BB PRO Jari "Bull" Mentula

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jos oletetaan, että rikas ja todella hyvin tienaava ihminen voisi katkaista työpäivän silloin kun huvittaa menettämättä asiakkaitaan, niin mitäpä luulette mikä olisi seuraavan pohdinnan tulos: "Hmm... takana 8 tuntia töitä. Lopettaisinkohan tältä päivältä, vai tienaisinkohan vielä lisää... hmmm..."

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
On melkoisen erikoista väittää, että niiden joilla rahaa on, niin niiden kuva rahan tarjoamista mahdollisuuksista olisi vääristynyt. Se on niemenomaan vääristynyt useimmiten niillä, jotka vasta tavoittelevat rahaa.

On myös erikoista väittää, että perusduunari laiminlyö perhettään enemmän kuin hyvin toimeentuleva.

Tiedän varsin hyvin millaisia mahdollisuuksia raha tarjoaa myös vapaa-ajan osalta. Se ole kuitenkaan mitenkään taattua, että aikaa käytettäisiin sen enempää perheen kanssa oloon. Eikä se ole tae kyvystä olla läsnä perheelle.

Bullihan on juuri loistava esimerkki siitä, miten perheelle on vaikea olla läsnä ja jatkuva työnteko perustellaan sillä, että haluaa parasta perheelle. Sitä läsnäoloa, oli se sitten vaikka tunti päivässä, ei voi korvata millään rahamäärällä.

Kyllä hyvin toimeentulevanakin joutuu töissä käymään. Usein taakkana saattaa olla vaikka miljoonan talolaina ja sadan tonnin autojen maksu. Harva sitä voi kokonaan töitään lopettaa ja esim. Yritysjohtajalla on vastuu yrityksestä, ei sitä voi vaan kotiin jäädä silloin kun huvittaa.

Itse olen ollut aikoinaan myös perusduunarina ja kyllä minä silloin lomat pidin ihan normaalisti ja niin pitää jokainen duunari jonka tunnen. Jossei kahden ihmisen tulot riitä normaaliin perhe-elämään lomineen, niin silloin menot on liian suuret.

Tunnen paljon ihmisiä joilla on pienestä asti ollut käytettävissä paljon rahaa sekä paljon ihmisiä joilla sitä ei ole ollut.
Ja kyllä todellakin on niin että ne lapset jotka ovat kasvaneet hyvin toimeen tulevassa perheessä heillä ei ole mitään hajua rahan arvosta, verrattuna niihin jotka ovat kasvaneet ilman hyvin toimeen tulevia vanhempia.

En missään vaiheessa väittänyt että perus duunari laiminlyö perhettään tai lapsiaan.
Sanoin että varakkaammalla ihmisellä on paremmat mahdollisuudet olla hyvä vanhempi, samalla tavalla kun varakkaalla ihmisellä on paremmat mahdollisuudet ylipäätään mihin tahansa.

En myöskään sanonut että varakas ihminen automaattisesti käyttäisi enemmän aikaa perheelle ja läheisilleen (hyvin usein ei todellakaan käytä) vaan että hänellä on siihen mahdollisuudet joita vähä varaisella ei ole.

Ja Bull esimerkkisi viittaa juuri siihen omaan valintaan jonka parempi tuloinen pystyy tekemään. Se että valitsee työn perheen edelle on parempi tuloisten Etu oikeus, pienempi tuloinen ei sitä valintaa Pysty tekemään vaan hänen on pakko olla töissä että perhe ylipäätään saa edes ruokaa ja katon päällensä.

Ja taas päästään siihen omaan valintaan haluaako asua miljoona kämpässä ja ajaa sadan tonnin autolla ja tehdä paljon töitä, vai haluaako asua vaikka kolmen sadantonnin kämpässä ja ajaa kolmen kympin autolla ja jolloin riittää 1/3 työ panoksesta ja vapaa aikaa jää enemmän.

Olet aivan oikeassa että kyllä kaikilla töissä käyvillä pitäisi olla mahdollisuus pitää lomia jne. Mutta valitettavasti elämä Suomessa on aika kallista eikä tätä mahdollisuutta todellakaan kaikilla ole.

Sulla ei siis ole itsellä mitään kokemusta asiasta, josta täällä kokemuksen syvällä rintaäänellä paasaat?

En ole missään vaiheessa sanonut että minulla olisi jostakin kokemusta, mutta tämä asia raha vs. Vapaa aika ja kuinka sitä vapaa aikaa pystyy rahalla "ostamaan" on puhdasta matikkaa ei sen kummempaa.
Mutta hieman tuostakin on kokemusta olen joskus aikanaan tehnyt todella paljon töitä ja silloin pääsinkin hyville vuosi ansioille, mutta vanhemmiten oppinut arvostamaan enemmän vapaa aikaa ja nykyään teen puolet siitä työmäärästä ja samalla tienaan puolet vähemmän mitä joskus ennen, mutta olen varmasti onnellisempi näin.

Tunnen paljon ihmisiä joilla on pienestä asti ollut käytettävissä paljon rahaa sekä paljon ihmisiä joilla sitä ei ole ollut.
Ja kyllä todellakin on niin että ne lapset jotka ovat kasvaneet hyvin toimeen tulevassa perheessä heillä ei ole mitään hajua rahan arvosta, verrattuna niihin jotka ovat kasvaneet ilman hyvin toimeen tulevia vanhempia.

En missään vaiheessa väittänyt että perus duunari laiminlyö perhettään tai lapsiaan.
Sanoin että varakkaammalla ihmisellä on paremmat mahdollisuudet olla hyvä vanhempi, samalla tavalla kun varakkaalla ihmisellä on paremmat mahdollisuudet ylipäätään mihin tahansa.

En myöskään sanonut että varakas ihminen automaattisesti käyttäisi enemmän aikaa perheelle ja läheisilleen (hyvin usein ei todellakaan käytä) vaan että hänellä on siihen mahdollisuudet joita vähä varaisella ei ole.

Ja Bull esimerkkisi viittaa juuri siihen omaan valintaan jonka parempi tuloinen pystyy tekemään. Se että valitsee työn perheen edelle on parempi tuloisten Etu oikeus, pienempi tuloinen ei sitä valintaa Pysty tekemään vaan hänen on pakko olla töissä että perhe ylipäätään saa edes ruokaa ja katon päällensä.

Ja taas päästään siihen omaan valintaan haluaako asua miljoona kämpässä ja ajaa sadan tonnin autolla ja tehdä paljon töitä, vai haluaako asua vaikka kolmen sadantonnin kämpässä ja ajaa kolmen kympin autolla ja jolloin riittää 1/3 työ panoksesta ja vapaa aikaa jää enemmän.

Olet aivan oikeassa että kyllä kaikilla töissä käyvillä pitäisi olla mahdollisuus pitää lomia jne. Mutta valitettavasti elämä Suomessa on aika kallista eikä tätä mahdollisuutta todellakaan kaikilla ole.

En ole missään vaiheessa sanonut että minulla olisi jostakin kokemusta, mutta tämä asia raha vs. Vapaa aika ja kuinka sitä vapaa aikaa pystyy rahalla "ostamaan" on puhdasta matikkaa ei sen kummempaa.
Mutta hieman tuostakin on kokemusta olen joskus aikanaan tehnyt todella paljon töitä ja silloin pääsinkin hyville vuosi ansioille, mutta vanhemmiten oppinut arvostamaan enemmän vapaa aikaa ja nykyään teen puolet siitä työmäärästä ja samalla tienaan puolet vähemmän mitä joskus ennen, mutta olen varmasti onnellisempi näin.

Olen samaa mieltä, että rikkaiden lapset eivät keskimäärin osaa rahaa arvostaa yhtä paljon kuin muut. En kuitenkaan ole puhunut rahan arvosta sinänsä mitään, vaan siitä, mitä sillä ei saa. En tainnut myöskään sanoa, että rahalla ei saa vapaa-aikaa. Se on ihan eri kuin se, että rahalla voisi yhtäkkiä vain päättää, ettei käy duunissa jossei huvita. Tässä menee nyt vähän sekaisin nuo asiat.

Rahan arvostaminen on siis joksenkin eri asia kuin se, mitä se edustaa.

Käsitys rahan ja materian merkityksestä voi vääristyä helposti myös köyhemmässäkin perheessä. Sielläkin voidaan tarjota lapselle tavaroita läsnäolon ja rakkauden sijaan. Rikkaammassa voidaan antaa lapselle mopoauto korvauksena ajasta, jota ei ole lapsen kanssa viettänyt. Köyhemmässä jokin halvempi tavara. Näin lapselle voi muodostua kuva, että tavara edustaa rakkautta.

Lapsen aivot nimittäin toimivat niin, että hän kääntää rakkaudeksi sen, mitä vanhemmalta saa, oli se sitten mitä tahansa. Tämä on tärkeää lapsen selviytymisen kannalta.

