jatkuva sairastelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja keho76
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Re: KÄSIEN PESU

Originally posted by Ren Hoek
Oletteko miettineet kuinka moni lääppii ja pärisee salilla samojen laitteiden kanssa joka päivä. Käsien pesu, desinfiointi ym. kannattaa. Ei olisi huono idea salin omistajille, jos he salin siivouksen yhteydessä pyyhkisivät tangot ym. desinfioivalla aineella.
Just. Jos kaikki olisi steriiliä, niin siitäkös sitten tulisi ihmisille vastustuskykyä?

Re: Re: KÄSIEN PESU

Originally posted by Tomi
Just. Jos kaikki olisi steriiliä, niin siitäkös sitten tulisi ihmisille vastustuskykyä?

Nää influenssavirukset taitaa olla sen verran muuntautumiskykystä porukkaa, että taudin kerran sairastamalla hankitut vasta-aineet ei taida enää seuraavassa tautiepidemiassa välttämättä toimia.

Vaikkei nyt lähettäis levytankoja steriloimaan, niin suosittelisin kuitenkin ees käsien pesua treenin jälkeen ;) . Ja vältelkää sairaiden kanssa kiehnäämistä tai aivastusväylälle asettumista.. Vastaavasti sairaina pysykää pois salilta ja töistä sairastuttamasta muita! Kiitos. Ja tervettä joulua :love:

Re: Re: Re: KÄSIEN PESU

Originally posted by adeno
Nää influenssavirukset taitaa olla sen verran muuntautumiskykystä porukkaa, että taudin kerran sairastamalla hankitut vasta-aineet ei taida enää seuraavassa tautiepidemiassa välttämättä toimia.

Vaikkei nyt lähettäis levytankoja steriloimaan, niin suosittelisin kuitenkin ees käsien pesua treenin jälkeen ;) . Ja vältelkää sairaiden kanssa kiehnäämistä tai aivastusväylälle asettumista.. Vastaavasti sairaina pysykää pois salilta ja töistä sairastuttamasta muita! Kiitos. Ja tervettä joulua :love:

No eikös sitä yleensä ole tapana käydä ihan suihkussa treenin jälkeen :david: et eiköhän ne kädetkin siinä samalla pestä...

Ja Tomi oli ihan oikeessa siinä, että liiallinen desinfiointi johtaa vain vastustuskyvyn heikentymiseen...onko Suomessakaan ollut koskaan enempää esim. allergioita kun nykyään kun kaikki on niin puhdasta ja steriliiliä. Enkä minä vähättele käsienpesua, mutta kyllä jollakin sterilisoivalla aineella laitteiden, tankojen yms. puhdistus tuntuu menevän jo vähän överiksi...

Kannattaa hakea influenssarokote ajoissa, nyt on jo liian myöhästä.. hain ite tossa reilu viikko sitten, ei sitte oo Jouluna sängyn pohjalla :joulu3:

Re: Re: Re: Re: KÄSIEN PESU

Originally posted by timba79
Ja Tomi oli ihan oikeessa siinä, että liiallinen desinfiointi johtaa vain vastustuskyvyn heikentymiseen...onko Suomessakaan ollut koskaan enempää esim. allergioita kun nykyään kun kaikki on niin puhdasta ja steriliiliä. Enkä minä vähättele käsienpesua, mutta kyllä jollakin sterilisoivalla aineella laitteiden, tankojen yms. puhdistus tuntuu menevän jo vähän överiksi...

Jostain muistaisin lukeneeni että Suomessä monet sairaudet johtuvat liiallisesta rokottamisesta. Eli lapsena ei välttämättä kannattaisi lyödä 20 piikkiä vauvan takalistoon parhaan immuniteetin saavuttamiseksi.

Ihan miten kukakin haluaa...

En tyrkytä enkä halua tuputtaa mitään. Oli puhe flunssasta joka leviää erittäin hyvin kädestä käteen. Käsien pesu toimii hyvin JOS käy heti suihkussa, mutta ainakin omalla salilla iso osa näyttää lähtevän kotiin suihkuun. Siinä matkalla ehtii tartuttamaan muutaman muunkin... Onneksi puhutaan flunssasta eikä ebolasta.

Ei se vie mitään immunisuojaa pois vaikka pesee käsiä ja laitteita. Tiesittekö että rokotteet joilla yritetään ehkäistä flunssaa toimii vain osalla. Eri flunssa variaatioita on useita...

:kuola:

antibioottikuurilla treenaaminen

Kannattaako mennä salille antibioottikuurin aikana?

Mulla on kymmenen päivän antibioottikuuri korvatulehdukseen meneillään ja huomenna kuuri on puolessa välissä.

Ajattelin vetää huomenna kevyen treenin ja keskiviikkona jatkaa vanhaan malliin (kovaa).

Mitään järkeä?

Re: antibioottikuurilla treenaaminen

Originally posted by yajo
Kannattaako mennä salille antibioottikuurin aikana?
....
Mitään järkeä?

Ei mitään järkeä!

Mulle on lääkäri sanonut, että antibioottikuuri ei sinällään haittaa, kunhan ei ole lämpöä.
Mulla ei oo ollu viikkoon lämpöä ja on kaikinpuolin terve olo.

Kyl musta tuntuu että vois kevyen treenin tehä :rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by japa
Sitten hieman tutkimuksia ja sain lääkkeen nimeltä fliksonase ja sillä olen ollut terve jo kohta 1½ vuotta terveenä.!

Joo, mutta minäpä väitän, että Flixonase ei auta sairastelun ehkäisemisessä yhtään mitään. Itse olen joutunut kotipölypunkkiallergian takia kyseista ainetta suihkuttelemaan n.7-8 vuotta, enkä kyllä ole huomannut mitään eroa sairastumisherkkyyden välillä, vaikka olen välillä ollut pitkiäkin jaksoja käyttämättä.

Nenän tukkoisuuteen siitä kylläkin on apua.

Hmm... että sairastelusta... Mulla on nyt ollut totaalista treenitaukoa tästä kovin rakkaasta harrastuksesta jo 2 kuukautta. Tästä syystä ei ole multa palstallekaan tullut kai ainoatakaan postia pariin kuukauteen, vaikka ennen satoi kymmeniä päivässä. :)

Lähes puoli vuotta mulla on ollut päivittäin 37 - 37,4 lämpöä, aamulla normaali ja illalla lämpöä. Treenattua on tullut hyvin tuloksin mutta nyt 2 kk sitten lähdin etelään lomalle, ja sieltä tullessani olin vielä pahemmin kipeä, kurkkua turvotti niin että tuntui tukehtuvansa. Antibioottikuureja on syöty lääkärin määräyksestä, vaikka mitään flunssan, yskän, tms. oireita ei olekaan ollut paitsi silloin tällöin pari päivää tms., eivät siis tunnu kumminkaan liittyvän tuohon lämpöön. Parin nielussa olleen tulehduksen (valkoista nielurisoissa oli) jälkeen, tällä hetkellä ollaan taas normaalitilassa, lämpöä iltaisin niin että sen huomaa mittarista ja hikoilusta, mutta olo on ihan normaali.

Lääkärissä on juostu. Täydelliset verenkuvat - loistavat veriarvot. Nieluviljely - puhdas. Kilpirauhanen - ok. (Rauhanen tutkittiin koska suvussa rauhasen hyvälaatuista liikakasvua) Ja tätä rataa.

Juuri äskettäin tutkittiin vielä klamydia eri alatyyppeineen, sillä se voisi aiheuttaa hengitysteihin satunnaisesti tulehduksia ja muuta salaperäistä. Puhdasta näytti testit, samalla oman mielenrauhan vuoksi (herkästi luulosairas, myönnän...) otin HIV testin, negatiivinen. (luojan kiitos..)

Nyt olisi jonossa lähete jatkotutkimuksiin taas, täytyy pyytää kohta että tutkittaisiin astman mahdollisuus (suvussa on isälläni astma nyt vanhemmiten), ja allergiat, vaikka lääkäri sanookin että allergiaoireita ei ilmene. (koska zyrtec tuntuu jossain määrin auttavan, tai sitten ei, en tiedä..)

Voin kertoa että ei ole kiva juttu, kun on sairastelun takia mennyt nyt 2 työpaikkaa alta (vuokratyöläisenä, ei varaa valittaa, tuottavuus ratkaisee), ja kohta yli kuukauden laiskotellut kotona.

Aamuisin katsoo fit4you:ta ja kuola valuu kun pääsisi salille tai hiihtopolulle rehkimään...mutta ei viitsi ennenkuin saa tietää miksi on lämpöilyä, vaikka ei se ole ennenkään haitannut, silti.

Tällaista valittelua, johan keveni taas mieli. :)

Palailen palstalle ahkerammin lukuisien viestien kera sitten kun toivottavasti tästä tervehdyn ja pääsen rautaan käsiksi....

Ugh.

Re: Re: Re: Re: KÄSIEN PESU

Originally posted by timba79
No eikös sitä yleensä ole tapana käydä ihan suihkussa treenin jälkeen :david: et eiköhän ne kädetkin siinä samalla pestä..

Enkä minä vähättele käsienpesua, mutta kyllä jollakin sterilisoivalla aineella laitteiden, tankojen yms. puhdistus tuntuu menevän jo vähän överiksi...

Ai ihan oikeestiko? Suihkuun treenin jälkeen? :thumbs: :david: That was the whole point..

Samaa mieltä siis edelleen siitä, että överineuroottinen puhdistus on sitä itteensä: överiä.

Re: Re: KÄSIEN PESU

Tämä on kanssa yksi hyvä pointti. Suomessa on kaikki niin helvetin ylihygieenistä jokapuolella että jengille ei kehity normaalia vastustuskykyä missään vaiheessa ja sitten pienikin pöpö pääsee helpommin iskemään.

Duunissa on pari jannua, jotka on alkujaan Intian suunnalta ja joskus kun tuli juttua flunssista ja muista niin eivät ole täällä about 4+ vuotta kestäneen oleskelunsa aikana sairastaneet kuulemma pienintäkään flunssanpoikasta.

Mutta auta armias kun raijaavat suomalaisia kavereita lomareissuille mukaan kotipuoleen - siellä ovat suomipojat sitten rivissä kuumetaudissa ja flunssassa ja Suomeen palatessa vielä kunnon reissuripuli joka jannulla päällä. Hauskaa lomaa.

:wanha:
Nyt kun kaikki lisut vitamiineista ja stackeista, nöx nöxeistä on puitu niin sanon että, silloin kun oireet alkaa, lasikantinen laulukirja eteen ja mielellään kolmivarttinen!
siihen loppu

Originally posted by Kraftwerk n
Joo, mutta minäpä väitän, että Flixonase ei auta sairastelun ehkäisemisessä yhtään mitään. Itse olen joutunut kotipölypunkkiallergian takia kyseista ainetta suihkuttelemaan n.7-8 vuotta, enkä kyllä ole huomannut mitään eroa sairastumisherkkyyden välillä, vaikka olen välillä ollut pitkiäkin jaksoja käyttämättä.

Nenän tukkoisuuteen siitä kylläkin on apua.

Ja väitän toista sillä on aika hyviä kokemuksia siitä kun alkaa olla flunssan/nuhan oireet, silloin vaan lääke käyttöön ja oireet häviävät. Nyt tosiaan oli emäntä ja kaikki meillä töissä flunssassa ja osa melkein viikon kuumeessa, mutta aina kun minulla alkoi olla oireita niin otin lääkkeen ja oireet hävisivät.
Samoin kyseisestä lääkkeestä juttelin erään lekurin kanssa niin se tunnusti ottavansa sitä aina samalla tavalla oireisiin.
Mutta siinäpä voi olla ero jos olet käyttänyt lääkettä jo 7-8 vuotta kun mä käytän sitä vaan tarvittaessa. esim tuossa oli melkein koko kesä että en käyttänyt kuin muutaman suihkauksen.

Originally posted by janne31
Millainen operaation leikkaus käytännössä on, pari viikkoa sairaslomaa ja helevetin kipee kurkku? Joutuuko olemaan kauan sairaalassa? Itse olen leikkausjonossa toistuvien kurkkuvaivojen takia. Tosin sen jälkeen kun sain lähetteen, vaivat ovat vähentyneet melkein kokonaan. Itse asiassa meinaan skipata koko leikkauksen...hirvittää koko operaatio.

2 vkoa saikkua ja sairaalaassa joutuu olemaan seuraavan yön(jos ei aukea haavat ja pystyt syömään jotain). Tai näin siis mulla, leikkaus tehtiin nukutuksessa. Kannattaa jättää iltasyönti vähemmälle, ite oksensin nukutuksessa ja sitä kautta oksennusta joutui keuhkoihin->yskittää->hyvin ikävää tuon leikkauksen jälkeen(on siinä toki omat vaaransakin).

Ja mitä kipuun tulee niin kyllä siinä on viikon päivät hymy kaukana. Mulla sattu puhuminenkin yllättävän pitkään ja vieläkin on ääni vähän erilainen. Ja tuo leikkaus oli 4.12, vieläkin näkyy olevan kurkussa vähän peitteitä, mutta kipu on kadonnut, kipulääkkeet heitin pois 2 viikkoa leikkauksen jälkeen. Käytin bextraa 40 mg/d ja 8 panadolia päälle ja kyllä sitä sai odotella seuraavaa lääkehetkeä. Tosin tuo panadol on aika perseestä, kannattaa valita zapp, sillä se vaikuttaa puolet normaalia nopeammin ja se on tässä tilanteessa paljon. Tehoahan tuossa lääkkeessä ei ole minkään bertaa ibuxiniin verrattuna, harmi vain ettei niitä saanut nauttia. Pahinta oli yöllä ennen heräämistä, kun tuo pitkävaikutteinen lääke(bextra) ei enää toiminut, kipu säteili todella ikävästi korviin. Ja tuossa vaiheessa nieleminen toi kyyneleet silmiin, lohdutan vielä että mitä enemmän ikää, sitä enemmän ja pidempään kipua. Mutta viikon jälkeen helpottaa, rupeaa kummasti ruokahalu ja muutkin halut kasvamaan.

Hyöty mitä leikkauksesta on mulle ollut on käsittämätön. Kuorsaus on hävinnyt minimiin, eikä öinen hengitys ole enää katkonaista. En enää herää öisin hikilammikosta tunnin välein. Unen tarve on vähentynyt 2-3 tuntia, tosin uskon sen lisääntyvän tunnilla, kunhan pääsee taas treeniin kunnolla kiinni. Ja vireystila on heti silmien aukaisemisen jälkeen aivan loistava, jopa ilman kahvia. Päiväunia ei enää tarvitse vedellä entiseen malliin. Multa leikattiin kylläkin 10.11 myös nenän väliseinä, joka osaltaan varmasti vaikuttaa tuohon unihommaan, ilma kulkee todella paljon paremmin, eikä nenä ole enää jatkuvasti tukossa. Enemmän on kuitenkin ollut hyötyä risaleikkauksesta.

Ei mulla tietenkään vielä ole havaintoa onko tämä edistänyt terveyttä sairastelujen muodossa. Sen vaan sanon että tähän mennessä kokemukset ovat olleet niin myönteisiä, etten missään nimessä neuvo jättämään väliin. Viikko voi tuntua pitkältä ajalta, mutta jossain vaiheessa se on sitten ohi.

Vanha Muscle&Fitnessin artikkeli 1990 luvun alusta (flunssa) kertoili,että flunssaan 25-100 gr c-vitamiinia.
No siinä ohenee jo lompakko ja munuaiset on kuoleman rajamailla.
Itse käytän Twinl. Colostrumia(todella loistavaa).

Originally posted by MR.D
Vanha Muscle&Fitnessin artikkeli 1990 luvun alusta (flunssa) kertoili,että flunssaan 25-100 gr c-vitamiinia.
No siinä ohenee jo lompakko ja munuaiset on kuoleman rajamailla.
Itse käytän Twinl. Colostrumia(todella loistavaa).

25-100g? Oletko nyt ihan varma ettei ole pilkkuvirhe tai pari päässyt mukaan?

Kun kyseessä kuitenkin on suolenmutkia ärsyttävä aine, niin eikö 100g askorbiinihappoa polta jo reiän vatsalaukkuun?

Suositut

Back
Ylös Bottom