemia. Jokainen juontaja on tietävinään, että kuinka Bush on niin ja niin tyhmä ja aina väärässä, vaikka omat lahjat riittävät juuri ja juuri siihen lässytykseen biisien väliin ja uutisten lukemiseen valmiista uutistoimiston printistä. Suomessa on lisäksi jo monta vuotta ollut trendikästä haukkua Bushia ja näin tavoitella ns. älykön ja tiedostavan leimaa, vaikka asiasta ei mitään tietäisikään.
Minä kannatan Bushille seuraavaa kautta, jotta hän ehtii saamaan Lähi-idän asiat kuntoon. Epäilen, että Kerryltä puuttuu munaa tehdä se homma loppuun asti.
Toisaalta sillä ei minulle suurempaa merkitystä ole, että kumpi valitaan, koska suhtaudun Yhdysvaltoihin joka tapauksessa myönteisesti.
 
Tavalliset ihmiset, myös jenkkilässä, ovat vitun tyhmiä ja helppo johtaa harhaan. Suurimmalla osalla Bushin tukijoista on virheellisiä käsityksiä joko faktoista liittyen Irakin sotaan tai Bushin ajamasta politiikasta.

http://www.pipa.org/OnlineReports/Pres_Election_04/html/new_10_21_04.html

Onhan aikaisemminkin ollut tiedossa että suuri osa jenkeistä luuli 9-11-kaappaajien olleen irakilaisia, että Irakista oikeasti löydettiin joukkotuhoaseita jne. Ei noi harhaluulot vahingossa tai sattumalta ole tulleet. Jenkit ovat vain niin kiihko-isänmaallisia etteivät voi uskoa todeksi, kun niille kerrotaan ettei Saddamilla ollutkaan ydinaseita.
 
Onkohan sallittua antaa osoite sivulle jossa suomalaiset voivat äänestää?
No mode poistakoon jos tämä on sopimatonta. www . varjovaalit . com.
Tulokset näyttäisivät tällä hetkellä: BUSH 27%, KERRY 73%.
 
Mika71 sanoi:
Minä kannatan Bushille seuraavaa kautta, jotta hän ehtii saamaan Lähi-idän asiat kuntoon. Epäilen, että Kerryltä puuttuu munaa tehdä se homma loppuun asti.

Tämä on myös monen bushia äänestävän jenkin mielipide. Tottahan kutsuntojen pakoilu isin suhteilla osoittaa huomattavasti sotaveteraania isompaa munaa. Tyhmät euro-pussyt ei vaan tätä tajua.
 
Mika71 sanoi:
Täällä Euroopassa pitäisi vähän ajatella mitä kommentteja Bushista heitetään. Jos kilpailu ehdokkaiden välillä on tällä hetkellä lähes 50-50, niin se myös tarkoittaa sitä, että Yhdysvalloissa on suuri määrä tavallisia ihmisiä, jotka ovat Bushin kannalla.

Erittäin hyvä kommentti sieltä takaa (ref. Kummeli).

Vaikka täällä vanhalla mantereella muka tiedettäisiin asiat paremmin, niin kenelläkään meistä ei ole yhtään ääntä noissa vaaleissa. Tajuttoman kiinnostavaksi moiset vaalit ovat kuitenkin ainakin omissa silmissäni nousseet - mietin peräti valvoa ns. pitkään tiistaiyönä ja seurata tilannetta, jota en ole aiemmin tehnyt yksienkään vaalien vuoksi,

saas nähdä kuinka käy. Joskus kuitenkin herään öisin hikisenä lakanoissani ja mietin, miten Al Gore olisi hoitanut edelliset neljä vuotta.
 
Image12.jpg
 
Pulla sanoi:
...
Miten bushin olisi pitanyt toimia esim. kun 2 kpl matkustajakoneita pamahtaa kaupunkiin ja 3000 ihmista kuolee?
...

Mielestäni Bushin olisi pitänyt kuluttaa toiset 7min lukien My Pet Goat -nimistä lastenkirjaa.
 
Mika71 sanoi:
Täällä Euroopassa pitäisi vähän ajatella mitä kommentteja Bushista heitetään. Jos kilpailu ehdokkaiden välillä on tällä hetkellä lähes 50-50, niin se myös tarkoittaa sitä, että Yhdysvalloissa on suuri määrä tavallisia ihmisiä, jotka ovat Bushin kannalla. Eivät kaikki kannattajat ole äärikristittyjä ja superrikkaita. Eilen tulleessa ohjelmassa ykkösellä joku jenkkien konservatiiryhmän edustaja selitti mielestäni hyvin, että miksi Euroopassa Bushin vastustus on niin suurta. Hän sanoi, että Eurooppalainen media on karikatyrisoinut Bushin näyttämään juuri siltä äärioikeistolaiselta kristityltä jne. Ja tähän kommenttiin voi kyllä yhtyä, kun esimerkiksi kuuntelee Suomalaisia radioasemia. Jokainen juontaja on tietävinään, että kuinka Bush on niin ja niin tyhmä ja aina väärässä, vaikka omat lahjat riittävät juuri ja juuri siihen lässytykseen biisien väliin ja uutisten lukemiseen valmiista uutistoimiston printistä. Suomessa on lisäksi jo monta vuotta ollut trendikästä haukkua Bushia ja näin tavoitella ns. älykön ja tiedostavan leimaa, vaikka asiasta ei mitään tietäisikään.
Minä kannatan Bushille seuraavaa kautta, jotta hän ehtii saamaan Lähi-idän asiat kuntoon. Epäilen, että Kerryltä puuttuu munaa tehdä se homma loppuun asti.
Toisaalta sillä ei minulle suurempaa merkitystä ole, että kumpi valitaan, koska suhtaudun Yhdysvaltoihin joka tapauksessa myönteisesti.

Erittäin hyvin sanottu, tällaisia tekstejä saa harvoin lukea suomalaisilta keskustelupalstoilta. :thumbs:

Jotain kertoo suomalaisten kapeakatseisuudesta se äänestyssivusto, jolla sai äänestää jompaa kumpaa ja tulokset näkyivät maiden mukaan. Suomen kohdallahan oli äänet jyrkimmin jakautuneet Kerryn puolelle, ja kaikista eniten oli ääniä annettu Suomesta. Kuitenkin nämä tyypit mitkä toivottaa Bushin alimpaan helvettiin 'sen takia kun se näyttää simpanssilta' sanoo seuraavaksi että 'ei voisi vähempää kiinnostaa koko vaali'.

Minäkin toivon Bushin voittavan yksinkertaisesti sen takia koska olen saanut hänestä paremman johtajavaikutelman. En kuitenkaan suomalaisen median kautta.
 
Raejuusto sanoi:
Minäkin toivon Bushin voittavan yksinkertaisesti sen takia koska olen saanut hänestä paremman johtajavaikutelman. En kuitenkaan suomalaisen median kautta.

En ole hirveästi jaksanut seurata ehdokkaiden välistä kinastelua, vaalimainontaa ym., mutta haluaisin kyllä tietää, että mitkä ovat ne hyvät/huonot puolet mitä Bushissa näet? Tai vastaavasti Kerryssä?

Omasta mielestä Bushilla ja hänen hallinnollaan oli oma mahdollisuutensa näyttää kykynsä maailman hegemonisen valtion johtajana, ja ei se nyt niin kovin vahvasti mennyt. Parasta laittaa pillit pussiin, ennekuin onnistuu mokaamaan jotain pahemmin.

Bushin puolustukseksi on sanottava, että monet maailmanpolitiikan tämän hetkisistä ilmiöistä ei ole hänen eikä hänen hallintonsa vikoja. Yhdysvallat on sotkeutunut niin moniin asioihin maailmalla poliittisesti ja sotilaallisesti aina Vietnamin sodasta asti, että tämän hetkistä heikkoa turvallisuustilannetta ei voi juurikaan ihmetellä.
 
Raejuusto sanoi:
...
Minäkin toivon Bushin voittavan yksinkertaisesti sen takia koska olen saanut hänestä paremman johtajavaikutelman. En kuitenkaan suomalaisen median kautta.

Osaatko kertoa tarkemmin, mikä juttu Bushissa tekee sinuun vaikutuksen? Itse olen katsonut kaikki kolme väittelyä Bushin ja Kerryn välillä, ja pitää kyllä todeta, että mielestäni Bush ei todellaan ole esiintynyt edukseen. Yksinkertaisesti hänen vastauksensa eivät ole vakuuttaneet minua.

Mitä eurooppalaisen median mustamaalaamiseen tulee, niin mielestäni ainakin suomessa media on uutisoinut tapahtumista neutraalilla tavalla, kumpaakaan kandidaattia suosimatta. Samaa ei voi sanoa esim. FOX:sta tai CNN:stä tai sadoista muista jenkkilän medioista.

:offtopic:
Huumorilla höystettyä keskustelua vaaleista, USA:n politiikasta ja muista ajankohtaisista asioista voi seurata imuroimalla esim. suprnovasta tai tvtorrents.net:stä "Daily Show with Jon Stewart" ja "Real time with Bill Maher" -nimisiä sarjoja. Näitäkään ei kyllä voi sanoa kovin neutraaleiksi, mutta varsinkin jälkimmäisessä käydään hyvin rakentavia keskusteluja vieraiden kanssa.
 
kattila sanoi:
:offtopic:
Huumorilla höystettyä keskustelua vaaleista, USA:n politiikasta ja muista ajankohtaisista asioista voi seurata imuroimalla esim. suprnovasta tai tvtorrents.net:stä "Daily Show with Jon Stewart" ja "Real time with Bill Maher" -nimisiä sarjoja. Näitäkään ei kyllä voi sanoa kovin neutraaleiksi, mutta varsinkin jälkimmäisessä käydään hyvin rakentavia keskusteluja vieraiden kanssa.

Lisää huumoria saa tutustumalla muihinkin ehdokkaisiin. Herrat <A HREF="http://www.vote-smart.org/bio.php?can_id=BZZ91748">Grimes</A> ja <A HREF="http://www.vote-smart.org/bio.php?can_id=MZZ46063">Sutherland </A> olisivat molemmat varsin mielenkiintoisia vaihtoehtoja... :D
 
Herra Grimesin kotisivuilta löytyy mielenkiintoista tekstiä... kaveri on tainnut katsoa PIKKASEN liikaa X-filesejä ym... :D Hauskin pätkä alkaa seuraavasti:
"We know that an alien flying disc crashed in Roswell..." :hyper: jossa kaveri seikkaperäisesti selittää ufoista ja alieneistä, jep, ja pressaksi pyrkimässä.
http://www.ufu.gq.nu/id30.htm
 
En osaa kyllä sanoa. Bushia äänestäisin, ellei se tekisi kaikkea jumalan nimissä ja vaihtaisi mielipidettä joka asiassa, paitsi irakin sodassa. Kerryä äänestäisin, mutta minun mielestä häneltä puuttuu johtamisen taito. Kerry puhuu hyvin mutta tekemiset on toinen asia, samalla hän ei taida nähdä asioita sen hetkistä tilannetta pidemmälle. Mutta siksi ikäraja äänestämiseen on hyvä pitää 18. Taipuisin kyllä Bushiin tällä hetkellä.
 
binoculars.jpg


tämä kuva kertoo kaiken.

siis kyllähän george w. on saanut clintonilta jääneen, reilusta plus-merkkisen kansantalouden totaalisen kuralle. ajaa veronalennuksia, n. 1% väestöstä. vetoaa mouhoamisellaan ja uskontokurallaan punaniskoihin ja muihin juntteihin, näitähän ameriikassa riittää.

ikävä kyllä tupla-puska tulee voittamaan vaalit ja näin maailmanrauha on taas muutaman askeleen kauempana.
 
Ehkäpä se maailmanrauha onkin vain missien keksimä etäinen käsite.

Luultavimmin Bush kuitenkin voittaa vaalit. Sisäpiirin tietona olen kuullut, että jos Bush voittaa, tullaan hänet aikanaan syöksemään vallasta. Mutta älkää sitten kertoko kenellekkään. Kovat on panokset :david:
 
Back
Ylös Bottom