Jarmo Björkqvistin tunnustus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kas-vain
  • Aloitettu Aloitettu
Kaikki ihmiset ovat jossain määrin "hulluja", rajaa sille on vaikea vetää. Niukoilla yhteiskunnan resursseilla on helpompaa tuomita julkisesti murhaajat ym. pahantekijät jotta kansalaiset tietävät mitä saa ja ei saa tehdä. Tottakai pimeän puolen ymmärtäminenkin auttaa ehkä ehkäisemään pahoja tekoja, mutta ihmisluonne vaan on sellainen että on oltava joku (lainkäyttäjä) joka sanoo että noin ei saa tehdä, jos teet niin sut viedään saunan taakse ja hakataan kirveellä palasiksi.

Totta. Se, että todetaan joku kiistattomasti vääräksi vaatii perusteluja, vaikka ns. normaali-ihmisellä tämä onkin selkäytimessä (= tajutaan, että ei saa tappaa vaikka kuinka vituttaisi ja että joillekin teoille ei ole oikeutusta missään tilanteessa, vrt. esim. itsepuolustuksena tehty tappo vs. 69 veitseniskua).

Suvaitsevaisuudellakin on oltava rajat, koska spekulointi ilman toimeenpanoa on hyödytöntä.

Toivoakseni tämä ei ollut suoraan mulle, sillä yritin tuossa sanoa, että "ymmärtämisellä" (= järjen tasolla jonkun asian sisäistämisellä) en tarkoita samaa mieltä olemista tai sitä, että teko olisi ollut ymmärrettävä (= hyväksyttävä näissä olosuhteissa). Edelleen omaiset ansaitsevat minusta rehellisen tiedon siitä, mitä tekijä luuli saavansa aikaan eikä pelkkää nyyhkimistä (totta kai ymmärrän, että vaativat anteeksipyyntöä ja rangaistusta, pitkällä tähtäimellä luulisi olevan helpompi käsitellä asiaa jos on edes jokin "syy", vaikkakin sitten huono, sairas tai miten kieroutunut).

esimerkkiä:
Ihmiset ovat tosi fakkiutuneita siihen, että jotkut tekevät pahaa, koska haluavat tehdä pahaa, eivätkä tajua, että kaikkien pää ei toimi kuten 99 % väestöstä. Tälle pienelle vähemmistölle jää sitten se harhaluulo, että on oikeutettu (jopa kansan)murhaan tms. kauheuksiin. Ei ole oikein, mutta niin se silti on. Esimerkiksi pedofiilit selittelevät aina tekojaan sillä, että se ei ole väärin, että yhteiskunta on määrännyt väärin jne., jolloin asiaa koskevat säännöt eivät koske heitä, koska toimivat "oikein" (= eivät alistu vääriin lakeihin). En ymmärrä, mitä pedofiilin päässä liikkuu, mutta ymmärrän, että käsittelevät aihetta niin eri termein ja eri näkökulmasta, että pelkkä asian laittomaksi kertominen ei riitä, koska tekijöiden mielestä he eivät tee pahaa ja lait ovat epäreiluja. Tietystikään pedofilia ei ole kiellettyä vain siksi, että se on laitonta, vaan siihen on voimakkaat moraaliset perusteet, mutta pedofiilien (ainakin sellaisen, joka ei halua lopettaa/"parantua") moraalikäsitys on hyvin toisenlainen. Silloin ei riitä, että sanotaan vaan, että tuo on väärin, kun he vaan jatkuvasti ovat eri mieltä. Pedofiilin mielestä muut ovat hulluja, kun väittävät hänen tekevän pahaa, kun hän usein itse ajattelee vain ja ainoastaan tekevänsä hyvää ja toimivansa lapsen ehdoilla. Ja tämän "ymmärtäminen" auttaa mielestäni siinä, että aletaan miettiä muita keinoja ehkäistä pedofiliaa kuin sen laittomaksi tekeminen ja sanominen, että se on väärin. Valitettavasti en kyllä tiedä todellista keinoa sen ennaltaehkäisemiseksi.

Prkl kun tuntuu etten osaa ollenkaan ilmaista sitä mitä tarkoitan. Todella moni on valmis rikkomaan jotakin lakia tai sääntöä, jonka katsoo itse epäoikeudenmukaiseksi ja/tai turhaksi. Useimmilla nämä ovat jotain pientä (alaikäiselle kaljan ostaminen, pilvenpoltto, TV-lupa jne.). Sitten on lisäksi ne, joille pelkkä rangaistuksenpelko riittää, että eivät tee mitä haluaisivat ja ne, joiden mielestä mitkään säännöt eivät heitä koske.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos maailman haluaa ikinä muuttuvan, pitäisi pystyä tajuamaan se, että kaikesta huolimatta nämä "saunan taakse vaan" -kaliiberin henkilöt ovat vain ihmisiä, jonkun lapsia ja joskus vanhempiakin, yleensä ihan tavallisia eivätkä läheskään kaikki ns. hulluja (= kliinisesti mielisairaita). Joidenkin järkeilyn mukaan nämä teot ovat oikein ja oikeutettuja, jopa hyviä. Ymmärrän tämän, vaikka en tekoja hyväksy, en lähellekään. Mielestäni vaan on typerää sulkea silmät ihmislajin pimeältä puolelta ja kuitata nämä aina jollain "voi kun kamala juttu, se oli vaan hullu" -lausunnolla ja toistaa sama aina kun jotain vastaavaa tapahtuu. Ymmärrän natsienkin motiiveja oikein hyvin, vaikka en kaikesta samaa mieltä olekaan.

Aivan loistava postaus. Enpä voisi olla enempää samaa mieltä. Nyt kun otit natsit puheeksi, niin on pakko heittää lyhyt pätkä offtopicia. Luin vähän aikaa sitten Rudolf Hössin, Auschwitzin komendantin, muistelmat. Vaikka lähes jokainen ajattelee, että tuollaisen tuhoamislaitoksen johtaja ei voi olla muuta kuin itse pahuuden ilmentymä ja hirvittävä peto, niin minulle jäi kirjasta lähinnä kuva kuuliaisesta ja ahkerasta miehestä, joka sattui olemaan väärässä paikassa väärällä aikakaudella. Kaikki ei vain ole niin yksinkertaista kuin voisi kuvitella.

On turha ajatella, että kaikki murhaajat, natsit, kommunistit ym. ovat täysiä hulluja ja sekopäitä, koska näin ei ole. Käytännössä kenestä tahansa voi tulla epäinhimillinen peto tietyissä olosuhteissa. Ihminen vain on sellainen, eikä siltä voi ummistaa silmiään vaikka kuinka haluaisi.

Prkl kun tuntuu etten osaa ollenkaan ilmaista sitä mitä tarkoitan. Todella moni on valmis rikkomaan jotakin lakia tai sääntöä, jonka katsoo itse epäoikeudenmukaiseksi ja/tai turhaksi. Useimmilla nämä ovat jotain pientä (alaikäiselle kaljan ostaminen, pilvenpoltto, TV-lupa jne.). Sitten on lisäksi ne, joille pelkkä rangaistuksenpelko riittää, että eivät tee mitä haluaisivat ja ne, joiden mielestä mitkään säännöt eivät heitä koske.

Juu, eiköhän se tullut selväksi. Pitää myös muistaa että ihmisen toimintakyky on riippuvainen monista seikoista. Luulisi että useimmat suomessa tehdyistä henkirikoksista on tehty humalatilassa. Selvänä sama ihminen saattaa ajatella ettei ikinä voisi tehdä samaa rikosta minkä teki kännissä. Eihän tällöin voi puhua siitä että ihmisellä on jonkinlainen moraali/arvokäsitys koska se on ollut riippuvainen siitä päihdetilasta. Jotkut toiset henkirikokset tehdään sitten psykologisten vaikuttimien avustuksella, aivojen kemiastahan siinäkin on kysymys. Tässä keississä oli vissiinkin kyse vuosien riitelytottumuksesta, ja syytetty oli alkanut pitää sitä ihan hyväksyttävänä että tämän naisen kanssa riidellään. Siinä mentiin varmaan vaan kerta kerralta pidemmälle.

Ei minua tuo kirjoitus hämmästyttäny yhtään ,mies oli henkisesti loppu siihen kun vaimo teki uraa mistään piittamati

Sain jutusta täysin erilaisen kuvan. Siinä eleli parisuhteessa ihmiset joilla oli ihan erilainen tyyli ongelmatilanteiden hoitamiseen. Ääri-impulsiivinen ja harkitseva. Toinen halusi nyt ja heti puhua ja selvittää asiat ja toinen miettiä ensin oman päänsä sisällä ennen varsinaista riitelyä. Kumpikaan ei joustanut omasta ajattelutavastaan, mutta erotakaan ei voinut ja noin se sitten loppui.

Samaa toki tapahtuu varmaan puolessa kaikista parisuhteista, mutta harvat sentään kilahtaa noin täydellisesti. Voin kyllä kuvitella että monessa lapsiperheessä ei kaukana olla, välillä.

Nyt tosta Jarmo B:stä ollaan tekemässä valtakunnan ykköshirviötä tyyliin Hannibal L. tai Jammu S. Uskokaa pois, maailmassa on olemassa paljon pahempiakin ihmisiä.
ENKÄ puolustele tällä tuota tekoa, vaan muistutan yleisestä perspektiivistä ja sen menettämisestä. Tapaus on minusta enemmänkin surullinen. Ei osattu hakea apua ajoissa, kulissi painoikin liikaa ja kaatui päälle. Samanlaisia pommeja kytee tässä maassa tuhansia. Sääli tuota pikkutyttöä :(
Ja tuohan on osa julkista oikeudenkäyntiaineistoa, ei sen levittely rikollista ole.

Edelleen omaiset ansaitsevat minusta rehellisen tiedon siitä, mitä tekijä luuli saavansa aikaan eikä pelkkää nyyhkimistä (totta kai ymmärrän, että vaativat anteeksipyyntöä ja rangaistusta, pitkällä tähtäimellä luulisi olevan helpompi käsitellä asiaa jos on edes jokin "syy", vaikkakin sitten huono, sairas tai miten kieroutunut).

esimerkkiä:
Ihmiset ovat tosi fakkiutuneita siihen, että jotkut tekevät pahaa, koska haluavat tehdä pahaa, eivätkä tajua, että kaikkien pää ei toimi kuten 99 % väestöstä. Tälle pienelle vähemmistölle jää sitten se harhaluulo, että on oikeutettu (jopa kansan)murhaan tms. kauheuksiin. Ei ole oikein, mutta niin se silti on. Esimerkiksi pedofiilit selittelevät aina tekojaan sillä, että se ei ole väärin, että yhteiskunta on määrännyt väärin jne., jolloin asiaa koskevat säännöt eivät koske heitä, koska toimivat "oikein" (= eivät alistu vääriin lakeihin). En ymmärrä, mitä pedofiilin päässä liikkuu, mutta ymmärrän, että käsittelevät aihetta niin eri termein ja eri näkökulmasta, että pelkkä asian laittomaksi kertominen ei riitä, koska tekijöiden mielestä he eivät tee pahaa ja lait ovat epäreiluja. Tietystikään pedofilia ei ole kiellettyä vain siksi, että se on laitonta, vaan siihen on voimakkaat moraaliset perusteet, mutta pedofiilien (ainakin sellaisen, joka ei halua lopettaa/"parantua") moraalikäsitys on hyvin toisenlainen. Silloin ei riitä, että sanotaan vaan, että tuo on väärin, kun he vaan jatkuvasti ovat eri mieltä. Pedofiilin mielestä muut ovat hulluja, kun väittävät hänen tekevän pahaa, kun hän usein itse ajattelee vain ja ainoastaan tekevänsä hyvää ja toimivansa lapsen ehdoilla. Ja tämän "ymmärtäminen" auttaa mielestäni siinä, että aletaan miettiä muita keinoja ehkäistä pedofiliaa kuin sen laittomaksi tekeminen ja sanominen, että se on väärin. Valitettavasti en kyllä tiedä todellista keinoa sen ennaltaehkäisemiseksi.