Minulle raha on mahdollistanut sen, että voin käydä yksityisessä terapiassa, eikä minun tarvitse miettiä mitä se maksaa. Terapian kautta taas voin oppia olemaan parempi vanhempi lapsilleni. Ei myöskään tarvise miettiä jos jokin kodinkone hajoaa, että onko varaa ostaa uusi. Tai jos auto hajoaa, niin onko varaa korjata se. Saan myös asua juuri semmoisessa paikassa, missä haluan.

Viimeksi muokattu:
monesti köyhässä perheessä kasvanut lapsi taas oppii köyhän elämän tavan ja syyttää siitä kaikkia muita. Eletään kädestä suuhun kun aina niin on tehty

monesti köyhässä perheessä kasvanut lapsi taas oppii köyhän elämän tavan ja syyttää siitä kaikkia muita. Eletään kädestä suuhun kun aina niin on tehty

Kyllä näin usein käy, että köyhyys periytyy. On kuitenkin temperamentiltaan semmoisakin lapsia, jotka päättävät, että eivät ole isona köyhiä. Suomessa tämä elintasoloikka onnistuu helpommin, koska opiskelu on käytännössä ilmaista. Muutenkin ihmisillä on erilainen tapa reagoida asioihin. Vanhemman sanoessa lapselleen, että sinusta ei tule koskaan mitään, voi toinen uskoa tämän ja alistua. Toinen voi taas päättää näyttää vanhemmalle, että tämä on väärässä. Molempiin lapsiin tulee vanhemman puheista syvä haava, mutta reagointitapa on eri. Niin kutsutuissa menestyneissä onkin paljon ihmisiä, jotka eivät kykene rakastamaan itseään, mutta koettavat statuksellaan todistaa itselleen ja muille, että ovat rakkauden arvoisia.

Viimeksi muokattu:
Itselläni on rahaan ristiriitainen suhde ja se aiheuttaa monenlaisia tunteita. Se kun on tullut monesti koettua, että rakkautta ja onnellisuutta sillä ei voi ostaa.

Tai vaikkapa korvata perheelle sitä aikaa, jota heidän kanssa ei ole viettänyt.

Näin ollen itselleni materian hehkutus aiheuttaa ahdistusta, vaikka eihän se minulta ole pois jos joku siitä kykenee nauttimaan. Siitä nousevat tunteet ovat omiani ja kertovat minusta.

Ihmiselle on tärkeintä se, minkä kanssa hän aikaansa viettää tai minkä saamiseen käyttää aikansa.

Juu raha ei ratkaise kaikkia ongelmia, mutta 99% niistä

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Missä sanoin itse näin toimineeni? Toimin juuri päinvastoin. Tuohan oli vain esimerkki. Nyt vähän valoja päälle siellä.
Et missään (en sitä väittänytkään). Pelkästään kirjoitettunakin se oli kammottavaa. Ja olen ennemminkin niskalaukauksen kuin terapian puolella.

Tiedän, että kysymys on intiimi, ja ymmärrän, ellet halua vastata, mutta minkälaisiin lapsen kasvattamiseen liittyviin ongelmiin haet terapiasta apua?

On täällä kyllä ihme jengiä:ROFLMAO: kilpaa dissataan kirjoja ja yritetään perustella miks se oli niin sysipaska. Jos kirja on paskaa, niin lopettakaa kuuntelu siihen ja valitkaa uusi.
Pitääkö se kirja jättää kesken, että sitä saa dissata? Vai pitääkö silloin olla vaan hiljaa ja valita uusi kirja? Milloin sitä kirjaa sitten voi arvostella, vain jos tykkää siitä?

Mä oon huomannut ihan käytännössä "köyhänmiehen syndrooman" joka pitää nuo ihmiset köyhinä ihan sama mitä käy.Se on se että kaikki mitä on ja ylikin tuhlataan heti kun saadaan tai mielummin etukäteen.

Et missään (en sitä väittänytkään). Pelkästään kirjoitettunakin se oli kammottavaa. Ja olen ennemminkin niskalaukauksen kuin terapian puolella.

Tiedän, että kysymys on intiimi, ja ymmärrän, ellet halua vastata, mutta minkälaisiin lapsen kasvattamiseen liittyviin ongelmiin haet terapiasta apua?
Se onkin kammottavaa, mutta paljon yleisempää kuin niskalaukausten jakaminen, jota en myöskään harrasta.

Kysymys on intiimi, mutta se ei tee siitä vaikeampaa vastata. En hae sieltä juurikaan apua kasvattamiseen. Kasvatus on automaattisesti parempaa jos vanhempi itse voi hyvin.

Sen verran, mitä arvostat, kunnioitat ja rakastat itseäsi kykenet siirtämään myös lapsillesi. Jos et kykene, siirrät senkin lapsillesi. Vain sitä voi antaa, mitä on saanut.

Viimeksi muokattu:
En hae sieltä juurikaan apua kasvattamiseen.
Yllä kirjoitit:
"Terapian kautta taas voin oppia olemaan parempi vanhempi lapsilleni."
Kasvatus on automaattisesti parempaa jos vanhempi itse voi hyvin.
Kirjoittamasi perusteella ymmärsin, että käyt terapiassa lastesi, et itsesi takia.
Sen verran, mitä arvostat, kunnioitat ja rakastat itseäsi kykenet siirtämään myös lapsillesi. Jos et kykene, siirrät senkin lapsillesi. Vain sitä voi antaa, mitä on saanut.
Esitän uuden intiimin kysymyksen:
Miksi et arvosta, kunnioita ja rakasta itseäsi? Jokaisen ihmisen pitäisi tehdä niin. Ja vaikkei siihen olisi omia valmiuksia, kuinka muuten voisi omia lapsiaan opastaa.

Yllä kirjoitit:
"Terapian kautta taas voin oppia olemaan parempi vanhempi lapsilleni."

Kirjoittamasi perusteella ymmärsin, että käyt terapiassa lastesi, et itsesi takia.

Esitän uuden intiimin kysymyksen:
Miksi et arvosta, kunnioita ja rakasta itseäsi? Jokaisen ihmisen pitäisi tehdä niin. Ja vaikkei siihen olisi omia valmiuksia, kuinka muuten voisi omia lapsiaan opastaa.

Terapian kautta voin oppia olemaan parempi vanhempi, mutta en hae sieltä sitä. Se tulee automaattisesti kun oppii olemaan parempi vanhempi omalle itselleen ja sisäiselle lapselleen.

Jokainen on lähtökohtaisesti vanhempi niillä taidoilla mitä itse on omilta vanhemmiltaan saanut. Ja rakastaa myös itseään niin paljon kuin vanhemmat ovat itseään kyenneet rakastamaan ja välittämään sen lapselleen. Eli vastaus kysymykseesi on, koska omat vanhempani eivät kyenneet kunnioittamaan ja rakastamaan itseään ja siten myöskään minua. Mutta heillä taas oli ollut omien vanhempiensa kanssa sama tilanne.

Apua hakemalla he olisivat voineet päästä irti tästä jo sodan ajoista lähteneestä sukupolvien ketjusta. Minussa on erona heihin se, että minä olen hakenut ja saanut apua. Piti silti tapahtua hyvin ikäviä asioita, ennen kuin suostuin todella nöyrtymään ja myöntämään tarvitsevani apua.

Jotain samoja asioita täysin varmasti välitän omillekin lapselleni, mutta onneksi olen suurimman osan heidän elämästään käynyt terapiassa, että ainakin tilanne paranee paljon sitä mitä sen minun lapsuudessani oli.

Viimeksi muokattu:
Terapian kautta voin oppia olemaan parempi vanhempi, mutta en hae sieltä sitä. Se tulee automaattisesti kun oppii olemaan parempi vanhempi omalle itselleen ja sisäiselle lapselleen.

Jokainen on lähtökohtaisesti vanhempi niillä taidoilla mitä itse on omilta vanhemmiltaan saanut. Ja rakastaa myös itseään niin paljon kuin vanhemmat ovat itseään kyenneet rakastamaan ja välittämään sen lapselleen. Eli vastaus kysymykseesi on, koska omat vanhempani eivät kyenneet kunnioittamaan ja rakastamaan itseään ja siten myöskään minua. Mutta heillä taas oli ollut omien vanhempiensa kanssa sama tilanne.

Apua hakemalla he olisivat voineet päästä irti tästä jo sodan ajoista lähteneestä sukupolvien ketjusta. Minussa on erona heihin se, että minä olen hakenut ja saanut apua. Piti silti tapahtua hyvin ikäviä asioita, ennen kuin suostuin todella nöyrtymään ja myöntämään tarvitsevani apua.

Jotain samoja asioita täysin varmasti välitän omillekin lapselleni, mutta onneksi olen suurimman osan heidän elämästään käynyt terapiassa, että ainakin tilanne paranee paljon sitä mitä sen minun lapsuudessani oli.
Toimii toisaalta toisilla myös niin, että pitää huolen, ettei tee samoja virheitä kasvatuksessa kuin omat vanhemmat, mutta varmaan tuo sinun ajatelmasi on pääasiassa tosi

Tässä oli kyllä niin hyvin kirjotettu että tää anaitsis olla jossain muualla kun jonkun entisen hormooni bodaajan sivulla.

Zone-sarja -42%

Suositut

Back
Ylös Bottom