Jalkaprässiä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TrueMan
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Eli kertokaas erilaisia tehokkaimpia toisto/sarja yhdistelmiä tuohon kyseiseen liikkeeseen. Itse olen tehny yleensä 3-5x8-16 riippuen tietysti painosta:D mutta minimi tavote on aina tuo 8 toistoa ainakin saada aikaan :whip: (lukematta mukaan sitä ykkösen maksimia). Ja mainitkaa siinä sivussa paljonko on se maksimi jalkaprässissä itsellänne ja kuinka tiuhaan treenaatte kyseistä liikettä...

Kerran viikossa 2-3 lämmittelyä nostamalla samalla painoo ja sit 3x10, toisella salilla oli 550kg, nykysellä n.400kg, kaverin työpaikan salilla vaan 350kg. Vaihtelu on kovaa riippuen prässistä ja sen kulmasta. Mut juu itellä oon tehny tolleen ja joka viikko 10-20kg lisää. Laiminlyön kyllä nykyään usein jalkareeniä jos en pääse salille ku pari kertaa viikossa vaikkapa. Mut normaalisti noin. Itellä on helposti painot noussu tasasesti ja pään huminatkin kadonnu aina ku tauon jälkeen tekee pari viikkoo normaalisti. Eli se kohina ja sekavuus mikä tulee varmaan jostain hapenpuutteesta tai pinnistyksestä ku tekee oikein rankkaa sarjaa.

Eli itellä toiminu tollanen perus reeni tosi hyvin ja ei o tullu viä pysäyksiä kehityksessä. Ainoostaan rupee jännittään tollaset viidensadankilon painot.

Noita prässin painoja voi olla niin paljo erilaisia kun on treenaajiakin...Toiset tekee 20cm liikettä täydellä präsillä ja toiset tekee pohjaan asti pienemmillä painoilla.Itse kuulun tohon jälkimmäiseen ryhmään.Älä katsele painoja vaan tee omalle liikkuvuudelle sopivaa mahdollisimman syvää liikettä.Tosiaan prässejä on niin erilaisia.Ei se prässi ole hyvä voimamittari.Vaikka ei se 500kg naruilla liikukkaan:) Teen kyykkysarjoja 150kgx10 ja prässissä 300kg on maximi...Samalla salilla on 450kg prässimiehiä jotka kyykkää 5x120kg kun on kuulemma huono liike niille.Noi sun sarjat kuulostaa ihan hyvältä.

Kyllähän ne painot vaihtelevat prässin mukaan, mikä saattaa johtaa joskus pikku yllätyksiinkin. Mutta oma sali ja oma prässi :haart: jossa kelkkaa on 40kg. Siihen lisää rautaa 150-200kg, toistoja 20-10. Maksimi oli 10 toistoa 260 kilolla kun treenailin jalkoja pari kertaa viikossa, nykyisin vain kerran jotakuinkin viikossa. Polvien takia ei ykkösiä, ja liike pitää aina jättää vähän vajaaksi, mutta ei se oman perseen potkiminen mitenkään korvaamatonta hupia ole.

Prässiä teen 4 päivän välein, joka toinen kerta tosin yhdellä jalalla jotta saan tuon voima/koko eron tasoittumaan. 2-3 sarjaa ja 6-8 toistoa.

Ennätys molemmilla jaloilla tehtynä on 2*6*220kg (plus kelkka jotain 40kg). Tekniikkana niin pohjasta kuin mahdollista. Kokeilin taannoin sitä puolen liikeradan prässiä laskemalla polvikulma vain 90 asteeseen --> painoa sai lisätä huolella mutta tuntui polvissa pahalta.

Jalkojen voimia en osaa mihinkään oikein verrata koska en pysty kyykkytankoa niskantaakse ottamaan. Mutta omalla painolla olen tehnyt 15 yhden jalan kyykkyä siten että toinen jalka osoittaa vaakasuoraan eteenpäin, ja pohjasta asti. Elopainoa 100kg :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom