Jarmo Björkqvistin tunnustus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kas-vain
  • Aloitettu Aloitettu
Mutta tuosta Björkvistin viestistä sen verran, että kyseessä on minusta tosiaan manipuloivan kontrollifriikin yritys vetää mahdollisimman paljon kotiin päin. Teksti sisältää todennäköisesti valheitakin,

Alleviivatut voitais oikeastaan lähes yleistää koskeen suurinta osaa ihmisistä.

Jarmo Björkvist sortui selittelyissään liialliseen monisanaisuuteen, antaa liikaa tilaa kaikenlaiselle oikeinymmärtämiselle.

Moniko sitä mieltä että kyseessä murha? Täältä nousee lippu (näillä tiedoilla) tapon puolesta (ehkä). Mites muilla.

E: paitsi että tyttö oli samassa huoneessa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei käsi mitä kättelyä meitsiltä :david: . Miten tää viesti poistetaan.

Moniko sitä mieltä että kyseessä murha? Täältä nousee lippu (näillä tiedoilla) tapon puolesta (ehkä). Mites muilla.

Olen tuosta kirjeestä lukenut suurimman osan. En epäile, etteikö murhan kriteerit olisi täyttyneet.

1 § (21.4.1995/578)
Tappo
Joka tappaa toisen, on tuomittava taposta vankeuteen määräajaksi, vähintään kahdeksaksi vuodeksi.

Yritys on rangaistava.

2 § (21.4.1995/578)
«Murha»
Jos tappo tehdään

1) vakaasti harkiten,

2) erityisen raa"alla tai julmalla tavalla,

3) vakavaa yleistä vaaraa aiheuttaen tai

4) tappamalla virkamies hänen ollessaan virkansa puolesta ylläpitämässä järjestystä tai turvallisuutta taikka virkatoimen vuoksi

ja rikos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava murhasta vankeuteen elinkaudeksi.

Yritys on rangaistava.

(www.finlex.fi)

Tämä saattaa vaan olla todella haasteellinen tehtävä. Käsittääkseni persoonallisuushäiriöt kehittyvät varhaislapsuudessa (0-2 ikävuotta).

Miten tuo on mahdollista, kun ei tuon ikäisellä ole vielä persoonallisuuskaan kehittynyt?

Alaikäisiä ei edes diagnosoida persoonallisuushäiriöisiksi.

Juu, tietän. Kohta 1 ja 2 ei ilmeisesti puolustuksen mielestä mitenkään itsestään selvästi täyty tässä (koska valittavat). Paitsi että tyttö oli huoneessa.

Miten tuo on mahdollista, kun ei tuon ikäisellä ole vielä persoonallisuuskaan kehittynyt?
Alaikäisiä ei edes diagnosoida persoonallisuushäiriöisiksi.

Narsismin syntyyn oletetaan eräiden psykohöperehtijöiden käsitysten mukaan vaikuttavan etäinen/puuttuva/tms. äitisuhde aivan varhaislapsuudessa.

Psykopatiassa, eri asia kuin narsissisuus, on korkea perinnöllinen korrelaatiokerroin ja on usein suorastaan synnynnäinen taito (eikä yleensä hankittu ominaisuus kuten narsismi).

Narsismin syntyyn oletetaan eräiden psykohöperehtijöiden käsitysten mukaan vaikuttavan etäinen/puuttuva/tms. äitisuhde aivan varhaislapsuudessa.

Psykopatiassa, eri asia kuin narsissisuus, on korkea perinnöllinen korrelaatiokerroin ja on usein suorastaan synnynnäinen taito (eikä yleensä hankittu ominaisuus kuten narsismi).

Vaikuttavan kyllä, mutta en menisi sanomaan, että persoonallisuushäiriö kehittyy 0-2-vuotiaana.

Psykopatiassa ja narsismissa on paljon yhteistä, vaikka eri asioita ovatkin diagnostisesti.

Ja missä pullossa ne on kasvaneet jotka väittää, että jos jamo olisi oikeasti kohdellut paulaa tuolla tavalla (Tuon tekstin mukaan käyny pari kertaa kurkkuun ja paiskonu vähän ovia.

Täältä löytyy tuosta ovien paiskomisesta oma ketjunsakin, sinne vaan selaamaan kuinka monta persoonallisuushäiriöistä löytyy myös pakkotoistolta. Joidenkin mielestä oli esim ok pikaistuksissaan pistää joku esine paskaksi. :eek: Kaikenlaisia psykoja...

Mun mielestä sulla on tuollainen internetkeskusteluun tyypillinen tapa niputtaa kaikki eri mieltä olevat samaan läjään.

Itse olen havainnut, että internetkeskusteluille on tyypillistä hyökätä jotain yksittäistä kirjoittajaa vastaan. Olen tässä yrittänyt esitää mielipiteitäni yleisluontoisesti peilaten jotakin Hemmo X:ää vasten. Näitä Hemmon mielipiteitä olen "keksinyt" lähinnä havainnollistaakseni omia argumenttejani, sillä kirjoitetusta tekstistä kun puuttuu äänensävy niin ymmärretyksi tuleminen vaikeutuu, jos ei voi osoittaa esimerkkejä. Toisaalta en voi vaikuttaa siihen, millaisen sävyn olet tekstiini lukenut; olen pyrkinyt selkokieliseen ilmaisuun. Vastaisuuden varalle tiedoksi, että ns. asiaketjuihin kirjoittamieni horinoiden sävy on neutraali ja vailla tunteenpurkauksia/hyökkäystä tai mitä sitten oletkaan rivien välistä lukenut.

Hyökkäät sitten tämän tekemäsi mielikuvitushenkilön itse keksimääsi mielipidettä vastaan naiveilla päiväkirjastasi/luentomateriaalista kopioiduilla argumenteillasi.

Voisitkohan osoittaa, missä kohtaa hyökkään? Mitkä argumenteistani ovat mielestäsi hyökkääviä? Oman näkemykseni mukaan naivia olisi kuvitella, että se ns. todellinen maailma on ruusunpunainen unelma, mutta olisi mielenkiintoista kuulla miten tämä naivius sinusta ilmenee. Omistamani luentomateriaali käsittelee lähinnä Kalevalaa ja itkuvirsiä, mutta voi kai niitäkin alkaa tässä soveltaa kun kerran sävyjä voi lukea ihan mistä vaan.

Jos luet psykilogiaa ja aiot terapeutiksi niin mene myös ulos ovesta elämään.

Mikä sinua noissa minun kommenteissani oikein harmittaa? Sekö, että oikeassa maailmassa ei sinun mielestäsi kulje rinta rinnan erilaisia ihmisiä, jotka tekevät hyviä ja pahoja asioita siitä riippumatta, mitä mieltä sinä tai minä ollaan hyvästä ja pahasta? Miten se oikea maailma on erilainen kuin minun jutuissani? En lue psykologiaa enkä aio terapeutiksi, tässä ja muissa ketjuissa esittämäni ajatukset ovat oman maailmankuvani kautta suodattuneen päättelyn tuloksia, kuten todennäköisesti kaikkien muidenkin.

Jos jollakin ihmisellä on persoonallisuushäiriö, niin ei se tarkoita, että henkilö on hullu. Eikä se tarkoita sitä, että tällaisen väitteen esittäjä haluaisi "sulkea silmänsä ihmislajin pimeältä puolelta".

Niin, olenko väittänyt jotain muuta? Jos esitän jonkin argumentin, jossa todetaan yhden asian yksi pieni osa-alue, se ei tarkoita sitä, että kaikki muut osa-alueet mitätöityisivät päässäni. Jos totean, että kissalla on yleensä häntä, täytyykö minun luetella kaikki muut kissan ruumiinosat siihen perään ettei kukaan vain luule minun luulevan, että kissa on pelkkä häntä?

Persoonallisuushäiriöinen ihminen täytyy itse tavata ennenkuin ymmärtää, että ei se ole jokin kaista vaan ihan tavallinen ihminen, usein helvetin yksinäinen ja ahdistunut, jopa ne narsistitkin, vaikka tuttuja riittää.

Edelleen en ymmärrä miten tämä on ristiriidassa minkään kirjoittamani kanssa. Olen esittänyt, että tämän kaltaisten tekojen tekijät eivät erotu mitenkään joukosta olemalla silmiinpistävän hulluja, vaan kulkevat täällä muiden keskuudessa. Mitään ei välttämättä huomata ennen kuin on liian myöhäistä, ja tämän takia on minusta tärkeää, että kun persoonallisuushäiriöinen jää kiinni ja sellaiseksi diagnosoidaan, pyritään henkilöä tutkimaan, jotta saataisiin enemmän tietoa ja jotta persoonallisuushäiriöistä opittaisiin enemmän --> ehkä tunnistaminen helpottuu ja tragedia tai pari voidaan välttää.