Minä en usko, että tässä tapauksessa on kyse siitä, että Björkqvistillä olisi jotenkin kieroutunut oikeuskäsitys tms. Minun mielestä tuosta hänen tunnustuksestaankin paistaa läpi se, että kerta kaikkiaan kaikki palikat eivät vaan ole kohdallaan siellä päässä ja hän yksinkertiasesti "pimahti". Kyllähän hän tuossa kauhistelee ja pahoittelee rivien välissä tapahtunutta, mutta ei kuitenkaan osaa antaa mitään järkevää ja loogista selitystä tapahtumille. Tämä johtuu taas mielestäni siitä, että sellaista ei kertakaikkiaan ole. Kyllä tällaisille teoille selitykset löytyvät syyllisen ajatusten kuuntelemisen lisäksi juuri siitä omaistenkin tekemästä vanhojen tapahtumien kelaamisesta ja pienten merkkien poimimisesta menneisyydestä. Terveet ihmiset osaavat kuitenkin ajatella ja nähdä asiat järkevämmin kuin sairaat. Mutta mitään yhtä ja selkeää selitystä tuskin koskaan löytyy. Ihmisen mieli on niin monimutkainen ja toisaalta joskus niin eläimellisen ja kauhistuttavan yksioikoinen.

Jokainen joka on pettynyt joskus rakkaudessa tai kokenut pitkän parisuhteen kariutumisen tietää, että tuollaisen kokeminen aiheuttaa melkomoisia tunnekuohuja ja joskus raivoissaan ja pettyneenä sitä voi käyttäytyä melko impulsiivisestikin. Kuitenkin aniharva täällä menee ketään silti tappamaan. Toisaalta jos joku tuntee henkisesti sairastuneen ihmisen, tietää hän, että umpihullullakin on ihan tuttuja ja inhimillisiä piirteitä ja ihan oikeasti psyykkisesti sairaatkin ovat ainakin osittain käytökseltään myös hyvin ymmärrettäviä ja inhimillisiä olentoja. Eivät mitään hirviöitä yleensä (muuta kuin ehkä hetkellisesti). Toisaalta monet hirmuteot saattavat tuntua ymmärrettäviltä ja inhimillisiltä terveestä ihmisestä. Kuka nyt ei olisi joskus raivoissaan miettinyt, että tekisi mieli nuijia joku ärsyttävä henkilö maan rajaan. Se raja henkisesti sairaan ja terveen välillä on usein vaikea vetää. Joku viisas on vetänyt rajaksi sen, että jos on oikeasti vaaraksi itselleen tai kanssaihmisille, on henkisesti sairas.

Minulla on lähipiiriin sattunut yksi tapaus, jossa tuntemani ihminen tappoi itselleen läheisen ihmisen ja sen jälkeen itsensä. Tappoa oli todella vaikea tajuta tapahtuneeksi, kun on tuntenut tämän surman tehneen ihmisen. Olemme pohtineet tätä tapahtumaketjua muiden tämän henkilön tunteneiden kesken ja kyllä, tuo tapahtumasarja on ihan selkeä, pieniä merkkejä oli nähtävissä jo vuosia ennen, vaikkei kukaan silloin tajunnutkaan, että kyseessä oli henkisesti sairas henkilö. Usein henkisesti sairaat pelkäävät ja peittelevät myös itse oireitaan, mikä tekee asian huomaamisesta vieläkin hankalampaa.

Erittäin hyvä postaus! Tämä on mielestäni saman asian eri puolta, ja edelleen juuri sitä, että kuka tahansa voi sairastua. Pienet, jälkikäteen huomattavat merkit eivät tietenkään ole sama kuin että kukaan olisi arvannut ennalta, kuinka tulee tapahtumaan (spekulointi auttaa varmasti siinä, että muut "ottavat opikseen" ja tajuavat puuttua/hankkia lähipiiriinsä apua, jos jotain näyttää olevan pielessä). Kun nimen omaan näitä pitäisi ehkäistä. Harmi vaan, että Suomessa näkyvin media mässäilee näillä jutuilla niin, että vaikea tuostakaan on mitään kokonaiskuvaa saada. Lähinnä ajan takaa sitä, että pitäisi yrittää jonkinlaista neutraalia, kaikki mahdollisuudet ja näkökulmat kattavaa selostusta eikä lähteä tuohon lööppihuuteluun.

Erittäin hyvä postaus! Tämä on mielestäni saman asian eri puolta, ja edelleen juuri sitä, että kuka tahansa voi sairastua. Pienet, jälkikäteen huomattavat merkit eivät tietenkään ole sama kuin että kukaan olisi arvannut ennalta, kuinka tulee tapahtumaan (spekulointi auttaa varmasti siinä, että muut "ottavat opikseen" ja tajuavat puuttua/hankkia lähipiiriinsä apua, jos jotain näyttää olevan pielessä). Kun nimen omaan näitä pitäisi ehkäistä. Harmi vaan, että Suomessa näkyvin media mässäilee näillä jutuilla niin, että vaikea tuostakaan on mitään kokonaiskuvaa saada. Lähinnä ajan takaa sitä, että pitäisi yrittää jonkinlaista neutraalia, kaikki mahdollisuudet ja näkökulmat kattavaa selostusta eikä lähteä tuohon lööppihuuteluun.

Kiitos, kiva kuulla, etten kuulostanut itse vaan ihan seinähullulta ajatusteni kanssa :D Tajusin myös tuota kirjoittaessani, että olit itseasiassa ajatellut juuri samansuuntaisesti näistä asioista kuin minä.

Oonkos minä nyt sitten ainoa jonka mielestä lukemalla tuon bjorkvistin lappusen, voi äijän diagnosoida aika helposti persoonallisuushäiriöiseksi.

Lisäksi tekstistä mielestäni näkee helposti, että kuka peittelee paskoja tekojaan naurettavalla vääntelyllä ja kääntelyllä ja kuka vain kertoo totudden niinkuin on asian on mielestään kokenut.

Koko teksti on muuten kuin huono pakkotoiston threadi. Henkilö a kommentoi asiallisesti miten on jonkin jutun kokenut. Sitten joku puolitrolli tosikko kommentoi sitä ihme mahtipontisilla kääntelyillä ja vääntelyillä ja puolitotuuksilla...ja oikeasti ketään ei kiinnosta mitä henkilön päässä liikkui "tuijotteluepisodissa" tapaus "kouvolan lavatanssit insidentissä".

Oonkos minä nyt sitten ainoa jonka mielestä lukemalla tuon bjorkvistin lappusen, voi äijän diagnosoida aika helposti persoonallisuushäiriöiseksi.

No tähän arvioon koulutukseni ei riitä. Saattaa olla (että olet ainoa)
Lisäksi tekstistä mielestäni näkee helposti, että kuka peittelee paskoja tekojaan naurettavalla vääntelyllä ja kääntelyllä ja kuka vain kertoo totudden niinkuin on asian on mielestään kokenut.
Eikös totuus yleensäkin kerrota niinkuin sen on nähnyt ja kokenut? Se, että uhrin vanhemmat ja sisarukset ovat nähneet "totuuden" erilailla kuin tekijä, on mielestäni luonnollista. Jokainen tekee päätelmänsä käytettävissä olevien havaintojensa perusteella.
Köyhä esimerkki, mutta menköön. Kyllä minullakin menee naisen kanssa sukset ristiin välillä. Asioita selvittäessä usein huomataan, että samasta riidasta ja sen syistä oli eri osapuolilla erilainen käsitys. Mitenköhän olisi/on vaimokkeeni sisarusten käsitys asioista, mikäli heille riidoista informoitaisiin. Entäpä jos tapahtumien kertojana on eroava nainen.
No joka tapauksessa eipä tuossa nyt hirveästi minusta syitä muille vieritetty.

Ehken lopussa ollut kappale oli tällainen:
"Vaikka olen analysoin juttua suhteellisen tarkkaan, niin ei pidä vetää johtopäätöstä, että asiat olisi jonkun vika ja syy. Tässä on ollut vain häviäjiä. Ja tärkeintä on elämämme kannalta, ettemme syyllistämme itseämme tai toisiamme, sillä se on ihmissuhteiden tuho."
Tässä tosiaankin ehkä vieritetään syytä omalta niskalta sattuman vastuulle.

Sanotaan nyt vielä, että en puolustele miesta. Kuitenkin tunnen enemmänkin sääliä koko perhettä kohtaan kuin vihaa tätä yhtä vastaan. Selvittämättömät asiat nyt sitten päättyivät tälläkertaa näin. Näitä näyttää tapahtuvan silloin tällöin (perhesurmat). Voisiko näistä oppia jotain? Pelottavaa koittaa ajatellakkaan, mitä murhaajan päässä liikkuu teon aikaan.

Koko teksti on muuten kuin huono pakkotoiston threadi. Henkilö a kommentoi asiallisesti miten on jonkin jutun kokenut. Sitten joku puolitrolli tosikko kommentoi sitä ihme mahtipontisilla kääntelyillä ja vääntelyillä ja puolitotuuksilla...ja oikeasti ketään ei kiinnosta mitä henkilön päässä liikkui "tuijotteluepisodissa" tapaus "kouvolan lavatanssit insidentissä".

Tähän malliinko?

Kun tota Jarmo B:tä on telkkarissa nähnyt, ni tuleeks kenellekkään muulle sellanen olo, et kaveri on varmaa todella aggressiivinen tietyis tilanteis? Meinaan siis sitä, että mun mielestä hänen olemuksestaan ja käyttäytymisestään näkyy sellanen "piilossaoleva" uhma ja raivo. Tavallaan niinku, et "pinta" on rasvatyyni mut sisällä kiehuu. Anyone?

Nyt tosta Jarmo B:stä ollaan tekemässä valtakunnan ykköshirviötä tyyliin Hannibal L. tai Jammu S. Uskokaa pois, maailmassa on olemassa paljon pahempiakin ihmisiä.
ENKÄ puolustele tällä tuota tekoa, vaan muistutan yleisestä perspektiivistä ja sen menettämisestä. Tapaus on minusta enemmänkin surullinen. Ei osattu hakea apua ajoissa, kulissi painoikin liikaa ja kaatui päälle. Samanlaisia pommeja kytee tässä maassa tuhansia. Sääli tuota pikkutyttöä :(

Aamen. Naapuri kiteytti tässä kaiken mitä olin itsekin postaamassa.
Nimen omaan surullinen mieli tulee koko tästä tapauksesta, eikä vähiten lapsen vuoksi.
Kumpa sitä apua osattaisiin hakea ajoissa, jäisi kenties monta turhaa elämän pilaamista tekemättä.

=Firebat;1517742]Oonkos minä nyt sitten ainoa jonka mielestä lukemalla tuon bjorkvistin lappusen, voi äijän diagnosoida aika helposti persoonallisuushäiriöiseksi.

Et. Millainen ihminen laittaa tuollaisen kirjoituksen ylipäätään koko kansan luettavaksi?

Käsittääkseni muuten siitä persoonallisuudenhäiriöstä oli löytynyt viitteitä mielentilatutkimuksessa.

edit. Ai niin. Sehän oli opetukseksi meille kaikille, ettei näin enää koskaan tapahtuisi...

edit2. Jamppahan muuten itse kuvaa surmatyötä virheliikkeeksi. Pahus kun se koirakin tuli siihen sähläämään. Eihän siinä muuten olisi mitään virheliikettä päässyt tapahtumaan...

Oon varmaan ainoo mutta ihmettelen kyllä jokseenkin paljon myös muiden tarinan henkilöiden edesottamuksia. Taitaa olla kuitenkin tahditonta puuttua tähän puoleen aihetta kun on syyllinenkin jota mätkiä, joten jääköön kommentoimatta.

Et ole ainoa. Pisti sama silmään. Ehkä luettiin juttu eritavalla kuin muut.

kukkahattutädit

Kaikenlaisia miespuolisia kukkahattutätejä löytyy ymmärtämään tätäkin miehen irvikuvaa.:curs:

Kaikenlaisia miespuolisia kukkahattutätejä löytyy ymmärtämään tätäkin miehen irvikuvaa.:curs:

Jutusta löytyy muitakin puolia(kuin syyllinen) jos ajattelee ja lukee asiaa vähän laajemmin.
Tekis mieli jatkaa väittelyä aiheesta, mut en viitsi.

P.S. vähättelemättä tekoa.
ja jos lukee jutun pelkästään kirveen kuva silmissä, jutusta ei saa mitään irti.

Oon varmaan ainoo mutta ihmettelen kyllä jokseenkin paljon myös muiden tarinan henkilöiden edesottamuksia. Taitaa olla kuitenkin tahditonta puuttua tähän puoleen aihetta kun on syyllinenkin jota mätkiä, joten jääköön kommentoimatta.

Jamppa ei itse pitänyt tahdittomana ihmetellä tarinan muiden henkilöiden edesottamuksia.

No et tosiaan ole, Ilta-Sanomissahan oli tällainen toteamus:

Puolustuksen mukaan Jarmo Björkqvistin syyntakeisuuden todistavassa mielentilalausunnossa kerrotaan syytetyllä olevan narsistisia piirteitä.

joka viittaa siis narsistiseen persoonallisuushäiriöön.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom