Toimiiko Wendlerin ohjelma myös kiristeltäessä vai onko se vain bulkki/off-season ohjelma?
Wendler kehitti ohjelman nimenomaan saadakseen lisää voimaa kun oli tiputellut elopainoaan kisaamisen jälkeen. toimii.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Toimiiko Wendlerin ohjelma myös kiristeltäessä vai onko se vain bulkki/off-season ohjelma?
Onhan tossa melkonen määrä kamaa, itse en millään jaksaisi tuollaista.
liikaa eri liikkeitä vai liikaa sarjoja? Liikkeitä en kyllä keksi montaa mitkä kehtais poistaa, mut sarjojen määrää vois mahdollisesti pienentää.
Mut ei löytyny mitään perustavaa laatua olevia virheitä? :P Jotain väärällä päivällä tms
Toinen selkäliike sen takia että latseihin haluan panostaa ja tuolla yhdistelmällä olen ennenkin parhaan tuntuman saanut, pelkillä leuoilla en ole oppinut vielä saamaan. Ojentajat otin lisäks koska kirjan esimerkissäkin ne oli, ja nimenomaan skullcrusher sen takia että ottaa vähän eri ojentajan osaan kuin noi punnerrukset. Habat ehkä kieltämättä turhat mutta tulee hyvä mieli kun edes yhden oman liikkeen niille omistaa :P Aina kun teen prässiä kyykyn jälkeen niin laatta lentää ja taju meinaa lähtee, en tykkää siitä joten otin noi ojennukset, ja koukistukset siksi että ne oli kirjassakin ja niillä on helppo ottaa mehut irti takareiskoista kyykyn jälkeen. Tässä nyt omia perusteluita :P Mutta kiitos palautteesta, lähen kokeileen tällä (sarjamääriä vähän vielä hion)Sekä että imo. Ei sun tarvi ottaa penkki- ja pystypunnerruspäiville kuin yksi selkäliike, esim leuat pystärin kanssa ja vaikka kulmasoutu penkin kanssa. Omasta mielestäni myöskään ojentajia ja hauiksia ei tarvi erikseen treenata, koska ne saavat kuitenkin aika hyvin runtua noissa isommissa liikkeissä. Ja myöskin reiden ojennukset ja koukistukset on aika turhia, laita kyykyn jälkeen vaikka prässi. Tai kyykky BBB-tyylillä. Pohkeista en nyt sano mitään, itsellä ne tulee mäkijuoksuissa treenattua samalla.
Näin itse muokkaisin tuota, mutta tietenkin voit kokeilla miten toimii. Jos alkaa tökkimään niin viimeistään siinä vaiheessa karsi liikkeitä.
Mitäs Wendler juttelee 5/3/1 Second Editionissa tuosta Rest/Pausesta?
Yleistä jorinaa rest-pausesta ja sen soveltamisesta 5/3/1:llä. Muutama esimerkkiohjelma, kymmenen sivua tekstiä. Vähän jää sellainen kuva ettei Jim ole niitä ohjelmiaan hirveästi itse kokeillut.
Mitäs mieltä olette tällaisesta treeniohjelmasta? Tavoitteena siis rasvanpoltto ja kunnon kohottaminen samalla.
Mitä se suosittelee, yksi sarja jossain apuliikkeessä loppuun ja rest-pausena muutamia toistoja päälle?
Sen verran taidan erota massasta, että yhdistän tämän treeniohjelman IF-tyyppiseen syömiseen, tavoitteena jonkinlainen kiristyminen kevään mittaan.
100% ihmisistä joiden olen kuullut tuota kokeilevan ovat sanoneet että jaksaa hämmästyttävällä energialla, siis paremmin kuin normaalisti. BCAA suositellaan otettavan silti ennen treeniä, herakin käy jos ei halua hifistellä.Lähinnä mua kiinnostaa testata, miten sitä jaksaa kun ei ole syönyt yhtään mitään ennen treeniä. Viime vuodelta on hyviä kokemuksia, joten odotukset on korkealla. Itse tykkään tosi paljon tuosta perusrakenteesta ja suoraviivaisesta treenifilosofiasta. Ainakin näin ensimmäisen kierron lelupainoilla treenit ovat vieläpä olleet suht lyhyitä (n. 45-60min), mikä on myös plussaa.
- Miten olette tehneet leuat/dipit vai oletteko tehneet niitä ollenkaan? Lisäpainoja vai ei?
- Minkälaista progressiota olette harrastaneet noissa apuliikkeissä, vai ootteko minkäänlaista?
- Onko toiminut dieetillä? Mikä templaatti?
Itse asiassa sama täällä, tosin vasta vuoden alusta joten en voi sanoa vielä mitään. Pelkkä kiristyminen voimatasojen pysyessä tavoite on tavoite tällä hetkellä (ei siis Leangainsia +20%/-20%). Eli miinuksilla joka päivä. Ennen syklittelin kovat viikot +500kcal, deload -1000kcal.
100% ihmisistä joiden olen kuullut tuota kokeilevan ovat sanoneet että jaksaa hämmästyttävällä energialla, siis paremmin kuin normaalisti. BCAA suositellaan otettavan silti ennen treeniä, herakin käy jos ei halua hifistellä.
-Lisäpainoja jos toistoja tulee omalla painolla yli kymmenen. Dipeissä pitäisi päästä aika helposti isoihinkin kuormiin.
Jos kokemusta ja tieto taitoa yhtään löytyy niin omat sovellukset voi toimia paljon paremmin. Mutta pointti on siinä että jollain Boring But Big:llä et kyllä epäonnistu
Dieetillä kannattaa huomioida että jättää sen yhden, jopa kaksi liikkeestä riippuen varastoon. Itse pudotin kaksi kiertoa taaksepäin kun dieetti alkoi, koska tiedän että en pysty edes sivuamaan tuoreimpia ennätyksiä edes viikon dieetin jälkeen, vaikka hiilihydraatteja tulee aika reilusti treenipäivisin (mave poikkeus).