Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Lukihäiriö, vai liittyykö bentleyn wiskiin, mutta kyllä... pendlay rowta tarkotin@Kasuaali meinaatko bentlleyllä pendlay rowta vai mikä liike se on?
Sitä en tiedä, liekkö pohdinnalla minkäänlaista todellisuuspohjaa :D mutta olen seuraavan syklin ajan päättänyt nyt kokeilla täälläkin hehkutettu fsl 3-5x5 penkissä ja pystärissä. Onko porukka minkälaisilla tauoilla tehnyt noita? Hitusen pelottaa, että venähtääkö tossa reenit turhan pitkiksi.
Heti perään, koska sarjapainoja vastaan niissäkin pelataan.Aivan.. Tuosta simplest strength templatesta vielä: ajattelin että se sopisi ohjelmani liikkeistä parhaiten suorinjaloin mavelle, etukyykylle, kulmasoudulle ja leuanvedolle jotka sirottelisin yksi per treenipäivä. Tekeekö porukka yleensä SST-liikkeensä heti pääliikkeen perään? Itse ajattelin tehdä vasta 3. tai 4. liikkeenä, että saavat pääliikkeiden lihat hieman hengähtää
OHP 531 Laskeva pyramidi
Leuat
KyykkyVariaatio (kevyt) 3 x 8-10 (prässi?)
Kyykky 531 Laskeva pyramidi
Bentley 5 x 5
penkki variaatio (kevyt) 3 x 8-10 (KP, decline, dippi?)
Penkki 531 Laskeva pyramidi
Soutu 3 x 8-10
Kyykky 65%/75% x 5 x 5
Mave 531 Laskeva pyramidi
KyykkyVariaatio (kevyt) 3 x 8-10 (prässi?)
Penkki 65%/75% x 5 x 5
.
Itellä menee aina aika tarkkaan 75min per treeni kun teen fsl 5x5. Treenit näyttää kutakuinkin:
Alakropan treeni:
Agile 8 lämmittely
Boxi hyppy/Vauhditon pituus hyppy 3x3-5
Kyykky tai Mave 531 sarjat ja Fsl sarjat
Selänojennuksia, voimapyörää, jalkojen nostoja roikusta paljon ja se on siinä.
Yläkroppa:
Agile 8 lämmittely
Med Ball heittoja 3x5, Band Pull Aparts/Face Pull 3x15-20
Penkki tai Pystäri 531 sarjat ja fsl sarjat
Leukoja joka sarjan välissä min 50 toistoo/treeni.
Dippejä, jotain soutua, joskus vähän haukkaria...
Lämppäri sarjoissa ~1min tauko, 531 sarjoissa ~3-5min ja fsl sarjoissa taas ~1min..
Alakroppa päivinä vielä joku askelkyykky variaatio tai step up, kevyt julle tai sjmv menee lisäks jos jaksaa/viitsii..
Minun versio:
- 531: Kolme lämmittelysarjaa putkeen 5, 5 ja 3 toistoa. Sitten pääsarjat 2minuutin tauoilla.
- Apuliikkeenä ristikkäinen liike BBB 5x10@50-60%tm tai 5x5@80%tm yhden minuuutin tauoilla.
- Toinen apuliike max minuutin tauoilla 3x8-12. Tai esimerkiksi superina pohkeet ja vatsat.
- Jalkapäivinä sprinttejä max 10 minuuttia
- Lopuksi venyttelyä johon menee 5-15minuuttia, tai niin kauan tai vähän kun haluaa.
Pakollisista liikkeistä selviää 30-45minuutissa, eli about tunnin verran tulee vietettyä salilla per kerta.
Mitä olette muuten mieltä, onko tärkeämpää venytellä ennen treenejä vai heti treenien päätteeksi?
En ole itse paras asiantuntija voimailun suhteen, mutta isot pojat on sanoneet mulle, että punnerrusvoimien kehitys ainakin meillä natikoilla on kohtalaisen verrannollinen kehonpainon kasvamiseen. Itsekin oon saanut kovin paljon kehitystä kyykky- ja veto-osastoon, mutta takkuaa punnertelut mullakin.Penkki on noussut maksimissaan 5 kiloa, tosin alkuun testattu maksimikin meni vähän alakanttiin, joten +-0.
Pystärissä tulikin resetti jo edellisessä syklissä, että sellasta.