Ja missä pullossa ne on kasvaneet jotka väittää, että jos jamo olisi oikeasti kohdellut paulaa tuolla tavalla (Tuon tekstin mukaan käyny pari kertaa kurkkuun ja paiskonu vähän ovia. Varmasti henkinen väkivalta oli päivittäistä, mutta tästä ei tekstissä ole paljoa viitteitä), niin paula olisi kyllä lähtenyt kälppimään. Tää maa on täynnä itseaiheutettuja kemiallisia persoonallisuushäröjä, eli alkoholisteja jotka hakkaavat vaimonsa harvasepäivä ihan jojoon, eikä se vaimo siitä mihinkään lähe. Alistettu ihminen ei vaan osaa.

Tiedän (jopa ihan näköetäisyydeltä), että se lähteminen ei ole helppoa, voi viedä vuosia ja moni ei koskaan pääse pakoon. Lähinnä itse olen ihmetellyt sitä, että lähipiiri ei olisi puuttunut voimakkaisiin merkkeihin väkivallasta (henkinen + fyysinen). Siksi tuossa jossain postissa epäilinkin, että lausunnot ovat hieman liioiteltuja; jos "todisteet" olisivat olleet pitkin matkaa yhtä raskauttavia, todennäköisesti lähipiiristä joku olisi ainakin pienen lapsen takia puuttunut asiaan. Jotenkin tuntuu, että et noita mun postauksia mitenkään hirveän ajatuksella lukenut, kun ns. sisäistämisvirheitä on niin reippaasti.

EDIT: mun mielestä muuten peruskoulussa pitäisi ohjeistaa jokaista jossain vaiheessa, että jos tapaat poikkeuksellisen karismaattisen ihmisen, niin ihailun lisäksi saattaa olla hyväksi olla myös hieman varuillaan. Varmaan monta surkeaa elämänkohtaloa vältettäisiin.

Olet täysin oikeassa tässä.

Heh, U ihan rauhassa. Viestinän tärkein maksiimi: se epäonnistuu.

Jos mulla olis huumori, spesifi oivalluskyky ja ehkä jopa tunnereaktioitakin, lisäisin tähän jotain (mielestäni) vitsikästä siitä, kuinka keskimäärin n. 99% ihmisistä ei ole edellytyksiä ymmärtää lukemaansa.

...Pointti kun on koko ajan ollut se, että se "hyi hirviö, eivät oikeat ihmiset ole tuollaisia" -asenne ei suojele ketään em. hirviöitä, vaan hirviöiden käytös ja ajatusmallit on hyvä oppia tuntemaan jotta olisi mitään toivoa ehkäistä tragedioita tapahtumasta.
...

Ymmärrän kyllä oikein hyvin pointtisi, mutta minusta taistelet vain mielestäni lähinnä tuulimyllyjä vastaan. Minä väitän että suurin osa ihmisistä myös osaltaan pohtii tämänkaltaisten tekojen motiiveja yrittäen ymmärtää mitä rikoksentekijän mielessä liikkuu. Tuollaista lapsellista "hyi hirviö-tekstiä vastaan on toki lapsellisen helppo argumentoida, varsinkin kun on sen itse kirjoittanut.

Tottakai tällaisiin viestiketjuihin ilmaantuu myös noita tunnepitoisiakin viestejä, mutta tuskin niitä on varsinaisesti tarkoitettukaan akateemisen väittelyn argumenteiksi. Ne ovat vähän liian helppo maali onanistiselle pätemiselle ja itsetehostukselle. Asiansa voi nimittäin sanoa monella sävyllä. Itse en näkisi niin kamalana vaarana ja peikkona, jos tällaisen ketjun keskusteluissa nyt vähän tunnettakin on mukana. Tällaiset rikosketjut ovat tietty herkullinen tilaisuus "sivistyneelle" ylimielisyydelle, koska sama kuvio kyllä tulee toistumaan joka ketjussa. Kyllähän se on ihan selvä juttu, että tuollaista puukolla hakkaamista moni vähän kauhisteleekin. Ja pitääkin kauhistella. Ei ole normaalia se.

Alleviivatut voitais oikeastaan lähes yleistää koskeen suurinta osaa ihmisistä.
Jarmo Björkvist sortui selittelyissään liialliseen monisanaisuuteen, antaa liikaa tilaa kaikenlaiselle oikeinymmärtämiselle.
E: paitsi että tyttö oli samassa huoneessa.

