Jim Wendler's 5/3/1

Tuntuu niin kovin isolta määrältä.

Kai se täytyy sillä 2,5kg kokeilla.
Penkki on mun mielestä heikko ja toisaalta kyykky.

Kaksi muuta varmaan menee .

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo, niin se varmaan täytyy kokeilla .

Mutta en uskalla kokeilla kuin sillä 2,5kg:lla.

Onneksi on vasta eka vko tätä kiertoa niin on aikaa pähkäillä.

Mutta en uskalla kokeilla kuin sillä 2,5kg:lla.

Niin perusohjehan on 2,5kg ylävartalon liikkeiseen (pena, pystypunnerrus), 5kg alavartalon (mave, kyykky). Itse olen toki nostanut vain sen 2,5kg kaikissa, muuten kyykyssä varsinkin rajat tulee kovin pian vastaan.

Joo, näinhän se on.
Mutta mulla tulee kyllä rajat vastaan aika pian jos nostan ohjeen mukaan.

Mitäs jos nostaisikin pystärissä ja penkissä 1,25kg ja mavessa ja kyykyssä 2,5kg?

Niin ja jos tosiaan ei nouse penkissä tai ei kuulu taivu niin täytyy ottaa sitä pakkia.

Mutta mites se sitten jos ekalla vkolla huomaa, että korotus on liian suuri?

Mitäs jos nostaisikin pystärissä ja penkissä 1,25kg

Onko 625g kiekot kovinkin yleisiä salillasi?

Ei siitä niin vaikeaa tarvi tehdä. Jos huomaa että vituix menee, niin tiputtaa sitten saman tien. Tai kokeilee vielä seuraavan jumpan. Ei sillä yhdellä treenillä tai edes kierrolla ole yhtään mitään merkitystä. Jutun juoni on kumminkin edistyminen vuosien aikana.

:LOL:
Aivan.

E:Voiko jonkun kierron tehdä samoilla painoilla? Vai aina vaan korotus tai takapakkia.

Voiko jonkun kierron tehdä samoilla painoilla? Vai aina vaan korotus tai takapakkia.

Miksei voi? Ei sitä nyt kukaan oikein voi kieltääkään. Olen tehnyt jos loman tai sairastelun vuoksi on ollut taukoa.. Tosin jos tuntuu että raja tulee vastaan niin senku tiputtaa sen 5kg takasin ja tekee sitten uudet ennätykset niille matalammille kuormille.

Nojuu, ei voi.

Näin täytyy sitten toimia jos tuntuu, että on tarvetta.
Pitää vaan kysellä nämä tyhmät kysymykset kun niistä aina aloitettava.

Mutta tavoite olisi tietysti, että saisi sen 2,5kg noston joka neljäs vko. En uskalla sitä viittä laittaa edes alakropan liikkeisiin.

Mutta tavoite olisi tietysti, että saisi sen 2,5kg noston joka neljäs vko.

Tavoite on, mutta fakta (ja tarkoituskin) on että raja tulee vastaan jossain vaiheessa ja pakkia pitää ottaa. Ja sitten se ilo revitään sitä että viimeksi painossa x tuli 6 toistoa niin pakin ottamisen jälkeen tulee yli 6. Ja päästään jatkossa taas hieman pidemmälle kiertoja tekemään.

Tottakai tulee. Sehän on aivan päivän selvä juttu. Ja tulee hyvinkin pian jos alan ahnehtimaan liian suuria korotuksia.

Mutta kiva tätä on tehdä. Siitä ei pääse mihinkään.

Noniin, niin kävi, että toisella viikolla ei viimeisen sarjan kolme toistoa noussut penkistä.

Ens vkolla olisi vielä enemmän painoa. Sitä en kyllä edes kokeile.
Eli selvästi maksimi liian kova.

Ensi sykliin on maksimia laskettava mutta mites tämä loppuun?

Laske siitä 2 toiston sarjasta laskennallinen maksimi ja kertaa se 0.85-0.9, siinä on sun uus treenikierto ens viikon jälkeen. Yhdellä treenillä ei ole mitään väliä, voit ensi viikolla vaikka testata 1-5 maksimin ja laskea siitä sen training maxin.

Ensi sykliin on maksimia laskettava mutta mites tämä loppuun?

Kuten edellä. Etsi vaikka todellinen maksimi. Tai laske siihen painot sillä pari sykliä pakkia olevalla treenimaksimilla ja alotat sillä samalla sitten seuraavan.. Anything goes.

Kiitos.
Yksin en voi todellisia maksimeja etsiskellä.

Taitaa nyt olla viisainta pudottaa sitä maksimia ja jatkaa harjoittelua.

Kiitos.
Yksin en voi todellisia maksimeja etsiskellä.

Taitaa nyt olla viisainta pudottaa sitä maksimia ja jatkaa harjoittelua.

Aloitat vaan tosi iisisti. Tässä ohjelmassa on tärkeää uskoa prosessiin ja antaa sille aikaa. Training maximi itsessään ei ole se juttu vaan sen takana on paljon suurempi ajatus, sitä voi muuttaa omien tavoitteiden mukaan oikeastaan milloin vaan, pyrkii vaan kehittymään ja rikkomaan niitä ennätyksiä laajasti eri toistoalueilla.

Itsekin aloittelin juuri 1000% awesome templatea joka aiemmin on toiminut minulla tosi hyvin dieetillä. Kyykyssä, penkissä ja pystärissä laskin 4-6 toiston sarjojen perusteella ykkösmaksimiarvion josta otin 85% ja pyöristin alakanttiin. Ekassa kierrossa saattaa tulla 15 toistoakin 5+ viikolla, ehkä enemmänkin, mutta tulkoon, kyllä ne treenipainot sieltä nousee kun antaa vaan aikaa. Vedossa vähän korkeampi TM koska teen siinä vain vaaditut toistot ainakin alkuun kun totuttelen pitkästä aikaa kahteen kyykkytreeniin viikossa. Sitten kun alkaa sujumaan voi sitä training maxia vähän laskea siinäkin ja tehdä niitä amrap sarjoja jättäen kuitenkin sen täyden toiston verran varastoon.

Tulipas mieleeni.

Olen apuliikkeitä tehnyt kolme joka pääliikkeen kanssa. Ja sillä tahdilla, että sarjat ovat mulle aika tiukkoja.
Eli siis progressiolla nekin. Kun saan esim 10 toistoa niin lisään painoa ja aloitan seuraavalla kerralla kutosilla tai kaseilla.

Onko apuliikkeiden tarkoitus olla kovia vain suht kevyitä?

^

2. Take it easy with the assistance work.
Some people look for the magic combination of assistance exercises, and completely under-rate the key lift. I call that majoring in the minors. Assistance work is just that – assistance. Do one or two exercises for five sets of 10, or maybe do a few more exercises for fewer sets. It's assistance. It doesn't fucking matter.

I sometimes just give people a rep number and let them make it up on their own. Say, "push movement: 60 reps," or "pull: 100 reps." It's all just working the muscle.

Saako tuota kirjaa suomesta vai pitääkö tilata muualta ihan ulkomailta asti?

Pitää sitä alkaa lukemaan niin vähenee nämä tyhmät kysymykset.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom