jatkuva sairastelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja keho76
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
oísko kellään hyviä vinkkejä jatkuvan flunssa/kuumekierteen pysäyttämiseen. ???

treenaan kovaa ja aina kun rupee oleen kondiksessa niin eiköhän pämähdä joku tauti päälle ja viikkokausien treenit saa vetää toiletista alas. käytän lisäravinteita (whey3,maltot,c-vitaa,monivitaa sekä crusiferus + monivitaa.)

Originally posted by keho76
oísko kellään hyviä vinkkejä jatkuvan flunssa/kuumekierteen pysäyttämiseen. ???

treenaan kovaa ja aina kun rupee oleen kondiksessa niin eiköhän pämähdä joku tauti päälle ja viikkokausien treenit saa vetää toiletista alas. käytän lisäravinteita (whey3,maltot,c-vitaa,monivitaa sekä crusiferus + monivitaa.)

Ihan vaan tuli mieleen että eihän vaan ole
kosteutta----->hometta kämpässä?

Ettei olisi ylikuntoa. Homeasuntokin on mahdollinen, mutta jos etsitään syitä ensin lajin/treenin parista.

Eipä ole ohjeita antaa, kun itsekin olen just lentsussa.

Itselläni on sellainen olo, että mitä kovempaa treenaa, niin kroppakin on silloin kovassa stressitilassa ja pöpötkin tuntuvat silloin tarttuvan paremmin. Aikoinaan, kun tuli harjoiteltua enemmän muitakin lajeja ja reenimäärät oli suuria, niin kärsin flunssista selvästi enemmän.

Tämä nyt oli sellaista mutu-tietoa ilman minkäänlaista tieteellistä pohjaa.

Ai niin, Siinä Herrasen veljesten kirjassa aikoinaan taidettiin kertoa, että E-vitamiini nostaisi vastustuskykyä. Mun tietotaito ei kyllä riitä kertomaan, mihin väite perustuu.

Mulla on tällä hetkellä toista viikkoa jo nuha ja kurkkukipua. Sattui käymään niin että huono unitilanne, vitamiinien unohtaminen ja stressi yhdessä kumuloituivat mukavasti flunssaksi. Vituttaa aika armottomasti, varsinkin kun olen sitä tyyppiä että kuume ei nouse millään, vaan kituutan kolme viikkoa putkeen nuhaillessa.

Hmm, tältä palstalta sain vinkin käyttää oliivinlehtiuutetta ja hulluna miehenä sitten marssin luontaistuotekauppaan ja ostin..
Noh, saattaa olla plaseboa tai ei, mutta mielestäni auttaa nuhaan ja kuumeeseen.. :worship: :joulu6:
Terveenä taas ennätyslyhyen sairastauon jälkeen. :joulu3:

Vitamiineja tarpeeksi ja vaatta päälle. Kannattaa varoa pientäkin paleltumista, nimittäin siitä se lähtee. Varsinkin liikunnan jälkeen on tärkeä saada kuivaa ja lämmintä vaatetta päälle. Ja pipo kannattaa pitää päässä, vaikka se ei aina tunnu edes lämmittävän.

Itsekin olen kärsinyt pari viime talvea monesta eri flunssasta jne. Mutta onnekseni tänä talvena ollen ollut vain kerran kunnolla flunssassa.

Eiköhän se siitä.

Mullapa kävi kesäl niin, et olin neljän kuukauden sisäl 6-8 kertaa flunssas. Parhaimmillaan viikon välein. Nyt kuukaus sit leikattiin kitarisat ja nielurisa ja tuntu auttavan. Ei oo enää flunssat pahemmin vaivaillu. Että kannattaa tarkistuttaa toi kurkku et mis kunnos on.

Pah Pöh itse olen ainakin huomannut sen että jos jättää laittamatta paksuja vaatteita päälle ja nukkuu yöt ikkuna auki niin karaistuu ja taudit ei iske niin helpolla. Itse uskon siihen teoriaan että sillä se lähtee millä tullutkin ja toiminut tähän asti, no saas nähdä koska se keuhkokuume vielä tulee mutta ainakin ei paljon koskaan ole kylmä kun siihen on tottunut. Kun esimerkkitapauksena kaverini joka ei hae postiakaan ilman talvitakkia ja huoneessa aina 30 astetta lämmintä ja ko. tyyppi on aina flunssassa ja vedetään kaikki maailman lääkkeet ja mennään sänkyyn makaamaan viikoksi :kansankynttilä

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse olin viime vuonna ½ vuoden sisällä 9 krt lääkekuurilla kun joka kerran flunssa painui tulehdukseksi joko poskionteloon,keuhkoihin tai korviin. No sitten meni hermo ja lekurille sanoin että nyt pitää tulla loppu tästä sairastelusta. Sitten hieman tutkimuksia ja sain lääkkeen nimeltä fliksonase ja sillä olen ollut terve jo kohta 1½ vuotta terveenä. Siinä tutkimus vaiheessa oli niin home/kosteus kuin muutkin allergia ja astma mahdollisuudet otettu huomioon. No nyt sitten asiaa seurailtuani olen huomannut että työni olosuhteet/ilmanlaatu aiheuttaa sen flunssalle herkistymisen. Tällä hetkellä olen siitä lääkkeestä siten riippuvainen että kun alkaa olla hieman flunssan oireita niin otan lääkettä ja oireet häviävät. Nyt esim kotona on emäntä kunnon räkätaudissa ja itse olen pysynyt terveenä kun olen pitänyt lääkitystä yllä.
Elikkä lääkärille siitä ja tutkimuksiin!

Originally posted by japa
Tällä hetkellä olen siitä lääkkeestä siten riippuvainen että kun alkaa olla hieman flunssan oireita niin otan lääkettä ja oireet häviävät. Nyt esim kotona on emäntä kunnon räkätaudissa ja itse olen pysynyt terveenä kun olen pitänyt lääkitystä yllä.
Et sitten ole emännälle tarjonnut? :D :kippis1:

Originally posted by mho
Et sitten ole emännälle tarjonnut? :D :kippis1:
No emäntä on sellainen että vasta viime tingassa otetaan lääkettä. Ja pelkkä buranan nieleminenkin on sellainen show...
ja vasta sain ylipuhuttua ottamaan vitamiineja ja niitäkin ottaessaan epäili että saa yliannostuksen c-vitamiinia kun purkissa lukee että 60mg ja tuputin sille 2kpl kerrallaan.. Ja eipä näy enää se suihke avittavan jos on jo sairastunut kun nyt on sitä ottanut.

Piti hieman etsiä tietoa kun olen törmännyt muutaman kerran aiheeseen: oliivinlehtiuute ja pitihän sitten hieman googlea käyttää... "Oliivinlehdistä löydetty aine, oleuropeiini, sisältää aineksia, jotka tehoavat mm. yli 100 virukseen, bakteeriin, hiivaan ja sieneen.

Tutkimukset ovat osoittaneet, että oliivinlehtiuute tehoaa seuraaviin taudinaiheuttajiin:

• Candida albicans
• E-coli
• influenssa
• Ebola
• Herpes
• Listeria"

Eiköhän tuolla sitten räkätaudit loittone jos kerran Verenvuotokuumekin hoitunee.

-C-vitamiinia semmonen 2000-5000mg päivässä, eli apteekin tahi twinlabin poretabletteja 2-5kpl/pvä. Kuten jo eräässä toisessa threadissa totesin, nykyään suositellaan ihan jo suomenkin viranomaisten taholta urheilijoille/kuntoilijoille 1000mg/pvä. Terveenä. Sairaana c:tä kuluu enempi = voi syödä reilusti enempi. Ja kun se vesi-liukoinen, niin kaikki mikä ei imeydy tulee ulos virtsassa, joten yliannostusvaaraa ei ole.
-E-vitamiinia semmonen 400IU/pvä.
-B-vitamiinia 2xapteekin suositus.

Jos ei näillä lähe/pysy pois niin jo on kumma. Sitten tarkistamaan että onko aids ja puolustuskyky sitä mukaa lähteny kokonaan.
:D

Originally posted by Mardu
"Oliivinlehdistä löydetty aine, oleuropeiini, sisältää aineksia, jotka tehoavat mm. yli 100 virukseen, bakteeriin, hiivaan ja sieneen.

Tutkimukset ovat osoittaneet, että oliivinlehtiuute tehoaa seuraaviin taudinaiheuttajiin:

• Candida albicans
• E-coli
• influenssa
• Ebola
• Herpes
• Listeria"

Eiköhän tuolla sitten räkätaudit loittone jos kerran Verenvuotokuumekin hoitunee.

Anteeksi epäilyni mutta jos tuo tosiaan tehoaisi näihin edellä mainittuihin niin miksi ei lekurit kirjoittele siitä ressuja tästä tehoaineesta? Ja jos vaan olisi tälläinen ihme aine niin ei sitä luontaistuote kaupasta saisi vaan apteekista. Taitaa olla sama vähän kuin joku tribulus tai joku animal stak :rolleyes:

Viestini tuosta oliivinlehtiuutteesta sisälsikin sarkasmia koska epäilen kyseisen tökötin olevan noin pätevää. Kyllähän se varmasti olisikin apteekin hyllyllä jos noihin tehoaisi eli tuohan on homeopaattineen hoito tuote.
Itse en ole moista tärpättiä edes testannut.
Se siitä.

kiitos

Itse olin viime vuonna ½ vuoden sisällä 9 krt lääkekuurilla kun joka kerran flunssa painui tulehdukseksi joko poskionteloon,keuhkoihin tai korviin. No sitten meni hermo ja lekurille sanoin että nyt pitää tulla loppu tästä sairastelusta. Sitten hieman tutkimuksia ja sain lääkkeen nimeltä fliksonase ja sillä olen ollut terve jo kohta 1½ vuotta terveenä. Siinä tutkimus vaiheessa oli niin home/kosteus kuin muutkin allergia ja astma mahdollisuudet otettu huomioon. No nyt sitten asiaa seurailtuani olen huomannut että työni olosuhteet/ilmanlaatu aiheuttaa sen flunssalle herkistymisen. Tällä hetkellä olen siitä lääkkeestä siten riippuvainen että kun alkaa olla hieman flunssan oireita niin otan lääkettä ja oireet häviävät. Nyt esim kotona on emäntä kunnon räkätaudissa ja itse olen pysynyt terveenä kun olen pitänyt lääkitystä yllä.
Elikkä lääkärille siitä ja tutkimuksiin!

KIITTI VINKISTÄ.
Kävin sitte tänä aamuna tohtorilla ja ottivat täydellisen verenkuvan ja lääkäri selvittelee sen lääkkeen mulle. jos ok niin määräävät kuuria sitte!

Anteeksi epäilyni mutta jos tuo tosiaan tehoaisi näihin edellä mainittuihin niin miksi ei lekurit kirjoittele siitä ressuja tästä tehoaineesta? Ja jos vaan olisi tälläinen ihme aine niin ei sitä luontaistuote kaupasta saisi vaan apteekista. Taitaa olla sama vähän kuin joku tribulus tai joku animal stak :rolleyes:

Erotuksena se, että stakki toimii.

-- Juffe

Suositut

Back
Ylös Bottom