Alleviivauksista puheen ollen, minusta on tosiaan erikoista että Björkvistin tilitystä pidetään täällä normaalin terveen miehen asioiden käsittelynä. Tekstistähän paistaa aivan selvä häiriintyneisyys. (Perustelen) Keskustelu siitä mikä on normaalin ja terveen ihmisen välinen raja on tietysti mahdollisuus loputtomaan spekulointiin (ja onanistiseen paskanjauhantaan), mutta kun tämä on selvä tapaus siinäkin mielessä että ammattilaisetkin ovat näkemyksensä oikeudelle kertoneet. Niin, milloin narsistisuus sitten on epätervettä? Minusta narsistinen persoonallisuus menee yli siinä vaiheessa kun vaimo tapetaan 60 puukoniskulla ja siitä syytetään koiraa ja huonoa tuuria ja koko tekoa nimitetään virheliikkeeksi. Kyseessä ei siis ole sairaus vaan sairaalloinen persoonallisuushäiriö. Tuomitsemisen jätän kuitenkin ammattilaisille, jotka tuntevat tapauksen.

PS. Tunteettomuus, eli psykopatia ei ole pahuutta. Se on vain ominaisuus. Psykopaattikin voi olla rehellinen, kiltti ja yhteiskuntakelpoinen. Toisilla meistä tunteita liiankin kanssa ja toisilta ne puuttuvat melkein kokonaan. Elettävä on kuitenkin.

... Tällaiset rikosketjut ovat tietty herkullinen tilaisuus "sivistyneelle" ylimielisyydelle, koska sama kuvio kyllä tulee toistumaan joka ketjussa. Kyllähän se on ihan selvä juttu, että tuollaista puukolla hakkaamista moni vähän kauhisteleekin. Ja pitääkin kauhistella. Ei ole normaalia se.

Juuh, lähinnä selvennin tuossa aiemmin omaa kirjoitustyyliäni; muiden tunnepitoinen kirjoittaminen ei ole mitenkään minun asiani eikä se häiritse. Itseäkin kauhistuttaa, enkä pidä normaalina missään tapauksessa. Pitemmälle menevässä keskustelussa vaan on minusta hyötyä laajentaa muille alueille myös.

Alleviivauksista puheen ollen, minusta on tosiaan erikoista että Björkvistin tilitystä pidetään täällä normaalin terveen miehen asioiden käsittelynä. Tekstistähän paistaa aivan selvä häiriintyneisyys. (Perustelen) Keskustelu siitä mikä on normaalin ja terveen ihmisen välinen raja on tietysti mahdollisuus loputtomaan spekulointiin (ja onanistiseen paskanjauhantaan), mutta kun tämä on selvä tapaus siinäkin mielessä että ammattilaisetkin ovat näkemyksensä oikeudelle kertoneet. Niin, milloin narsistisuus sitten on epätervettä? Minusta narsistinen persoonallisuus menee yli siinä vaiheessa kun vaimo tapetaan 60 puukoniskulla ja siitä syytetään koiraa ja huonoa tuuria ja koko tekoa nimitetään virheliikkeeksi. Kyseessä ei siis ole sairaus vaan sairaalloinen persoonallisuushäiriö. Tuomitsemisen jätän kuitenkin ammattilaisille, jotka tuntevat tapauksen.

En minäkään normaalin miehen kirjoituksena tuota selittelyä pidä. Outoa on etenkin se, että paikoin paistaa kamala häpeä, mutta ei kuitenkaan varsinaisesta teosta. Freudilainen narsismi ja sitten tuo persoonallisuushäiriö ovat, kuten tuossa sanotkin, tietysti eri asia ja minustakin on parempi jättää ne rajanvedot henkilöille, jotka tuota työkseen tutkivat. Nykyään tuntuu että netissä ollaan kaikki diagnosoimassa narsisteiksi, jos vähänkään niitä piirteitä on, vaikka tässä alkaa kyllä olla jo pohjia ihan oikeaan osuneeseen kotianalyysiinkin.

PS. Tunteettomuus, eli psykopatia ei ole pahuutta. Se on vain ominaisuus. Psykopaattikin voi olla rehellinen, kiltti ja yhteiskuntakelpoinen. Toisilla meistä tunteita liiankin kanssa ja toisilta ne puuttuvat melkein kokonaan. Elettävä on kuitenkin.

