- Ikä
- 40
Kesällä aloin treenata tällä systeemillä. Kuusi sykliä olen kerennyt treenata ja ole ollut tyytyväinen. Tavoitteena treenata vuosi putkeen tällä tyylillä, eli 13 sykliä. Perusliikkeiden lisäksi olen tehnyt ihan vaan paria apuliikettä. Penkille kulmasoutu, pystäriin leuat, kyykylle voimapyörä ja takareisikone ja mavelle julle ja vatsat ylätaljassa. Kyykky ja mave treeneihin olen lisäksi alkuun tehnyt kevyesti riveä, lähinnä tekniikkaa koittanut opetella. Kehitystä on tullut seuraavanlaisesti:
Kesällä:
kyykky 110x1
mave 120x3
penkki 75x3
pystäri 50x3
Nyt:
kyykky 117x5
mave 132x10
penkki 80x10
pystäri 57x7 ja 55x10
Elopaino noussu neljä kiloa. Osan tuosta nopeesta kehityksestä selittää että pari edellista vuotta on ollut punttitreenin osalta aika kevyttä oheistreeniä. Kesällä jätin muut treenit pois ja keskityin vain puntin nostoon. Suunnitelmissa on nyt treenata vielä yksi sykli tällä perustyylillä ja sitten ottaa se kolmen kuukauden boring but big haaste vastaan.
Sellasen olen huomannut että kun sen viimesen sarjan ottaa ihan täysiä, niin yleensä syklin eka viikko menee hyvin, mut toinen alkaa jo tökkiä. Olen sitten korjannut tuon siten että toisen viikon treenannu vähän kevyemmin kuin ekan, niin on sitten jaksanut tehä viimesellä viikolla uudet enkat aina.
Kesällä:
kyykky 110x1
mave 120x3
penkki 75x3
pystäri 50x3
Nyt:
kyykky 117x5
mave 132x10
penkki 80x10
pystäri 57x7 ja 55x10
Elopaino noussu neljä kiloa. Osan tuosta nopeesta kehityksestä selittää että pari edellista vuotta on ollut punttitreenin osalta aika kevyttä oheistreeniä. Kesällä jätin muut treenit pois ja keskityin vain puntin nostoon. Suunnitelmissa on nyt treenata vielä yksi sykli tällä perustyylillä ja sitten ottaa se kolmen kuukauden boring but big haaste vastaan.
Sellasen olen huomannut että kun sen viimesen sarjan ottaa ihan täysiä, niin yleensä syklin eka viikko menee hyvin, mut toinen alkaa jo tökkiä. Olen sitten korjannut tuon siten että toisen viikon treenannu vähän kevyemmin kuin ekan, niin on sitten jaksanut tehä viimesellä viikolla uudet enkat aina.