Joo arvasin, että joku ottaa turhana nillittämisenä tuon mun huomatuksen, mutta tulipa sanottua. Ei sillä, että sillä mulle mitään merkitystä ois ja olihan se vähän turha.
Miten tekisitte tälläisessä tilanteessa?:
Wendler aloitettu joskus edellisvuoden loppupuolella, välissä oli keväällä ainakin yksi pitkä 3-4 viikon tauko (koulukiireet, motivaatiokato, blaablaa selitykset) ja olin sitä ennen päässyt 4. sykliin asti. Treenejä siis 4 / vko, kyykky/penkki/mave/pystypunnerrus. Tauon jälkeen aloittelin 4. syklin sit alusta ja homma OK ja nyt juuri alkoi 5. sykli. Taisin yhteensä kahdesti aloittaa 4. syklin alusta. Vetäsin joskus vuodenvaihteessa tuhdissa kunnossa ollessani 1x200kg maasta, rumalla tekniikalla mutta nosto mikä nosto. Asetin sen sitten kesken syklien uudeksi maksimiksi maveen. Kaikki on mennyt muuten hyvin, mutta nyt oon ollut dieetillä kuusi viikkoa ja 4. syklin 531-viikon vikassa mave-sarjassa jäi toistot kesken. Tänään jäi 5. syklin ekan viikon vikassa sarjassa mavessa toistot kesken. Ei tu ni ei tu.
En usko, että tuota 200kg repäisen enää maasta, joten pitäisikö vaan katsoa uusi ykkösmaksimi ja jatkaa sillä? Vai pitäisikö katsoa ykkösmaksimit kaikista liikkeistä uusiksi ja aloittaa syklit alusta ensimmäisestä alkaen? Vai pitäisikö kenties tehdä jotakin ihan muunlaista ohjelmaa, onhan tätä jo aika hyvä tovi tehty ja tosiaan dieetti päällä ja tulee vielä jatkumaan hyvän aikaa. Kaikissa muissa liikkeissä on sarjat tulleet niinkuin pitääkin, pystypunnerruksessa on välillä ollut hyvin rajoilla tosin.
Sainkohan tarpeeksi monimutkaisesti selitettyä? Mielipiteitä kiitos.
Mä ottaisin kaikki maksimit uusiksi eli nollaisin kaiken. Tuossa on niin paljon muuttujia (aika, kehonpainon muutos, edeltävä epäsäännöllisyys), että on turhaa arvailla tai puskea. Uudet maksimit hyvällä formilla tauluun ja hommat pyörimään!