Toimintahan sen lopulta ratkaisee, tässäkin olisi voinut olla osallisena henkilö, joka olisi itsessään huomannut hälyttäviä ajatuksia ja vaaran satuttaa muita ja hakeutunut hoitoon tms., jolloin surma olisi jäänyt todennäköisesti tekemättä. Eipä se jossittelu tietenkään ketään hyödytä.

Yksi asia mikä meikäläistä tuossa ihmetytti oli se että tuo Paula touhusi hirveästi miehensä selän takana; kaikki sähköpostiviestit ja avautumiset avioliitosta ja kriiseistä lukuisille ihmisille, mutta ei kuitenkaan miehelleen. Ja tietysti se, että kielsi ulkopuolisia mainitsemasta näistä asioista miehelleen...

Quotetaanpa nyt itteä vähän takas. Totta kai Paula on varmasti yrittäny hakea tukea ympäriltä, kun on alkanut tajuta millaisen ihmisen on lähelleen päästänyt. Haki luultavasti vain vääriltä tahoilta. Tuo Jarmo on varmasti vakavasti sairas ihminen, jota ei varmuudella hoito auta vaan saattaa vaan pahentaa, kuten täällä on jo muutamaan otteeseen sanottukin.

Tuota tekstiä hiljaa sulateltuani, sitä alkaa tajuta miten karmeaa luettavaa se olikaan. Jarmo kirjoittaa helvetin kylmäverisesti viljellen huumoriakin ja aivan kuin jotain olisi tapahtunut HEILLE, unohtaen että hän itse murhasi vaimonsa erittäin raa'asti lapsensa silmien edessä. Ei sellaista vain itsestään tapahdu eikä mikään parisuhde ajaudu siihen. Vastuu ei tosiaan ole molemmilla osapuolilla.

Pitäisi yleensäkin kommentoida asioita vasta sen jälkeen kun suurimmat tunnekuohut ovat laantuneet. Tässä tapauksessa siis ei heti luettuni tuon tekstin.

Alleviivauksista puheen ollen, minusta on tosiaan erikoista että Björkvistin tilitystä pidetään täällä normaalin terveen miehen asioiden käsittelynä.

No jaa, mielestäni useimmat/kaikki pitänevät häntä ei-ihan-niin-normaalina. *
Tykönään asioita käsittelevät ja itselleen sekä muille niitä selittelevät kaiketi mieletään nyrjähtäneemmätkin.

normaalin ja terveen ihmisen välinen raja on tietysti mahdollisuus loputtomaan spekulointiin

Aah, spekulaatio - tästä on kunnon keskustelut tehty.

selvä tapaus siinäkin mielessä että ammattilaisetkin ovat näkemyksensä oikeudelle kertoneet.

* Syyntakeinen, eli riittävästi mieleltään normaali siinä mielessä että käsitti tekonsa. Ei ollut niin viipperälakki että todellisuuskäsityksensä olisi aivan vääristynyt.

Puolustus raotti sen verran mielentilatutkimuksen tulosta että oli narsistisia piirteitä (voinee siis teoriassa olla vaikka psykokin). Muuta ei tietääkseni (?) ole tiedossa.

vaimo tapetaan 60 puukoniskulla ja siitä syytetään koiraa ja huonoa tuuria

Tämä koiran syyttäminen ollut monesti tässä ketjussa. Mun mielestä, eikä itseasiassa varsinaisestikaan, syyttänyt koiraa. Luin tekstin niin että Jarmolla oli huoli/pelko/paniikki tyttärensä menettämisestä (ruokalapun riuhtaisu jne., käsitti ilmeisesti niin että pedattiin selkänsä takana maaperää huoltajuuskiistaa varten häntä vastaan). Tässä mielessä, selityksensä mukaan, luulivat kai molemmat veitseen ilmestyneen veren olleen tyttärestään - eikä koirasta. Tämä käsitys että veitsi olisi tahriintunut vereen tyttärestä oli käsitykseni ja selityksensä mukaan tavallaan viimeinen niitti joka laukaisi tilanteen kiihkossa, järjen paetessa, epätoivoisen mielettömän tekonsa.

En tiedä tapahtumien todellista kulkua, liekö kukaan, tämä on kuitenkin hänen selityksensä asioiden kulusta sen enempää tai vähempää sille painoarvoa laittamatta.

Psykopaattikin voi olla rehellinen, kiltti (ja yhteiskuntakelpoinen.)

Itseasiassa ei voi. Asiantuntijoihin nojaten, aidolla psykopaatilla voidaan aivan kliinisesti todeta elektrokemiallisrakenteellisesti poikkeava aivotoiminta. Hänen "kunnollisuus" on sanan varsinaisessa merkityksessä täysin päälleliimattua, opeteltua ja matkittua käytöstä - sillä on ainoastaan erehdyttämisfunktio. Hän on kirjaimellisesti kykenemätön sisäistämään rehellisyyttä tai moraaliseettistä käytöskoodia. Hänen ajattelustaan puuttuvat em. aspektit täysin ja hänen aivotoimintansa on kirjaimellisesti poikkeava ja parantumaton.

Tuota tekstiä hiljaa sulateltuani, sitä alkaa tajuta miten karmeaa luettavaa se olikaan. Jarmo kirjoittaa helvetin kylmäverisesti viljellen huumoriakin ja aivan kuin jotain olisi tapahtunut HEILLE, unohtaen että hän itse murhasi vaimonsa erittäin raa'asti lapsensa silmien edessä. Ei sellaista vain itsestään tapahdu eikä mikään parisuhde ajaudu siihen. Vastuu ei tosiaan ole molemmilla osapuolilla.

Joo, samat asiat pisti mua kans silmään, todellakin sairaan ihmisen tekstiä. Jarmo näkee asian niin, että koska vaimo ei kunnioittanut ja arvostanut miestään, mies vaan ajautui siihen että tappoi. Ja tekstin lopussahan hän sanoo, että:

Emme saa Paulaa takaisin. Ja mikä tärkeintä tässä tilanteessa, varsinkin Liisan kannalta, emme saa syyllistää ketään. Kaikki ovat tarkoittaneet hyvää. Elämä ei vain aina mene niin kuin suunnittelee, joku suunnittelee paremmin.

Uskoo näköjään että korkein johdatti tämän näin, eli itse oli syytön siihen mitä tapahtui. Ja KAIKKI ovat tarkoittaneet hyvää, myös murhaaja itse.

69 puukoniskua hentoon naiseen tekee rumaa jälkeä, kuulemani mukaan oli silmätkin lyöty puukolla rikki, ja alibin mukaan oli kiinniotto tilanteessa sanonut poliisille tavoitelleensa sydäntä. Jos tämä tapaus ei säily murhana hovioikeudessa, niin menetän lopullisesti uskoni suomalaiseen oikeusjärjestelmään.

69 puukoniskua hentoon naiseen tekee rumaa jälkeä, kuulemani mukaan oli silmätkin lyöty puukolla rikki, ja alibin mukaan oli kiinniotto tilanteessa sanonut poliisille tavoitelleensa sydäntä. Jos tämä tapaus ei säily murhana hovioikeudessa, niin menetän lopullisesti uskoni suomalaiseen oikeusjärjestelmään.

Off-topikia, mutta mistä tuo Alibi saa aina nuo yksityiskohdat tietoonsa? Onko poliisilla joku syväkurkku, joka kertoo kaikki tapahtumapaikkojen jutut, vai miten tuo toimii. Mistä kuulit Kalju noista silmien kohtalosta?:eek:

alibi lainaa kuulustelu pöytäkirjoja teksteissään, jospa siellä on jonkun poliisin todistus sitten kans ollut josta tuo tieto on peräisin.

:offtopic: :anssi:

Lukaisin sitten minäkin tuon Jarmon epistolan sekä koko tämän ketjun läpi. Päällimmäisenä mieleen nousi huojennus. Siitä että Aaron narsistisuus ajoissa paljastui Pihlajakadun väelle. (Mitä nyt Paula joutui hetkeksi kellariin. hmm.. Löytyikö tässä juuri tekijä joka saa narsistin tekemään "virheliikkeitä"?) :D

Juuri näin. Käsittämätöntä itse asian muuttamista etääntyneemmiksi käsitteiksi (riita meni rakkaustasolle, virheliike jne.). Kaiken huippuna tuon koiran sotkeminen mukaan kuvioon (ilmiselvä vale).

Uskomattominta on, että tekstin alustuksessa Jamppa mukamas toivoo, että teksti auttaisi kaikkia osapuolia asian käsittelyn suhteen. Pikku hiljaa kommentointi muuttuu kuitenkin aina vaan piiloaggressiivisemmaksi. Onneksi kirjeen tarkoitus on niin selkeä, ettei se hämää kuin muutamaa ihmistä. Yritys siirtää vastuuta muualle on kuitenkin säälittävän kova.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom