Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itellä on sama ongelma yritän nyt näillä eväillä.
joka kerta kun teet penkkiä niin tee niin räjähtävästi kuin pystyy. Vitullisella aggrella. opiskele tekniikkaa. pyydä että joku konnon punttisika analysoi, Itellä kun pariasiaa loksahti kohdalle niin tuntu että en ole aikasemminen nostanutkaan.
Löydä oma kohta tangon alta, pari-5 senttiä pään suuntaan enemmän ja tangon korkeus ja ote leveys etc.
Sama idea avuissa kuin muussakin ohjelmassa eli vaikka 3x5,8,10 joka neljäs ihan tappiin vaikka 3-4x max eli pumppiin
nopeuspenkki ohjelmaan mukaan eli 1rm:sta 50%-60% 5x10 ja ojentajat täysillä 2-3 liikettä ranskis etc. 3-4.pv.palauttelua sitten kova pena ja avut olkapää painotteisesti. joka neljäs viikko kun tulee kevyt niin vaihda apuliikkeet.
Tässä pari linkkiä penkkipunnerrus tredistä. amerikanserkulta ;) saa myös wsb penkki videoita
http://www.criticalbench.com/strength/bench-press-technique-secrets/
http://strongestman.org/?p=514
mulla ihan sama ku sulla mave 150kg x7 kyykky 110kg x8 molemmat ilman vyötä ja puhtaasti, mutta penkis ei mee ees 90kiloo vittu! ja rinnallevedoski menee satanen.Itsellä tuntuu, että penkki skulaa paremmin, kun ei väkisin yritä vääntää selkää kaarelle. Pieni kaari tietysti, mutta ei mitään äärimmäistä. Ojentajat on todella heikot, suuri kysymys onkin, miten ne saa vahvemmaksi. Dipit ovat rankkoja, mutta niistäkin jää yleensä käteen vain hellät olkapäät, vaikka ojentajiin ottavat myös. Yksi iso tekijä treenatessa on juuri tuo mitä sanoit, että jokainen toisto hirveellä raivolla. Käytännössä yleensä käy vaan silleen, että ne itselle mieluisat liikkeet tehdään raivolla, ja muut sitten vähän sinnepäin.
Oksi jännä juttu on, että itsellä on jalat huomattavasti yläkroppaa vahvemmat, vaikka olen tehnyt niille pelkkää mavea ja kyykkyä. Yläkropalla olen tehnyt paljon enemmän eri liikkeitä, mutta se on silti heikko. Ehkä vähemmän onkin enemmän, hmm...
^Eli suosittelet siis komiasti 5/3/1:stä, minkälaisia apuliikkeitä olet käyttänyt ohjelmissasi, Boring But Big, Triumvirate or wut?
-> http://www.blackironbeast.com/5/3/1/calculator :dance2:
2,5 vuotta 5/3/1 takana ja edelleen oppii jotain uutta ja kehitystä tulee, hitaasti mutta kuitenkin.
Jos saa kysyä, millaista kehitystä on tullut 2,5 vuodessa tällä ohjelmalla? Ilmeisesti välillä on resetoitu ?
SikaNiska87 sanoi:^^Ja jos saa kysyä niin millasilla toistoilla oot tehny niitä lisäpainodippejä ja -leukoja
SivariKing: ootko minkä aikaa tehny 5/3/1stä? Ittellä lähti penkki ensin hienoiseen laskuun syksyllä kun aloitin tän Triumviratena, mut nyt oon päässyt ohi entisen maksimin tosin suurimmaksi osaksi omapainoa nostamalla mut myös tekemällä vaan sitkeesti sen 4 treeniä / vko. Aina on omapaino ollu se, mikä eniten vaikuttaa aivan luotisuoraan penkkitulokseen.
Jostain kumman syystä parhaiten penkkiin toimi mulla ohjelma, jossa ei kovia rautoja penkissä kolisteltu laisinkaan, vaan enemmänkin hapotettiin muutamalla 12-toiston sarjalla. Body For Life-nimeltään, sellanen vähän "tyypillinen jenkkikirja" itse asiassa kyseessä, torrenttina löytyy netistä, simppeli systeemi sekin. Kävi vaan ajan mittaan kunnon kannalta liian raskaaksi jalkatreenit niin vaihdoin välillä tähän Wendleriin.